Shanna schreef:Het ''voordeel'' van deze split-level woningen is wel dat er een soort van afgesloten trappenhuis is (dus een deur tussen trap en woonkamer, een deur tussen keuken/ eetkamer en trap. De halve trappen zitten dus niet echt in de woonkamer/ eetkamer/ keuken e.d. wat ook in stookkosten zal schelen. Daarbij is onze dochter al 6, dus met traphekjes hebben wij geen rekening te houden. Nu kan je nooit helemaal in de toekomst kijken maar mocht er een kleine bij komen/ op visite zijn dan is het een kwestie van de deur dicht houden (wat we nu met een rijtjeswoning ook al doen).
De ruimtes zelf zijn wel enorm (wat wil je ook met een inhoud van 150m2) en dat spreekt ons zeer erg aan. Momenteel hebben we;
Woon/ eetkamer van c.a. 30m2,
Keuken van 6 m2?,
1 slaapkamer van 15m2,
1 slaapkamer van 11 m2,
1 slaapkamer van 7m2,
en een zolderkamer van c.a. 15 m2 die wel in de punt van het dak loopt dus de ruimte voor een kledingkast bijvoorbeeld is wel beperkt. Dit is momenteel mijn werkruimte.
Daar zijn de ruimtes;
Garage 18 m2,
Woonkamer 25 m2,
Keuken/ eetkamer 25m2,
1 slaapkamer 17 m2.
1 slaapkamer 11 m2,
1 slaapkamer 10,5 m2,
1 slaapkamer 7 m2.
Omdat de garage inpandig is is deze ook als werkruimte te gebruiken. En vooral aan woon/ kook gedeelte zouden we er flink op vooruit gaan (van 36 naar 50 m2).
Hier in het dorp staan ook 2 van die woningen te koop. Er moet nog heel veel aan gebeuren en daarom iets boven mijn budget helaas. Toch lijkt het mij ook niet ideaal die niveauverschillen