Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Toffe slaapplek, gisteren wijn gehaald. Gérardmer het meer vandaag rond gewandeld, daar goedkoop maar overheerst pasta truffel gegeten en nadien een bezoekje gebracht aan een artisanale snoepjesfabriek. Strategisch sturen ze je in een verplichte rij langs de winkel en kassa, daar kan je niet buiten zonder (teveel) geld uit te geven eigenlijk haha. Nu weer in het hotel wat drinken op het terras en straks dan onze avondmaaltijd. Is hele fijne regio, samen met de Auvergne ook, als je graag gaat wandelen en fietsen.
Zijn flink duurder geworden, zeker omdat we met bagage zullen vliegen, ik comfort class wil zitten en straks nog extra ga betalen voor stoel keuze... We gaan 3 weken.
of de zijderoute. Beetje kijken wat best lukt qua prijzen want ik vind alles wel duurder.
maar Nepal staat zeker nog op het lijstje! 
Ik volg Idinn daarin volledig. Onze gids was wel goed Engelstalig, zijn compaan en mede drager iets minder maar zo hard in de weer voor ons en de hosts waar de sliepen ook. En onze chauffeur, oudere man, amper Engels maar heb me de hele trip superveilig gevoeld als toerist. En de hele trekking werd er met ons rekening gehouden. Als je daar een goede gids/Sherpa hebt zit je echt gebakken hoor. Die mensen zijn zo ontzettend blij dat je als toerist alweer naar hun land wil komen, niet normaal hoe ze de voeten onder hun lijf vandaan lopen. Op een positieve manier wel, ze gaan veel doen maar gaan ook aangeven als je overdrijft. Iig onze gids wel. En de organisatie waarmee wij gingen is daar ook best streng op. Prairy schreef:Ik ga straks tickets naar Curaçao boeken voor januari, mijn 40e verjaardag vieren in ons eigen huis daarZijn flink duurder geworden, zeker omdat we met bagage zullen vliegen, ik comfort class wil zitten en straks nog extra ga betalen voor stoel keuze... We gaan 3 weken.
Met annuleringsverzekering en reisverzekering voor 2 personen 2000 euro. Autohuur nog eens iets van 1000 euro.
Dayanara schreef:Prairy schreef:Ik ga straks tickets naar Curaçao boeken voor januari, mijn 40e verjaardag vieren in ons eigen huis daarZijn flink duurder geworden, zeker omdat we met bagage zullen vliegen, ik comfort class wil zitten en straks nog extra ga betalen voor stoel keuze... We gaan 3 weken.
Met annuleringsverzekering en reisverzekering voor 2 personen 2000 euro. Autohuur nog eens iets van 1000 euro.
Waarom kies je niet voor een doorlopende reisverzekering?
En voor Kirgizië ben je in oktober wel laat, de boeren zijn dan in de dalen en de nachten zijn ijs en ijskoud.
maar goed, er zitten paar cadeautjes bij.
(nouja, hij heeft ook geholpen hier en daar). Wel snel hulp gehad van iemand die kwam kijken vanaf een huis, die heeft het laatste stukje auto laten zakken afgewerkt.