[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:41

Gefeliciteerd Mirim! Blijven de paarden daar dan snachts alleen?

Heeft iemand enig idee aan wat voor kostenplaatje ik ongeveer moet denken voor het aanleggen van centrale verwarming (en alles wat er bij hoort :+ ) of een idee waar ik ongeveer de prijzen kan bekijken.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:15

Boooo het is vooral afhankelijk van hoe groot het huis is dat je van een CV en radiatoren wilt voorzien.

Wij hebben voor een appartement(68m2) met 2 slaapkamers ongeveer 5000 betaald voor het volgende: radiatoren in woonkamer(voor en achter) radiator in gang en beide slaapkamers en een radiator in de douche. Het verwijderen van de gaskachel, verleggen van de gasaansluiting en alle kosten rondom de aanschaf en installatie van de CV. Alles is netjes afgewerkt, maar de buizen zijn wel in zicht.

Obv een aantal offertes die ik heb opgevraagd was dit aan de lage kant(offertes tussen de 4500 en 8000 euro).

Als je even je mail stuurt via pb wil ik wel wat offertes doorsturen :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:17

Gefeliciteerd Mirim!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:37

Bonna: De woonoppervlakte is 61m2.. De inhoud 210m3. Dit zijn echt dingen waar wij de ballen verstand van hebben :+ Dus echt iets waarbij we alles inderdaad willen laten doen. Er zouden in totaal 5 radiatoren moeten komen (2 slaapkamers, 1 badkamer, 2 in de woonkamer). Eventueel in de keuken/gang.
Het huis ligt zo'n € 30.000.- onder ons budget. Maar moet wel volledig gemoderniseerd worden :+ Dus ook nieuwe badkamer, keuken, nieuwe plafonds noem het maar op.
Bouwkundig is de staat in orde volgens makelaar ook de elektra etc. Uiteraard laten we een keuring doen mochten we het door zetten. Vragen ons zelf alleen af of we uberhaupt zoveel willen verbouwen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:12

Spannend Mirjam! We komen van de zomer zeker kijken :))

Ik kom me ook weer melden. De huizenjacht is voor ons nu toch ook echt begonnen. Vanmiddag gaan we bij het eerste huis kijken. En ook meteen het enige huis wat momenteel voldoet aan onze eisen. Wij zoeken in een straal van 15km om Etten-Leur/Breda heen en zijn 1 van de vele met een laag budget :+
Het huis waar we vanmiddag gaan kijken lijkt echt wat te zijn dus heel hard duimen dat het in het echt ook zo is :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:29

MadelonSunny schreef:
Spannend Mirjam! We komen van de zomer zeker kijken :))

Ik kom me ook weer melden. De huizenjacht is voor ons nu toch ook echt begonnen. Vanmiddag gaan we bij het eerste huis kijken. En ook meteen het enige huis wat momenteel voldoet aan onze eisen. Wij zoeken in een straal van 15km om Etten-Leur/Breda heen en zijn 1 van de vele met een laag budget :+
Het huis waar we vanmiddag gaan kijken lijkt echt wat te zijn dus heel hard duimen dat het in het echt ook zo is :D

Dan zitten wij aardig bij elkaar in de buurt :)) Wij zoeken in Oosterhout, en omliggende dorpen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:40

Leuk! :D Wij zouden het liefst in omgeving Oosterhout gaan wonen. Dan blijven we dichter in de buurt van onze ouders, lekker in de bossen en kan ik op de hondenschool blijven. Maar daar is momenteel helemaal niks in onze prijsklasse te vinden :n

Oudenbosch lijkt wel een mooie locatie. Kynologenclub voor de behendigheid en Paddock Paradise (als ik mijn paard terug naar Nederland wil halen) op kwartier van het huis. En kwartier van mijn toekomstige werk.
Als het huis nu tegen gaat vallen.. 8)7

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:36

Duimen Madelon!

Nou zou je ze bij de bank toch echt ... ook al had ik door de “short notice” niet alles direct bij elkaar, gingen ze t dossier van de hypotheek toch indienen ivm vastklinken rente.
Nou kregen we vandaag dus al mail dat het krediet toegestaan is. Zonder boe of ba.

Nu nog tekenen bij de notaris!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:40

Gewoon van genieten, niet meer over nadenken en lekker tekenen. Gefeliciteerd!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:00

Mooi dit onverwacht snelle resultaat optiwolk, gefeliciteerd

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:27

Dat is mooi nieuws, Optiwolk!

Hier ook fijn nieuws: we waren bij de bank geweest voor Kerst, kregen daar een hele mooie rente aangeboden. We hoopten om bij de notaris te kunnen tekenen voordat het aanbod van de bank zou verlopen (was 3 weken geldig tem 5 januari). Vorige week hoorden we van de verkopers dat we pas op 15 januari comrpomis kunnen tekenen, dus nadat het aanbod van de bank verlopen is.

Maar vandaag nieuws gekregen van de bank dat hij een nieuw aanbod klaar heeft want de rente is nog gedaald. Aanbod is ook geldig tot 22/1 dus hopelijk kunnen we gewoon snel tekenen bij de bank en notaris! *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:41

Wauw, maar goed dus eigenlijk dat het langer geduurd heeft :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:43

Optiwolk: Fijn dat het zo makkelijk ging :D

Yasmine: Dat is een leuke meevaller!

De Rabobank belde me net op om te vragen of we al een huis hadden gevonden, en dat er wat dingen zijn veranderd in 2018. Gelukkig voor ons positief.. Nu alleen nog een leuk huis op Funda komen :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:57

Oh Boooo dat kan dus ook nog dat het positiever wordt? Ik dacht alleen negatiever vanwege die 100%..
Nu dus snel wat vinden voor jullie. Is er bij jullie ook zo weinig aanbod in dat wat je zoekt + budget? Hier is al zeker 2 weken niks haalbaar bijgekomen..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:15

Als je met 2 verdient, telt het 2e inkomen 10% meer mee dan vorig jaar, dus dat kan een hoger bedrag tot gevolg hebben :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:42

Ah oké. Nee helaas ik ben alleen. Zou mooi zijn als ze ook eens wat gaan regelen voor starters en alleenstaanden..daar is het al extra moeilijk voor..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:48

Jep, en mijn man heeft een 20 uur contract, maar werkt er gemiddeld 40 in de week. Om zijn over uren mee te nemen in de berekening kijken ze na het afgelopen jaar. Hij is pas in maart daar begonnen. Dus ze rekenen nu de uren van maart 2017 t/m vandaag zeg maar. Dus hoe langer we wachten, hoe hoger het inkomen over dat jaar wordt, en hoe meer we dus kunnen lenen.

En hier inderdaad ook ellende in aanbod.. Wij willen sowieso geen tussenwoning dus dan valt er al heel veel af :+
In ons budget liggen wel hoekwoningen,2-onder-1 kap, en zelfs soms vrijstaande huizen. Alleen de hoekwoningen etc hebben vaak een standaard kleine gemeentetuin en dat is iets wat wij juist niet willen. Dus iedere ochtend openen we op bed Funda, maar komt vaak niet veel bij wat we de moeite waard vinden om uberhaupt te gaan kijken :+ Hebben nu wel ingeschreven bij een aantal nieuwbouw projecten, maar ben bang dat hier ook kleine tuinen bij komen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:53

Heb je ook zoek opdrachten bij makelaars aangemaakt? Bij NVM makelaars krijg je dan net iets eerder een mail als dat ze op Funda komen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:55

Ik volg diverse makelaars uit de omgeving op FB. Heb een aantal makelaars gemaild met ons 'eisen/wensen' lijstje, maar daar krijg ik niet eens reactie op :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:39

Nou die zoekopdrachten die wij uit hadden gezet waren echt waardeloos... bij een stuk of drie makelaars aan het bureau gezeten, met echt geen onaardig budget vs. wensenlijstje. Van 1 makelaar nog iets gehoord, 1 huis een ton boven onze max prijs en 1 huis 0,5 ha terwijl we minstens 1 ha vroegen. Van die andere twee nooit meer iets gehoord. Het gaat te goed met de markt had ik het idee.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:15

Yasmine jij had gekocht in Gent toch?
Wij hebben hem nu laten vastklikken omdat hij net steeg bij onze bank.
Dit kon ook zonder compromis, omdat er een ‘aankoopbelofte’ getekend is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:45

Mirim: Gefeliciteerd! Zo lekker jullie eigen plek van maken.

Booooo: mooi dat de nieuwe regels positief voor jou/jullie uitvallen.

Is hier iemand die onderlegt is in de juridische kant van het koopcontract. Ik heb wat twijfels bij wat bijgeschreven artikelen in ons koopcontract en vraag mij af of we daar wel mee akkoord moeten gaan. Is er iemand aan wil ik dit kan sturen die er zijn blik op wil werpen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:18

Optiwolk schreef:
Yasmine jij had gekocht in Gent toch?
Wij hebben hem nu laten vastklikken omdat hij net steeg bij onze bank.
Dit kon ook zonder compromis, omdat er een ‘aankoopbelofte’ getekend is.

Gent inderdaad :)

Bij ons moet de basisakte eerst nog worden opgemaakt. Een heel klein deel van de woning is een studio die in hun bezit blijft, maar waar we wel een gang en stuk van de gevel mee delen. Er moet nog worden vastgelegd in de basisakte wie waarvoor verantwoordelijk is (bv onderhoud voorgevel). We willen eerst die basisakte afwachten voor we bij de bank tekenen.

Maar die akte wordt op 15/1 opgemaakt en we hebben onze voorwaarden die er zeker in moeten ook al doorgegeven. Het aanbod van de bank is tot 22/1 geldig dus voor ons niet echt een reden om snel snel te tekenen bij de bank. :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:32

Al de akte?
Wij moeten nog de compromis.

Gek hoe dat toch net wat anders verloopt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:52

De basisakte, dus het document waarin beschreven wordt wat je juist aankoopt. Die heb je nodig voor het compromis. In de meeste gevallen bestaat die basisakte al en kan je meteen de compromis tekenen, maar dat is bij ons dus nog niet het geval.