Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:07

Bizar! Het huis achter ons staat te koop. Enige verschil is dat zij een aangebouwde bijkeuken hebben. Wij hebben gekocht in januari 2024. Verschil in vraagprijs is 65.000€ :wow:

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:40

Ach. Ik zag vandaag een best leuke woning, vrijstaand, 200m2 wonen, maar niet super bijzonder ofzo. Wel al gerenoveerd. Locatie Randstad. Koste meer dan een miljoen |o

Ben benieuwd wat onze woning gaat doen. We willen verder verbouwen en moeten daarvoor binnenkort laten taxeren. Vermoed dat we toch ook al een ton boven de aankoopprijs zitten (stijging deels door verbouwing en deels door de markt). En dat in 3 jaar tijd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 21:55

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:05

Die van de renders snap ik dus echt niet := hoe sloop je al de sfeer eruit, vind het ook echt niet passen bij de buitenkant van het huis

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 07:56

vikawiek schreef:
Die van de renders snap ik dus echt niet := hoe sloop je al de sfeer eruit, vind het ook echt niet passen bij de buitenkant van het huis

Dat was ook mijn gedachte. Mijn smaak is de huidige inrichting niet, maar die render zéker niet. Door de kleurrijke inrichting is toch prima heen te kijken?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:07

Bij het huis in Nieuwleusen zou ik de kinderen vriendelijk verzocht hebben zelf maar dichtstbij mij te komen :') .

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:16

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:22

Douce schreef:
Bij het huis in Nieuwleusen zou ik de kinderen vriendelijk verzocht hebben zelf maar dichtstbij mij te komen :') .

Oh ik had het verhaal nog niet gelezen, maar inderdaad zou je ook andersom kunnen redeneren. Ik zie sowieso steeds vaker erbij staan wat de reden voor verkoop is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:41

Ooooh die in Budel is mooooooi.
De kleuren combinatie aan de buitenkant vind ik heel erg goed geslaagd. En binnen hebben ze ook heel mooie dingen gedaan. En soweiso een beeldschoon pand en perceel.
Wel jammer om te zien dat ze niet meer helemaal toegekomen zijn aan het afwerken van hun plannen. Ik hoop dan altijd maar dat verhuizen een keuze is en geen noodzaak.

En die gele keuken vind ik (onverwachts) echt heel goed te hebben. Alleen niet in combi met die groene muur. En toen de rode stoelen voorbij kwamen ging het helemaal mis in mijn hoofd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:41

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:44

Dat ziet er meer uit als een bouwkavel inderdaad

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:55

vikawiek schreef:

O, grappig, ik kon me er juist wel iets bij voorstellen. Maar wellicht omdat ik helemaal de kriebels krijg van dat mannenbeeld geval in de woonkamer. Niet dat het zo moet worden als op de renders, dat vind ik ook wel jammer, maar om even te laten zien dat het ook heel anders kan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:06

Ik vind de manier hoe ze de fotos en plattegronden hebben geplaatst heel overzichtelijk bij dat huis in Nieuwleusen. Mogen makelaars vaker doen van mijn part

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:11

Ceetje_bokt schreef:
vikawiek schreef:

Dat was ook mijn gedachte. Mijn smaak is de huidige inrichting niet, maar die render zéker niet. Door de kleurrijke inrichting is toch prima heen te kijken?

Hmm. Ik zou het nooit zo maken als op de renders. Maar ik vind het hier wel van toegevoegde waarde inderdaad. Want het geeft wel een beter beeld van de ruimtes zo.
Ik kan wel (enigszins) door kleuren en meubels heen kijken. Maar mijn vriend kan dat absoluut niet. Dus die zou wel geholpen zijn bij een extra scenario in zijn hoofd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:28

Ik heb zoveel vragen bij dat oude boerderijtje. En hoe kom je er eigenlijk? Lijkt geen oprit te hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:34

Douce schreef:

Daar had ik even overheen gelezen - maar no way dat ik ging verhuizen omdat de kinderen vinden dat ik te ver weg woon. Zijn ze nou helemaal betoeterd. Ze hijsen hun gat maar in hun auto en ze komen maar deze kant op hoor. Fietsendrager achterop, en ze kunnen nog mee fietsen ook.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:36

MarjanB schreef:
Hier is al flink opgeruimd maar de tijd staat nog steeds stil https://www.funda.nl/detail/43824505?ut ... ting-modal

Oh mèn, wat een zooi. Platgooien, grond minstens een meter afgraven, ben je tenminste alle vuilnis en plastic echt kwijt, en nieuw bouwen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:57

MarjanB schreef:
Hier is al flink opgeruimd maar de tijd staat nog steeds stil https://www.funda.nl/detail/43824505?ut ... ting-modal

Goeiendagschotel wat een bende :oo En dan zijn dit nog de na-foto's zo te zien :=
Wat is daar fout gegaan :(:)

Ziet er op zich van buiten wel heel leuk uit dat huisje :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:11

Aan de buitenkant lijkt het idd nog te redden, maar dan kom je binnen :=
Idd helemaal platgooien, de grond afgraven, zuiveren en opnieuw opbouwen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:18

Ik vraag me al best wat jaren af hoe mensen dat doen met bouwgrond. Of dat nou echt interessant is. In verhouding lijkt het duur? Als je moet slopen, werk hebt aan de grond en er voor zeker een paar ton moet bouwen (dan nog geen villa of iets), dan kom je op een behoorlijke totaalprijs. Je kunt het wel maken zoals je het zelf wil én het is nieuw, dat is dan weer wel zo.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:24

Volgens mij is dat vooral interessant als je
a. zelf heel handig bent
b. echt geld zat hebt en niet zomaar kunt vinden wat je echt leuk vind.

Voor de categorie er tussen lijkt mij dat het niet uit kan.

Ik heb ooit in een heel gewild dorp iemand een mooie gemoderniseerde woonboerderij zien kopen die echt prima voldeed aan de toenmalige standaard mét bijbehorende stevige prijs .
En dat hele spul tegen de vlakte zien gooien......
Die wilden alleen de plek hebben. Tsja.
Als je het kunt betalen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:27

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:39

De buurman van mijn ouders kocht het huis achter hem. Van de buurvrouw waar hij extreem veel ruzie mee had. Was nog een prima huis. Vrijstaand en alles. Al jaren terug voor een half miljoen (zou nu 8 a 9 ton waard zijn). Alleen maar om het plat te gooien. Er een enorm hek om te zetten en het als extra tuin te hebben.

Dit perceel lag namelijk hoger dan dat van hem. Waardoor de bewoner van dit perceel bij hem in de tuin kon kijken. Ongeacht hoe hoog je het hek maakte. Hij wilde privacy. Hij heeft achterlijk veel geld. :+

(Is echt een hele nare man, wil je toch niet naast wonen)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:48

Hier in de buurt staat ook een huis van 2 miljoen waarvan de bewoners het kavel er tegenaan ook hebben gekocht.
Ze gebruiken het niet eens, hebben het ook niet bij hun tuin getrokken of zo. Ze willen gewoon geen buren, punt.

Ik begrijp het wel. Als je voldoende geld hebt en je wilt wel graag privacy hebben, maar niet in the middle of nowhere wonen, dan is het een mooie optie.

Het gaat ook maar om 1 kavel waar anders 1 ander asociaal duur huis had gestaan, dus het is niet dat ze 20 anderen de kans op een woning ontzeggen of zo. Dat zou ik wel minder netjes vinden.

Dat woonboerderijtje is behoorlijk schrikken van binnen. Zonde zeg, het is waarschijnlijk ooit heel mooi geweest!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:58

Ja precies. Zo hebben andere buren dat ook gedaan. Hoewel ze daar wel een woning op gebouwd hebben voor hun zoon.

Huizen in die buurt zijn toch al niet het type huizen waar een tekort aan is. :+