Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:34

Ja, klopt, maar wij zijn hier ook niet zo lang en voor ons is dit gewoon het makkelijkste om snel een andere keuken te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:35

Ja snap de keuze ook heel goed :j.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:17

Ik snap de keuze ook wel, maar vind het gewoon zonde van iets wat nog zo goed er uit ziet en waar iemand die het minder heeft nog heel lang plezier van zou kunnen hebben.

In Amerika zetten ze dingen die gratis zijn gewoon langs de kant van de weg en dan mag je het zo meenemen :) Zal er ook geen weken mogen staan :) maar het is wel een handige manier om er vanaf te komen.
Ik erger me vaak aan programma's waarin dingen verbouwd worden dat alles maar meteen stukgeslagen moet worden en de container in gaat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:31

Tja, dat kan, maar wij zitten niet in Amerika en de gemeente zou ons dat niet in dank afnemen. Bovendien kunnen wij zelf niet demonteren (gezondheid laat dat niet toe), dus moeten wij mensen betalen om het te laten doen óf wildvreemden in ons huis toelaten wat maandenlang leeg staat daarna. Dat vinden we geen prettig idee.

Onze vriendenkring weet al maanden dat de keuken eruit gaat, hier heeft ook een foto gestaan, maar niemand heeft belangstelling getoond.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:43

Je kan t altijd proberen op Mp en dan een week erop laten staan en als er dan niemand voor komt afvoeren. Moet wel zeggen dat ik bij m'n vorige huis ook dacht ohhh die keuken ziet er nog aardig uit. Nou ding was nog enorm stevig en hebben er een flinke kluif aan gehad :') hij wilde het huis gewoon niet uit. De koelkast heb ik later in de garage gezet zodat we tijdens het klussen wel een koelkast hadden. Dag na verplaatsen steek ik de stekker in het stopcontact en de koelkast vliegt aan de achterkant gelijk in de fik. Was blij dat ik hem niet in huis had geprobeerd..

Nu bij onze keuken, mijn favo plekje in het huis. Krijgen straks eters dus kleed ligt op tafel normaal is ie van blank eiken

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:44

Jammer, maar dan is het niet anders. Ik begrijp het wel hoor.
Hier in NL hoef je ook niets langs de weg te zetten, kan je een fikse bekeuring voor krijgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:45

Waarom wordt er zo doorgedramd over die keuken? Ze geeft toch aan waarom er bepaalde keuzes gemaakt zijn?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:37

Wij hebben onze keuken verkocht, maar ook alleen omdat we een enorme schuur hebben waar die tijdelijk in kon. Anders had ik m gewoon in de container gedonderd. Overigens weet ik nu hoe duur een container huren is, dus had ik m net goed zo gratis kunnen weggeven :o ik snap de keuze heel goed. Mijn ervaring met dingen weggeven via een fb pagina is dat het ook vaak een hoop gedoe oplevert.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:48

Afbeelding
Eens kijken hoe lang deze het uithoudt zonder al te erge vreetschade van de katten :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:14

Leuk ook met die boomplak er achter.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:00

We hebben gewoon de ruimte niet om hem te laten staan en de nieuwe komt deze week al. Er moeten leidingen verlegd worden en gestuct.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:09

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor :) en voel je vooral niet aangevallen :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:30

@MarjanB: hoe heten die modellen eetkamerstoelen? Waar heb je ze gekocht?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:35

DubbelDun schreef:
Leuk ook met die boomplak er achter.

Ja he? Dan valt hij niet weg tegen de muur.
Wilde eigenlijk een 'koper'kleurige pot, maar die kon ik niet vinden. En heb nog gedacht om de pot + plant ook nog op een krukje te zetten; flink de hoogte in omdat onze woonkamer heel hoog is doordat we een split-level woning hebben :)
Maar ik kon ook geen krukje naar mijn zin (qua prijs :+ ) vinden en op iets hoogs/smals valt het wel sneller om, met die drie terror-Bengalen :=
Nu heb ik de pot voor 2/3 gevuld met hydrokorrels, dus hij is mooi zwaar ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:40

Ik vind het zo leuk dat dit topic zo lekker actief is, de laatste tijd! *\o/* :D

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:12

Mooi die grijze pot! Leuk opgelost zo qua achtergrond inderdaad!

Wij hebben de foto lijstjes hangen boven de eettafel :D het lijkt alleen op de foto of het veel te klein is in vergelijking met de tafel, maar valt in het echt heel erg mee! Wij zijn er in ieder geval blij mee :) Afbeelding

En gister twee grote bloempotten voor in de erker gekocht, vandaag ook meteen maar wat planten gehaald!

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:16

Dat ziet er mooi uit!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:17

Wat een ontzettend leuke en enthousiaste reacties op mijn bericht! :)
Dankje voor de ideeen voor in de hal, ik denk dat ik toch voor wat haken aan de muur boven de radiator ga en dan voor de radiator een klein meubeltje plaats. De deur van de ketel moet namelijk wel open kunnen maar zal daar niet vaak moeten zijn.

Jes schreef:
Wat een gave kleur in de hal <3
Welke kleur is dit? (Of code)

Heb de code even voor je opgezocht: IG PS-1182 (karwei). Deze kleur heb ik zowel in de hal als op de muur in de kamer. Vond het erg leuk om hem terug te laten komen :)

BeFunny schreef:
Prima Donna heel leuk fris geworden zo. Veel plezier in je eerste huisje. Ik weer nog dat ik ging verhuizen op mijn 19e van ouderlijk huis naar een huurhuisje vond dat spannend toen.

Dankje! :)
Ik heb 3 jaar ingeschreven gestaan hier bij de woningbouw. Was er echt helemaal klaar mee, 26 jaar en dan nog thuis wonen.. en dan eindelijk een huisje op mijn pas gekomen. Mijn woonplaats en dan ook een fijne wijk, het had zo moeten zijn! :D

MamaMiesje schreef:
Daar knapt een huis van op, zo'n goede schilderbeurt!

Alle credits naar mijn vader *\o/*

DubbelDun schreef:
Dat is zeker opgeknapt !

Je moet ergens je jassen kwijt, dus een soort van kapstok is dan wel handig. Als je de ruimte hebt om te kombineren met een schoenenkast/bankje staat dat wel erg netjes.
Zoiets bijv.
[ Afbeelding ]

Dankje voor je idee! Hier kan ik wel iets mee :j

knabbelgirl schreef:
Wat leuk gedaan PrimaDonna! Erg mooie kleur :j
Dat meubel van Dubbeldun vind ik een erg mooie en leuke oplossing! Maar als je geen kapstok wilt kun je de jassen misschien kwijt achter die kast in de gang?

Ik hang ze liever niet in die kast, zou een idee zijn hoor. Maar omdat het er warm word en elektriciteitsdraden lopen vind ik het niet zo veilig daar iets van stof te hangen :o

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:18

MarjanB schreef:
Nu bij onze keuken, mijn favo plekje in het huis. Krijgen straks eters dus kleed ligt op tafel normaal is ie van blank eiken

[ [url=m/Jq3H7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke stoelen!
Ik heb nog steeds niks naar mijn zin gevonden. Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:25

Ik vind haken aan een deur al vrij snel rommelig ogen, maar ligt er natuurlijk ook aan wat je er allemaal aan ophangt.

Zelf ga ik voor zo'n meubel die je ophangt en waar je nog bakken bovenop kunt zetten, bijv van IKEA.
Paar losse haken erbij voor de hondenriemen (evt achter de jassen) en ik gok dat mijn gang er dan weer wat rustiger/netter gaat uitzien.
Ivm de verwarming aan de muur is met een kastje oid eronder wat lastiger.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:28

@ prima donna en mamamiesje stoelen zijn van zuiver, omg heten ze :)

Prima-donna ik ga de kleur van jou onthouden voor in de slaapkamer :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:23

Mooi, maar pfff... :$ :oo

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:51

Ik heb van zuiver de x-bang fauteuil.
Heerlijke stoel maar prijzig idd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:23

Ik vind de Ridge (zonder armleuning) erg leuk, vooral met meerdere kleuren rond een tafel.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:28

lor1_1984 schreef:
Ik vind haken aan een deur al vrij snel rommelig ogen, maar ligt er natuurlijk ook aan wat je er allemaal aan ophangt.

Zelf ga ik voor zo'n meubel die je ophangt en waar je nog bakken bovenop kunt zetten, bijv van IKEA.
Paar losse haken erbij voor de hondenriemen (evt achter de jassen) en ik gok dat mijn gang er dan weer wat rustiger/netter gaat uitzien.
Ivm de verwarming aan de muur is met een kastje oid eronder wat lastiger.

Ik wil ook geen haken aan de deur. Vind ik pers ook rommelig. Ik ga dan gewoon voor iets aan de muur.