Schijnt idd heel duur te zijn! Ze zullen er wel heel veel moeten importeren uit Amerika. Maar ik weet niet precies hoe de canadese dollar staat tov de euro.. Is dat iets van 150 euro omgerekend?
Evelienepien
Geplaatst: 23-01-15 00:20
Nou, ik heb afgelopen 6 weken alles bijgehouden want ik had geen idee maar ben er van feschrokken Ik ben dus standaard voor brood, groente&fruit, vlees en verzorging bijna 50,00 p week voor 2en kwijt . Geen supermarktkwaliteit dus dat zal wel schelen (maar scheelt ook met weggooien in ons geval). Maar komt dus nog p wk wel wat bij aan bijprodukten. En we doen geen rare dingen, koop aan overige dingen veul in aanbiedingen enzo maar vind het toch behoorlijk ... Ben er door het bijhouden dus ook wel achter gekomen dat koffiepads bijna 0,50 p pak in 6 weken duurder zijn geworden! En jumbo is hier bij standaardprodukten toch goedkoper dan ah of lidl (be). Ook nooit geweten !
Anoniem
Geplaatst: 23-01-15 04:58
Het is hier inderdaad heel erg duur. Een pak wc papier, 24 rollen, 2 laags, kostte me $25.. Een flesje woksaus is bv $4-5, jonge kaas kost $17 per kilo, pakje boter $5/6, etc. Het is hier echt heel duur haha, wat ze moeten importeren snap ik wel. Maar het is niet alsof we hier geen kippen of koeien hebben, dus waarom een kilo kip meteen $15-20 moet kosten? En dan heb je de goedkope zielige kip, niet de blije scharrel haha. Over veel producten komt dan ook nog 13% btw, dat zit nooit bij de prijs in. Zo stom.
Zijn er hier mensen die zelf brood bakken oid? Zat daar laatst over te denken, maar dan heb ik meteen een dure broodbakmachine nodig omdat ik geen oven heb. Zou wel schelen in de kosten, en dan heb je ook nog lekker vers brood.. Supermarkt brood is hier echt vies en volgestopt met suiker. Iemand hier ervaring?
$200 is inderdaad rond de 150 euro. Misschien iets meer of minder, maar zal niet veel schelen.
8nnemiek
Geplaatst: 23-01-15 07:34
Ik bak zelf brood Bij de biologische molen geef ik 10 euro voor 5 kg volkoren speltmeel en 12,50 voor 5 kg kamut meel. Ik ben dan zo'n 1,50 kwijt voor een klein brood, 2 euro voor een groot brood. Als ik t maak met een eitje, sojamelk en appelstroop Niet super goedkoop, maar het brood is echt ontzettend lekker en ook een stuk gezonder dan supermarkt brood. Koop je gewoon tarwemeel in de supermarkt, dan heb je al een groot brood voor 50 cent, volgens normaal recept met water.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 23-01-15 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 23-01-15 07:35
Gebruik jij een broodbakmachine? Is het lastig? Ik hoor zoveel verhalen over baksteen brood
8nnemiek
Geplaatst: 23-01-15 07:42
Ik heb er wel een, maar ik gebruik hem tegenwoordig vooral nog om het deeg voor te kneden en voor de eerste rijsfase. Daarna haal ik het eruit, kneed het nog een keer door, oprollen en in een lange broodvorm laten rijzen, en dan afbakken in de oven. Voordeel is dat je dan dus een langer brood hebt waar je wat meer kleinere sneetjes uit krijgt, maar ook rijst het net wat mooier en droogt de korst wat minder uit omdat je het brood direct na het rijzen in een hete oven kan zetten. De broodbakmachine moet eerst rustig opwarmen, waardoor die iets meer vocht uit de korst trekt. Maar het is prima te eten hoor! Nog steeds veel lekkerder dan uit de supermarkt. Lastig is het zeker niet ingrediënten erin, goede programma aanklikken, en aanzetten bij mijn machine zat een receptenboek met de goede hoeveelheden.
Anoniem
Geplaatst: 23-01-15 07:59
Oke thanks! Ik heb geen (grote) oven dus moet wel een broodbakmachine haha. Misschien dat ik er volgende maand even naar kijk, vooral met de prijzen van hier heb je de kosten er snel uit.
Liggen de salarissen gelijk aan die van Nederland of is dat ook hoger? In het eerste geval heb je maar weinig over dan zeg... Scheelt wel dat de bezine in elk geval wel weer goedkoper is, toch?
Mijn vriend vertelde altijd dat de salarissen niet heel veel hoger liggen, maar er gewoon veel meer wordt gewerkt. 10 uur per dag schijnt heel normaal te zijn. Maar of dat in Canada ook zo is weet ik niet..
Wij zijn van de zomer in Canada geweest is inderdaad erg duur. Beetje Zwitsers prijspeil wat ons betreft. Ze hebben er wel vet cool briefgeld met doorzichtige stukjes echt hip Prachtig land wel
Anoniem
Geplaatst: 23-01-15 10:35
Het minimum loon is $10 en 15? cent geloof ik haha. Dat is voor iedereen, gaat niet per leeftijd. Toen mijn man nog in een restaurant werkte, werkte ie vaak van 4pm tot 2am, en bij drukke dagen ging ie dan om 6 am alweer aan de slag tot de middag of zo. Nu werkt ie part time.
We zijn net een paar duizend km verderop verhuist en de huur is hier een stuk goedkoper dus dat scheelt. In Calgary ben je snel $2500 kwijt per maand voor een huisje, we konden daar gewoon niet meer rond komen.
Keet, ik vind het net monopoly geld Het scheurt iig niet snel
Wij hebben gisteren 3 broden gesmeerd en ingevroren en vanmiddag of morgen ga ik een paar maaltijden maken en invriezen. Ik start dinsdag met een (slecht) rigoureus dieet en wil dan niet elke avond voor m'n vriend staan koken. Hij zag het ook niet zitten en wilde voor magnetronmaaltijden gaan.... Als ik iets zonde van het geld vind is dat het wel
DebGizmo
Geplaatst: 24-01-15 08:52
Lizzle schreef:
Voor de hoogvlietklanten: neem kooppunten! Nergens krijg je 6% rente, en kan je een buts geld opnemen als je het nodig hebt.
Dat doe ik ook vaak als ik het kan missen, en zodra ik dan financieel t ff nodig heb, doe ik daar boodschappen met die kaart en hoef ik 'niks' te betalen. Ideaal
Ineke2
Geplaatst: 24-01-15 08:54
Noor schreef:
Van wie was ook alweer de tip van brood smeren en invriezen? Ik ben inmiddels fan!
Hoelang blijft dat brood gesmeerd en al (kaas, worst, pasta) lekker in de vriezer?