Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustMe8484 schreef:Pff, wij hebben nog niks gehoord op ons bod. Verkopend makelaar is tot eind deze week op vakantie. De verwachting is dat hij wel eerder er mee aan de slag gaat. Maar vooralsnog dus stilte. Wel steeds einde dag contact van onze makelaar met hen...
Ik ga er maar vanuit dat we pas eind deze week iets horen maar kijk toch elke 5 minuten of er al nieuws is... Zooo spannend dit... En niet goed voor mijn hart.
Doubtless schreef:Sky_As schreef:Nou, hier in de buurt ( Noord Brabant dorp vlakbij Den Bosch) zouden ze voor zoiets hier in het dorp nog wel 1-2 ton meer voor vragen.... Ik vind het er best prima uit zien. En verbouwen kan in mijn ogen ook later nog, het is geen bouwval wat op instorten staat.
Maar ik weet de prijzen in die omgeving natuurlijk niet.
Doorgaans liggen de prijzen aan de andere kant van de Waal aanzienlijk lager dan dichtbij Den Bosch.
JustMe8484 schreef:Pff, wij hebben nog niks gehoord op ons bod. Verkopend makelaar is tot eind deze week op vakantie. De verwachting is dat hij wel eerder er mee aan de slag gaat. Maar vooralsnog dus stilte. Wel steeds einde dag contact van onze makelaar met hen...
Ik ga er maar vanuit dat we pas eind deze week iets horen maar kijk toch elke 5 minuten of er al nieuws is... Zooo spannend dit... En niet goed voor mijn hart.
Bielsje schreef:JustMe8484 schreef:Pff, wij hebben nog niks gehoord op ons bod. Verkopend makelaar is tot eind deze week op vakantie. De verwachting is dat hij wel eerder er mee aan de slag gaat. Maar vooralsnog dus stilte. Wel steeds einde dag contact van onze makelaar met hen...
Wat verschrikkelijk![]()
Wij hebben nooit langer dan 1,5 dag hoeven wachten en dat was al slopend....
Maar een bod overbrengen naar de verkoper en wel/geen akkoord krijgen lijkt me vrij simpel toch? Ik zou verwachten dat iemand anders dat daar ook kan doen. Tenzij de verkoper nee zegt maar makelaar overtuigd is dat ze er beter wel iets mee doen![]()
Ik krijg morgen een belletje van de aankoopmakelaar. Ik merk dat ik er mee zit dat het huis bijna 1,5 jaar te koop staat terwijl de gemiddelde verkooptijd daar 21 dagen is. Ik heb dus het idee dat ik iets mis, maar ik weet niet wat![]()
Hebben jullie geweldige tips om erachter te komen of er misschien iets mis is met de straat of directe omgeving??
Tink89 schreef:Bielsje schreef:
Wat verschrikkelijk![]()
Maar een bod overbrengen naar de verkoper en wel/geen akkoord krijgen lijkt me vrij simpel toch? Ik zou verwachten dat iemand anders dat daar ook kan doen. Tenzij de verkoper nee zegt maar makelaar overtuigd is dat ze er beter wel iets mee doen![]()
Ik krijg morgen een belletje van de aankoopmakelaar. Ik merk dat ik er mee zit dat het huis bijna 1,5 jaar te koop staat terwijl de gemiddelde verkooptijd daar 21 dagen is. Ik heb dus het idee dat ik iets mis, maar ik weet niet wat![]()
Hebben jullie geweldige tips om erachter te komen of er misschien iets mis is met de straat of directe omgeving??
Er sowieso op diverse tijdstippen gaan wandelen, ook hangjeugd, burenoverlast e.d. checken. En ik zou brutaal genoeg zijn om eens bij de buren te gaan aanbellen om het te vragen, maar da's ook een beetje vreemd...
Bielsje schreef:JustMe8484 schreef:Pff, wij hebben nog niks gehoord op ons bod. Verkopend makelaar is tot eind deze week op vakantie. De verwachting is dat hij wel eerder er mee aan de slag gaat. Maar vooralsnog dus stilte. Wel steeds einde dag contact van onze makelaar met hen...
Wat verschrikkelijk![]()
JustMe8484 schreef:Bielsje schreef:
Wat verschrikkelijk![]()
Ja naja er zit wel iets waardoor ik denk dat de makelaar het zelf wil doen. Info evt via pb. Maar ondertussen heeft hij naar onze makelaar gereageerd dat hij het voor gaat leggen. Dus er is weer een stapje gezet.
Ik kan me voorstellen dat je daar vraagtekens bij zet. Mijn partner zoekt altijd op een bepaalde website naar criminaliteits gegevens ed. Ik weet even niet welke precies. Heb je daar al eens naar gekeken? Verder geen tips dan de al genoemde.
Misschien ligt het bij de verkopers oid? Dat die gewoon iets geks willen? Geen idee waar dat aan kan liggen. Wij hebben wel met namen interesse in woningen die rond de 6 maand of langer te koop zijn. Met name zijn dat flinke klus woningen.en wellicht te ver buiten af.Dat lijkt toch af te schrikken...
fohadie schreef:Jeetje Justme, daar ben je ook klaar mee dat je nog steeds niets gehoord hebt en de makelaar vakantie heeft.
Bielsje: ik checkte altijd het adres op Google. Dan typte ik bijvoorbeeld: overlast Eftelinglaan 1 Kaatsheuvel en dan zie je eventueel of er meldingen van overlast zijn of erger. Zo kwam ik erachter dat een appartementencomplex blijkbaar naast een daklozenopvang en tegenover een studentenhuis zat. Hoeft niet erg te zijn, maar niet wat ik zocht. Of dat er daklozen in het trapportaal sliepen en daar ook hun behoeftes deden en dat de gemeente of handhaving daar niets aan kon doen.
Ook een woning bekeken die al langere tijd te koop stond(maar nog geen half jaar, laat staan een jaar.) daar kon ik via Google niets over vinden, maar toen ik ging kijken zag de woning er absoluut niet uit zoals op de fotos. Veel slechtere staat terwijl de prijs behoorlijk hoog was.
Heb je 'betrap de makelaar' al gebruikt bij de woning die al zo lang te koop staat? En gegoogelt op bestemmingsplan en of je er wel mag wonen? Heeft het erfpacht of wordt het helemaal van jou? Misschien helse buren?
Doubtless schreef:Ja dat zijn duurdere delen. Maar het is niet duurder dan regio Den Bosch.
Nijmegen-Noord is gemiddeld €4.425–€4.504/m².
Regio Den Bosch is gemiddeld €4.700–€5.100/m².
En als je kijkt naar duurdere gebieden in regio Den Bosch, zoals Vught, dan reken je gemiddeld €5.041–€5.165/m².
De gemiddelde verkoopprijs in Nijmegen-Noord ligt wel hoger dan regio Den Bosch, maar dat is logisch omdat er grotere huizen worden verkocht. Als je het vergelijkt met een duur gebied in de regio Den Bosch, zoals Vught, gaat dat niet meer op.
Gemiddelde verkoopprijs Nijmegen-Noord (Q2 2025): ±€620.000–€630.000
Gemiddelde verkoopprijs Vught (Q1 2025): ±€790.000
fohadie schreef:Raar idd. Of misschien vinden mensen hem te duur voor hetgeen je zelf nog moet doen. Of misschien heb je vergunningen nodig om het te verbouwen? Heb je misschien een linkje? Ben nu wel benieuwd.
gillian schreef:Pff dat wachten zou ik ook hell vinden. Dat vond ik na een avond al![]()
Wij hebben vandaag ieder bijna 115 paraafjes en handtekeningen gezet![]()
Wat een dag zeg
gillian schreef:Haha dankjewel!!
Het voorlopige koopcontract telde 115 blz![]()
Bijna alles moest met paraaf ja. Vaak wordt dat digitaal gedaan. Weet niet of dat normaal is. Ik heb zelf nog nooit een huis gekocht, en voor mijn vriend is dat 18 jaar geleden
gillian schreef:Haha dankjewel!!
Het voorlopige koopcontract telde 115 blz![]()
Bijna alles moest met paraaf ja. Vaak wordt dat digitaal gedaan. Weet niet of dat normaal is. Ik heb zelf nog nooit een huis gekocht, en voor mijn vriend is dat 18 jaar geleden