[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:49

:wave:

Goedemorgen , mag ik hier mee babbelen en lezen ?

Sinds enige tijd aan het rondneuzen voor een eigen woning.
Zou eigenlijk morgen een bezichtiging hebben op een woning maar werd leuk gebeld dat een bod met überhaupt enige ontbindende voorwaarden ( onder voorbehoud van Financiering ) geen nut meer had.
Dus of ik nog wel wou bezichtigen.

Zo Zuur, zal naar waarschijnlijkheid wel weer een huis zijn wat de handel in gaat :Z

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:08

Welkom! en jammer, maar zo snel gaat het vaker :( zo rot!

Wij gaan dinsdag weer ergens kijken :o

na 2 weken complete funda afkick, omdat er niks nieuws op kwam :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:10

Omdat er momenteel niks te koop staat wat aan al onze wensen voldoet ben ik eens gaan kijken wat er in ons budget voor de hoogste eisen (dus vrijstaand/ hoekhuis/ 2 onder 1 kap. Minstens 150m2 inhoud. Minimaal 4 slaapkamers. Badkamer met ligbad. Tuin. ed.) in heel nederland te koop staat. Best grappig om te zien dat we voor ons budget in groningen een vrijstaande boerderij met grond kunnen kopen, in nijmegen een grachtenpand e.d.. Hierbij vielen mij echter ook 2 gigantisch ruime woningen op die slechts 20 minuten van ons huidige adres staan. Echter zijn dit wel splitlevel-woningen.

Heeft er iemand hier ervaringen met split-level wonen? De woonkamer ligt op half niveau en grenst aan de tuin, een half niveau daarboven ligt de keuken. Dus met boodschappen moet je een volledige verdieping omhoog sjouwen. Voor wat te drinken/ wat lekkers moet je ook een halve trap op en af. In totaal heeft het huis 5 niveau's verdeeld over 3 verdiepingen met steeds een halve verdieping als verspringing.

Indeling:
Niveau 0: entree/hal, meterkast, toilet, inpandig bereikbare garage / berging.
Niveau 1: hal, grote tuingerichte L-vormige woonkamer op het zuiden.
Niveau 2: heel grote woonkeuken, veel daglicht / vrije ligging
Niveau 3: hal, 1e en 2e slaapkamer.
Niveau 4: hal, 3e en 4e slaapkamer, volledig betegelde badkamer met ligbad, 2e toilet en wastafel, cv-ruimte.

We hebben wel voor morgen een afspraak bij beide huizen staan, eens kijken hoe ze in het echt zijn!

MizzMontana

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:28

Mijn zwager en schoonzus hebben een splitlevel woning. Ik vind het er super gezellig door al die verschillende niveau’s. Het enige waar ze “last” van hebben is dat ze nu twee kleine kindjes hebben en je niet even een simpel traphekje bij de gamma haalt voor zo’n woning.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:35

Wij zijn ooit wel eens naar zo'n soort huis gaan kijken, maar het was niet mijn ding. Vooral omdat het huis inderdaad op rare halve verdiepingen lag, maar ook omdat het heel veel kleine, aparte kamertjes waren ipv grote ruimtes.

Onze woonkamer en keuken liggen ook op de eerste verdieping. Dat sjouwen met boodschappen stoort me eigenlijk niet echt. Was in mijn ouderlijke huis ook zo, en in ons appartement nu ook. Ik denk dat het maar is wat je gewoon bent :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:47

Het ''voordeel'' van deze split-level woningen is wel dat er een soort van afgesloten trappenhuis is (dus een deur tussen trap en woonkamer, een deur tussen keuken/ eetkamer en trap. De halve trappen zitten dus niet echt in de woonkamer/ eetkamer/ keuken e.d. wat ook in stookkosten zal schelen. Daarbij is onze dochter al 6, dus met traphekjes hebben wij geen rekening te houden. Nu kan je nooit helemaal in de toekomst kijken maar mocht er een kleine bij komen/ op visite zijn dan is het een kwestie van de deur dicht houden (wat we nu met een rijtjeswoning ook al doen).

De ruimtes zelf zijn wel enorm (wat wil je ook met een inhoud van 150m2) en dat spreekt ons zeer erg aan. Momenteel hebben we;
Woon/ eetkamer van c.a. 30m2,
Keuken van 6 m2?,
1 slaapkamer van 15m2,
1 slaapkamer van 11 m2,
1 slaapkamer van 7m2,
en een zolderkamer van c.a. 15 m2 die wel in de punt van het dak loopt dus de ruimte voor een kledingkast bijvoorbeeld is wel beperkt. Dit is momenteel mijn werkruimte.

Daar zijn de ruimtes;
Garage 18 m2,
Woonkamer 25 m2,
Keuken/ eetkamer 25m2,
1 slaapkamer 17 m2.
1 slaapkamer 11 m2,
1 slaapkamer 10,5 m2,
1 slaapkamer 7 m2.

Omdat de garage inpandig is is deze ook als werkruimte te gebruiken. En vooral aan woon/ kook gedeelte zouden we er flink op vooruit gaan (van 36 naar 50 m2).

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:56

Het is inderdaad zuur om te zien wat wij in het noorden kunnen kopen met ons budget :')

Split level woning zou ik persoonlijk niks vinden. Mijn werkgever had er een, kwam wel eens daar thuis en zou niet mijn ding zijn denk ik. Wie weet bevalt het heel goed.

Wat is de 'Funda' van Belgie?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:00

Zo, tijdje niet geweest hier. Ik ben gister verhuisd naar mijn nieuwe paleis op de Veluwe.
Mijn oude huis krijgt nog een staartje. Dat gaat opnieuw de verkoop in na de sleuteloverdracht. Gelukkig niet bij mij dus, maar bij degene die het van mij gekocht heeft. Heel verhaal.

Zelf heb ik vorige week mijn paard verhuisd en gister zelf verhuisd. Het paste net in de vrachtwagen :o
Gelukkig was de verhuisman goed in Tetris :D
Afbeelding

En moest met de lift naar boven.
Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:06

Booo: immoweb is denk ik de grootste van België.

Mijn ouders hebben een gesplitste woning.
Garage, keuken, woonkamer zijn op 0.
Salon is vier trapjes naar beneden. En zit dus stukje in de grond.
Daar is met een trap boven de bureau, maar die “zweeft” tussen 0 en 1
Dan heb je klein trapje op naar de slaapkamers en badkamer op 1.
Eigenlijk zijn keuken, woonkamer, salon en bureau een grote ruimte. Zonder tussendeuren en met veel lichtinval.

Ik vind het prachtig. Je bent steeds samen en toch Elk genoeg zn plekje.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:18

Ik keek altijd op Immoweb, Zimmo en Immovlan :j

Steden vergelijken vind ik zo deprimerend. Voor ons budget konden we in een dorp een villa kopen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:23

Het meest deprimerende is nog wel dat ons dorp niet veel onder doet voor de hoofdstad die 20 km verderop licht qua huizenprijzen :')
Maar dan wonen we toch liever in ons huidige dorp dan in de stad :Y)

Veel geluk en plezier in het nieuwe huis Amanda!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:27

Hoe was je eerste nachtje Amanda?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:33

Amanda: Zag in je andere topic dat je paard het naar zijn zin heeft :D
Waarom gaan de huidige kopers jouw oude huis weer verkopen? De korte versie mag ook :+

Ik ga eens bij de grens van Belgie kijken, daar zitten wij toch wel redelijk 'dichtbij'.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:35

Djuulsie: Slapeloos :+
Iets met katten :D
Maar wel heel blij met het huis :+:

Boooo: huis was gekocht door een oudere vrouw, zodat haar nichtje het van haar kon huren. Maar dat gaat niet door. Dus tante gaat het huis weer verkopen.

Ik vind zo’n splitlevel ook juist erg leuk. Maar met kids heel onpraktisch :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:45

Wat een verhaal joh met je oude huis := jij blij dat het niet een ontbindende factor was dan!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:40

Booo: welke regio?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:41

Amanda: Blij dat het niet bij jou was..

Optiwolk: Baarle Nassau is voor ons 20 minuutjes rijden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:50

Lekker in je nieuwe huis Amanda, dat is genieten!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:13

Shanna schreef:
Het ''voordeel'' van deze split-level woningen is wel dat er een soort van afgesloten trappenhuis is (dus een deur tussen trap en woonkamer, een deur tussen keuken/ eetkamer en trap. De halve trappen zitten dus niet echt in de woonkamer/ eetkamer/ keuken e.d. wat ook in stookkosten zal schelen. Daarbij is onze dochter al 6, dus met traphekjes hebben wij geen rekening te houden. Nu kan je nooit helemaal in de toekomst kijken maar mocht er een kleine bij komen/ op visite zijn dan is het een kwestie van de deur dicht houden (wat we nu met een rijtjeswoning ook al doen).

De ruimtes zelf zijn wel enorm (wat wil je ook met een inhoud van 150m2) en dat spreekt ons zeer erg aan. Momenteel hebben we;
Woon/ eetkamer van c.a. 30m2,
Keuken van 6 m2?,
1 slaapkamer van 15m2,
1 slaapkamer van 11 m2,
1 slaapkamer van 7m2,
en een zolderkamer van c.a. 15 m2 die wel in de punt van het dak loopt dus de ruimte voor een kledingkast bijvoorbeeld is wel beperkt. Dit is momenteel mijn werkruimte.

Daar zijn de ruimtes;
Garage 18 m2,
Woonkamer 25 m2,
Keuken/ eetkamer 25m2,
1 slaapkamer 17 m2.
1 slaapkamer 11 m2,
1 slaapkamer 10,5 m2,
1 slaapkamer 7 m2.

Omdat de garage inpandig is is deze ook als werkruimte te gebruiken. En vooral aan woon/ kook gedeelte zouden we er flink op vooruit gaan (van 36 naar 50 m2).

Hier in het dorp staan ook 2 van die woningen te koop. Er moet nog heel veel aan gebeuren en daarom iets boven mijn budget helaas. Toch lijkt het mij ook niet ideaal die niveauverschillen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:21

Volgens mij zijn het die woningen inderdaad ([plaatsnaam] staan ze), wij hebben ook twijfels bij het dorp aangezien wij uit [plaatsnaam] komen. Is [plaatsnaam] wat?

De huizen zijn inderdaad niet instapklaar en helemaal gestript en moet nieuwe keuken en badkamer in, maar dat vinden wij juist een voordeel aangezien wij die moderne keukens foeilelijk vinden en graag een los bad en douche willen, dus dat is ook als het wel gemoderniseerd is voor ons iets wat we moeten aanpakken :+
En ze zijn binnen budget!

De niveauverschillen zijn wel leuk en speels, maar het practische zijn wij ook nog niet over uit.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:33

Shanna schreef:
Volgens mij zijn het die woningen inderdaad (hellendoorn staan ze), wij hebben ook twijfels bij het dorp aangezien wij uit Raalte komen. Is hellendoorn wat?

De huizen zijn inderdaad niet instapklaar en helemaal gestript en moet nieuwe keuken en badkamer in, maar dat vinden wij juist een voordeel aangezien wij die moderne keukens foeilelijk vinden :+

De niveauverschillen zijn wel leuk en speels, maar het practische zijn wij ook nog niet over uit.

Haha inderdaad Hellendoorn. Ik dacht al dit is te toevallig.
Grappig ik werk juist in Raalte. Hellendoorn is prima wonen. Sommige zeggen dat als je 'van buiten' komt je nooit een echte hellendoorner wordt. Maar ach volgens mij merk je daar weinig van. Maar in Raalte staat toch ook best veel te koop voor dat budget?
Qua dorp, gewoon sfeerproeven en rondkijken en vragen. Naar een ander dorp is altijd lastig denk ik. Ik wil bijvoorbeeld niet naar Raalte, ook al werk ik daar.

En als je geld over hebt is zelf strippen en weer opbouwen erg leuk natuurlijk. Voor mij helaas niet haalbaar dus ga ik ook maar niet kijken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:42

wij gaan ons duitse huis zelf verkopen omdat een makelaar in duitsland niet zoveel voorstelt :+

maar nu zijn we op zoek naar iemand die goede/proff fotos kan gaan maken, maar hoe vind je die?
we willen er ook best een (goed) bedrag aan uitgeven.

zou een oproepje via fb wat zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:45

In [plaatsnaam] staat dus op dit moment niks meer wat aan onze wensen voldoet waar we niet al op geboden hebben. Vooral qua ruimte niet, of het ligt in een verkeerde wijk/ straat.

Hiervoor woonden we in nieuwleusen, biblebelt/ zwarte kousen dorp. Op zondag de was buiten hangen was een no-go, boze buren gegarandeerd! En dat willen we dus absoluut niet nog een keer. [plaatsnaam] is veel vrijer/ vrijdenkender en dat bevalt ons erg goed! We zijn bang dat [plaatsnaam] misschien ook zwarte kousen is? Wel mooie natuur!!

@Alja, ik ben fotograaf, kan ook 360 graden foto’s en virtuele tours maken, dus als het te doen is qua afstand wil ik wel langs komen voor een leuk bedrag hoor! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:49

shanna waar woon je?
en aan wat voor bedrag zit je te denken?

en heb je ervaring met huizen op de foto zetten?
mag ook in pb hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:55

Ik heb je een pb gedaan!