Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Intratuin heeft een leerzame online cursus en App om je groene vingers te kweken.
https://www.intratuin.nl/acties/cursus/
xPareltje schreef:Beetje late reactie van mij, maar bedankt voor de reacties.de pannenkoek is inderdaad best klein, hopelijk groeit die net zoals sommige die ik hier voorbij zie komen haha. En qua stekjes, wat kan de reden daarvoor zijn dat die er geen maakt aan de zijkant van de plant?
_Karlijn schreef:Ik heb mijn baby Prince of Orange nieuw onderdak gegevenik hoop dat het goed gaat, zoveel ruimte. Er zat weinig wortel aan. Misschien dat ik het over een paar dagen wel weer verander haha.
[ [url=m/rnmWpw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BQnCsz.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mijn huge lepelplant weer wat bij moeten snoeien.
[ [url=m/n37WeH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ajjogC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TLHJh1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Macs schreef:Oei zonde! Je schijnt de afgebroken stengels te kunnen drogen (de wond zegmaar) en dan weer in de grond te steken. Maar dat is bij mij nog niet gelukt. Je plant overleeft het waarschijnlijk wel!
san4nie schreef:Macs schreef:Oei zonde! Je schijnt de afgebroken stengels te kunnen drogen (de wond zegmaar) en dan weer in de grond te steken. Maar dat is bij mij nog niet gelukt. Je plant overleeft het waarschijnlijk wel!
Die heb ik allemaal al weg gegooid..![]()
Als die het zelf overleeft ben ik al lang blij. Daar hoop ik dan maar op.
Luxorvalkje schreef:Die stengels lukten bij mij niet.
Ik had een aloe die steeds meer bladeren kreeg, maar niet breder werd. Hij werd topzwaar en was op een gegeven moment bijna 50cm hoog. Toen heb ik de onderste bladeren eraf gehaald. Ongeveer 30cm van de steel afgeknipt. En toen de top ruim een maand op de aanrecht laten liggen, daarna weer geplant.
Hij doet nu iets minder zijn best om de hoogte in te gaan, maar veel meer om baby’s te maken. Van de zomer 5 stuks, en nu al weer 4.
Dus als je begint te twijfelen kan dat ook nog.
Damelza schreef:Hi allemaal!
Ik kom even binnenvallen, maar ik zou graag meekletsen
Heb nu best een aantal plantjes staan, alleen sommigen hebben we gekregen en ik ben nog niet zo'n plantenkenner. Dus ik heb geen idee wat voor planten het zijn en wat ze precies nodig hebben. Is daar een goede app voor? of mag ik eventueel hier wat foto's plaatsen misschien dat jullie het weten