o ik vind dit echt zo lelijk gemaakt. Het oorspronkelijke deel is helemaal open gewerkt waardoor het nu 1 grote kale hal lijkt + dat dit enorm veel stookkosten oplevert. En die foeilelijke aanbouw maakt het nog meer een gedrocht.
1 miljoen max, want ik zou er een oliebol aan geld tegen aan moeten smijten om het allemaal te herstellen en die aanbouw weer plat te gooien.. Die gewelfde kelder is wel geweldig......
Dit is echt zo'n gevalletje; het moet je smaak zijn en dit is niet mijn smaak, zeker niet bij zo'n soort boerderijtje; ik vind dat altijd eeuwig zonde als zo'n mooie oude boerderij op zo'n manier wordt uitgebouwd. Kun je net zo goed een nieuwbouw villa kopen imo.
Als je zou slopen, zou ik overleggen met de gemeente of herbouwen achter op het kavel (wat nu gras is) mag. Zit je niet zo strak naast de buren, veel prettiger. Op zich vind ik de stijl van het huis best wel grappig, bijna een beetje Amsterdamse school-achtig. Maar het is in deplorabele toestand, en de indeling is ook ruk natuurlijk.
Oh, ik lees nu dat het een monument is. Dan is slopen geen optie dus En bouwjaar 1925 - ja dan klopt mijn gevoel van Amsterdamse School