Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:02

Wij zitten ook zo te twijfelen, bij aanschaf nieuwe bank, wel of geen leer. Het lijkt me ideaal met de honden inderdaad, en dan vooral de haren... Maar ik vind stof zo lekker 'warm' zitten... :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:05

Nadeel is idd het gevoel , in de zomer met korte broek of rokje en blote armen kan het wat plakken :+
Maar ik ga inmiddels toch echt het praktische aspect voorrang geven , ben de kleedjes en het wassen zo beu := haren valt an soch mee buiten de rui om... maar het bijkomende vuil van een reu (dus kleedjes op de zitting) en al het zand tussen en onder de kussens en het kwijl....
De volgende word een leren met vaste kussens , of glad, of van dat ruwe piloten leer, das nog even bekijken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:09

Dat 'ruwe' gaat ook mijn voorkeur naar uit! Voelt een stuk warmer en minder plakkerig aan!
Ik word ook gék van al die haren (en vlekjes :o ) op de bank! (heerlijk, een donker blauwe stoffen bank :+ )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:15

Pilotenleer zit heerlijk, mijn ouders hebben dat op de eetkamerstoelen. In de woonkamer hadden ze gladleren banken, maar dat is met honden niet aan te raden. Die krassen enorm dus dat zou ik niet doen! Ruw/piloten leer vind ik persoonlijk ook erg mooi en warm!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:17

Ja juist... de vlekjes :roll: ik blijf hier bezig joh.
Ben stoffen bank zo beu , maar goed... nog even volhouden want er zit net een nieuwe hoes om :p
Eerst effen bruin(zag je heel veel op) nu grijs , is al een stuk beter te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:32

Shivatjuh01 schreef:
[naam] schreef:
Sonja , ja ik ga veel proefzitten. Locale meubelboulevard af strunen , wil graag een bank die 10 jaar meegaat en kwaliteit heeft . Dan maar wat meer voor max 600 ongeveer moet er wel wat zijn , en als het mooie hoekbank is dan kan ik nog wel wat hoger gaan.

Een advies, geen seats en sofa's bijvoorbeeld. Zooo veel klachten, ik en mensen persoonlijk die er problemen mee hadden. Kregen al een kapotte bank geleverd en mochten m daarna ook nog zelf terug brengen.

Ik heb zelf een bank van Leenbakker, samengesteld en inderdaad een hoek gekozen. Ben er tevreden mee! :)

Alleen schuift ie af en toe uit elkaar, maar ik ben nog steeds te lui geweest om daar een oplossing voor te maken :')

Nee nooit seats and sofas , zus haar dure bank is helemaal doorgezakt

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:37

Ik had bij de Karwei een leuke pilotenleren bank gezien, helemaal mijn smaak! En niet zo gek duur, maar helaas te groot voor in ons huis.
Wij hebben nu een Ikea bank met verwisselbare hoezen en waren nog geen 400euro kwijt :') Je hebt em ook in een hoekuitvoering voor iets van 600euro :j
Een gladleren bank durf ik niet met de nagels van de katten.... en bij de bank die we nu hebben mik ik gewoon de hoezen in de was en als ze erg kapot zijn of we zijn de kleur zat, kopen we een nieuwe hoes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:45

Ik vind leder wel mooi , maar op oog met poezen die vaak tappen (melken? , ik noem het tapdansen) is dat geen doen. Mijn lederen bank in begin had kleed erover maar ik koop dan niet voor spek en bonen die bank..

Hoor weer brandweer voorbijkomen , ik ga die weg missen :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:46

Dat is ook ideaal zeg.
Wij hebben nu ook een bank van Leen Bakker. In ons oude huis paste hij perfect, maar hier lijkt hij een beetje zielig verloren in de ruimte. Afgelopen zondag een mooie bank bij Trendhopper gezien. Maar ach heeft geen haast en de spaarrekening een beetje aanvullen is ook wel fijn! Dus we denken er nog even over na :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:55

Rebecca schreef:
Ik vind leder wel mooi , maar op oog met poezen die vaak tappen (melken? , ik noem het tapdansen) is dat geen doen. Mijn lederen bank in begin had kleed erover maar ik koop dan niet voor spek en bonen die bank..

Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar kan me hier echt niks bij voorstellen :')

Heeft een van jullie ervaring met (buisframe) stoelen van kwantum of jysk? Wij willen graag nieuwe eetkamerstoelen en hebben kwantum of jysk stoelen op het oog die vrijwel hetzelfde zijn. Bij jysk staat erbij dat ze als pakket geleverd worden, bij kwantum staat daar niks over vermeld. Gevoelsmatig kun je dan beter voor die van kwantum gaan, maar wellicht heeft een van jullie ervaringen?
We gaan sowieso nog even proefzitten. Neem mn vader mee, die heeft een keer bij een meubelzaak een soortgelijke stoel getest en die zakte toen na wat draaien zo tegen de grond. Dus die draaibewegingen mag hij weer gaan maken, kijken of deze het wel houden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:59

Uhm ja dan gaan ze trappelen met nagels en dan op je benen , de bank etc. Hier vaak als ik poes aanhaal

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:01

Dat doen katten wel vaker, 'klauwen' met hun voorpootjes, zoals ze dat als kitten bij hun moeder deden :D

Die stoelen van Kwantum en Jysk ben ik bang dat die 'door gaan hangen'... Maar dat ligt natuurlijk vast ook aan het gewicht dat ze te houden krijgen... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:02

Dat dus , op de bank doet poes het ook .

Idd hangt ook wat van gewicht af , wel mooie stoelen

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:10

Ik heb deze stoelen

Van Leenbakker, en eigenlijk bewust voor dit soort 'poten' gekozen zodat ze niet kunnen gaan doorhangen.
Ik vond jou model stoel ook eigenlijk mooier, maar deze waren destijds ook nog eens flink goedkoper :P

Meeste stoelen zijn trouwens 'bouwpakket' dat had ik ook, vervoert iets makkelijker.

Qua verschil kwantum, Jysk heb ik geen flauw idee. Succes met proefzitten haha :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:04

Als goede nette bank hebben we een stoffen, die staat nu nog in nl. Als die hier heen komt, komt hij in een kamer te staan waar de honden in principe niet komen want die blijven in de woonkeuken. Daar staat nu een oude lederen bank (€10 op marktplaats) omdat we nog al eens oude en vieze kleding aan hebben na het werk. Ook is het dan niet zo erg als er een keer een hond op springt.
In de zomer gaan ze lekker naar buiten :) kunnen we daar ook lekker zitten.

Maar ruw leer heeft hier idd ook de voorkeur. Heb ik ook wel gehad, maar die is gesloopt door 1 van de honden :(
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:55

Grr rot honden , mooie bank namelijk

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:45

Ja hij zat nog wel lekker ook maar m'n hond dichtbehaard schijnbaar anders over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:51

Dichtbehaard :') , neem aan dat je wat anders bedoeld :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:43

_O- altijd leuk die auto correct..
Moest dus "dacht daar anders over" zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:46

Hij is mooi :')

Hoofd loopt vol , zoveel moois gezien en nog minimaal 2 maanden wachten :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:16

Rebecca, misschien helpt het jou en je hoofd ( :D ) om verschillende 'moodboards' t maken?
Lekker knippen en plakken van kleuren, meubels, ideeën, sferen etc op grote vellen papier?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:21

Of een pinterest account aan maken ! :) Nog makkelijk een digitaal mood board :j

Ik lees nog steeds mee maar kom even weinig toe aan reageren :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:36

Ik snap nu wat je bedoelt Rebecca!
Shivatje, hmm nu begin ik toch ook te twijfelen. Heb nog niks met 4 poten gezien wat ik net zo leuk vind, maar doorhangen heb ik ook niet zo'n trek in idd...

Pinterest is echt geweldig inderdaad <3

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:57

Het huis van mijn dromen gezien maar een grote maar, het ligt 30 minuten van mijn beste vriendin vandaan.
Ik wil richting Veluwe juist voor de gezelligheid.
Heel moeilijk dit.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:16

kohtje schreef:
Het huis van mijn dromen gezien maar een grote maar, het ligt 30 minuten van mijn beste vriendin vandaan.
Ik wil richting Veluwe juist voor de gezelligheid.
Heel moeilijk dit.

Kom even binnenvallen, sorry hiervoor.

Maar ik woon ook een half uur van mijn vriend vandaan en dat is prima te doen. Van mijn beste vriendin woon ik 2uur rijden af (ik gld en zij Friesland). Als het echt je droomhuis is zou ik me niet laten tegenhouden door zoiets. Een half uur is echt te overzien :)