Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:25

topsylover schreef:
Suzanne F. schreef:
Is er hier iemand die het ouderlijk huis (terug) gekocht heeft? Ik droom er (letterlijk) nog steeds van om ooit mijn ouderlijk huis terug te kunnen kopen. Het huis waar ik opgegroeid ben maar waar we zijn weggegaan toen ik 14 jaar was. Ik ben aan het sparen voor als het ooit te koop komt, maar het is sinds wij het aan hen hebben verkocht nooit meer te koop gekomen. Maar als het nu te koop komt kan ik het toch niet betalen, zou nog te vroeg komen. Maar in mijn dromen loop ik er steeds rond. Stom eigenlijk he?
Je vindt er waarschijnlijk toch niet meer wat je zoekt.

Mijn moeder heeft haar ouderlijk huis terug gekocht in 2017 nadat ze in 1983 het huis uit is gegaan. In de tussentijd is het van 2 andere eigenaren geweest, maar ze vond toch her en der nog wat originele dingen terug uit het huis! Aan een kant heeft ze nog dezelfde buren die vroeger regelmatig op haar pasten toen ze klein was. Natuurlijk is niet alles meer hetzelfde, maar zij heeft wel helemaal haar plekje teruggevonden daar.

Wat leuk om te horen. Je moet ook maar net de mazzel hebben dat het te koop komt op het goede moment. En dat je het kan betalen natuurlijk. Ach wie weet, als het voor me weggelegd is zeg ik altijd maar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:10

Mijn ouderlijk huis staat al jaren op de nominatie om een weg overheen te gooien.
Zelfs toen ik er nog woonde lagen die plannen er al.
De plannen zijn toen weer in de ijskast gegaan, weer eens eruit gehaald en weer de ijskast in gegaan.
Maar nu is het weer heel actueel en krijg het gevoel dat het nu door gaat.
Maar ik heb niets met dat huis. Ja had een mooie ligging, maar verder niets.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:15

Mijn man zou zijn ouderlijk huis wel willen kopen. Is alleen een eindje van waar we nu wonen. Dan moeten we alles achter laten. Ik ben vroeger zo vaak verhuisd. Ik heb geen ouderlijk huis. Huis waar mijn ouders wonen heb ik van mijn 17e tot mijn 25e gewoond maar dat voelt niet hetzelfde als de 3 verschillende huizen waar ik in mijn jeugd gewoond heb en een actieve herinnering aan heb. Maar doordat ik dus zo vaak verhuisd ben wil ik nu niet weg. Of het moet echt een droomhuis op een bijzondere plek zijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:03

Ik heb ook geen ouderlijk huis. Huis waar ik mijn jeugd heb doorgebracht zou ik niet willen wonen maar stond toevallig een tijd terug te koop - link heb ik hier ook nog gedeeld.
Huis waar mijn ouders na hun pensionering hebben gewoond in Drenthe was leuk, heb ik voor mijn moeder verkocht toen mijn vader overleed en kwamen we jaren later ook nog eens tegen dat het weer te koop stond. Was leuk om te zien hoe dat verbouwd was.
Het huis waar mijn moeder tot ze naar een verpleeghuis ging heeft gewoond was hier in het dorp, en heb ik na haar overlijden verkocht. Die mensen wonen er nog, voor zover ik weet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:05

Hier hetzelfde. Ik heb alleen in mijn jeugd al in 4 huizen gewoond. Ik heb er geen een waar ik per se zou willen wonen. Het huis van mijn opa en oma, dat was oud maar leuk. Maar dat is inmiddels gesloopt.

Ik moet nog exacte verhuisoffertes aanvragen. Maar eerst heeeel veel weggooien :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:07

Ik zou mijn ouderlijk huis best willen hebben. Het huis zelf is niet geweldig, maar de locatie is top en ik heb er gewoon fijne herinneringen aan door mijn heerlijke jeugd. Alleen is het nu niet meer hetzelfde zonder weiland erbij...

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:11

Ik ga nog 1x verhuizen en dan zou het zijn naar me ouderlijke plek.
Tussen groot bos en de polder.
Het huis is echt wel aan afbreken toe maar de plek <3
Maar woon nu ook prima heerlijk 2 Forest pony's bij huis, alleen veel.meer in de bewoonde wereld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:36

Ik heb niet echte een ouderlijk huis.
Maar zou in geen van de huizen willen wonen waar ik vroeger gewoond heb.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:02

Mijn vader werd iedere 5 jaar overgeplaatst naar een ander deel van het land voor zijn werk. Ik zou op geen van die plaatsen willen wonen. Zijn laatste huis, waar hij woonde tot hij werd opgenomen in een tehuis, is verkocht.
We zijn er laatst nog eens langs gereden, het is vreselijk lelijk verbouwd, een verdieping er bovenop gezet.
Mijn man heeft in dezelfde straat gewoond vroeger (40+ jaar geleden) en zijn huis is nog precies zo als toen.

Ik zou wel graag een appartement hebben met alles gelijkvloers. Ik heb nu een maisonnette met plafonds van 4 meter hoog, dus ook een hele hoge wenteltrap die me met de dag meer moeite kost om op en af te gaan. Mijn lijf is helemaal "stuk" van 50 jaar met paarden omgaan en verregaande onhandigheid van mezelf. Mijn man is 16 jaar ouder dan ik, maar nog veel beter ter been en veel leniger dan ik.

Eerst maar eens wachten tot de woningmarkt wat normaler wordt, want met de huidige prijzen, kan ik helemaal niks anders kopen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:16

Ouderlijk huis was voor mij waar ik de eerste 12 jaar heb gewoond.
Daarna om de paar jaar een ander.
Dit huis, 17 jaar alweer, is het langste ooit.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:27

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:29

Ik zie in elk geval op foto 1 een zwembad. Ik raak verder helemaal overprikkeld van de indeling en inrichting. :P

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:41

_Lorette_ schreef:
Ik zie in elk geval op foto 1 een zwembad. Ik raak verder helemaal overprikkeld van de indeling en inrichting. :P

Ah ja inderdaad, nou je het zegt! Wel vreemd dat het niet nog vaker/beter in beeld komt. Id toch een behoorlijke aanvulling op het huis, een zwembad.

Ik ben trouwens de tel kwijtgeraakt wat keukens betreft :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:53

Misschien omdat er 's winters weinig te fotograferen valt aan een zwembad? Er ligt een dekzeil overheen zo te zien.

Iemand die snapt wat die 4 even grote cirkels bij die genoemde 'golf- en countryclub' aka de buren voor moeten stellen? (Even op de satellietfoto klikken)

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:02

Ibbel schreef:
Misschien omdat er 's winters weinig te fotograferen valt aan een zwembad? Er ligt een dekzeil overheen zo te zien.

Iemand die snapt wat die 4 even grote cirkels bij die genoemde 'golf- en countryclub' aka de buren voor moeten stellen? (Even op de satellietfoto klikken)

Kunnen dat misschien huisjes zijn op het golfterrein? Of zoiets

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:08

Ik denk om te oefenen op je slag?
Omdat daar aan het begin van die baan ook dat lange gebouw staat? Is dat geen overkapping waar je dan onder staat om te meppen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:13

Oh, ja, dat is een slimme suggestie. Met iedere cirkel een andere afstand.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:21

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:28

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:52

:D
die is echt leuk!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:57

Haha die koppies <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:23

<3