Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 23:59

Alja schreef:
Maar al die tegenvallende dingen bij een huis, hoe doen jullie dat?
Wij willen ook iets verbouwen maar hier zitten veel klus en of bouwbedrijven op een wachttijd tot 2023.

En dat zal met kunststof kozijnen geen jaren duren maar toch wel enkele maanden

Wij hebben vandaag de offerte gehad, zou binnen 6 weken geregeld moeten zijn. Het plaatsen zelf duurt 4 dagen. Dus dan is het even 4 dagen aangepast leven en daar als het goed is lang plezier van.

Helaas geen bouwkundige keuring gedaan, en akkoord gegaan met de staat van het huis nu dus niets te verhalen oo de vorige bewoners.
Overal nieuwe kozijnen wordt toch rond de 14.000 euries. Au. :')
En dan hoeft de beneden achterkant niet. Die is als enige wel vernieuwd.
Vind het wel bizar dat dit niet verteld is aan ons door de verkopers. Dit kan je niet niet gemerkt hebben. Maar we denken dat het gewoon geen prioriteit had ofzo!

Achja, kunnen we er wel straks weer lang tegen aan zonder er dingen mee te moeten doen. Wordt het meteen beter geïsoleerd, scheelt straks in stookkosten ook weer!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 00:46

ingedebruijn schreef:
Wij hebben zojuist geboden en een begeleidend schrijven toegevoegd. Heb nu ook maar gelijk gevraagd wat we kunnen verwachten qua terugkoppeling. Scheelt weer stress.

Nu in ieder geval even rust tot maandag. Voorlopig geen nieuwe huizen gezien naar ons zin.

Spannend! Ik zal voor jullie duimen...

Huis waar wij geweest zijn wordt hem niet. Vriend vond hem heel leuk en zag het wel zitten. Ik voelde hem niet, en of dat door het boven wonen kwam, dat veel dingen niet mijn smaak waren, toch wat klein, of door het feit dat het een dikke zooi was daar (vrijgezelle man) :+ Vriend vond het wel heel jammer, die wilde echt een bod doen, ook omdat het niet op inschrijving was.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 07:24

Spannend, Inge! Ook ik ga voor jullie duimen.

Jeetje Britt, dat vind ik toch wel pittig hoor! Op termijn zou je dat misschien sowieso eens doen, maar dat het nu meteen al moet, dat lijkt me toch wel een flink tegenvaller!

Jammer, Yvanka! Maar snap wel dat het lastig is om door die troep heen te kijken. Geeft toch een ander gevoel.

Wij hadden gistermiddag een bezichtiging bij exact hetzelfde huis als aan het spoor, maar dan niet aan het spoor. Wat een wereld van verschil zeg! Niet alleen vanwege het uitzicht, maar ook gewoon de staat van onderhoud. Hier was duidelijk met veel meer liefde in geleefd dan in dat andere huis en dat voel je. (Eigenlijk wat Yvanka hierboven ook benoemde.) Toch twijfelen we nog of we een bod gaan uitbrengen, want de woonkamer was wel een stukje krapper (onze meubels zouden niet passen) en de tuin was ook minder zonnig... Verwacht ook dat er flink overboden zal worden en dat vinden we het dan ook weer niet waard. Merk dat we dus toch een beetje huiverig zijn om te bieden, omdat je eigenlijk altijd te veel betaalt. En wil straks niet onder water komen te staan natuurlijk...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 07:53

Yvankaxx schreef:

Huis waar wij geweest zijn wordt hem niet. Vriend vond hem heel leuk en zag het wel zitten. Ik voelde hem niet, en of dat door het boven wonen kwam, dat veel dingen niet mijn smaak waren, toch wat klein, of door het feit dat het een dikke zooi was daar (vrijgezelle man) :+ Vriend vond het wel heel jammer, die wilde echt een bod doen, ook omdat het niet op inschrijving was.

Thanks! Jammer inderdaad. Was dat die van de pb? Best raar dat er niet even fatsoenlijk opgeruimd wordt voor een bezichtiging. Kan zomaar een hoop geld schelen als mensen wel geïnteresseerd zijn.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:04

Ik snap heel goed dat je daar huiverig om wordt met die belachelijke prijzen. Wij hadden bij dit buis ook besloten wat onze max was wat we het waard vonden. Als we dan overboden werden was het niet het huis voor ons.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:08

ingedebruijn schreef:
Yvankaxx schreef:

Thanks! Jammer inderdaad. Was dat die van de pb? Best raar dat er niet even fatsoenlijk opgeruimd wordt voor een bezichtiging. Kan zomaar een hoop geld schelen als mensen wel geïnteresseerd zijn.

Nee deze hadden we via Facebook, de makelaar die we hadden was ook echt not amused. Die zei ook die man zal voor zijn gevoel wel opgeruimd hebben, maar dat was het zeker niet :+
Die jij me ook had gestuurd en van de pb waren de bezichtigdagen al vol.

Gnome

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:58

Ah jammer!

Wij hebben bevestiging op ons bod. Maandagmiddag krijgen we bericht over de uitkomst :)

Verder laat ik het nu even voor wat het is met de huizenjacht. Het zuigt best wat energie en met een examen in aantocht, heb ik die even daar voor nodig.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:11

ingedebruijn schreef:
Wij hebben zojuist geboden en een begeleidend schrijven toegevoegd. Heb nu ook maar gelijk gevraagd wat we kunnen verwachten qua terugkoppeling. Scheelt weer stress.

Nu in ieder geval even rust tot maandag. Voorlopig geen nieuwe huizen gezien naar ons zin.

Spannend Inge! Ik duim voor jullie!

Britt_Sisi schreef:
Alja schreef:
Wij willen ook iets verbouwen maar hier zitten veel klus en of bouwbedrijven op een wachttijd tot 2023.

Wij hebben vandaag de offerte gehad, zou binnen 6 weken geregeld moeten zijn. Het plaatsen zelf duurt 4 dagen. Dus dan is het even 4 dagen aangepast leven en daar als het goed is lang plezier van.

Helaas geen bouwkundige keuring gedaan, en akkoord gegaan met de staat van het huis nu dus niets te verhalen oo de vorige bewoners.
Vind het wel bizar dat dit niet verteld is aan ons door de verkopers. Dit kan je niet niet gemerkt hebben. Maar we denken dat het gewoon geen prioriteit had ofzo!

Achja, kunnen we er wel straks weer lang tegen aan zonder er dingen mee te moeten doen. Wordt het meteen beter geïsoleerd, scheelt straks in stookkosten ook weer!

Aii wat zonde zeg Britt! Hadden jullie bewust gekozen geen keuring te doen? Heftig zo'n post meteen, maar wel fijn dat het dan meteen ook beter isoleert

Verstandig er dan niet op te bieden Yvanka, het moet goed voelen!

xSwanheart als het niet helemaal is wat je zoekt dan is het al helemaal te veel betalen. Succes met de overweging om wel of niet te bieden!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:34

Spannend iedereen die een bod heeft gedaan!

Balen van de kozijnen.. toch een flinke smak geld, maar aan de andere kant is dat dan ook gewoon klaar en heb je er niet veel omkijken meer naar. Plus nieuw glas erin scheelt je misschien ook nog in energie (weet niet wat voor glas er nu in zit).

Wij zijn vanmorgen bij een huis gaan kijken wat al 2 maanden te koop staat en waar ik toch elke keer weer bij terug kwam (vriend sprak het initieel niet aan). We zijn nu dus toch gaan kijken en ik ben helemaal verliefd! Echt super goed gevoel erbij toen ik binnen was, dat heb ik bij de andere huizen die we gezien hebben nog niet zo gehad. We hebben ook meteen een bod gedaan dus fingers crossed.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:39

JLLN_ schreef:
Spannend iedereen die een bod heeft gedaan!

Balen van de kozijnen.. toch een flinke smak geld, maar aan de andere kant is dat dan ook gewoon klaar en heb je er niet veel omkijken meer naar. Plus nieuw glas erin scheelt je misschien ook nog in energie (weet niet wat voor glas er nu in zit).

Wij zijn vanmorgen bij een huis gaan kijken wat al 2 maanden te koop staat en waar ik toch elke keer weer bij terug kwam (vriend sprak het initieel niet aan). We zijn nu dus toch gaan kijken en ik ben helemaal verliefd! Echt super goed gevoel erbij toen ik binnen was, dat heb ik bij de andere huizen die we gezien hebben nog niet zo gehad. We hebben ook meteen een bod gedaan dus fingers crossed.

Gaaf!! Hoop van harte dat jullie het krijgen. Dat de woning er zo lang op staat in deze tijd, stemt wel hoopvol!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:57

Britt, wat balen van de kozijnen. Hoop geld ook om ze te vervangen, maar dan heb je wel kunststof wat heel fijn is!

Yvanka jammer dat het huis niks was. En qua opruimen, tsja voor iedereen is opruimen een ander begrip haha. Wel zonde want zo mist hij misschien wel wat kopers..

Ingedebruin spannend hoor! Even geduld hebben dus..

JLLN ook voor jullie even geduld hebben, heel spannend ook! Was het bieden zonder inschrijving?

Ons huis staat op internet! Vanaf morgen ook op funda. Ik ben zo benieuwd of er voldoende interesse is haha. Dus wij zitten toch weer een beetje in spanning!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:43

Britt_Sisi, wat balen zeg, al die tegenvallers!

Yvankaxx, wat slordig! Ik zou wel moeite hebben om daar doorheen te kijken denk ik.. zo staat er bij ons in de buurt ook een huis te koop https://www.funda.nl/koop/de-westereen/ ... tolwei-32/, ik verwacht dat het een gedwongen verkoop is, maar hé dit kun je toch niet zo te koop aanbieden :7

JLLN_, spannend zeg! Hopelijk wordt jullie bod geaccepteerd! Weet je ook waarom het zo lang te koop staat?

Christadk, wat leuk! Ben benieuwd naar de advertentie :D

Hier gaat het voorspoedig! Gister een afspraak gehad over het koopcontract, donderdag gesprek met de hypotheekadviseur en daarna de taxatie. Ik knijp hem nog wel een beetje voor de taxatie maat we gaan het zien := Zo'n fijne verkoopster! We mogen alles (vloeren, lampen, stoelen, tuinset etc.) gratis hebben :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:47

Klinkt goed flicka! Spannend van de taxatie inderdaad. Mochten wij het maandag krijgen wordt dat voor ons ook nog heel spannend.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:48

Bieden zonder inschrijving inderdaad. Hopelijk komt hij met een tegenbod als dit niet voldoende is haha.
De reden dat het zo lang te koop staat is dat alles er nog aan moet gebeuren. Dat icm de prijs.. We hebben ook niet de vraagprijs geboden, maar wel boven het hoogste bod dat hij eerder heeft ontvangen. Omdat het nu al langer te koop staat gaf de makelaar aan dat er wel speelruimte was. Dus fingers crossed!

Christadk; spannend! Heb je een linkje? :D

Flicka: waarom knijp je hem voor de taxatie? Zaten jullie ver boven de vp?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:51

JLLN_ schreef:
Bieden zonder inschrijving inderdaad. Hopelijk komt hij met een tegenbod als dit niet voldoende is haha.
De reden dat het zo lang te koop staat is dat alles er nog aan moet gebeuren. Dat icm de prijs.. We hebben ook niet de vraagprijs geboden, maar wel boven het hoogste bod dat hij eerder heeft ontvangen. Omdat het nu al langer te koop staat gaf de makelaar aan dat er wel speelruimte was. Dus fingers crossed!

Spannend! Klinkt hoopvol :D Ben benieuwd!

Wij hebben de vraagprijs geboden, maar het huis wordt verkocht zonder makelaar en zij heeft zelf de prijs bepaald. Wij vinden het opzich wel een redelijke prijs, maar geen idee of het reëel is.. Wij zijn ook de enige bieders geweest dus geen vergelijkingsmateriaal..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:52

Flicka12 schreef:
JLLN_ schreef:

Spannend! Klinkt hoopvol :D Ben benieuwd!

Wij hebben de vraagprijs geboden, maar het huis wordt verkocht zonder makelaar en zij heeft zelf de prijs bepaald. Wij vinden het opzich wel een redelijke prijs, maar geen idee of het reëel is.. Wij zijn ook de enige bieders geweest dus geen vergelijkingsmateriaal..

Hebben jullie via bijvoorbeeld huispedia en het wozwaardeloket gekeken wat die aangeven? Je moet je er zeker niet op vast pinnen maar het is wel een mooie vergelijk ;)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:55

Ja! Dat valt een stuk lager uit.. maar een vergelijkbaar huis in de buurt is voor 40k meer verkocht dan ons bod, dus dat blijft lastig :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:59

Flicka12 schreef:
Ja! Dat valt een stuk lager uit.. maar een vergelijkbaar huis in de buurt is voor 40k meer verkocht dan ons bod, dus dat blijft lastig :=

Ja ik geloof dat de WOZ van de huizen nu gemiddeld 50k lager ligt dan vraagprijzen. Laat staan de verkoopprijzen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:01

Flicka12 schreef:

Yvankaxx, wat slordig! Ik zou wel moeite hebben om daar doorheen te kijken denk ik.. zo staat er bij ons in de buurt ook een huis te koop https://www.funda.nl/koop/de-westereen/ ... tolwei-32/, ik verwacht dat het een gedwongen verkoop is, maar hé dit kun je toch niet zo te koop aanbieden :7

JLLN_, spannend zeg! Hopelijk wordt jullie bod geaccepteerd! Weet je ook waarom het zo lang te koop staat?

Hier gaat het voorspoedig! Gister een afspraak gehad over het koopcontract, donderdag gesprek met de hypotheekadviseur en daarna de taxatie. Ik knijp hem nog wel een beetje voor de taxatie maat we gaan het zien := Zo'n fijne verkoopster! We mogen alles (vloeren, lampen, stoelen, tuinset etc.) gratis hebben :D

Oh my God dat kan toch niet _O- Wel een leuke bungalow voor een prima prijs... als het leeg staat :=

Spannend de taxatie! Krijgen jullie direct de uitslag?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:01

Bij mij was de bieden vanaf prijs nog geen 10% hoger dan de WOZ waarde zoals die op de aanslag stond. Al moet ik wel zeggen dat ik bezwaar tegen de WOZ gemaakt heb op basis van de WOZ van de buren en de taxatie ten behoeve van mijn eigen aankoop op 3 januari 2020...

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:16

Britt_Sisi schreef:
Alja schreef:

Meelezer breekt even in: Heb je al naar de SDE: Isolatiemaatregelen woningeigenaren gekeken? Wij hebben vorig jaar van een andere subsidie kunnen profiteren en dat scheelde toch een flinke slok op een borrel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:58

Zat net op Facebook en zag een huis voorbij komen wat ons erg interessant lijkt. Goede omgeving en 2800m2 tuin.
Vlakbij het bos en manege op stap afstand.
Ze weten alleen nog geen richtprijs. Huis wordt vrijdag getaxeerd dan laten ze de vraagprijs weten. Ben benieuwd.

Christa, leuk appartement. Ben je zo kwijt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:04

horsii schreef:
Zat net op Facebook en zag een huis voorbij komen wat ons erg interessant lijkt. Goede omgeving en 2800m2 tuin.
Ze weten alleen nog geen richtprijs. Huis wordt vrijdag getaxeerd dan laten ze de vraagprijs weten. Ben benieuwd.

Hoop dat je lange wachten wordt beloond!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:24

Alja schreef:
horsii schreef:

Hoop dat je lange wachten wordt beloond!

Ja ben heel benieuwd

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:29

Flicka12 schreef:

Hahaha zelfs zo op funda.. dat is toch raar. Ook echt 5 minuten werk even een aantal dingen uitzicht te zetten :=