Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 22:44

Thanks

@Varekaj maar niet te lang over nadenken zulk sneu geld :(:)

Enne... die benzineprijzen... die vliegen dus naar beneden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:59

Maar de gasprijzen vliegen weer de lucht in. Gisteren op de radio nog, het gaat weer over €200/megawatt waar dat begin februari €80 bedroeg. Vriend vroeg zich al af hoe ik de winter denk door te komen als koukleum als er geen verwarming zou zijn.
Nou, eenvoudig: fleece onesie aan, dekentje erbij op de bank, flanellen lakens op bed en desnoods beide dekbedden in 1 hoes. Want eigenlijk is dat daarop voorzien, het is zo'n 4 seizoens dekbed dat je aan elkaar kan bevestigen. Alleen hebben we dat nog nooit nodig gehad.

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:05

Wij hebben een nieuwe cao. In augustus 4% erbij, in januari 2% en een eenmalige uitkering :D
Zal ik wel weer in moeten leveren...

Maar ik ben blij met de verhoging

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:13

Varekaj schreef:
Maar de gasprijzen vliegen weer de lucht in. Gisteren op de radio nog, het gaat weer over €200/megawatt waar dat begin februari €80 bedroeg. Vriend vroeg zich al af hoe ik de winter denk door te komen als koukleum als er geen verwarming zou zijn.
Nou, eenvoudig: fleece onesie aan, dekentje erbij op de bank, flanellen lakens op bed en desnoods beide dekbedden in 1 hoes. Want eigenlijk is dat daarop voorzien, het is zo'n 4 seizoens dekbed dat je aan elkaar kan bevestigen. Alleen hebben we dat nog nooit nodig gehad.

Ik heb bij de Primark een keer een hele grote fluffy fleece deken gekocht en die gebruiken wij nu, samen met flanel. Dat scheelt echt veel, werkt zelfs beter als een extra dekbed.

Purny, altijd fijn! Heb je het eigenlijk al over de verhoging voor je functie gehad? Ben het even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:52

:j ik leg meestal een fleece dekentje over het dekbed als ik alleen thuis ben en het is koud. Vriend heeft echter vrij snel warm, dus dan is hij mijn stoofje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:10

@prairy: persoon waarmee ik erover heb gesproken is nu met vakantie en ik volgende week 2 weken. Daarna gaat directe leidinggevende met vakantie.
Waarschijnlijk pas in september verder met gesprekken.
Ze heeft het kneiterdruk aangezien ze de taken overneemt van de andere leidinggevende en die deed naar mijn idee niet zoveel

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:53

Varekaj schreef:

Haha ik slaap 3/4 jaar met een volledig vier seizoenendekbed! Heerlijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:54

Wij krijgen een houtkachel 14 september! Helemaal zin in.
Dat wordt zo lekker van de winter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 11:30

Hier ook erg van het 4-seizoenen dekbed :+

Klopt mbt de gasprijzen. Gelukkig is het huis van mijn vriend energie neutraal sterker nog hij krijgt elke maand een aardig bedrag van Eneco ipv andersom.
Ik hou mijn hart voor mijn eigen huis ook vast voor vanaf december...
Maar goed, het is nog even, november volgend jaar kan ik mijn huis boete-vrij verkopen (ivm anti speculatiebeding) en dat gaat ook zeker gebeuren.
Dan hebben we samen nog 'maar' één huis.
En of dat een besparing is :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:38

Ik zou huis niet verkopen maar verhuren met sterke huur overeenkomst

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:49

Dat mag vaak niet als er een hypotheek op zit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:09

Echt? In België is dat standaard. Kopen en gelijk verhuren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 20:10

Zit vrijwel geen hypotheek op en daar zit een verklaring bij dat het verhuurd mag worden :D #vooruitziendeblikdestijds Maar de gemeente wil niet dat het verhuurd wordt binnen x jaar na aankoop :\
Daar sta ik overigens geheel achter want er wordt / werd enorm veel opgekocht, verkamerd en in stukjes verhuurd. Dat is niet goed voor de buurt.
Verkameren mag nog steeds niet, ook niet als die termijn verstreken is maar verhuren wel.
Er zit regelgeving in mijn wijk op vanuit de gemeente. Om dat speculeren tegen te gaan. Ik woon in Rotterdam Blijdorp/Bergpolder.
Zit daar ook wel over na te denken inderdaad... (verhuren).
Alleen als ik ga verhuren heb ik mijn geld niet 'vrij'. Dus stel dat ik met vriendlief iets anders wil gaan kopen (samen) dan heb ik liever mijn geld gewoon beschikbaar.

Maar goed, eerst maar eens kijken wat de prijzen gaan doen zowel van woningen als van energie etc... :$ ^)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:34

Volgens mij heb ik een meevallertje :D
Ik had vanmorgen heel braaf het uwv gebeld om door te geven dat ik per maandag 4% omhoog ga in mijn loon, zo'n 55 euro bruto.
Ik moest een formulier insturen en daar de situatie uitgelegd over de verhoging en het "cadeautje" van mijn werk. Krijg ik vanmiddag al een bericht terug dat het geen consequenties heeft voor mijn uitkering :D
Dus deze dame mag het cadeautje gewoon houden vermoed ik...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:36

Fijn Purny!!!

Ik had net ook geluk. Ben spullen voor mijn nieuwe huis aan het bestellen. Had een heel mooi kleed gezien, maar was zo duur.

Nu had ik bij Floorpassion een paar staaltjes opgevraagd, oa van de hele dure. Nu was er een ander staaltje bij, van kleur iets anders, wij vonden heel mooi. Scheelt dus bijna de helft! Dus die mooi besteld!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:41

Idd, ik zat er echt mee in mijn maag. Op mijn werk vonden ze het ook fijn om te horen.
Leidinggevende zat ook al manieren te bedenken hoe het omzeilt kon worden, desnoods met cadeaubonnen.
Ik heb zo'n fijne werkgever...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:46

Dat is inderdaad heel erg fijn!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:08

VanHuisUit schreef:
Zit vrijwel geen hypotheek op en daar zit een verklaring bij dat het verhuurd mag worden :D #vooruitziendeblikdestijds Maar de gemeente wil niet dat het verhuurd wordt binnen x jaar na aankoop :
Daar sta ik overigens geheel achter want er wordt / werd enorm veel opgekocht, verkamerd en in stukjes verhuurd. Dat is niet goed voor de buurt.
Verkameren mag nog steeds niet, ook niet als die termijn verstreken is maar verhuren wel.
Er zit regelgeving in mijn wijk op vanuit de gemeente. Om dat speculeren tegen te gaan. Ik woon in Rotterdam Blijdorp/Bergpolder.
Zit daar ook wel over na te denken inderdaad... (verhuren).
Alleen als ik ga verhuren heb ik mijn geld niet 'vrij'. Dus stel dat ik met vriendlief iets anders wil gaan kopen (samen) dan heb ik liever mijn geld gewoon beschikbaar.

Maar goed, eerst maar eens kijken wat de prijzen gaan doen zowel van woningen als van energie etc... :$ ^)

Je zou je hypotheek om kunnen zetten of over kunnen sluiten naar een verhuurders hypotheek. Betaal je meestal wel wat meer rente, maar bij een 'eigen woning' hypotheek met je vriend zou de huur, als het contract al langer loopt als een jaar volgens mij, mogelijk gezien kunnen worden als inkomsten die weer meetellen voor je hypotheek aanvraag (dus hoger). Moeite waard om even een goede (!) hypotheek adviseur of liever nog een financieel planner die ook hypotheken doet, te vragen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 22:47

@Prairy bedankt voor de tip! Ga ik zeker uitzoeken.
@purny wat fijn _/-\o_ goede werkgevers zijn zo veel waard (soms letterlijk).

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:17

Misschien gaan we hier ook geld besparen, mijn pony is niet goed dus ik weet niet hoe ik op vakantie kan gaan >;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:18

Ipsilonka schreef:
Misschien gaan we hier ook geld besparen, mijn pony is niet goed dus ik weet niet hoe ik op vakantie kan gaan >;)

Hopelijk komt het allemaal goed, niet ernstig hoop ik?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 22:13

Wat vervelend Ips... :(:) hoop dat hij/zij nog opknapt...

Nou had vandaag nog een ingelaste vergadering dus nog een paar uur bij mijn 1e factuur bij kunnen tellen :$ :)ddd :+
Vind het nog steeds spannend want ken deze opdrachtgever niet en het moet natuurlijk nog wel betaald worden... }:0

Hoe is het trouwens met de mensen die onlangs ook een elektrische fiets hebben aangeschaft. Ik ben toch zo blij met die van mij. In 2.5 maand al zo'n 1000 km mee gefietst (waarvan iets van 350 in de vakantie).

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:32

Banjer is chronisch hb, heb hem 2 jaar zonder medicatie stabiel kunnen houden. Maar nu toch onderuit. wat duurt medicatie bestellen lang zeg via de dierenarts, de laatste pillen wacht ik al een week op. Bute in Singapore bestellen heb je nog sneller binnen
Afbeelding
Dit is mijn vriendje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 06:49

VanHuisUit schreef:
Wat vervelend Ips... :(:) hoop dat hij/zij nog opknapt...

Nou had vandaag nog een ingelaste vergadering dus nog een paar uur bij mijn 1e factuur bij kunnen tellen :$ :)ddd :+
Vind het nog steeds spannend want ken deze opdrachtgever niet en het moet natuurlijk nog wel betaald worden... }:0

Hoe is het trouwens met de mensen die onlangs ook een elektrische fiets hebben aangeschaft. Ik ben toch zo blij met die van mij. In 2.5 maand al zo'n 1000 km mee gefietst (waarvan iets van 350 in de vakantie).

Heerlijk hè!!

Had de mijne in mei een jaar en. Inmiddels 8k op de teller!! Zal hem eens naar de fietsenmaker brengen deze vakantie. Even een opfrisbeurtje voor hem.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:15

Hier ook erg blij met de elektrische fiets! Heerlijk ding. Volgens mij zit ik ook op zo’n 1000 km in een maand of 3. Voornamelijk woon-werkverkeer en naar stal.