Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:01

Beterschap.
Het is wel te adviseren volgens mij om bij een positieve zelftest te gaan laten testen bij de ggd. Maar volgens mij zijn er niet veel meer die dit doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:24

Ik hoefde geen pcr test, alleen attest van de huisarts wat ik telefonisch heb gekregen, maar goed, ik zit in België. Ik verwacht niet snel weer een oproep te krijgen, heb pas in mei de 4e prik gehad en ik vind het best welletjes geweest. De enige reden dat ik nog een prik zou halen is om te reizen.

Bij mijn besmetting had ik wel last van mijn darmen, nu nog trouwens. Dat en 's ochtends een hoofd vol watten, waar dan meestal na een half uur alle snot plots loskomt met hoesten en loopneus tot gevolg.

De Vogezen zijn heerlijk :D Toffe slaapplek, gisteren wijn gehaald. Gérardmer het meer vandaag rond gewandeld, daar goedkoop maar overheerst pasta truffel gegeten en nadien een bezoekje gebracht aan een artisanale snoepjesfabriek. Strategisch sturen ze je in een verplichte rij langs de winkel en kassa, daar kan je niet buiten zonder (teveel) geld uit te geven eigenlijk haha. Nu weer in het hotel wat drinken op het terras en straks dan onze avondmaaltijd. Is hele fijne regio, samen met de Auvergne ook, als je graag gaat wandelen en fietsen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:44

Ik ga straks tickets naar Curaçao boeken voor januari, mijn 40e verjaardag vieren in ons eigen huis daar :D Zijn flink duurder geworden, zeker omdat we met bagage zullen vliegen, ik comfort class wil zitten en straks nog extra ga betalen voor stoel keuze... We gaan 3 weken.

Met annuleringsverzekering en reisverzekering voor 2 personen 2000 euro. Autohuur nog eens iets van 1000 euro.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:52

Curaçao staat ook zeker op mijn lijstje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:04

Nee we vertrekken morgen richting huis.

Duur tripje, maar wel super gaaf een huis in Curaçao.
Staat ook nog op het lijstje, maar met zijn 5en in het hoogseizoen is schreeuwend duur.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:07

Curaçao zegt mij niet veel. Maar mooie vooruitzichten!

Auvergne en vogezen zijn idd prachtig!

Ik twijfel nog waar ik heen wil in oktober. Zou eigenlijk beter sparen voor het huis majaaaaa :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:17

Volgens mij is het hier in die periode ook heel erg mooi en dan zit je sowieso in laagseizoen. Je kan ook naar de Elzas of champagnestreek en alvast drank gaan inslaan voor de housewarming 8-)

Of een citytrip naar het zuiden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:26

poes schreef:
Curaçao zegt mij niet veel. Maar mooie vooruitzichten!

Auvergne en vogezen zijn idd prachtig!

Ik twijfel nog waar ik heen wil in oktober. Zou eigenlijk beter sparen voor het huis majaaaaa :+

Valencia of Lissabon?
Waar ik ook nog eens heen wil is las vegas

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:27

Ik twijfel tussen India, of elders in Azië of Afrika :D of de zijderoute. Beetje kijken wat best lukt qua prijzen want ik vind alles wel duurder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:30

Ik moet ook nog een keertje vliegen dit jaar wil ik mijn miles behouden. Ook nog geen idee waar ik op de valreep heen ga.
bc stapte ik gewoon in het eerste vliegtuig en het laatste vliegtuig terug maar helaas is dat ook niet meer goedkoop.
Dan maar ergens een nachtje slapen
Laatst bijgewerkt door purny op 23-07-22 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:31

Nepal is ook een optie dan! Daar is dan net het moessonseizoen voorbij en heb je mooi weer, warm en nog heldere luchten. In principe kan je vanaf Kathmandu dan direct doorvliegen naar Pokhara bijvoorbeeld en daar een trekking doen. Die kan je zo basic maken als je zelf wil, al neem je wel best een gids mee. Maar dat is dan de grote onkost niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:18

Ja maar dat vind ik dan weer een beetje awkward met een gids als ik alleen ben :+ maar Nepal staat zeker nog op het lijstje!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:36

Ik ga naar Valencia met een vriendin. Heerlijk even weg van het zorgen thuis en heerlijk mijn eigen zin doen!

Verre reizen zijn niet meer aan mij besteedt. Vroeger heel veel gedaan, maar alles is zo toeristisch geworden.

Nu vind ik stedentrips leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:53

Poes, ik weet wel een leuke gids eventueel in Nepal. Z'n Engels is met wat moeite prima te volgen :D

Hebben nog steeds af en toe kort contact via Facebook. We hebben toen we weg moesten onze hele fooienpot bij 'm achtergelaten. Wij waren wat corona betreft iets minder optimistisch hoe snel de toeristensector weer op gang zou komen. Hij stond al netjes klaar met de administratie en al het geld om het terug te geven. Nog nooit zo'n dankbaar iemand gezien. Een jaar later hebben we nog keer geld ingezameld en via de bank verstuurd. Zagen op fb foto's dat ie tijdelijk ergens werkte door gebrek aan toeristen.. volgens mij stond ie op zijn teenslippers in de chemicaliën. Toen hebben we maar even een extraatje overgemaakt, des te eerder die daar weer kon stoppen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:03

Heel dankbare mensen ginds :j Ik volg Idinn daarin volledig. Onze gids was wel goed Engelstalig, zijn compaan en mede drager iets minder maar zo hard in de weer voor ons en de hosts waar de sliepen ook. En onze chauffeur, oudere man, amper Engels maar heb me de hele trip superveilig gevoeld als toerist. En de hele trekking werd er met ons rekening gehouden. Als je daar een goede gids/Sherpa hebt zit je echt gebakken hoor. Die mensen zijn zo ontzettend blij dat je als toerist alweer naar hun land wil komen, niet normaal hoe ze de voeten onder hun lijf vandaan lopen. Op een positieve manier wel, ze gaan veel doen maar gaan ook aangeven als je overdrijft. Iig onze gids wel. En de organisatie waarmee wij gingen is daar ook best streng op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 02:05

Heftig wat Corona voor die mensen aangericht heeft e… sowieso de levensstandaard in veel landen. Ik vind dat altijd zo zwaar.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 02:17

Prairy schreef:
Ik ga straks tickets naar Curaçao boeken voor januari, mijn 40e verjaardag vieren in ons eigen huis daar :D Zijn flink duurder geworden, zeker omdat we met bagage zullen vliegen, ik comfort class wil zitten en straks nog extra ga betalen voor stoel keuze... We gaan 3 weken.

Met annuleringsverzekering en reisverzekering voor 2 personen 2000 euro. Autohuur nog eens iets van 1000 euro.

Waarom kies je niet voor een doorlopende reisverzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:14

Wij gaan de komende tijd vooral naar mijn tante in Frankrijk. Die is ziek (kanker denk ik, maar ze zegt er niets over dus we respecteren dat) en de tijd dat de nog naar die prachtplek kunnen willen we graag benutten. Want kopen is volgens vriend geen onderwerp om aan te snijden en haar familie zal het graag zelf houden of in 1 grote lap doorverkopen.
Terwijl we daar telkens allebei het gevoel van thuiskomen hebben, de rust en toch veel vlakbij etc. Vriend vindt echter 1000km te ver om verlengde weekendjes naartoe te doen. Hij wil graag met de auto kunnen gaan, ik zie er geen graten in om daarvoor eens in het vliegtuig te stappen :o

Al hebben we er nu ook langer dan 5u over gedaan wegens wat file hier en daar tussendoor en was het ook al 700km ongeveer.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:14

Dayanara schreef:
Prairy schreef:

Waarom kies je niet voor een doorlopende reisverzekering?

Had ik afgelopen jaar, misschien doe ik dat wel weer hoor. Nog even uitzoeken wat het verschil is.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:07

Toen wij naar Canada gingen konden we kiezen voor een reisverzekering via het reisbureau. Ik schrok me wild van die prijs. Nu betaal ik maandelijks een leuker bedrag en het is op jaarbasis zelfs goedkoper dan wanneer ik voor die drie weken via reisbureau had afgesloten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:57

Ik heb ook al 5 jaar een doorlopende reisverzekering. Apart is altijd zo duur!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:16

Zijderoute is erg bijzonder om te doen, weinig qua natuur maar veel qua cultuur. Eten kan wel heel slecht zijn. := En voor Kirgizië ben je in oktober wel laat, de boeren zijn dan in de dalen en de nachten zijn ijs en ijskoud.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:47

Oja juist dat had ik ook ergens gelezen. Niet dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:29

Nou... Ons goedkope weekendje is helaas toch onvoorzien wss fiks duurder geworden. Vanochtend vertrokken en een omweg voorzien via Épernay, om champagne te proeven en eventueel iets mee te nemen. Gevonden en geslaagd, gemiddelde flesprijs zit rond de €30 := maar goed, er zitten paar cadeautjes bij.

We vertrekken, rijden iets van 10min en plots een stank, auto rammelt... Zo snel mogelijk opzij gezet, gelukkig zaten we nog niet op een snelweg. En jawel hoor, een achterband helemaal in frut _-:(
Goddank heb ik ooit al een band moeten vervangen dus ik in kort jurkje aan de auto gesleuteld en vriend stond erbij :)) (nouja, hij heeft ook geholpen hier en daar). Wel snel hulp gehad van iemand die kwam kijken vanaf een huis, die heeft het laatste stukje auto laten zakken afgewerkt.
En dan... tegen max. 70km/u naar huis, over de gewone wegen, met nog zo'n 250km te gaan. Heel wat later dan voorzien thuis geraakt, zonder problemen, maar die nieuwe band zal wel een streep door de rekening worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 02:49

Platte banden zijn nooit leuk. Had je een thuiskomertje? Ook daar mag je 1000km gewoon de snelweg mee op toch?