Het Weertopic #33

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het Weertopic #33

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:37

En na de 24e weer winter..

Ik hoop dat het niet klopt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:00

Oh, echt? Dat had ik nog niet gevonden! *gaat meteen weerkaarten en sites bekijken

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

Ah
Hier staat wat meer nuance

Citaat:
Keert de stevige winter terug?

Op sociale media circuleren weermodellen die een zeer stevige terugval van koud winterweer suggereren. Maar is dat echt waar? U leest hier het eerlijke verhaal.

Kort antwoord, ja! Maar, het ligt nog genuanceerd. Wij hebben diverse weermodellen die inderdaad opnieuw de winterkou onze kant op stuwen. Maar, dit is pas rond 20 januari, en dat is nog vrij ver weg.

Op social-media blijkt uit de berichtgevingen dat het al een uitgemaakte zaak is en dat de winter terug keert, tot grote vreugde van de winterliefhebbers in de reacties, Maar dat is niet helemaal waar. De huidige warmtefront dat namelijk sinds vandaag boven de Benelux hangt is zeer dominant. Oke, eerlijk toegegeven, hij is minder sterk dan de eventuele naderende koufront, maar ook niet zo zwak dat hij zich met zekerheid opnieuw laat verjagen. Daarnaast is het nog helemaal niet zeker of een hoog drukgebied sterk genoeg gaat zijn om de kou tot aan Nederland te laten doorstuwen. Dat gaat pas de komende dagen duidelijk worden.

Kortom! Zijn de berichtgevingen die je leest over nieuw winterweer waar?
Ja! Maar je weet nu ook dat het een enorme slag om de arm heeft, en je deze kaarten nog niet als waarheid kan aannemen.

En wat als het toch uitkomt? (55% kans)
Even fantaseren? Dat mag altijd! Als deze kaarten uitkomen, het hogedruk gebied sterk genoeg is, en de warmtefront wordt verslagen? dan wordt het waarschijnlijk een herhaling van afgelopen 2 weken met opnieuw kans op sneeuw, en meerdere dagen nacht (en dag) vorst. Hoe lang de kou dan blijft, is iets wat pas tegen die tijd opnieuw bekeken kan worden. Uiteraard houden wij jullie dan weer elke dag op de hoogte hierover.

En dan nu nog goed nieuws!

Wij zijn hard aan het groeien, en daarom is Meteoweer vanaf volgende week officieel ook in België actief, gewoon via deze pagina! Tag iedereen die je kent in België, zodat ook hun de betrouwbaarheid van Meteoweer kunnen leren kennen.

Daarnaast zijn wij vanaf vandaag ook actief op Instagram onder de zelfde naam. Volg ons daar zodat u echt niks meer mist!

Tot slot, werken wij aan een nieuwe website, verbeterde weerkaarten, en echt nog veel meer! Alles om jullie van de beste updates te blijven voorzien.

Volg onze pagina! En ontdek de kracht en betrouwbaarheid van MeteoWeer

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Ik hoop het niet, ik ben dekens aan het afbouwen bij de drachtige merries en rond die tijd is mijn merrie 320 dagen dus kan het elk moment komen. Liever dat we dan richting de 15 gaan ipv weer in de min :=

Edit grapje, maand later bedoel ik :+ niet januari al haha
Laatst bijgewerkt door Kabayo op Gisteren, 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

Meteoweer is een nepsite, maar desalniettemin klopt het wel hihi.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Oh echt?

Nou ja. Ik zag ze voorspelling bij andere en was er naar opzoek en kreeg deze met de nuance.

Wel fijn dat het klopt :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Ja we weten niet precies wie erachter zit, dat is sowieso al vreemd. Maar de pagina heeft door de jaren heen allerlei namen gehad, en soms hadden ze ineens weer 5d volgers erbij enzo. Heel vreemd allemaal.