Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 06:59

We waren op pad met de Porsche. Die heeft wel een reservewiel, maar dat was amper 1/3 breed van wat er normaal onder zit + er stond op vermeld "max. 80km/u". Als je tegen die snelheid op een snelweg moet, dan ben je je leven niet zeker in Frankrijk.

We zijn veilig en wel thuis geraakt, goddank. Ik heb vriend maar gelijk de tip gegeven om als nieuw reservewiel een volwaardige band te vragen en niet zo een pierenbandje. Dan maar minder plek in de koffer voorin.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:56

Balen Varekaj! Gelukkig hadden jullie wel een thuiskomer maar extra zuur als dat in het buitenland gebeurd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:51

Volgens mij is de Porsche ook niet echt geschikt om mee op vakantie te gaan met koffers :+
Tenzij je een cayenne hebt dan hou ik mijn mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:42

Waarom is dat niet geschikt? We hebben er al eerder een roadtrip van 2 weken mee gemaakt doorheen Frankrijk. Past prima een grote reiskoffer in de koffer voorin of 2 kleine handbagage tassen. En dan heb je achterin ook nog een kleinere kofferruimte.

En aangezien ik niet de grootste ben is er achter mijn stoel ook nog plek voor een rugzak of kleine tas met spullen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:11

Omdat je over algemeen weinig ruimte hebt voor je koffers

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:22

Je kunt ook licht reizen?

Is het een oldtimer? Moderne thuiskomertjes mag je echt wel de snelweg mee op normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:54

Wat moet je met een gigantische koffer? Ik verbaas me altijd wat sommigen op vakantie met zich meeslepen _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:18

idinn schreef:
Wat moet je met een gigantische koffer? Ik verbaas me altijd wat sommigen op vakantie met zich meeslepen _O-

Bij mij dient het als boodschappen tas met speciale koffiebonen en koffie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:25

Wij hebben ofwel 2 handbagage koffertjes, ofwel 1 grote. En afgelopen weekend 1 handbagage trolley voor beide samen. Als je wat handig inpakt en goed nadenkt over je kledij kan je zo een heel eind geraken hoor.

Auto is van 2004 als ik het goed heb, maar wel een limited edition/anniversay versie. Het bandje is even breed als dat van een kampeerwagentje zeg maar := Hij kan morgen al naar de bandencentrale. €243/band.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:29

Ja dat heet een thuiskomertje :D meestal kun je daar prima mee de snelweg op, maar bij deze dus blijkbaar niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:02

Haha nee, daar hadden we geen goed oog in :') Ook omdat dat bandje hoger was dan de andere, dus auto ietwat scheef. Wel gezien hoe de Franse politie flitst op het platteland _O- Op de top van een heuvel, niks te zien behalve een grote, zwarte auto. En als je dan vlakbij bent zie je er 2 flikken in zitten met een flitsbakje in hun handen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 07:45

Thuiskomertjes brengen je helaas niet altijd thuis....

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:02

Och jeetje, dat is pas echt zuur. Als je met je reserveband een lekke band krijgt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:40

Ja soms liggen die echt te versterven in je kofferbak. Niet de beste bandjes nee :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:39

poes schreef:
Ja soms liggen die echt te versterven in je kofferbak. Niet de beste bandjes nee :D

Ik denk inderdaad dat deze helemaal opgedroogd is in de kofferbak... Heeft er ook 10j gelegen := .

Maar wel kl*te als je daar staat in Oostenrijk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:24

Zo zag onze gewone band eruit qua gat :=
Ik sta intussen met mijn bakbeest aan de autokeuring. Ben es benieuwd waar ze hem dit jaar voor gaan afkeuren.

Ik breng een auto nooit meer eerst naar de garage voor onderhoud voor ik naar de APK ga. Ieder verdomd jaar is er wel weer iets waarvoor ze hem alsnog een rode kaart geven. Ene keer was koelvloeistof bijgevuld en ben ik gelijk erna naar de APK geweest. Omdat er wat druppels naast gelopen waren: afgekeurd wegens lek. Garagist niet blij. Keer terug, dan was het iets aan een lamp wat de keuring ervoor (zelfde dag!) wel goed was. Garagist was toen nijdig. Niks aan gewijzigd en toen dag erna erdoor.

En dan vorig jaar waren het de remmen en schokdempers. Garagist kreeg het bijna. Hij had wat gesleuteld, niks vervangen en toen plots wel weer groene kaart.

We gaan het beleven, maar sowieso wel boete omdat ik net te laat ben.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:11

Toen ik het begin van je verhaal las, dacht ik dat alle dure champagne er vandoor was gegaan. Was dus de band! Ook balen, al weet ik niet met welke je meer kosten had gehad als ik het zo lees :Y) .

Hier ook een keer een lekke band met soortgelijk gat gehad. In een melige bui toen nog foto’s gemaakt (stonden veilig) met een fietspomp en ducttape _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:41

De champagne was goedkoper dan die nieuwe banden :') want we hebben niet zo veel mee. Duurste was vooral de gewone wijn, al denk ik dat dat ook nog steeds goedkoper was. Pas als je alle drank samen zou tellen zou je erboven uit komen.

Nou, APK is geldklopperij. Auto helemaal goed, hebben ze hem afgekeurd omdat er een lampje niet werkt van de nummerplaatsverlichting achteraan. Had vandaag al €54, daar komt met de herkeuring nog eens €18 minstens bij. Zeikers.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:24

Tijd voor een andere garage of niet ? Wat een gezeur zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:10

Hij is niet naar de garage geweest. APK wordt in België door onafhankelijke testcentra uitgevoerd. Andere jaren stuur ik 'm eerst naar garage en dan APK, dit jaar heb ik het andersom gedaan. En voor 1 klein prutlampje dus mag ik nog een keer. Algemeen onderhoud kunnen we zelf, maar had ik later in augustus gepland omdat ik het dan kan combineren met onderhoud/keuring van mijn trailer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:51

Pfoe wat een gedoe weer.
Fijn dat jullie toch thuisgekomen zijn Varekaj, ondanks de pech!

En wat betreft die Auvergne, dat is zeker een mooie regio ;)

Hier gisteren niet bespaard helaas. Koffiecups in de aanbieding, bleken het bij thuiskomst de verkeerde te zijn. Zo bleek een aanbieding toch een moneypit te zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:04

Oh Judith dat is wel balen...

Varekaj, banden zijn prijzig ja, onder mijn tank gaan ook slofjes van een paar honderd euro :=

Zometeen een paar too good to go pakketten ophalen, 1 van de bakker, één van de plus en één van de Carrefour net over de grens. Besparing ermee is leuk maar ik vind vooral de verrassing wat het is altijd leuk :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 18:13

Wat balen met die autobanden zeg -O-

Een Porsche met een thuisbrengertje als reserveband dat is inderdaad ook best wel bijzonder...

Nou kreeg van mijn vaste baan die ik dus vorige maand heb opgezegd nog geld en dat was feitelijk nog een soort maandsalaris, niet op gerekend dus erg prettig _/-\o_ direct maar op de spaarrekening gestort.

Ik heb ook een doorlopende reisverzekering maar alleen voor Europa. Reis momenteel toch echt niet intercontinentaal zeg maar }:0

Kom niet op gang vandaag. Gisteren van twee mensen die me lief zijn te horen gekregen dat een flink nare vorm van kanker heeft en de ander zo depressief dat ze niets meer wil. Dan denk je ook waar maak ik me verder nog druk om. Enjoy life while & when you can.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:25

Op dat punt ben ik blij dat de maand bijna om is, weer loon binnenkort. Die kleine dingen tellen allemaal toch echt wel op als je er even bij stilstaat. Uiteindelijk ben ik zo bijna €80 kwijt door een dom, futiel kapot lampje van een paar cent bij wijze van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:21

Echt balen varekaj.

Sterkte met het slechte nieuws vanhuisuit. Wat naar ja.

Wij hebben via ziekenkas medische dekking in Europa, ik heb de reisverzekering dus ook vooral voor erbuiten plus de annulatieverzekering.