Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:28

In september komt bij ons de Opel Rocks-E, we wilden de citroen Ami maar die is nog steeds niet leverbaar.
Beide zijn 45kmph karretjes met een bereik van 70km.
Ik woon in een buitengebied en moet dus best vaak relatief kleine eindjes rijden voor boodschappen (doen we één of twee keer per week), wat met de fiets dan weer onhandig is.

Nieuw zijn ze 8 a 9000 euro, voor ons de enige betaalbare elektrische 'auto'

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 16:56

Sterkte met Banjer Ips :(:)

Aha meer enthousiaste kilometervreters dus met de e-bike :) vind het helemaal leuk als ik al die auto's die in de file staan of langzaam de stad uit / inrijden voorbij rij :P het gaat gewoon sneller. Of als ik mijn fiets zo neerzet en ik anders met de auto weer had moeten betalen voor een parkeerplaats.

Wel goed idee dan zo'n 45 km/uur wagentje :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:55

Ik vind het vooral grappig als ik bel om wielrenners aan de kant te laten gaan :+ Die dan vervolgens zich de blubber gaan trappen om in mijn achterwiel te hangen, dat vind ik dan weer rete irritant :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:35

Ik steek met enige regelmaat elektrische fietsen voorbij met mijn gravelbike op gewone vlakke weg. Zodra het bergop gaat wil het wel eens andersom zijn :')

Banjer is leuk! Ziet me er echt zo een geinig beestje uit, jammer van de hb.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:12

Ik heb een onverwacht heerlijke spaarmaand
Heb deze week ivm tekorten op werk onverwachts 27 uur extra gemaakt naast mn vaste uren, wel dood op nu, vaak avonden tot 22:00 moeten werken terwijl ik met mn normale uren wel al om 08:30 begin, maar t is toch €220 euro extra ongeveer.
En mn huisje is weer geboekt via airbnb, 2x zelfs, blijft spannend, en niet ideaal, weer al mn spullen pakken, alles schoonmaken en ergens ander logeren, maar beide keren samen zijn goed voor bijna €600 extra deze maand.

Het is dat het mijn eigen huis is, wat het vervelend maakt, maar eigenlijk vind ik dat verhuren best wel heel leuk om te doen, vooral om het leuk te maken voor de gasten, extra shampoo'tjes, lekkere dingen klaarzetten, flesje wijn, borrelhapjes.
Brengt me bijna op het idee om misschien ooit wel eens een vakantiehuisje te kopen en in te gaan zetten voor verhuur, als extra inkomen. Maarja voordat je zo'n huisje bij elkaar hebt gespaard _O- En dan nog vaak parkkosten etcetera

En jeetje wat fietsen jullie een afstanden dan, ik heb inmiddels ruim 1100km op mn E-scooter zitten in 3 maanden tijd. Gebruik ik tussentijds voor de stukjes onder de 5km wel ook nog af en toe mijn gewone fiets en voor stal de auto want dat is anders te ver.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:12

Arabesk schreef:
In september komt bij ons de Opel Rocks-E, we wilden de citroen Ami maar die is nog steeds niet leverbaar.
Beide zijn 45kmph karretjes met een bereik van 70km.
Ik woon in een buitengebied en moet dus best vaak relatief kleine eindjes rijden voor boodschappen (doen we één of twee keer per week), wat met de fiets dan weer onhandig is.

Nieuw zijn ze 8 a 9000 euro, voor ons de enige betaalbare elektrische 'auto'

Dat is toch zo'n heel vreemd wagentje?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:13

Faelynn schreef:
Heb deze week ivm tekorten op werk onverwachts 27 uur extra gemaakt naast mn vaste uren, wel dood op nu, vaak avonden tot 22:00 moeten werken terwijl ik met mn normale uren wel al om 08:30 begin, maar t is toch €220 euro extra ongeveer.
En mn huisje is weer geboekt via airbnb, 2x zelfs, blijft spannend, en niet ideaal, weer al mn spullen pakken, alles schoonmaken en ergens ander logeren, maar beide keren samen zijn goed voor bijna €600 extra deze maand.

Het is dat het mijn eigen huis is, wat het vervelend maakt, maar eigenlijk vind ik dat verhuren best wel heel leuk om te doen, vooral om het leuk te maken voor de gasten, extra shampoo'tjes, lekkere dingen klaarzetten, flesje wijn, borrelhapjes.
Brengt me bijna op het idee om misschien ooit wel eens een vakantiehuisje te kopen en in te gaan zetten voor verhuur, als extra inkomen. Maarja voordat je zo'n huisje bij elkaar hebt gespaard _O- En dan nog vaak parkkosten etcetera

En jeetje wat fietsen jullie een afstanden dan, ik heb inmiddels ruim 1100km op mn E-scooter zitten in 3 maanden tijd. Gebruik ik tussentijds voor de stukjes onder de 5km wel ook nog af en toe mijn gewone fiets en voor stal de auto want dat is anders te ver.

Proficiat! Heerlijk zo wat extra geld!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:15

Idd heel lekker. Ik werk dit jaar ook veel, erg veel. Eens het huis goed en wel verbouwd is ga ik grondig afbouwen. Nu na de zomer wil ik ook wat rustiger aan. Elke dag behalve zaterdag van 7 tot 21:30 in de touwen is ook wel eens genoeg :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:58

Het zijn idiote wagentjes. Voor en achterkant hetzelfde en de deuren hetzelfde, klapraampjes dus niks elektrisch behalve de motor :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:09

Faelynn schreef:

Je zou eens kunnen kijken naar rent to rent. Dan huur jij van iemand voor een vast bedrag per maand een huis(je) wat je (uiteraard met goedkeuring van de eigenaar!!) zelf verhuurd voor vakantieverblijf. Betaal de eigenaar wat meer dan hij in gedachten had, dan hebben jullie er allebei iets aan. Minder sparen, minder risico want als het niet bevalt kun je er bijv na een half jaar of een jaar huren gewoon weer mee stoppen. Leuke spulletjes bij de kringloop, goed inrichten en met een relatief lage investering kun je best een leuke bijverdienste krijgen. Wel zorgen dat je een hele goede en betrouwbare schoonmaker hebt! Of zelf doen maar dat zou ik persoonlijk niet doen als je al niet zo veel energie hebt.

Ik heb nog een kortingscode volgens mij als je een verhuur cursus voor vakantie verblijf wil doen. Ben ik nu zelf ook mee bezig.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:38

Thanks voor de tip Prairie,
Ik werk zelf als schoonmaakster, weliswaar niet veel uren inderdaad omdat ik het anders niet vol houd, maar als ik vanuit verhuur extra inkomen zou hebben, zou dat een stuk van mijn werk gaan vervangen, dus dan blijft er ook meer tijd/energie over om dat soort dingen zelf te regelen. Vind juist het zelf in handen hebben wel een leuk of prettig idee ofzo, geeft voldoening.
Maar denk dat ik niet zo snel voor een huur op huur constructie zou gaan, zou alleen aan zou iets beginnen als ik het zelf in een keer kan betalen en het geen extra verplichting of belasting is.
Als je het huurt, wat waarschijnlijk niet goedkoop is, moet je toch minimaal gaan zorgen dat je het voor dat bedrag of meer doorverhuurt om geen "verlies te lijden" en dan komt er nog al druk achter te staan.
Het lijkt mij just fijn als je zo iets gewoon kan betalen, je er gebruik van kan maken als je wil, maar als je t eens een keertje niet verhuur het ook prima is. het moet niet aanvoelen als werk, maar als een leuke extra zegmaar, die je sowieso wel kan betalen, maar waarbij ik het verhuren als fijne extra inkomsten kan zien en gewoon omdat het leuk is om te doen.
Wat dus niet heel erg reeel is in de komende 10-20 jaar, of misschien wel nooit, want mn inkomen is er niet naar haha, maar het idee is leuk en we moeten blijven dromen toch haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 19:27

Hartstikke fijn toch @Faelynn!

Ik hier vandaag het nuttige met aangename verenigd :+ op bezoek bij mijn ouders (van Rotterdam - ergens in provincie Groningen...). 600 km als ik met mijn auto op en neer ga dus tja voor de kosten hoef je het niet te laten.
Toch maar weer eens in de trein gestapt en zowel heen als terug een goede reis gehad en ondertussen lekker wat uurtjes kunnen werken :$ Kijk dan is het niet zo erg zoveel reistijd (7 uur bij elkaar....). Maar ja met de auto heb ik toch ook echt wel 5.5 / 6 uur reistijd...
Ben in het verleden ook wel met de trein gegaan maar zo vaak van die rot reizen gehad, dat je werd omgeleid of overvolle treinen, stukken met de bus etc. Nu had ik wel twee keer dat de reis anders ging door meer overstappen en daardoor 2x een aansluiting gemist maar verder weinig oponthoud.
Dus denk dat ik dit weer vaker ga doen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 19:53

Mijn energieleverancier had eergisteren 2x het maandbedrag van mijn rekening gehaald. Kreeg mailtje dat dat zou worden hersteld en dat je het niet zelf moest regelen. Vanavond was het nog steeds niet gebeurd. Heb het dus zelf maar teruggedraaid (is automatische incasso).
Vind dat wel heel slordig hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:20

Is zeker slordig VanHuisUit.

Wij hebben nog een weekend weg geboekt en zijn bezig om een gamekamer te maken voor de oudste dus moeten een tv, tv meubel, bankstel en een tafeltje aanschaffen.
Wordt even minder gespaard haha.
Bespaard met straks wel frustratie als hij gewoon boven kan gamen met vrienden en ik mijn tv en woonkamer niet meer hoef op te offeren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:09

Marktplaats staat vol leuke meubels :P

Vorige week nog wat dingen gehaald, voor 115 euro hebben we onze huiskamer opnieuw ingericht (wel de bank gehouden). Hopelijk worden de oude meubels snel verkocht, dan speel ik quite.

Gisteren een weekendje Parijs geboekt in oktober, dagje Disney en naar de tuinen in Versailles.

En aangemeld voor een cursus camper bouwen, maar dan met onze vintage Kip caravan uit 1971. Eerst de theorie module en dan volgend jaar praktijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 18:44

Is zalig hoor zo'n game kamer, toen mijn zoon nog thuis woonde had ik het souterrain voor hem ingericht tot game ruimte. Niet meer dat gejoel op de achtergrond :roll: >;)

@Prairy wat een leuk idee!

Heb het knetterdruk met m'n zzp-werk :D dan denk je had ik dat maar eerder gedaan...
Maar blijkbaar was de tijd nog niet rijp of zo.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:45

Ik hoop dat mijn kinderen niet gaan gamen zo waardeloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:01

Alle kinderen gamen :D

Vanhuisuit: dat hoor ik vaak! Dat het er echt de tijd voor moet zijn voor jezelf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 19:33

Gamen hoort er wel bij... maar zoals alles geldt ook daarbij te is altijd te.
Meeste jongens gamen, meiden doen aan binge series flixen enzo. En youtubers volgen doen ze ook allemaal.
Ben wel blij dat ik het dus allemaal niet meer hoef aan te horen... :')

Wil ook niet weten hoeveel geld het allemaal kost... >;) en denk ook eigenlijk dat het echt een generatiekloof is, hoe jongeren aankijken tegen en omgaan met social media t/m gaming. Ach ja, zo heeft iedere leeftijd weer z'n uitdagingen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:44

Volgens mijn energiemaatschappij krijg ik in december ongeveer 700 terug. En daar komt ook nog een premie van 180 euro bij.
Weer een lekkere teruggave.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:58

Ben heel blij dat ik nog een beetje opgegroeid ben in de generatie waarbij je buiten ging spelen met vriendjes en de meeste luxe technologie een nokia was waar je pacman op kon spelen :D
Ik wil geen kinderen denk ik. Maar zie sowieso de toekomst niet zo heel rooskleurig met hoe mensen nu met de wereld omgaan en hoe overbevolkt wel al zijn. Vraag me echt wel eens af hoe lang dat goed kan blijven gaan, maarja. Wel respect voor ouders van nu, lijkt me echt lastig in deze tijden van sociaal media en verwende kinderen om ze nog een beetje leuk op te voeden met natuur en buitenspelen ipv technologie en merkkleding bij wijze van.

vandaag naar een jaarlijkse grote markt geweest bij ons in de buurt, en niks gekocht.. :D
Met de fiets, dus een middagje eruit en rondsnuffelen voor niks.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:12

Ik hou niet van gamen en man ook niet, hopelijk kunnen we dat zo houden |(
PlayStation hebben we niet.

Kinderen zijn duur ..lol heeft niks met social media te maken }> of gamen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:43

VanHuisUit schreef:
Gamen hoort er wel bij... maar zoals alles geldt ook daarbij te is altijd te.
Meeste jongens gamen, meiden doen aan binge series flixen enzo. En youtubers volgen doen ze ook allemaal.
Ben wel blij dat ik het dus allemaal niet meer hoef aan te horen... :')

Wil ook niet weten hoeveel geld het allemaal kost... >;) en denk ook eigenlijk dat het echt een generatiekloof is, hoe jongeren aankijken tegen en omgaan met social media t/m gaming. Ach ja, zo heeft iedere leeftijd weer z'n uitdagingen :+

Ik vind die YouTube filmpjes 100.000 keer erger dan gamen. Mijn God wat een onzin..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:44

tita schreef:
Ik hou niet van gamen en man ook niet, hopelijk kunnen we dat zo houden |(
PlayStation hebben we niet.

Kinderen zijn duur ..lol heeft niks met social media te maken }> of gamen

Wij gamen ook geen van beide. Hadden niets in huis ook. Nu staat er een PS4 en is er een nog ergens een Nintendo Switch…
Helemaal niet mijn ding, maar blijkbaar hoort het bij het leven van de kinderen haha.

Maar wel strikte regels hier.

Mijn kinderen zijn wel zielig. Gaan naar groep 8 en zijn de enige zonder telefoon. Ben maar overstag gegaan en volgende week krijgen ze er een met hun verjaardag. Wilde het zo graag uitstellen tot volgend jaar als ze naar de eerste gaan. Maar helaas.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:49

Oja…. Bij mijn dochter hadden sommige al telefoon in kleuterklas die is gemengd 4-5-6 jaar.
Nu gaat ze 2 jaartjes mee draaien op de HB groep…… ze zei al ma na de grote vakantie heb ik telefoon nodig dat is normaal in HB klas ……. Tuurlijk kind.

Ja YouTube iid dan die Chinese filmpjes zooooo dom.
Maar opeens wil ze allen Mia and me kijken
Zoontje kijkt graag reclame op YouTube van playmobil, Lego enzo :')