[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:51

Ja is wel zo, de makelaars lijkt het ook vrij weinig te interesseren tegenwoordig. Er zijn toch wel weer andere geintereseerde.

Prairy: kan me voorstellen dat je daar gek van wordt..

Heeft er iemand een woonkamer waarin er een open trap naar boven zit? Verlies je dan niet veel warmte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:12

Het huis waar we vandaag de voorkeur voor hadden is echt gigantisch, en dat binnen ons budget! :oo

We zijn nu even van ons stuk gebracht, want als we vandaag niet door die andere makelaar gebeld waren hadden we het wel geweten! En nu is het dus kiezen voor een fantastisch ruim huis met grote tuin in een onwijs mooie wijk in een dorp verderop, of voor een stuk kleiner en minder mooi huis met kleinere tuin in het huidige dorp waar we graag wonen in een wijk die wel oke is maar wel richting/ naast de verkeerde wijk ligt..

De meningen zijn nu dus verdeeld, ik kies voor het mooie ruime huis met enorme tuin, mn vriend voor het huidige dorp :Y)

@madelonsunny en xMayo, gefeliciteerd!!

@booo, zit er boven aan de trap geen deur? De huizen met trap in de woonkamer die wij bekeken hebben hadden de deur boven aan de trap zitten.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:24

Wat gaat het hard hier!

Shanna wat leuk dat je nu uberhaupt opties hebt!

Bij mij zijn nu alle document ingeleverd voor de hypotheek. Hopelijk wordt alles goedgekeurd. Iemand die weet hoelang ik hierop zal moeten wachten?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:03

Bij een echte afspraak , ja dan laat ik altijd netjes weten dat het niets voor me is en waarom ik er niet mee verder wil. Open dag vind ik nog een ander verhaal, dan doe ik het niet.

MadelonSunny, Wauw tof ! van Gefeliciteerd dat is echt mooi nieuws !

Het huis had zoveel geïnteresseerden dat ze nu iedereen de kans hebben gegeven tot maandag hun bod nog bij te stellen, en dan word er gekozen waarmee ze verder gaan.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 02:42

Shanna schreef:
Het huis waar we vandaag de voorkeur voor hadden is echt gigantisch, en dat binnen ons budget! :oo

We zijn nu even van ons stuk gebracht, want als we vandaag niet door die andere makelaar gebeld waren hadden we het wel geweten! En nu is het dus kiezen voor een fantastisch ruim huis met grote tuin in een onwijs mooie wijk in een dorp verderop, of voor een stuk kleiner en minder mooi huis met kleinere tuin in het huidige dorp waar we graag wonen in een wijk die wel oke is maar wel richting/ naast de verkeerde wijk ligt..

De meningen zijn nu dus verdeeld, ik kies voor het mooie ruime huis met enorme tuin, mn vriend voor het huidige dorp :Y)

@madelonsunny en xMayo, gefeliciteerd!!

@booo, zit er boven aan de trap geen deur? De huizen met trap in de woonkamer die wij bekeken hebben hadden de deur boven aan de trap zitten.

Enorme tuin? Op de foto's lijken het mini tuintjes? Of is dat die duurdere variant. Wat vond je van het split level idee?..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:50

Gefeliciteerd Madelon!

@shanna: spannend zo ineens. Ik vond jullie discussie over de dorpen wel grappig, heb familie wonen in Raalte maar heb er werkelijk niks mee, vind het altijd zo'n sfeerloos vinex dorp :') Dan vind ik zelf Hellendoorn veel leuker, dat is tenminste gewoon een echt dorp. Zoveel mensen zoveel meningen :D
Een vriendin van me woont al jaren in een split level woning trouwens, bevalt haar en haar man prima. Ik vind dat ook leuk, die verschillende woonlagen :)

Bij een echte afspraak lieten wij altijd wel weten wat we er van vonden :j en ook als we geen interesse hadden, waarom dan niet. Maar goed, dat was een andere markt en een segment wat destijds niet heel hard liep.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:53

Lastig zeg Shanna, ik zou persoonlijk nooit voor een huis kunnen gaan waar je beide niet achter staat.

De hypotheek heeft hier 3 weken geduurd. Ik ben er op een gegeven moment wel zelf achteraan wezen drammen want het duurde mij te lang.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:35

Inderdaad lastig Shanna! Ik herken het dilemma wel een beetje. Bij de twee huizen die wij zo gaan bekijken is er 1 eigenlijk net buiten ons zoekgebied, maar dat huis lijkt me wel erg mooi en met een grote tuin. Wel lastig hoe je dan die afweging uiteindelijk gaat maken tussen de juiste plaats met een oké-huis of de minder ideale plaats met het betere huis. Helemaal als jullie er beiden anders over denken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:19

Shanna: Nee geen deur echt open..
wel een lastig puntje ja.. wij zitten ook met de locatie :+ Er zijn een aantal dorpen die me echt niet aanspreken, terwijl mijn man daar juist wilt gaan kijken omdat er vaak een grote tuin bij zit. Hij is in 2016 pas naar NL verhuisd dus hij heeft niet echt bindingen met een bepaalde plaats..

Happinez: Daarom haat ik het als een woning open dag heeft. Er word dan vaak boven de vraagprijs verkocht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:52

SpeechLess schreef:
Ik wil me hier ook melden. Wellicht komt er af en toe info langs waar we wat aan hebben :) Wij zijn rustig aan aan het kijken voor ons eerste koophuis. We hebben 2 huizen bezichtigd (die het toch niet helemaal waren) en morgen gaan we naar 2 huizen die open dag hebben.

Hoe doen jullie dat eigenlijk na een bezichtiging, laat je dan ook de makelaar weten als je geen interesse meer hebt of alleen als je wel interesse hebt?

Als verkoopster vond ik het wel prettig als kijkers na de bezichtiging lieten weten als ze geen belangstelling meer hadden.Dan weet je meteen waar je aan toe bent.Er zijn er ook die erover moeten nadenken.Dat mag ook natuurlijk.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:57

Ik kreeg net een email van de eerste makelaar waar we ons huis bij zouden verkopen. Ze wilde toen zo laag gaan dat ik af heb gehaakt. Maar wel fijn gevoel bij haar had. Nu mailde ze dat de marktwaarde is gestegen en ze 2 dezelfde appartementen binnen week verkocht had. En veel mensen teleur heeft moeten stellen door dat het alweg was of wij toch nog intresse hadden voor hogere prijs! Zou toch gaaf zijn hogere prijs en binnen sowieso maand verkocht

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:59

Bedankt voor alle felicitaties! *D

@Prairy Gaaf zeg je eigen huis bouwen! Maar zal vast wel even wat hersenwerk vergen :P
@Shanna Moeilijk keus als jullie verdeeld zijn! Goede redenen verzinnen om je vriend over te halen dus :Y)
@FatCat Over welke hypotheekverstrekker gaat het? Dat verschilt namelijk. De verwerkingstijden staan vaak ook op de website :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:45

LinsxDot schreef:
Ik kreeg net een email van de eerste makelaar waar we ons huis bij zouden verkopen. Ze wilde toen zo laag gaan dat ik af heb gehaakt. Maar wel fijn gevoel bij haar had. Nu mailde ze dat de marktwaarde is gestegen en ze 2 dezelfde appartementen binnen week verkocht had. En veel mensen teleur heeft moeten stellen door dat het alweg was of wij toch nog intresse hadden voor hogere prijs! Zou toch gaaf zijn hogere prijs en binnen sowieso maand verkocht

Ja,de prijzen stijgen nog steeds en er is steeds minder aanbod.Maar als verkoper wil je vaak ook wel zekerheid.Dus speculeren op de marktwerking is echt gokken,en vaak heb je zelf al een andere woning? Succes allemaal!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:50

:wave:

Ik heb me hier al eens eerder gemeld maar toen kwam de zoektocht toch weer op een wat lager pitje, inmiddels gaan we echt bezichtigen (eindelijk!) hoewel we nog steeds geen haast hebben.

We hadden onze zinnen eigenlijk gezet op een bepaalde nieuwbouwwoning, maar wilden toch ook wat verder kijken en nu weten we het helemaal niet meer :P Communicatie over de nieuwbouwwoning vind ik niet heel soepel verlopen en daar word ik een beetje wantrouwig van, er is eigenlijk al een halfjaar geen nieuws en ook nog steeds geen show house. Ik was een beetje verliefd geworden op dit huis: http://www.rightmove.co.uk/property-for ... 78687.html maar dat is inmiddels helaas verkocht.

Afijn, we gaan komend weekend bij dit huis kijken :) Ik heb zelf een voorliefde voor mooie Victoriaanse huizen maar m'n vriend vindt oude huizen vreselijk over het algemeen, zo'n huis als deze vindt ie het einde. Hij kan sowieso heel lastig door dingen heen kijken, als hij de kleur van een muur niks vindt haakt ie bij wijze van spreken al af dus dat is eh... Lastig :') http://www.rightmove.co.uk/property-for ... 48541.html

Lastig hè Shanna, als je er niet allebei 100% achter staat!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:13

anjali schreef:
LinsxDot schreef:

Ja,de prijzen stijgen nog steeds en er is steeds minder aanbod.Maar als verkoper wil je vaak ook wel zekerheid.Dus speculeren op de marktwerking is echt gokken,en vaak heb je zelf al een andere woning? Succes allemaal!

Dit ging ook over jaar geleden dus snap wel dat ze ons nogmaals contacteert om te vragen goh ik zou er nu meer voor kunnen vragen dus nog interesse wij hebben nog niks op het oog. Ze heeft ook gezegt dat dat verstandig is en is nu op huizenjacht voor ons zodra wij meer weten kan er een bord op ons huis. Zij verwacht dat zo weg is namelijk

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:17

Wat een mooie huizen, Eulogy! Ben erg benieuwd hoe het kopen van een huis gaat daar in de UK. Gaat het ook zo snel en is er veel vraag bij jullie of valt het wel mee?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:33

Op het moment gaat het nog erg snel ja :j Ik woon momenteel dus in Bristol, we hebben hier een appartement met 2 slaapkamers in het centrum en de markt hier loopt echt nog storm dus dat verwachten we erg snel te verkopen. In Cardiff is het gelukkig iets minder een gekkenhuis!
We verhuizen voor het werk van mijn vriend (hij gaat een kantoor openen in Cardiff), anders was ik hier nog wel een paar jaar blijven wonen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:02

Haha ja ik ben er wel uit ja, ik kies voor het huis in [plaatsnaam] ook omdat we daar qua leefruimte flink op vooruit zouden gaan wat we ook wilden. En dat huis is beter geprijst, en dat huis zal in waarde stijgen waar die in [plaatsnaam] vrijwel gelijk zal blijven. Ik weet het wel! Nu mn vriend nog! :D

Ik vind het ook wel irritant dat hij gewoon geen mening lijkt te hebben, of het in elk geval niet uitspreekt. >;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:35

Of hij is bang zijn mening uit te spreken omdat die van jou wel duidelijk is :=
En hij je dan niet wilt kwetsen, teleur stellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:11

Hij had een nachtje slapen nodig, we gaan morgen bieden op het grootste huis! Als dat op niks uitloopt is het andere huis een nieuwe onderhandeling waard! :D

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:20

Tof Shanna! Hopelijk wordt het wat +:)+

Bij onze open dag bezichtigen laatst was het verre huis toch niet perfect genoeg om de afstand goed te maken. Het andere huis was wel interessant, dus daar willen we een tweede keer gaan kijken :D Het was overigens mega rustig bij beide huizen, bij die dichtbij waren we toen de enige en bij de andere was er 1 iemand anders ook. Al waren er bij die eerste ook al wel eerdere bezichtigingen geweest (voor de open dag al).

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:12

Booooo, in mijn ouderlijk huis zit een open trap.
Persoonlijk zou ik er niet snel meer voor kiezen hoe mooi ook, er vergaat toch veel warmte naar boven.

Booooo schreef:
Happinez: Daarom haat ik het als een woning open dag heeft. Er word dan vaak boven de vraagprijs verkocht.

Dat is het , er was geen open dag.
Er word ook ongezien geboden op de woning. Ik ga ook mijn bod bijstellen, moet voor morgenmiddag.
Die kans hebben alle bieders nu gehad. Maar wat lastig is het om een goed bod te bepalen.

Shanna , Spannend !
Ruimte in/om huis is ook heel wat waard.

Eulogy, Dat eerste huis is gaaf ! 2e valt ook wel wat van te maken maar minder sfeer nu.
Ben benieuwd of het wat voor jullie is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:19

Ik ben gisteren met mijn man nog eens naar allebei de percelen geweest, en vandaag nog een keer naar onze voorkeur locatie.

Heb besloten dat ik met het perceel waar we al zo lang mee bezig zijn, niet meer verder wil.

Er is zoveel gedoe geweest, en gisteren waren we daar, en dan zie je dat het sportveld dat erachter ligt, vrij groot en stiekem ook best dichtbij ligt. Hockey en voetbal wordt daar gespeeld, en bijna elk weekend één of meer wedstrijden, met al dat gefluit, geschreeuw en gegil, heb ik eigenlijk niet zo'n zin in.

Verder staan in de straat jaren 50 2-1 kap hutjes, beetje een volksbuurt. En dan gaan wij daar een splinternieuw, groot huis neerzetten, dat past niet ertussen.

Dus, of het andere perceel nu wel of niet iets wordt, deze ga ik afschrijven...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:54

Jammer Prairy, maar liever dat je daar nu achter komt dan wanneer je aan het bouwen bent.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:03

Prairy, Balen zeg maar geduld hebben beloont vaak wel.
Er komt vast een leuk perceel op jullie pad.