[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:48

Wij zitten momenteel met een bende uitzoekwerk omtrend de opstalverzekering, de herbouwwaarde van de woning ligt over 1 miljoen en dat is voor veel verzekeraars een reden tot weigering. Dit geld hebben we natuurlijk niet voor deze woning betaald maar het is nu wel even wat uitzoek werk.

Wat spannende berichten allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:59

Mayo, ik ga je nieuwe klustopic ook zeker weer volgen!

Werd ik toch net gebeld door de makelaar van het huis die meer dan de taxatiewaarde wilden, ze zijn nu bereid te zakken tot c.a. de taxatiewaarde met overdracht in de zomer.

We gaan vanmiddag bij 2 enorme huizen kijken in het dorp verderop, maar blijven liever in ons eigen dorp. Het verschil tussen hun en ons eindbod is nu 5000 maar ligt wel echt aan de bovenkant van ons budget. We moeten nog kosten maken daar (de badkamer is uit de jaren 80 nog incl verroeste leidingen) maar overwegen wel een nieuw eindbod te doen maar dan met voorwaarden (ons vorige eindbod had geen voorwaarden).

Mocht dat alsnog op niks uitlopen kunnen we altijd nog verder gaan met waar we vanmiddag gaan kijken, of wachten op wat er nieuw te koop gaat komen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:17

Spannend Shanna!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:23

Shanna , spannend ! Ben benieuwd of de andere huizen iets voor jullie zijn.
Of dat de voorkeur toch blijft uitgaan naar de 1e woning.

Mayo, ook spannend ! Hopelijk dat beide snel en vlot verlopen.
Toch altijd weer spannend zo’n tijd.

Hier toch een bod gedaan op de woning waar ik zou gaan kijken.
Niet geschoten is altijd mis. Ze moeten hem in ieder geval in behandeling nemen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:06

Op hoop van zegen Happinez!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:11

Spannend Happinez!! Ik ga duimen...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:31

Jullie gaan snel :')

Madelon het is inderdaad niet niks.. Zeker niet als het je 1e koopwoning is is alles extra spannend :D

Ik zat met een huis in mijn hoofd die eigenlijk niet aan onze wensen/eisen voldoet :+
Heb hem al een aantal keer voorbij zien komen. Mijn man en ik eigenlijk ook, maar vooral hij wilt absoluut geen tussenwoning. Nja 3x raden wat dit is... Ik wil eigenlijk een grote tuin. Deze tuin is best klein, maar wel gezellig/privacy.
Ook vinden wij de prijs te hoog, zeker voor een tussenwoning.
Maar goed, dinsdag gaan we dus kijken...

Geloof dat ik het al eerder hier had gemeld, maar afgelopen zomer is dit huis via een veiling verkocht. En werd toen gewaarschuwd of dat misschien geen wietpand of iets is geweest. Maar hij is dan wel volledig gerenoveerd.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:46

Na een heerlijke wandeling er nog steeds van overtuigd dat het huis het helemaal is mits ze het tegenbod zouden accepteren. En ja hoor
Het is geaccepteerd *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*
Volgende week bouwkundige keuring dus heel hard duimen dat het huis daar goed doorheen komt :D
Wij vieren het vanavond al voorzichtig met een wijntje :o

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:49

Gefeliciteerd!!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:50

Gefeliciteerd Madelon, wat fijn nieuws!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:53

Wauw wat goed, gefeliciteerd!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:01

Gefeliciteerd!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:19

Dankjulliewel! *D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:23

Wauw dat is snel gegaan! Gefeliciteerd!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:36

Shanna: Spannend! Hoe waren de huizen vanmiddag?

MadelonSunny: Gefeliciteerd!

Wie heeft er hier ervaring, als koper of verkoper, bij het vervroegen van de overdrachtsdatum (dan afgesproken) ten gunste van de verkoper. Ben je toen nog weer in de onderhandeling geweest over bepaalde zaken of de vraagprijs?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:40

Oh Madelon wat fijn!
Nu duimen , maar alvast gefeliciteerd !

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:57

annepaardoes schreef:
Shanna: Spannend! Hoe waren de huizen vanmiddag?

MadelonSunny: Gefeliciteerd!

Wie heeft er hier ervaring, als koper of verkoper, bij het vervroegen van de overdrachtsdatum (dan afgesproken) ten gunste van de verkoper. Ben je toen nog weer in de onderhandeling geweest over bepaalde zaken of de vraagprijs?

Bij ons is de datum een maand vervroegd, van 31 jan naar 2 jan.
Was wel voor beide partijen fijn dus niet onderhandeld.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:59

Madeline van harte gefeliciteerd! :D super leuk!

Ons bod is ook geaccepteerd, helemaal blij! :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:02

Gefeliciteerd dan ook jij marjolein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:15

Bij ons werd de oplevering vertraagd en daardoor bedongen dat we geen bankgarantie hoefden te geven.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:34

Ik wil me hier ook melden. Wellicht komt er af en toe info langs waar we wat aan hebben :) Wij zijn rustig aan aan het kijken voor ons eerste koophuis. We hebben 2 huizen bezichtigd (die het toch niet helemaal waren) en morgen gaan we naar 2 huizen die open dag hebben.

Hoe doen jullie dat eigenlijk na een bezichtiging, laat je dan ook de makelaar weten als je geen interesse meer hebt of alleen als je wel interesse hebt?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:43

Gefeliciteerd Mayo!

Speechless: ik doe het ook als we geen interesse hebben. Zijn doe open huizen dagen ook zo druk in jouw omgeving? Wat is jouw omgeving eigenlijk? :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:53

Speechless, het is voor de makelaar (maar ook vooral de verkopers) wel fijn om iets te laten weten, ook als je geen interesse hebt. Plus dat ze dan weten waar je naar op zoek bent, dus misschien ook aan je denken als ze een nieuwe woning in de verkoop krijgen.

Ik ben aan het kijken naar bouwkosten van een nieuw te bouwen woning (iets meer dan dat ik al gedaan heb). %) Zo voel ik me nu hahaha. Helemaal de weg kwijt in de bouwmethodes, materialen, wel/geen architect, wat kost dat dan en hoe krijgen we dat omlaag zodat we het kavel kopen waar de voorkeur naar uitgaat, en dan ook nog een huis erop bouwen zonder dat we het nooit afkrijgen omdat het geld op is.

:roll:

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:14

Ah oké, dan moeten we de volgende keer misschien toch wat laten horen na de bezichtiging :o Na de eerste twijfelde ik daar ook over, maar wij waren dus donderdag wezen kijken en maandag stond er ineens 'onder bod' bij op Funda. De makelaar had ons hier ook niet over ingelicht ofzo, dus ik dacht misschien hoeft het andersom dan ook niet..

Booooo schreef:
Speechless: ik doe het ook als we geen interesse hebben. Zijn doe open huizen dagen ook zo druk in jouw omgeving? Wat is jouw omgeving eigenlijk? :D

Ik heb geen idee of open dagen hier druk zijn, dit is pas de eerste keer dat ik ga, maar ik hoop het niet :+ Wij zoeken in de buurt van Ede/Wageningen. Het soort woning dat wij zoeken gaat hier wel redelijk vlot, dus het eerste huis zou wel veel bekijks kunnen hebben. Het tweede huis zit in een klein dorp richting Arnhem, dus die verwacht ik wel rustiger. Maar we zullen het zien morgen :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:30

Ik liet eigenlijk nooit iets weten als we geen interesse hadden na een eerste bezichtiging :o De markt is hier zo overspannen dat er ook niet naar gevraagd werd door de makelaar zelf. Voor ieder huis waar we gingen kijken, stonden er zeker 10 koppels na ons klaar om het te kopen. Het is niet het meest fatsoenlijke om te doen, maar wij gingen zoveel huizen bezichtigen dat ik het soms ook niet kon bijhouden.

Als we meer dan één keer geweest waren, liet ik wel altijd achteraf weten dat we geen interesse hadden.