Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:Ik heb zonet 2 palmbomen besteld![]()
[ [url=m/w7rUA0.png]Afbeelding[/url] ]
Ze zouden nu 50-60cm zijn (dus zien er nog niet zo uit zoals op de foto haha), dus zullen we ze voorlopig (zolang we hun gewicht kunnen dragen) in potten houden zodat we ze 's winters kunnen binnen halen.
Van zodra ze te groot/zwaar worden zullen we ze in volle grond houden, en dan 's winters een oplossing moeten zoeken om ze warm te houden, ze zouden 5° vorst aankunnen.
Ze worden 3 april geleverd, ik kijk er al ontzettend naar uit![]()
Iemand ervaring met de Mexicaanse waaierpalm?
Mag ik paardenmest gebruiken?![]()
Het zouden snelle groeiers zijn, maar wat betekent dat bij een palm? Wat kan ik me daar in centimeters bij voorstellen, iemand een idee?
Electra63 schreef:LWDaisy schreef:Ik heb zonet 2 palmbomen besteld![]()
Ze zouden nu 50-60cm zijn (dus zien er nog niet zo uit zoals op de foto haha), dus zullen we ze voorlopig (zolang we hun gewicht kunnen dragen) in potten houden zodat we ze 's winters kunnen binnen halen.
Van zodra ze te groot/zwaar worden zullen we ze in volle grond houden, en dan 's winters een oplossing moeten zoeken om ze warm te houden, ze zouden 5° vorst aankunnen.
Het zouden snelle groeiers zijn, maar wat betekent dat bij een palm? Wat kan ik me daar in centimeters bij voorstellen, iemand een idee?
Mooi, ik wil ook graag een palm![]()
Morgen hebben wij een afspraak met een tuinbedrijf om wat aanpassingen te laten doen in de tuin. Als het tenminste doorgaat i.v.m. Corona. Afspraak is 3 mnd geleden al gemaakt
beatje schreef:Wij hebben ook wild in de tuin.Maar bosuilen ,wezels,vossen en de reeen lopen idd wel eens door de wei,maar ivm de honden zijn die slimmer en komen niet dichtbij.Verleden jaar zagen we de vossenjongen spelen,zo leuk.
De wezel ben ik minder blij mee,het blijft hier een strijd tussen de kippen in leven houden en het wild. Ik heb ook een stuk noordtuin. Ik heb ook grind en hortensia's daar staan die doen het er goed. maar ik ben een hortensia fan.
Morpheus81 schreef:beatje schreef:Wij hebben ook wild in de tuin.Maar bosuilen ,wezels,vossen en de reeen lopen idd wel eens door de wei,maar ivm de honden zijn die slimmer en komen niet dichtbij.Verleden jaar zagen we de vossenjongen spelen,zo leuk.
De wezel ben ik minder blij mee,het blijft hier een strijd tussen de kippen in leven houden en het wild. Ik heb ook een stuk noordtuin. Ik heb ook grind en hortensia's daar staan die doen het er goed. maar ik ben een hortensia fan.
Ohw vosjes!!! Die zitten hier blijkbaar ook, maar ik heb ze nog niet gezien. En er wordt hier fanatiek op gejaagd helaas....
Ja hortensia's....ik ben er gek op! Zijn er net weer 5 geleverdPluimhortensia fraise (rose wit) en een klimhortensia. Die had ik nog niet in de verzameling
![]()
Straks meteen planten!
LWDaisy schreef:LWDaisy schreef:Ik heb zonet 2 palmbomen besteld![]()
Het zouden snelle groeiers zijn, maar wat betekent dat bij een palm? Wat kan ik me daar in centimeters bij voorstellen, iemand een idee?Citaat:Het staat zo lekker tropisch he![]()
Ben benieuwd of ik ze deftig ga kunnen houden, ik heb niet zo'n groene vingers dus heb een beetje bang dat ik ze dood maak
Matheno schreef:Bij de action verkopen ze die bloemenbusjes nu weer. Die zijn iets van 1.50 en vorig jaar kreeg ik daar ontzettend leuke geurende bloemetjes uit.
Ceetje_bokt schreef:Ik heb vorig jaar een duur biologisch pakket gekocht voor bijen, maar vond er weinig aan, terwijl het jaar er voor ik een bus van de action had en daar veel soorten bloemen van had. Dus ben het niet met je eens.