Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Suzanne F. schreef:Verhuizen is zo duur. Alles wat erbij komt kijken.
Nou ja, met een goede verkoop kan je ook veel verdienen en dan levert het op
Ik vind huizen zoeken leuk, net als het koopproces. En dan het bedenken wat je wil veranderen, het klussen, inrichten… leuk
Suzanne F. schreef:Nee want als je je eigen huis goed verkoopt dan koop je altijd ook duur terug. Of je koopt iets waar je heel duur aan moet verbouwen.
En dan makelaarskosten, notariskosten, taxatiekosten, hypotheekkosten, verhuiskosten etc etc.
Ik krijg al een wegtrekker als ik er alleen al aan denk.
Doubtless schreef:Maar het hoeft dus niet beide evenveel te stijgen. En daarom koop je niet altijd duur terug.
Suzanne F. schreef:Doubtless schreef:Maar het hoeft dus niet beide evenveel te stijgen. En daarom koop je niet altijd duur terug.
Nee maar je bent altijd in het nadeel als je wat groter gaat. Want grotere/duurdere huizen stijgen sterker dan de kleintjes. 5 procent van 6 ton is meer dan 5 procent van 4 ton.
Ik verhuis alleen als ik naar iets groters/vrijers kan. Ik ben dus altijd in het nadeel, ook al heb ik overwaarde. Ik heb er eigenlijk niks aan dat mijn huis stijgt in waarde. Het andere huis ook en zelfs meer.
Suzanne F. schreef:Nee maar je bent altijd in het nadeel als je wat groter gaat. Want grotere/duurdere huizen stijgen sterker dan de kleintjes. 5 procent van 6 ton is meer dan 5 procent van 4 ton.