[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:56

Nee Hellendoorn is geen zwarte kousen, dat is vooral in Rijssen. Je zou ook eens in Nijverdal kunnen kijken. Dat ligt ernaast en is weer wat groter en minder 'boers' en van de oude stempel misschien. Wellicht ook wat makkelijker tussen te komen misschien...

Alja

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:08

naar mijn beleving kun je er bij elk dorp wel tussen komen maar het ligt wel heel erg aan je eigen instelling.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:16

Klopt.

Nee ik kijk ook veel in Hellendoorn en kom er zelf ook niet vandaan, maar lijkt me leuk wonen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:50

Zo jullie gaan hard :D

djuulsie schreef:
Welkom! en jammer, maar zo snel gaat het vaker :( zo rot!

Wij gaan dinsdag weer ergens kijken :o

na 2 weken complete funda afkick, omdat er niks nieuws op kwam :oo

Klopt, alleen jammer dat ik nu hoorde dat er 2 dagen later wel iemand was wezen kijken, terwijl ik direct heb gebeld en hij aangaf niet eerder dan vandaag ( vorige week gebeld ) kon.
Kwam er bij toeval achter via familie van de huidige woningeigenaar.
Maarja makelaars... >;)

Spannend Djuulsie ! welk type huis is het ?

Ja de prijzen in de randstad of platte land verschillen nog wel.
Maar ook hier in het Noorden heb je duurdere dorpen.
En plekken waar je niet dood gevonden wil worden waar de woningen inderdaad een prikkie kosten. :Y)

Alja, gaan jullie weer in Nederland wonen ?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:54

ik woon al bijna 2 jaar weer in nederland en mijn vriend komt bij mij in :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:09

@Amanda Wat een raar verhaal zeg :oo Naja, jij hebt er niks meer mee te maken.
Lekker genieten op je nieuwe plekje!

@Shanna Split level wonen hoor ik niet vaak. Ik zou er gewoon gaan kijken en dan voel je denk vanzelf wel of het wat voor jullie is.

Het huis dat wij gisteren hebben bezichtigd beviel wel! Keuken en badkamer zijn niet in topstaat maar hoeven niet meteen vervangen te worden. We zouden het prima zo kunnen laten voor de korte tijd dat we erin zullen wonen. Zodra mijn vriend klaar is met school en aan het werk is over 1,5 jaar zullen wij waarschijnlijk verder gaan kijken. Ons droomhuis is het dus nog lang niet maar voldoet zeker aan onze eisen en meer :D
Morgenochtend gaan we al voor een 2e bezichtiging, samen met mijn ouders.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:05

Booo: ooh wij zitten ook in t grensgebied maar heel eind terug naar de kust toe :)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:05

mirim schreef:
Vandaag hebben we de overdracht van ons nieuwe huis gehad.
We hebben de paardenboxen in orde gemaakt en morgen verhuizen we de paarden.
Spannend!
Het is even afwachten hoe ze zich gedragen ( we hebben er ook direct een nieuw paard bij ) en of er dan nog tijd overblijft om wat in ons nieuwe huis te gaan doen.
We rijden de aankomende week nog een aantal keren heen en weer tussen ons oude en ons nieuwe huis.
Iedere keer een rit van ruim twee uur...
Ik zal blij zijn als alles achter de rug is en we ons echt kunnen gaan settelen op onze nieuwe stek!

Wow wat snel allemaal! Succes met alles een plekje geven *\o/* !

Optiwolk schreef:
Duimen Madelon!

Nou zou je ze bij de bank toch echt ... ook al had ik door de “short notice” niet alles direct bij elkaar, gingen ze t dossier van de hypotheek toch indienen ivm vastklinken rente.
Nou kregen we vandaag dus al mail dat het krediet toegestaan is. Zonder boe of ba.

Nu nog tekenen bij de notaris!

Geweldig toch *\o/*

Jeetje Amanda, vreemd verhaal :oo . Gelukkig is de koop al definitief :Y) .

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:09

Dank jullie wel allemaal.
En leuk Madelonsunny ...ik verwacht ook eigenlijk niet anders :j superleuk!
De reden waarom we zo snel de paarden hebben meeverhuisd is omdat we ze al aan huis hadden en ik ze niet voor dagen achtereen aan anderen wil/ kan toevertrouwen.
De afstand van ons oude huis naar ons nieuwe huis is bijna 200 km en het was dus niet mogelijk om alle dagen in ons nieuwe huis aan de slag te gaan en ook nog de paarden de verzorging te geven die noodzakelijk is.
Er was maar een manier en dat was de paarden direct over en daarna kunnen we hier wel klussen.
Met andere woorden : we hebben nog niets aan ons huis kunnen doen, maar de paarden staan en zijn heel relaxed en blij.
Nog niet alles is klaar voor de paarden, maar we hebben ze bij ons en dat is voor nu het belangrijkste .

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:51

Jullie gaan te hard om op iedereen te reageren.

Gefeliciteerd voor de gene die nieuw huis hebben gekocht.

Wij gaan februari het huis echt te koop zetten. We hebben een huis op het oog hoop dat die tegen die tijd er nog is!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:54

@Happinez: gewoon een eengezinswoning. Van buiten niks bijzonders. Van binnen echt super mooi verbouwd, zal wel een run op zijn ook. maar we gaan toch maar even kijken.

Spannend Linsx.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:19

Ik had gisteren 20 minuten vol met huis telefoontjes _O-

Eerst belde de makelaar van het duurdere stuk grond waar we net voor nieuwjaar een bod hadden neergelegd waarvan we wisten dat het waarschijnlijk afgewezen zou worden.

Dat is ook gebeurd, hij wil 50k meer hebben voor het hele perceel als wij geboden hebben. Stof tot nadenken dus.

Tijdens dat telefoontje had mijn contact bij de Rabobank een app gestuurd of we even konden bellen. Positief gesprek, we kunnen inderdaad een hogere hypotheek aan maar het wordt wel krap, dit was echter wel een vrij grove schatting. Gevraagd of hij eens met zijn collega van particulier(hij is van zakelijke financieringen) wat gedetailleerder zou willen rekenen. Volgende week horen we meer.

En toen die ophing zag ik dat ik een voicemail bericht had.

Van de advocaat van het stuk grond waar we al een eeuwigheid mee bezig zijn, of ik hem wilde bellen voor een kennismaking telefoontje zodat hij me de stand van zaken kon laten weten mbt de erfgenamen. Daar had ik gisteren even geen zin meer in, dus die bellen we vandaag.

Zo heb je niks, zo zijn er ineens misschien toch 2 opties om zelf te gaan bouwen.

Heb ook al wat mails gestuurd naar bedrijven die prefab bouwen om te kijken of mijn ontwerp financieel haalbaar is (waarschijnlijk niet :+)

Nog even spannend dus allemaal :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:32

Goede berichten Prairy

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:35

LinsxDot schreef:

Wij gaan februari het huis echt te koop zetten. We hebben een huis op het oog hoop dat die tegen die tijd er nog is!

Waarom niet nu alvast gaan kijken? Je kunt altijd een bod doen. En dan in de koopovereenkomst laten zetten onder voorbehoud verkoop eigen woning binnen X maanden.

Misschien zonde om dat huis te laten lopen? Tenzij het natuurlijk al lang te koop staat en niet zo gewild is.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:38

Prairy schreef:
LinsxDot schreef:

Waarom niet nu alvast gaan kijken? Je kunt altijd een bod doen. En dan in de koopovereenkomst laten zetten onder voorbehoud verkoop eigen woning binnen X maanden.

Misschien zonde om dat huis te laten lopen? Tenzij het natuurlijk al lang te koop staat en niet zo gewild is.

Dat zou kunnen idd maar de vraag is of onze woning wel snel verkocht word! Wij hebben groot apartement super ruimte maaaaaar dat is echt een dikke maar en rede dat wij weg gaan. Het is 4 hoog met 8 trappen zonder lift dus kleine kans dat het snel weg is

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:38

Voor starters toch geen probleem denk ik? Jullie hebben het ook ooit gekocht toch?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:40

Dat klopt wij hebben een kinderwens en een 2 honden vandaar dat we weg gaan. Als wij geen honden hadden en geen kinderwens zaten we hier prima.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:35

Hoi hoi,

Ik ben Marjolein, ik lees hier al een tijdje mee en leek me leuk om hier ook eens te reageren. Sinds vandaag staat ons huis officieel te koop en we hebben een bod lopen op een huis in het dorp waar mijn man en ik beide vandaan komen. We wonen sinds anderhalf jaar in een dorp 20 minuten verderop maar ik heb last van heimwee en sinds we een kleine hebben is het huis een beetje te krap geworden. Vandaar de keuze terug te gaan en gelukkig kwam er een heel leuk huis op ons pad. Nu hopen dat het bod geaccepteerd wordt en dat ons huis snel verkocht gaat worden :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:38

We duimen voor je Mayo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:42

Had jij toen niet een klustopic? Je huis/ inrichting komt me zo bekend voor! Mooi hoor, ik ben benieuwd hoe jullie nieuwe huis er uit komt te zien!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:51

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:55

Succes Marjo!

Weten jullie hoe dat zit met de financiering? Aangezien het pas begin januari is, van welk loon word er vanuit gegaan? Moet ik nu weer een nieuwe werkgeversverklaring aanvragen voor dit jaar of is die van vorig jaar ook goed?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:58

Werkgeversverklaring is 3 maanden geldig dacht ik. Dat maakt volgens mij niet dat het 2017 en 2018 is. En altijd je laatste loonstrook, dus dat zou nu die van december zijn.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:36

Wat een drukte Priary, hopelijk komt er echt wat uit!

Spannend Mayo!

3 maanden inderdaad :j Loonstrook mag ook maximaal 3 maanden zijn maar bij voorkeur de laatste inderdaad!

Bij ons gaat het heul hard :oo
Vandaag weer wezen kijken en er zijn toch wel een hoop punten die we direct moeten aanpakken. Ondanks dat het een koopsom betreft toch een bod van € 5.000 onder de prijs gedaan en kreeg net al telefoon van de makelaar dat ze een tegenbod doen om het verschil te delen! Tot zover dus de koopsom :+
Maar het gaat zo hard dat ik echt even rustig moet nadenken. We hebben alles al uitgezocht dus we weten wat we doen maar het is toch wel even een huis dat je koopt := Zometeen maar even rustig wandelen met de hond.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:38

Madelon, spannend allemaal! Goed om even je hoofd leeg te maken :)