Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:11

Ik zal mij als jarenlange meelezer nu eindelijk toevoegen als poster, nu het (bijna) zover is. We gaan namelijk binnenkort alleen gaan wonen in het huidige huis, zijn moeder zal namelijk verhuizen.We mogen dus nu zelf bepalen hoe of wat qua inrichting en kleuren, we zullen enkele aanpassingen doen. De aanpassingen die we willen doen in het salon zijn: andere kleur mu(u)r(en), ander tv meubel, andere gordijnen.

1) De rode muur willen we graag weg hebben en zelf dachten we aan petrolblauw ivm de haard die bestaat uit blauwe steen.
De staanlamp zal ook vervangen worden, net zoals het hangend aapje zal weggehaald worden.
Afbeelding
Dit is de kleur die we graag willen
http://nl.tinypic.com/r/slraqe/9

2) Het complete tv meubel die bestaat uit 3 stukken zal ook weggaan en vervangen worden door 1 meubel, ook het 'schilderij'.
We weten nog niet of we deze muur ook niet best zouden herverven in een andere kleur.
Hoe denken jullie hierover: verven of niet?
Afbeelding
Voorbeeldtv-meubelen:
https://www.3suisses.be/nl/P-5910360-ho ... e=Boutique
https://www.robuustetafels.nl/kasten/tv ... media=6613

3) De zetel + salontafel gaan we met zekerheid behouden, tv meubel moet wel in deze (donkere) kleur worden.
Er zullen andere gordijnen gekozen worden (petrolblauw), ook hierbij twijfelen we over het herverven van de muur.
Afbeelding

Laat jullie fantasie/advies maar gaan. Graag ook sites waar we eventueel een donker tv meubel kunnen kopen. :D

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:54

Wat een gaaf apart huis zeg!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:00

Pfff dat is wel een uitdaging. Persoonlijk zou ik alles eruit halen en helemaal op nieuw beginnen _O- . Maar in de praktijk werkt het vaak niet zo.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:17

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:24

Jennyj01 schreef:
Pfff dat is wel een uitdaging. Persoonlijk zou ik alles eruit halen en helemaal op nieuw beginnen _O- . Maar in de praktijk werkt het vaak niet zo.

I'm on your team...

Lijkt me een hele klus Prosecco!!! Ik weet niet wat voor huis het is, maar het oogt nogal donker (misschien heb je de foto's in het donker gemaakt?)

Persoonlijk zou ik eerst beide bogen er uit willen hebben (ook die met de glazen deur), van het steen gok ik dat het gaat om steenstrips op gips, dit was ooit heel modern op deze strakke manier... De boog is dan vermoedelijk een houten constructie (ervaring, dit hadden mijn ouders ook, maar die hebben het er zelf in gezet). Vervolgens zou ik gaan voor een andere vloer. PVC met houtlook bijvoorbeeld. En alle muren witten (op één na voor die gave kleur), als je echt petrol kleurige gordijnen wilt... Ik heb zelf geen verduistering in mijn woonkamer, dat is prima op te lossen met een lampje in de vensterbank of inbetweens.
Maar je hebt ook tweekleurige gordijnen met een gave kleurverloop: http://www.leenbakker.nl/gordijnen-en-r ... upe-290-cm

En ik zou de meubels zo subtiel mogelijk houden. (dus het teak houten tv meubel)
Je hebt immers al een tv, haard én radiator aan de muur hangen.

Natuurlijk moet je doen wat bij jou past, en dat is misschien wel het meest moeilijke. Iedereen hier zou het maken naar zijn/haar smaak... Ik denk niet dat mijn idee echt goed zal passen bij deze hoekbank en salontafel.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:45

De foto's zijn inderdaad in het donker gemaakt. Op latere termijn willen we ook de vloer veranderen, maar eerst maar inrichten naar ons smaak. De zetel en salontafel willen we juist behouden omdat dit zoveel gekost heeft, dat het zo'n zonde is om weg te doen. De bogen eruit halen gaat niet, gezien hiertussen een steunbalk zit (was een loods vroeger), de glazen (schuif)deuren blijven er ook in want die hebben zoveel gekost om het op maat te laten maken. De muur zou in de toekomst enkel bestaan uit: radiator, tv meubel met tv (dus niet de hoge dingen er naast) en haard. :)

Welke muur zou je dan juist in Petrol doen, die waar de schuifdeur zit of waar de haard tegen zit?

Dit is de keuken, hier willen we een andere keukentafel. Vroeger was dit geheel (keuken + living) een hele grote loods met spullen, gezien dit een fietsenwinkel was..dus het komt van heel ver :+ De keuken en het salon worden gescheiden door 2 bogen, zoals jullie zien.

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:56

Prosecco schreef:
Ik zal mij als jarenlange meelezer nu eindelijk toevoegen als poster, nu het (bijna) zover is. We gaan namelijk binnenkort alleen gaan wonen in het huidige huis, zijn moeder zal namelijk verhuizen.We mogen dus nu zelf bepalen hoe of wat qua inrichting en kleuren, we zullen enkele aanpassingen doen. De aanpassingen die we willen doen in het salon zijn: andere kleur mu(u)r(en), ander tv meubel, andere gordijnen.

1) De rode muur willen we graag weg hebben en zelf dachten we aan petrolblauw ivm de haard die bestaat uit blauwe steen.
De staanlamp zal ook vervangen worden, net zoals het hangend aapje zal weggehaald worden.
[ Afbeelding ]
Dit is de kleur die we graag willen
http://nl.tinypic.com/r/slraqe/9

2) Het complete tv meubel die bestaat uit 3 stukken zal ook weggaan en vervangen worden door 1 meubel, ook het 'schilderij'.
We weten nog niet of we deze muur ook niet best zouden herverven in een andere kleur.
Hoe denken jullie hierover: verven of niet?
[ Afbeelding ]
Voorbeeldtv-meubelen:
https://www.3suisses.be/nl/P-5910360-ho ... e=Boutique
https://www.robuustetafels.nl/kasten/tv ... media=6613

3) De zetel + salontafel gaan we met zekerheid behouden, tv meubel moet wel in deze (donkere) kleur worden.
Er zullen andere gordijnen gekozen worden (petrolblauw), ook hierbij twijfelen we over het herverven van de muur.
[ Afbeelding ]

Laat jullie fantasie/advies maar gaan. Graag ook sites waar we eventueel een donker tv meubel kunnen kopen. :D

Dat je de bank en salontafel wil houden snap ik wel, maar die glazen deuren... Zit er een werkje in of zo? Want ik vind ze echt afgrijselijk en zo ze meteen inslaan :o.

Toch, het eerste wat ik zou doen is de bakstenen muur stuccen (mits het geen steenstrips zijn, dan weghalen) en in een mooie warme witte kleur schilderen, dat licht de kamer zo enorm op! Een petrol muur is ook erg mooi, heb je er eens aan gedacht om bronskleurige gordijnen te nemen ipv petrol?

Zou je eens foto's kunnen maken wanneer het licht is? Gordijnen open e.d., dat maakt t makkelijker mee te denken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:57

Ik zou trouwens de bank ook meer richting de haard schuiven, dan kan je er lekker voor zitten. Een mooi hoogpolig vloerkleed maakt t geheel ook al warmer ivm de vloer.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:09

In de deuren zit inderdaad een werkje, namelijk detailwerk ingegraven van vogels, vlinders en planten. We willen dit stuk dus ook behouden. De bank verschuiven gaat helaas niet, omdat er anders geen doorgang meer is naar de keuken. Voor de haard zitten hoeft niet perse, hij blaast namelijk zowel boven als onder, waardoor de ruime heel snel verwarmd zijn. De gehele structuur willen we behouden..meubelen en verven, want het huis wordt niet van ons, maar blijft nog steeds van zijn moeder. Aan andere kleur gordijnen heb ik niet gedacht, heb nog niet veel verder gedacht dan verven, nieuwe keukentafel en tvmeubel. Is een stoffen kleed niet gevaarlijk qua vuiligheid? We hebben namelijk een kat die héél veel haar verliest en zullen in de toekomst ook nog een langharige kat en grote langharige hond in huis nemen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:27

Met het behoud van die deuren, muren en de meubels, zou ik eerder neigen naar een botanische style waarin de muren juist van lichte kleuren voorzien worden. Petrolblauw word in mijn ogen veel te donker in deze ruimte met die donkere meubels. Eerder zou ik kiezen voor een blauwgrijze of groengrijze tint. En inderdaad een mooi vloerkleed, is niets gevaarlijks aan. Gewoon goed schoonhouden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:31

Gewoon een lelijke Karcher WD3 (of hoger) kopen, dan heb je weinig last van de haren hoor...
M'n moeder heeft dit gekocht na jaren ellende met de reguliere (goed aangeschreven merken!!!) stofzuigers. Ik woonde toen thuis en stofzuigde elke week... Met de Karcher werd dit echt een feestje. M'n zusje heeft er eentje en ik ook. Daar bestond gewoon geen twijfel over...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:41

noviceh schreef:
Met het behoud van die deuren, muren en de meubels, zou ik eerder neigen naar een botanische style waarin de muren juist van lichte kleuren voorzien worden. Petrolblauw word in mijn ogen veel te donker in deze ruimte met die donkere meubels. Eerder zou ik kiezen voor een blauwgrijze of groengrijze tint. En inderdaad een mooi vloerkleed, is niets gevaarlijks aan. Gewoon goed schoonhouden.

Eens :j.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:57

Precies, dit huis heeft licht nodig, veel licht.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:01

Bedoel je met botanisch juist soort van industrieel? Ik ben juist meer industrieel qua inrichting, maar bang dat dit gewoonweg niet past in het huis..dat het vloekt met de structuur. Aan grijsblauw had ik ook al gedacht, wil in ieder geval in een blauw/grijstint blijven ivm de haard. Ik zal morgen een foto proberen maken in daglicht, want ze is eigenlijk juist zeer licht. Het raam (achter de gordijnen) is over de hele breedte van het salon en er zijn 2 grote lichtkooepels van 2m op 1m. Ik heb totaal geen idee van hoe of wat, het is namelijk voor het eerst dat we iets mogen inrichten naar ons smaak..we zijn dus complete leken wat inrichten betreft haha.

Zulke dingen vind ik bijvoorbeeld prachtig
https://www.lowikmeubelen.nl/product/tr ... naturel-2/
https://www.lowikmeubelen.nl/product/saloria-eetstoel/
https://www.maxwonen.nl/stoelen/eetkame ... bruin.html
https://www.lowikmeubelen.nl/product/mo ... ssoir-rvs/
https://www.lowikmeubelen.nl/product/de ... 0-x-65-cm/

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:26

Lastig Prosecco. Ik zou eerder voor lichte aarde of iets van een grijs/groenige tint gaan ipv donker blauw/petrol denk ik. Ook vind ik de kachel nu best een donker en zwart blok, misschien kun je die ook een andere kleur geven? Je hebt vrij grote donkere meubels en ik zou het niet te donker maken, al hoeft alles ook weer niet spierwit te zijn :Y)

Botanisch is met veel planten en ook vrij licht volgens mij.

Ben benieuwd naar de foto’s in daglicht.

Jullie hebben trouwens wel een gave salontafel :)) !

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:46

Je zegt dat je de voer niet wil aanpakken maar daar kun je juist behoorlijk wat winst in halen. Laminaat bij ikea is niet zo duur en maakt gelijk een heel andere sfeer. Koeienhuid voor de bank en alle rood weg. Als je dan toch kleur wil zou ik meer aan een lichte kleur oker denken. Maar dat komt later. In de keuken dan een eethoek die meer bij de bank past. Wat klassieker met van die Loyd loom stoeltjes. Dan wordt het wat meer een geheel. Lastig als het niet je huis is en degene die het heeft uitgezocht heeft een uitgesproken smaak. Het lijkt een beetje op het huis van mijn zus :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:57

Oh wow.. ik vind wat jij aangeeft qua smaak en de meubels die moeten blijven echt mijlenver uit elkaar liggen. Snap dat alles veel geld heeft gekost, maar ik zou me dan echt niet thuis gaan voelen. Echt geen optie om het toch weg te doen?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:42

Mag je die bakstenen wit schilderen? Ik zou denk ik voor veel wit gaan.De glazen schuif deuren beplakken met een matte glasfolie of zo zodat ze een geheel lijken.Het zijn juis dat soort dingen die het oudbollig doen lijken. De keuken vind ik niet eens lelijk maar daar een industriele look tafel neer zetten past in mijn ogen ook niet.Maar ik denk als er een hoop rommel uit is dat het al een boel scheelt.de haard is ook zo enorm ingepakt met al die kasten er naast.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:29

Wat de 1 oubollig vind, vind de ander mooi. Er wordt gevraagd om tips, waarbij ze duidelijk aangeeft wat ze behouden wil zien.

Industrieel en de huidige stijl gaan moeizaam samen. Kijk eens op pinterest naar ideeën van een botanische inrichting. Daar passen donkere meubels en het glas van de schuifdeuren goed bij.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:34

Prosecco: haal alles eerst uit de ruimten. Ik weet niet of je de bank en tafel e.d. even in een schuur kan zetten? Dus helemaal leeg. Ook alle prulletjes uit de keuken.
Die stenen muur met boog tussen de keuken en woongedeelte zou ik zo laten. Als je dan voor een industriele look wil gaan, kan die muur dat wel toevoegen. Maar houd de rest zo licht mogelijk.
Ik heb petrolblue in mijn keuken. Ik zal daar zo eens een foto van maken.

Met het woongedeelte kan je veel doen. Met de keuken wordt dat wat lastiger. Daar is al teveel kleur aanwezig om er een industriele look aan te geven. Als je de tegeltjes een mooie grijze kleur zou kunnen geven, heb je al wat meer rust en qua kleur al een mooi combi. Mooie donkere handgreepjes op de kastjes en een mooi kleed onder je eettafel. Die boomstamtafel zou ik dan niet kiezen. Geeft teveel onrust in het geheel. Ik zou dan kiezen voor een grote tafel met gekruiste poten eronder. Of zelfs een ronde.

Ik snap dat je de glazen deuren er niet uit wilt halen maar kies dan bijvoorbeeld op die muur voor hele lichte dunne gordijnen. Die muur zou ik dan een wittint geven. De ombouw om de kachel, kan die geschilderd worden? Op die muur zou ik dan kiezen voor een mooie lichte groengrijze tint.

Persoonlijk vind ik de bank te massief. Een kleinere bank met twee leuke stoeltjes geeft net zoveel zitplek maar wel meer ruimte. Op internet kan je echt leuke tweedehandsspulletjes vinden. Twee leuke stoeltjes in een mooie cognacbruine kleur. Combineert prima met de donkere salontafel en met groen/grijs. Het hoeft echt niet veel geld te kosten.
Laatst bijgewerkt door karijn op 17-02-18 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:37

Ik denk ook dat je de glazen deuren en de bank niet gaat kunnen combineren met industrieel... Dat is echt een compleet andere stijl.

Alles, echt alles, eruit halen en de kamer eens goed bekijken is een goede tip. Ik vind de stenen boog in de keuken wel tof.

Heb je ergens een plattegrond van het huis? Volgens mij is t een heel aparte, ben wel eens benieuwd naar de indeling :D.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:57

Hier wat foto’s van mijn leefruimte. Let niet op de troep in de keuken, we zijn druk aan de poets.
Afbeelding

Ik vind mijn kleed nu te donker maar aangezien ik hem nog niet zo lang heb, laat ik hem nog maar even liggen.
Afbeelding

Afbeelding

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:00

Idd apart huis! Ben ook benieuwd naar de indelingen en hoe het er straks uit ziet :)

Hier een foto update van mijn werkbank,gaat de goede kant op. Heb een poster met monstera bladeren erop, die komt er nog boven. En verder komt de rest beetje bij beetje wel.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:09

Janine1990 schreef:
Gewoon een lelijke Karcher WD3 (of hoger) kopen, dan heb je weinig last van de haren hoor...
M'n moeder heeft dit gekocht na jaren ellende met de reguliere (goed aangeschreven merken!!!) stofzuigers. Ik woonde toen thuis en stofzuigde elke week... Met de Karcher werd dit echt een feestje. M'n zusje heeft er eentje en ik ook. Daar bestond gewoon geen twijfel over...

*noteert Karcher*

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:27

Ik kom even uit de meeleesmodus.. Wij hebben sinds anderhalve maand nieuwe meubels en nu wil ik graag nog twee eiken planken aan de muur. Had bedacht om ze aan deze muur te doen, maar nu de planken binnen zijn, ben ik erachter dat dit toch niet zo handig is bij de kachel en het past ook gewoon niet mooi...
Afbeelding

Nu heb ik dus bedacht om ze aan de andere kant te doen, maar daar heb ik een staande lamp staan, omdat dit een vrij donkere hoek is. Dit lijkt me dan ook weer niet helemaal handig met de planken, maar ik vind dit dan ook weer niet zo mooi met die lamp..
Afbeelding

Het gaat om twee van zulke eiken plankjes met blinde bevestiging, 60 cm. En die wil ik dan trapsgewijs boven elkaar doen. De muur waar ze aan komen te hangen is ongeveer 110 cm.
Afbeelding

Hebben jullie tips om het in combinatie met die lamp op te lossen?