Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Ik persoonlijk zal de onderste bladeren er af halen. Hoge binnenpot pakken en hem lekker ingraven. Van de kale stam krijgt hij weer nieuwe wortels en zo hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen. De baby's die je hebt kun je erbij in zetten en dan valt de kale stam meteen minder op.
En qua pot, gebruik een binnenpot en mix door je substraat schors en hydrokorrels. In de zomer kun je dan eens per twee weken de pot goed door spoelen onder de kraan. Daar hebben ze veel meer aan dan wekelijks een slokje.
Persoonlijk zou ik zelfs zeggen pak een terracotta binennpot. Want ze hebben hele dikke en logge wortels en die mogen best wel veel zuurstof hebben.
Problemen die je vaak ziet is dan ook dat de grond is dicht geslagen en er te weinig zuurstof bij kan.
wendy1987 schreef:Ow, was ook niet naar jou hoor! Er zijn meerdere wegen natuurlijk!
Bij mij ging t best snel en ik had echt een lang dood stuk zeg maar. Of dood, leeg stuk. Dus gewoon geknipt, tijd op water en alle stekjes de pot weer in. Ideaaltoonde gelijk mooier!
Mjetterd schreef:rollyjogered schreef:het begin van m’n plantenmuur is ernu moeten ze alleen nog verder groeien en gaan hangen..
[ [url=m/GjoUZs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Super leuk dit!!
Mijn Calathea van de Lidl is zo leuk![]()
[ [url=m/sbzzVk.jpg]Afbeelding[/url] ]