[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:32

Oh nee, ik ben gewoon via Apple bij dat Beta programma gegaan.
En volgens mij ook gewoon via mijn telefoon gewoon de updates gehad.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:10

Ik twijfel ook heel erg. Ik heb 1,5 jaar geleden een refurbhed iPhone 6 128 gb gehaald. Hij doet het nog perfect behalve de batterij die is echt een ramp en dat vibd ik niet prettig. Nu ben ik op vakantie en wil ik bereikbaar zijn maar ook af en toe maps gebruiken. Hij was om 16:00 uur al 1 procent. Nu twijfel of ik voor een nieuwe batterij zou gaan of toch een nieuw toestel. Ben er verder echt nog tevreden mee. Maar weet niet if andere dingen stuk gaan omdat die al ouder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:50

Ik denk dat de 6 niet meer bij de volgende rits updates zit en dat je dus sowieso met een verouderd toestel komt te zitten. Dan kan hij nog wel een jaartje mee, maar daarna wordt de software niet meer ondersteund door verschillende apps en dan loop je snel tegen problemen aan. Ik zou zeggen, upgrade gelijk naar een nieuw toestel. Het kost je misschien aanzienlijk meer maar dan weet je in ieder geval zeker dat je niet over een paar maanden weer problemen krijgt. Overigens heeft de 6 een heel groot probleem met de batterij, en dat is lang niet altijd op te lossen met een nieuwe batterij omdat het vaak gaat om een schakel tussen de software en de hardware die het niet goed doet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:31

Waarom denk je dat je 6 niet meer bij de volgende rits updates zit? Momenteel is de 5 het jongste toestel dat niet meer ge-update word. Ik verwacht eerder dat de 5s de volgende keer niet meer meegaat en de 6 pas de keer daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:34

Hmm ja dat zou ook nog kunnen. Soms maken ze ineens een grote stap, vooral als de software echt heel veel verbeterd wordt. Het zou me in principe niets verbazen als ze twee modellen meenemen in de volgende purge.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:45

Ik had het als volgt beredeneerd. er vanuit gaande dat mijn batterij nu afgeschreven is, heeft die telefoon mij
x euro per maand gekost (aanschaf prijs / delen door aantal maanden gebruik)

Als die na vervangen van de batterij nog (29 / prijs iphone per maand tot nu toe) maanden meegaat dan heb ik in princiep de kosten van het vervangen eruit.

Bij mij kwam dat neer op als die maar 2 maanden langer mee gaat was het het geld al waard.

Bij mij kon tussen vol opgeladen en compleet uitvallen echt 10 minuten zitten of zo. Na het vervangen van de batterij doet die het echt weer perfect en ben inmiddels dus weer een maand of 4 verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:47

Mijn 6 flikte ook van die kunstjes, vooral als het koud was. Dan kon hij van 100 naar 5% gaan in een paar minuten en als hij uitviel moest ik hem echt aan het stopcontact hangen. Powerbank was niet genoeg omdat hij daar niet genoeg 'spark' uit haalde om weer opnieuw op te starten. Echt loeiend vervelend. Ben er toen mee naar KPN geweest en die zeiden dat het een softwareprobleem was en geen hardwareprobleem, en dat ze de batterij dus wel konden vervangen maar dat dat niet ging helpen. Apple zei toen hetzelfde dus heb dat toestel weg gedaan en geüpgrade naar een 7 plus.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:57

hmmm, vreemd dat ze dat concludeerde. Bij mij heeft het vervangen echt alles opgelost. Kon ook via battery health zien dat de batterij mega slijtage had. Misschien had die bij jou geen slijtage en was het iets anders.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:45

Ik heb nu momenteel de iphone 6s. Over een maandje kan ik mijn abbonnement verlengen. Ik wil dan gaan voor de 7 plus. Wanneer verwachten jullie dat de iphones gaan dalen in prijs in verband met de nieuwe iphones die uitkomen?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:38

iPhones dalen bijna niet tot niet bij nieuwe releases. Ik verwacht zeker geen daling van de 7 plus. Dan zal het eerder de 6s of se zijn die in een goedkopere vorm terugkeert.

Ik zou gewoon ook om bij te blijven en mee te kunnen voor de nieuwe iPhone gaan

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:46

Tuurlijk zakken ze wel iets. Niet ineens honderden euros maar zeker wel wat.

Zoek maar eens op een bepaald iphone model met “prijsverloop” in je zoek opdracht. Dan naar tweakers prijs overzicht. En dan naar beneden scrollen tot je een menuutje prijsontwikkeling hebt. Daar kun je precies zien wat de modellen kwa prijs gedaan hebben in het verleden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:01

Ik had mijn iphone se 16 !! GB twee jaar geleden voor rond de 500 euro gekocht bij apple zelf. Hij staat nu nog steeds te koop op de apple site, maar dan de 32 GB variant (16 GB verkopen ze blijkbaar niet meer) voor 420 euro.. Ik vind dat toch echt wel een groot verschil... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:14

Bedankt voor de tip! Zag inderdaad op de site dat ze in september 2017 allemaal wat gezakt waren.

Ik heb meestal een iets ouder model. Ik vertik het om 40+ per maand te betalen voor een telefoonabbonnement.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:59

Ik ook, maar ik betaal ze meteen volledig. Scheelt vaak zelfs nog enkele tientjes ook als je kijkt naar wat je over die twee jaar abonnementsduur betaald alles bij elkaar.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:38

Hah, een topic voor Apple liefhebbers. Mijn iphone6 is aan vervanging toe. Wil graag een los toestel, niet te groot en prijsgunstig (wie niet!? :P). Wie heeft er tips welke ik dan het beste kan nemen en waar ik die dan het beste kan kopen? Ervaringen zijn welkom! Ook qua geheugen, want daar twijfel ik ook over.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:46

J0anieke schreef:
Ik had mijn iphone se 16 !! GB twee jaar geleden voor rond de 500 euro gekocht bij apple zelf. Hij staat nu nog steeds te koop op de apple site, maar dan de 32 GB variant (16 GB verkopen ze blijkbaar niet meer) voor 420 euro.. Ik vind dat toch echt wel een groot verschil... :')

Ik heb mijn SE 128 gig afgelopen maart voor 419 euro gekocht bij de Mediamarkt. Daar is hij veel goedkoper dan bij Apple zelf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:46

Waarschijnlijk komt er een nieuwe SE uit dacht ik, daar zou ik dan eerst even op wachten :j
Ik ben nog steeds tevreden met mijn oude SE. Heerlijk klein, lekker snel en niet te duur.

Ik heb destijds toen hij net uit kwam ruim 500 euro ervoor betaald, wel de 64GB versie, toen waren ze nog overal even duur.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:40

8nnemiek schreef:
Waarschijnlijk komt er een nieuwe SE uit dacht ik, daar zou ik dan eerst even op wachten :j
Ik ben nog steeds tevreden met mijn oude SE. Heerlijk klein, lekker snel en niet te duur.

Ik heb destijds toen hij net uit kwam ruim 500 euro ervoor betaald, wel de 64GB versie, toen waren ze nog overal even duur.

Hier hetzelfde! Ik vind het trouwens jammer dat je de 64gb eruit. 128 vind in te veel (64 zit nog niet vol) maar 32 wel weinig.
Ik wil wel graag een nieuwe maar als ze geen klein model gaan uitbrengen (die geruchten zijn wel heel mager) ga ik denk ik de batterij vervangen en moet hij gewoon wat langer mee.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:03

Aan het begin zijn ze dacht ik inderdaad overal redelijk gelijk in prijs. Ik koop mijn iPhone het liefst gewoon bij Apple, ben zeer tevreden over de garanties etc. :) (Niet dat de mediamarkt slechte garantie heeft, daar heb ik ook hele goede ervaringen mee haha)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:27

Zijn hier meer mensen die problemen hebben met hun homeknop na de update naar 11.4(.1?)? Mijn moeder heeft haar iPhone gisteren geüpdatet en sinds vanochtend werkt haar homeknop minder. Sinds een paar uur werkt hij helemaal niet meer := De touch erin werkt wel, alleen als ze hem indrukt om bijvoorbeeld een app af te sluiten doet hij niks meer.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:40

Welke iPhone heeft ze?
Kan ook zijn dat er viezigheid tussen de randjes zit namelijk.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:57

Een iPhone 6S.

De homeknop wil ook wel indrukken, maar hij reageert niet op de een of andere manier.

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:45

MarJon schreef:
Een iPhone 6S.

De homeknop wil ook wel indrukken, maar hij reageert niet op de een of andere manier.

Mijn homeknop van de 6S heeft het na de grote update van vorig jaar ook in 1x begeven... eerst deed de touch ID alleen niet, maar later de hele knop niet meer. Heb het niet meer laten maken, dus geen idee wat het uiteindelijk is :(:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:46

Weinig verassingen denk ik!

Maar pfffff. Dilemma. Overweeg toch voor de Xs te gaan. Ik wilde eigenlijk de goedkopere variant, de Xr. Maar ik wil gewoon niet nog een maand wachten. Ben echt klaar met mijn oude telefoon.

Dat de Xs praktisch water dicht is, vind ik ook wel overtuigend.

Maar crisis. Dat ding is duur!