Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:18

Rustig aan het kijken voor ons nieuwe permanente huis voor over 3-5 jaar dat we tot die tijd verhuren of op ons gemak gaan opknappen, afhankelijk van wat er vinden ;) Maar die bij Rodez is zeer waarschijnlijk al verkocht dus dat komt goed uit :')

Hopelijk heb je in ieder geval lekker gegeten :)

corinep

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 00:07

Blokker heeft 50 % korting op sale artikelen met een gele sticker... ik heb flink ingeslagen alvast voor sinterklaas en wat voor de kinderfeestjes-cadeautjesvoorraad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 07:53

corinep schreef:
Blokker heeft 50 % korting op sale artikelen met een gele sticker... ik heb flink ingeslagen alvast voor sinterklaas en wat voor de kinderfeestjes-cadeautjesvoorraad.

Toen de kinderen kleiner waren begon ik ook in juli al met cadeautjes zoeken! Scheelde zo veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:33

Ik had een supertoffe master gezien, maar ik kan 'm niet doen -O- Er is een academische bachelor nodig om via het schakelprogramma toegelaten te worden en ik heb een professionele. Dat zou in totaal op minstens 5 jaar uitkomen en da's echt wel te lang.

Dus toch maar verder kijken bij de andere masters wat de opties zijn.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:55

PSvanLot schreef:
corinep schreef:

Toen de kinderen kleiner waren begon ik ook in juli al met cadeautjes zoeken! Scheelde zo veel geld.

Ja ik had nu gewoon een grote lego en grote duplo doos voor de helft van de prijs! In september gaan alle prijzen 20 procent omhoog om vervolgens 20 procent korting te krijgen.

Moet wel zeggen, als ik alles bij elkaar op tel voor bijvoorbeeld sinterklaas kom ik alsnog op een flink bedrag uit maar dan hebben we echt een paar zakken vol en de kosten zijn een beetje over het jaar verspreid.

Ik ga straks misschien nog even bij een andere blokker kijken waar ik toevallig in de buurt ben O:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:58

Als je de kosten verspreid heb je er niet zoveel last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:59

Niks zo leuk als tijdens koopjesperiode of aanbiedingen alvast cadeautjes scoren. Soms heb ik zelf ergens een extra korting op. Die durf ik dan weleens inzetten om een cadeautje mee aan te kopen voor iemand anders (bijvoorbeeld Rituals). Zij merken er niets van dat ik het goedkoper heb gehad en zijn er even blij mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 17:02

Doe ik ook altijd als ik leuke cadeautjes to be zie. Groot voordeel is ook dat je altijd iets hebt liggen voor als je ergens 'opeens' heen moet en een cadeautje nodig hebt :)

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:07

Voor kleinere kinderen ging dat inderdaad wel, nu met tieners vind ik het wel lastiger om iets in het voren te kopen. Probeer het wel, om kosten te spreiden maar blijft een beetje risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:22

Hier is het voor volwassenen. Zo had ik door covid via werk consumptiecheques gekregen. Bij de bloemenzaak waar ik regelmatig ga konden we daarmee cadeaubonnen kopen die onbeperkt geldig blijven. Daar heb ik dus bonnen van €25/stuk mee gekocht. En nadien ofwel een boeket mee gekocht om ergens mee naartoe te nemen, ofwel zo een bon cadeau gedaan aan iemand bij een gelegenheid.

Idem bij Fnac, heb ik ook een deel van die cheques kunnen gebruiken. Deels voor eigen boeken, deels voor cadeaubonnen. Waarvan ik er dan eentje geschonken heb aan iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:26

Helemaal prima toch.. het gaat uiteindelijk om het gebaar tenslotte. Iets van rituals krijgen vind ik leuk, een stekje krijgen van iemand net zo leuk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:31

Daarom heb ik altijd wijn staan met leuke wijntassen. Maar ik beland ook nog wel eens last minute in een benzinestation :=

Om even op het onderwerp sparen terug te komen, heeft er hier iemand een rekening bij BigBank? Die geeft nog heel behoorlijke rente maar het Estlandse garantiestelsel maakt mij toch wat huiverig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:10

Net even een besparing gedaan op de nespresso cuppies. 180 cuppies voor 51 euro.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:15

purny schreef:
Net even een besparing gedaan op de nespresso cuppies. 180 cuppies voor 51 euro.

Dat is netjes!!

Het is goed als de bouwvakkers hier straks weg zijn, die lieve mannen hebben voor een godsvermogen aan Nespresso gedronken whaha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:34

Ze komen bij mij morgen een hele dag klussen. Ze krijgen van mij een kop filterkoffie.
Ik bestel via kaffekapslen. Supervoordelig als je bijvoorbeeld l'or drinkt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:08

PSvanLot schreef:
purny schreef:

Dat is netjes!!

Het is goed als de bouwvakkers hier straks weg zijn, die lieve mannen hebben voor een godsvermogen aan Nespresso gedronken whaha

Oh jeetje dat is veel geld. Ik drink gelukkig geen koffie, maar had niet ingeschat dat het zo duur was.
Mijn moeder drinkt koffie met een bonen apparaat, maar dat zal in de verbouwing ook niet goedkoop geweest zijn denk ik, er gingen nog al wat bakken doorheen op een dag voor 3 mannen, en de verbouwing heeft driekwart jaar geduurd.

Ik heb net "per ongeluk" een nieuwe rugzak gekocht :o
Mijn huidige tas is te klein voor mijn laptop waardoor ik de laptop steeds los mee moest nemen naar werk, maar sinds ik geen auto meer heb ging dat al lastig en in de regen helemaal niet, dan zat ik zonder laptop.
Dus nu een waterdichte iets grotere rugtas. €28 euro, vond het na zo lang aankloten wel nuttig besteed. Heb nu officieel nog de laatste week vakantie tot mn contract afloopt, dus nog even snel gebruik gemaakt van mijn medewerkers korting. Wou eigenlijk alleen kattenvoer halen, maarja ton kwam ik dit tegen, en een heel leuk cadeautje voor een vriendin, beetje random, maar vond het zo bij haar passen toen ik het zag, en iets voor andere kopen is altijd leuker.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:13

Och ze hebben echt geweldig goed gewerkt tot op heden, dus dan vind ik het niet zo erg.

Fijn joh een lekkere rugzak! Dat is altijd een goede aankoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:45

Wel, wij zitten dus in de Vogezen voor een weekendje. En we zijn hier al een aantal plaatsen gepasseerd waar de benzine 95 dus aardig onder de €2 van België zit, zelfs goedkoper dan in Luxemburg := Volgens carbu.com zijn er zelfs plekken met €1,60/liter!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:31

Zo dat scheelt! Wij waren er in juni en toen was het nog boven 2 euro voor Diesel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:53

Aan de autostrades zitten ze ook rond €1,95 - €2 maar in de dorpen is het dus fiks goedkoper. Wel fijn, want we zijn met de sportauto op pad en die slurpt wel wat meer :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 14:58

Heel veel plezier Varekaj *\o/*

Hier buikgriep ^) of wat het ook is, voel me bleh. Net getest op corona bij GGD want had positieve zelftest. Nou ben benieuwd. Geldtechnisch wel goed want wilden weekendje naar de boot maar dat gaat nu ff niet door.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:13

Moet je met een positieve zelftest ook alsnog naar de GGD dan? Mijn man is positief getest afgelopen woensdag, zouden een weekendje weg gaan, dat hebben we maar geannuleerd.

Nu zijn we een soort ronde dansjes aan het doen in en om het huis :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:13

Ah bah, beterschap! Bij een positieve zelftest is het volgens mij altijd wel raak. Zonde ook dat je niet weg kan, met zo'n warm weer is het heerlijk aan boord.

Wij zijn heel goed aan het besparen, we eten al twee weken haast elke dag courgette uit de tuin :') Courgette soep, courgette spaghetti, courgette uit de oven, courgette op de bbq, gevulde courgette.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:54

Vakantie valt toch duurder uit met de reparatie van de auto.
Na de vakantie maar weer opletten en goed gaan sparen.

Beterschap vanhuisuit!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 16:24

Je bent ondertussen wel weer thuis @zonnebloem?

@Prairy nee het hoeft niet maar mag wel. Ik zou morgen bij mijn ouders op bezoek, of anders komende week ivm verjaardag vader en ook bij mijn beste vriendin die is ook jarig... plus gewoon afspraken volgende week face-to-face ivm werk... dus wilde wel graag weten of ik echt besmet ben of niet. En ik had ook zoiets van dan kan ik direct een herstelbewijs krijgen over een dag of 10 scheelt weer een vaccinatie :7