Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:48

palousa_boy schreef:
Stof hebben we hier niet meer :+

Dat is een beschermende laag geworden _O-

Ja zo kun je het ook noemen haha :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:50

Kristie schreef:
Er komen mooie dingen voorbij!

Heeft iemand tips?
Wij willen één muur een nieuw kleurtje geven: we hebben een bruine bank, wit tv kastje, witte eettafel en stoelen (de muur waar de eettafel voor staat wordt geschilderd) en een lichte vloer: heeft iemand suggesties voor een muur kleur? Ik vind zelf blauw/groen tinten mooi, maar zoek wel een warme kleur..

Als je zelf blauw mooi vindt, maar wel warme tinten zoekt, dan ga je al gauw naar paars toe. Dat (kan) een hele opvallende kleur zijn natuurlijk.
Als het maar één muur is, dan is dat natuurlijk best leuk als accentkleur :j

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:47

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou zeggen turquoise! :) Mooi, warm, en niet extreem opvallend. Zoals de middelste bijvoorbeeld.

Avelienvd

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:05

Die meest linkse turquoise bovenaan is mooi, diepe warme kleur

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:53

Wij hebben afhankelijk van wat voor licht erop valt een grijs of blauwe muur. En dezelfde kleur meubels als je opsomt :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:32

A_nouk schreef:
Mooie projecten komen er weer voorbij, ziet er goed uit !

Hier ondertussen een heel eind verder, 2 weken klus vakantie zit er bijna op.

Hier ook een Ikea keuken. Compleet nieuwe badkamer alles is gestript en nieuw erin. Alles is opnieuw gewit de keuken is gestucadoord en boven is er overal vloerbedekking gelegd <3

Ooh en al dat stof van al die sleuven die gezaagd zijn verschrikkelijk :+

We moeten de airco nog ophangen, ellende :')

Hey.. bekende tegel in de badkamer! Mooi strak hoor. Waar is die nis naast de douche eigenlijk voor? De wasmand?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:04

Afbeelding

In de nis komen nog een 5 tal planken voor oa d'r handdoeken enzo :)

Het idee komt van de bovenstaande PINTEREST afbeelding !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:01

4 april is het zover.... een keuken uitzoeken!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:46

En dannnn....een héle tijd niks :D :')

Naar welke keukenzaak ga je?
Tip nr 1: afdingen!

Toen ik de keuken kwam bestellen heb ik heel duidelijk gemaakt wat het budget (€7500,-) was en dat ik daar kwam om zaken te doen en niet om alleen maar te oriënteren.
Die man aan het tekenen, uiteindelijk catalogus erbij met wat alle kastjes en apparaten etc dan kostten; kwam hij op €11000,- 8-)
Dus ik zei meteen: "Allemaal heel leuk en aardig, maar dat is natuurlijk wel veel meer dan ik gezegd had"
Nou, ter plekke kon het naar €9000,-
En ik weer: "Ja, luister eens: ik heb duidelijk gezegd wat het budget was en nu zitten we er nog steeds 1500,- overheen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ík heb dat niet zo in mijn achterzak zitten hoor."
Toen moest er eerst overlegd worden met de baas, daarna kwam hij terug: of ik bereid was zaken te doen. "Ja. Ik wil een keuken kopen en jij wil er een verkopen toch?"
Dus toen ging hij Het Hoofdkantoor (ja ja :+ ) bellen en vragen of hij dan voor 7500,- kon. Zogenaamd uit het "Reclame potje" want dit was dan tenslotte ook reclame.
Vervolgens zat ik dan nog 2 min "zwaar in spanning" en toen kwam de filiaalchef me een handje geven, want ik had Geluk: het mocht :j :')

Kortom: als jij zegt "€11000,-? Oké :) " dan betaal je dat gewoon. Of je kan er 3500,- vanaf praten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:45

*Komt even uit de meeleesmodus*

Maar zorg met een keuken dat je nooit je werkelijke budget noemt, altijd lager zitten. Want bij ons kwam de offerte juist precies op ons budget uit, heel toevallig! :+ Dat is bij ons een grote fout geweest! We hadden 7500 euro gezegd, terwijl we dit toen misschien toch teveel vonden en uiteindelijk de keuken voor 5.900 euro gekregen. Waarschijnlijk als we ons budget op 6.000 euro hadden gezet, had het direct voor die prijs gekunt.. :Y)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:56

Hierbij foto's van onze keuken.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:30

We gaan naar Keukenplaats in St Oedenrode. Heel veel goede recensies gehoord en gelezen.

Willen inderdaad geen godsvermogen uitgeven.

thanks voor de tip Naath, we wilde idd ook echt lager gaan zitten dan wat we uit willen geven!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:02

Onderhandelen is altijd een optie toch? Vooral als je niet aan een specifieke zaak vast zit en dan makkelijker kan zeggen "Nou prima, hou m dan maar"..
Sowieso vind ik dat ze een hoop geld vragen voor op maat gezaagd mdf... :?

Heeft er iemand nog goed onderbouwde argumenten waarom je balkondeuren naar binnen of naar buiten open zou laten gaan. Ik wil openslaande balkondeuren, heb een klein (kleinklein) balkonnetje en ik weet niet wat handig is... Ik denk naar buiten..

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:05

Ligt aan je balkonnetje. En wat je wilt...
Wil je een bistrosetje op je balkon laten staan en kan dat dan nog. Waar zitten de deuren ten opzichte van je balkon.

Heb je een tekeningetje? Dan kan ik misschien een iets nuttiger antwoord geven.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:06

het allermakkelijkst is in dat geval een schuifpui ;) maar als dat geen optie is, moet je even kijken naar je binnenindeling, en of het storend voor je zou zijn als de deuren naar binnen open gaan. Standaard is naar buiten, maar als je daar al geen ruimte hebt, kun je er nog geen tuinset neerzetten als de deuren naar buiten open gaan.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:06

:+ SCHUIFDEUR

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:12

Ik zie net iets... "harmonicadeur".. .de aannemer had het daar ook over, maar t leek mij nogal knullig.. Nu zie ik dat dat hele mooie deuren zijn die ik dan naar buiten toe tegen de balkonkastdeur of keukendeur (die niet meer open kan) kan vouwen...

Ik zal een tekeningetje fabriceren, maar meubeltjes op t balkon is denk sowieso lastig.. vandaar de openslaande deuren, zodat ik met de deuren open, in de woonkamer in de zon kan gaan zitten... :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:03

Mag ik me melden? :D Ik ben 2 weken geleden verhuisd en het begint nu eindelijk een beetje vorm te krijgen (vriendlief was de eerste week op wintersport en ik was de week erna weg. Dit weekend dus pas voor het eerst echt iets kunnen doen). Het is een gemeubileerd appartement (dat is hier heel gebruikelijk), ik zag dat eerst niet zo zitten maar het bevalt me nu wel en begint desondanks toch echt 'ons' plekje te worden. Al hadden we gister wel ruzie over waar de keukentafel moest staan. Het ging echt over centimeters verschil maar we wilden allebei niet toegeven :')

Ik zal later foto's plaatsen van hoe het tot nu toe is! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:05

Welkom!

Waar ben je gaan wonen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:09

Bristol, Engeland :) Het was echt een ramp om hier iets te vinden dus ben heel erg tevreden met wat we nu hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:30

Welkom!

Gemeubileerd , wel een beetje leuke meubels of oude meuk? .

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:33

Het is allemaal splinternieuw :D Er staat hier ook behoorlijk wat te huur met echt troep erin (ze verhuren het toch wel... de vraag is hier echt belachelijk hoog, zeker in het centrum) maar dat is bij ons gelukkig niet het geval. Alleen de keukentafel wiebelde en vonden we niet mooi maar die is eruit gehaald en we hebben nu mijn eigen keukentafel :) Koffietafel ben ik ook niet kapot van maar hij past wel bij de rest en hij is groot dus handig.

Alles verder nieuw (gelukkig, want ik ben een muts en had het een vies idee gevonden om bijvoorbeeld niet een nieuw matras te hebben := ), ook de keuken en badkamer. Het is helemaal gerenoveerd voordat wij erin kwamen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:35

Ik vind dit eigenlijk heel leuk want ik zou straks wel nieuwe meubels willen in mijn nieuwe huis.
Begrijp dat het geen 20 jaar mee gaat maar zal het erge troep zijn?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:55

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:21

Ben je in de gelegenheid om te gaan kijken? Ik zie dat ze een winkel hebben en zou het denk ik wel een x willen zien, reclamefoto's kunnen enorm vertekenen.