Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Ik kom even inbreken. Had het al in het nieuwbouwtopic geplaatst, maar misschien is hier ook wel iemand die ervaring met een verhuisbedrijf heeft!
Wij willen in mei vanaf ons appartement (wat nu ook te koop staat haha) naar onze nieuwbouwwoning verhuizen maar zijn nogal aan het twijfelen of we een verhuisbedrijf inzetten of niet. Gaat om een kleine inboedel (bank gaat bijv niet mee, geen eettafel en stoelen) van Uithoorn naar Den Bosch. Het is best aan de prijs (1000-1200€) maar zou het zo’n zonde vinden als wij met het tillen van het meubilair de muur kapot stoten in de nieuwbouwwoning (moeten oa de grote kasten en bed met de (U-vorm) trap naar boven tillen want een traplift buiten kon niet). Maar de reviews lopen zo uiteen dus weet niet of ik er goed aan doe… en de enige die wel meer positieve reviews heeft is gelijk 1600€. 1500€ als we de PAX kast zelf demonteren en monteren.
We hebben offertes gekregen van verhuisexperts (goedkoopste maar ook bedenkelijke reviews op Google), easymoving en de kleine verhuizer.
ikke schreef:1200 euro? Dat vindt jij duur? Sorry, dat is een koopje! Mijn schoonzus was bijna het dubbele kwijt voor ongeveer dezelfde afstand maar dan een rijtjeshuis.
Ik denk niet dat je het goedkoper zelf kunt doen.
Huren van een vrachtwagen kost je rond de 400 euro en dan moet je nog rijden. Je hebt een groepje mensen nodig; die laat je ook niet op een droogje zitten en wellicht een extra auto zodat iedereen mee kan om uit te pakken. Tel je dat allemaal bij elkaar op, kom je aardig in de buurt.
Foaly schreef:Binck8 schreef:
Dat glas in lood heeft nog wel wat, die marmeren vloer daarentegenDie ging er bij mij als eerste uit.
Al zou ik er niet willen wonen, want ik ken dat dorp en je zit bovenop een drukke weg en naast de lokale voetbalvereniging. Rustig in je tuin zitten op zaterdag kun je dus vergeten
IMANDRA schreef:ikke schreef:1200 euro? Dat vindt jij duur? Sorry, dat is een koopje! Mijn schoonzus was bijna het dubbele kwijt voor ongeveer dezelfde afstand maar dan een rijtjeshuis.
Ik denk niet dat je het goedkoper zelf kunt doen.
Huren van een vrachtwagen kost je rond de 400 euro en dan moet je nog rijden. Je hebt een groepje mensen nodig; die laat je ook niet op een droogje zitten en wellicht een extra auto zodat iedereen mee kan om uit te pakken. Tel je dat allemaal bij elkaar op, kom je aardig in de buurt.
Moet erbij zeggen dat onze inboedel wel echt meevalt: erheen verhuizen (en dat was meer omdat we sindsdien veel hebben weggedaan, oa bank kasten en eettafelset weg) konden we met een vrachtwagentje van 90€ huur en een Renault espace erbij van mijn ouders.
Bedankt voor de tips iedereen!
Binck8 schreef:
Suzanne F. schreef:Is er hier iemand die het ouderlijk huis (terug) gekocht heeft? Ik droom er (letterlijk) nog steeds van om ooit mijn ouderlijk huis terug te kunnen kopen. Het huis waar ik opgegroeid ben maar waar we zijn weggegaan toen ik 14 jaar was. Ik ben aan het sparen voor als het ooit te koop komt, maar het is sinds wij het aan hen hebben verkocht nooit meer te koop gekomen. Maar als het nu te koop komt kan ik het toch niet betalen, zou nog te vroeg komen. Maar in mijn dromen loop ik er steeds rond. Stom eigenlijk he?
Je vindt er waarschijnlijk toch niet meer wat je zoekt.
Suzanne F. schreef:Is er hier iemand die het ouderlijk huis (terug) gekocht heeft? Ik droom er (letterlijk) nog steeds van om ooit mijn ouderlijk huis terug te kunnen kopen. Het huis waar ik opgegroeid ben maar waar we zijn weggegaan toen ik 14 jaar was. Ik ben aan het sparen voor als het ooit te koop komt, maar het is sinds wij het aan hen hebben verkocht nooit meer te koop gekomen. Maar als het nu te koop komt kan ik het toch niet betalen, zou nog te vroeg komen. Maar in mijn dromen loop ik er steeds rond. Stom eigenlijk he?
Je vindt er waarschijnlijk toch niet meer wat je zoekt.