Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rawr schreef:Is de bonte wilg (salix integra hakuro nishiki) niet iets voor jullie, havermout?
Ik heb er 2 voor mijn voorruit staan en omdat ze in verschillende stamhoogtes beschikbaar zijn kun je kijken welke dan het beste is in combinatie met de pot. Enige nadeel is wel dat die in de herfst en winter zijn blad verliest natuurlijk.
beatje schreef:Ik heb ook een klimhortensia,2 jaar nu. Hij klimt goed ,groeit goed maar ik heb enkel geen bloemen.weet iemand hoe dit zit?
xIrlijn schreef:We waren bang dat het gras voor verticuteren en opnieuw inzaaien al te ver heen was. Ondertussen vind ik op internet dat je voor 165 euro p.d. al een verticuteermachine kan huren. Dat valt me mee! Dat is wel het proberen waard![]()
En ik denk dat een border met hogere planten moet kunnen. Er is nu al tot 15:00 zonlicht op die kant en dat wordt alleen maar meer. Ik twijfel dan wel of we een deel van de achterwand zouden moeten doen of is zijn geheel. Het aantal voorbeelden op Pinterest valt me tegen, maar ik ga hier op doorzoeken. Bedankt voor het meedenken!
Handig overzicht van schaduwplanten
LaPluche schreef:Sonja_vR schreef:En een klein veldje is prima te doen met een verticuteer hark hoor
Hebben we hier met een grotere achtertuin ook meermaals gedaan (vorige huis en huidig huis )
Idd en die zijn geloof ik helemaal niet zo duur, geloof zelfs dat de Action zo’n ding heeft....
goldith schreef:Wat komen hier mooie tuinen voorbij! Weet iemand een mooie muurklimmer die in de schaduw kan staan (op het noorden en weinig zon) en die niet de hele muur vernielt? Er stond klimop tegenaan, maar dat was eigenlijk niet in toom te houden en het was een hele klus om te verwijderen. Ik dacht zelf aan een klimhortensia of een vuurdoorn, maar er zijn vast meer mogelijkheden.
goldith schreef:LaPluche schreef:Ik had een hele mooie kamperfoelie tegen mijn noorder muur staan. Die deed het buitengewoon goed. Elk jaar maanden lang bloeien, en zo lekker ruiken!!
Dat klinkt goed, bleef die groen in de winter?