Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:56

Mijn moeder heeft een paar jaar terug met een erkende verhuizen alles laten verhuizen van een 2 kapper naar een appartement 3 hoog. Met een klein liftje waar een bank niet gewoon in past zeg maar.
Wij hadden alles wat weg kon al naar kringloop of stort gebracht.
Mijn moeder had al enkele weken de dozen van het verhuisbedrijf dus kon rustig in pakken.
En in een ochtend hadden die lui alles verhuisd. (was niet ver rijden)
Dat was incl. wasmachine die op de zolder stond. Dressoir, 2,5 zitbank, zware eiken ronde tafel.
Dat gezien hebbende wil ik echt nooit zelf meer verhuizen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:59

IMANDRA schreef:
Ik kom even inbreken :D. Had het al in het nieuwbouwtopic geplaatst, maar misschien is hier ook wel iemand die ervaring met een verhuisbedrijf heeft!

Wij willen in mei vanaf ons appartement (wat nu ook te koop staat haha) naar onze nieuwbouwwoning verhuizen maar zijn nogal aan het twijfelen of we een verhuisbedrijf inzetten of niet. Gaat om een kleine inboedel (bank gaat bijv niet mee, geen eettafel en stoelen) van Uithoorn naar Den Bosch. Het is best aan de prijs (1000-1200€) maar zou het zo’n zonde vinden als wij met het tillen van het meubilair de muur kapot stoten in de nieuwbouwwoning (moeten oa de grote kasten en bed met de (U-vorm) trap naar boven tillen want een traplift buiten kon niet). Maar de reviews lopen zo uiteen dus weet niet of ik er goed aan doe… en de enige die wel meer positieve reviews heeft is gelijk 1600€ :'). 1500€ als we de PAX kast zelf demonteren en monteren.

We hebben offertes gekregen van verhuisexperts (goedkoopste maar ook bedenkelijke reviews op Google), easymoving en de kleine verhuizer.

1200 euro? Dat vindt jij duur? Sorry, dat is een koopje! Mijn schoonzus was bijna het dubbele kwijt voor ongeveer dezelfde afstand maar dan een rijtjeshuis.

Ik denk niet dat je het goedkoper zelf kunt doen.
Huren van een vrachtwagen kost je rond de 400 euro en dan moet je nog rijden. Je hebt een groepje mensen nodig; die laat je ook niet op een droogje zitten en wellicht een extra auto zodat iedereen mee kan om uit te pakken. Tel je dat allemaal bij elkaar op, kom je aardig in de buurt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:04

Verhuizers zijn hun geld meer dan waard. Zou er niet aan moeten denken om zelf bed en wasmachine bijvoorbeeld te moeten verplaatsen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:05

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:33

Wij hebben de grote spullen ook laten verhuizen, blij dat we dat gedaan hebben. Wel een erkende verhuizer gedaan (euromovers) hadden wat schade aan een kast, dat wordt netjes opgepakt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:54

Zag een huis op Vlieland voorbij komen. Dat mag je als badgast niet kopen, het is echt bedoeld voor permanente bewoning. Ik vind het voor Vlieland niet duur. En last van de veerboot heb je niet, het kerkplein is helemaal aan het andere uiteinde van het dorp. Ook redelijk rustig qua badgasten en uitgaansleven aan die kant.

Die blokhut in Vaassen vind ik prachtig. Mooi plekje ook.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:43

ikke schreef:
1200 euro? Dat vindt jij duur? Sorry, dat is een koopje! Mijn schoonzus was bijna het dubbele kwijt voor ongeveer dezelfde afstand maar dan een rijtjeshuis.

Huren van een vrachtwagen kost je rond de 400 euro en dan moet je nog rijden. Je hebt een groepje mensen nodig; die laat je ook niet op een droogje zitten en wellicht een extra auto zodat iedereen mee kan om uit te pakken. Tel je dat allemaal bij elkaar op, kom je aardig in de buurt.

Moet erbij zeggen dat onze inboedel wel echt meevalt: erheen verhuizen (en dat was meer omdat we sindsdien veel hebben weggedaan, oa bank kasten en eettafelset weg) konden we met een vrachtwagentje van 90€ huur en een Renault espace erbij van mijn ouders :j.

Bedankt voor de tips iedereen!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 19:51

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:42

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:47

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:54

Binck8 schreef:

Dat glas in lood heeft nog wel wat, die marmeren vloer daarentegen := Die ging er bij mij als eerste uit.

Al zou ik er niet willen wonen, want ik ken dat dorp en je zit bovenop een drukke weg en naast de lokale voetbalvereniging. Rustig in je tuin zitten op zaterdag kun je dus vergeten :')

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:02

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:55

Is er hier iemand die het ouderlijk huis (terug) gekocht heeft? Ik droom er (letterlijk) nog steeds van om ooit mijn ouderlijk huis terug te kunnen kopen. Het huis waar ik opgegroeid ben maar waar we zijn weggegaan toen ik 14 jaar was. Ik ben aan het sparen voor als het ooit te koop komt, maar het is sinds wij het aan hen hebben verkocht nooit meer te koop gekomen. Maar als het nu te koop komt kan ik het toch niet betalen, zou nog te vroeg komen. Maar in mijn dromen loop ik er steeds rond. Stom eigenlijk he?
Je vindt er waarschijnlijk toch niet meer wat je zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:01

Niet het ouderlijk huis, maar wel het huis schuin aan de overkant van mijn man's ouderlijk huis.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:41

Ik heb niet echt een ouderlijk huis door meerdere verhuizingen, mijn ouders hebben nu een huis in dezelfde straat gekocht als waar we eerder hebben gewoond 2 deuren verder.

Dat andere huis in die straat voelde zo fijn en écht thuis, het enige nadeel is dat er geen ruimte is voor een pony in de tuin en dat is toch wel een vereiste voor als ik ooit zou verhuizen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:51

Foaly schreef:
Binck8 schreef:

Dat glas in lood heeft nog wel wat, die marmeren vloer daarentegen := Die ging er bij mij als eerste uit.

Al zou ik er niet willen wonen, want ik ken dat dorp en je zit bovenop een drukke weg en naast de lokale voetbalvereniging. Rustig in je tuin zitten op zaterdag kun je dus vergeten :')

Die marmeren vloer als eerste of anders die lichtgevende blauwe bakstenen aan de buitenkant wel.
Het geheel aan combinaties roept bij mij toch een hoog wansmaak gevoel op.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:56

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:24

IMANDRA schreef:
ikke schreef:

Moet erbij zeggen dat onze inboedel wel echt meevalt: erheen verhuizen (en dat was meer omdat we sindsdien veel hebben weggedaan, oa bank kasten en eettafelset weg) konden we met een vrachtwagentje van 90€ huur en een Renault espace erbij van mijn ouders :j.

Bedankt voor de tips iedereen!

Ik vind het wel duur :o
Wij zijn 2 weken geleden door een verhuisbedrijf van Utrecht naar Noordoost Groningen verhuisd met 40 m3 aan geschatte inboedel. Wij kregen een offerte voor 1200 euro. Uiteindelijk is daar nog bijna 200 vanaf gegaan omdat we veel mensen hadden die kwamen helpen en ze eerder klaar waren. Wij hadden 2 hard werkende verhuizers met 2 grote bakwagens. Ook hebben ze sommige spullen voor ons nog extra goed ingepakt om beschadigingen te voorkomen. Waren erg tevreden en we hadden op minimaal 3x zoveel kosten gerekend. Dat viel dus ook erg mee.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:44

Binck8 schreef:

Helemaal mijn stijl. Strak, opgeruimd, ruimte.
Wat planten erbij, klaar.

Suzanne, niet mijn ouderlijk huis maar heb hier in het dorp wel een huis dat al sinds 1960 leeg staat met een paar ha erom heen. Dit is al zeker 40 jaar mijn droomhuis. Helaas hebben de mensen het nooit willen verkopen zoals nog 2 huizen in het dorp die al jaren leeg staan.
Ondertussen staan er bouwhekken omheen en is het opgekocht door een ontwikkelaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:49

EllyC schreef:
Binck8 schreef:

Helemaal mijn stijl. Strak, opgeruimd, ruimte.
Wat planten erbij, klaar.

Ik vind het ook mooi.
Een beetje sfeer aanbrengen idd met planten en wat kleden misschien en wat gezelligheid.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:13

Happinez schreef:

Oh wauw . Dit is echt waanzinnig gaaf gedaan! Bij het kijken van de foto’s dacht ik dat het dak niet geïsoleerd was, maar dat is het wel! Gelukkig maar, anders was het niet prettig wonen geweest.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:25

Suzanne F. schreef:
Is er hier iemand die het ouderlijk huis (terug) gekocht heeft? Ik droom er (letterlijk) nog steeds van om ooit mijn ouderlijk huis terug te kunnen kopen. Het huis waar ik opgegroeid ben maar waar we zijn weggegaan toen ik 14 jaar was. Ik ben aan het sparen voor als het ooit te koop komt, maar het is sinds wij het aan hen hebben verkocht nooit meer te koop gekomen. Maar als het nu te koop komt kan ik het toch niet betalen, zou nog te vroeg komen. Maar in mijn dromen loop ik er steeds rond. Stom eigenlijk he?

Ik. Waren twee percelen met twee huisjes, wel permanente bewoning. 1 perceel heb ik van mijn moeder gekocht, het andere ging naar mijn zus. Maar daar woonde eerst mijn oma nog en daarna heeft zus het verkocht.

Wij hebben een nieuw huis gebouwd op mijn stuk. Ben wel gematst destijds met de laagste verkoopprijs die door de belasting werd geaccepteerd, anders hadden we het niet kunnen betalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:26

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:36

Binck8 schreef:

Op zich niet verkeerd maar ik heb het idee dat er op sommige plekken niet voor kwaliteit is gekozen qua materiaal voor afwerking. Krijg een beetje, het geld was op, gevoel er bij.

Die boerderij waar nog voor gespaard moet worden is idd erg mooi!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:21

Suzanne F. schreef:

Mijn moeder heeft haar ouderlijk huis terug gekocht in 2017 nadat ze in 1983 het huis uit is gegaan. In de tussentijd is het van 2 andere eigenaren geweest, maar ze vond toch her en der nog wat originele dingen terug uit het huis! Aan een kant heeft ze nog dezelfde buren die vroeger regelmatig op haar pasten toen ze klein was. Natuurlijk is niet alles meer hetzelfde, maar zij heeft wel helemaal haar plekje teruggevonden daar.