Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alja schreef:Gaaf dat witte huis in welke provincie staat die?
MizzMontana schreef:Het is officieel en de handtekeningen zijn gezet!! Wij hebben een huis gekocht en de paarden komen aan huis te staan
Shanna schreef:Ons bod is afgewezen. Ze hebben het huis zelf duur aangekocht dus staan onder water. Ze willen er meer dan de taxatiewaarde voor, dat gaan wij niet doen natuurlijk.
Wel balen, want dit was het laatste huis wat aan onze wensen voldoet. Nu moeten we dus wachten op wat er nieuw op de markt gaat komen en daar is een stuk minder onderhandelingsruimte bij..
Volgens mij gaat de termijn om het te regelen in vanaf het moment dat je bod geaccepteerd is en dus het voorlopig koopcontract opgemaakt wordt. Niet vanaf het moment van overdracht dus. Wel gaan de financiën pas lopen vanaf het moment van overdracht.
Berdien schreef:Overspannen woningmarkt is niet alleen in de randstad. Hier in Groningen is het op het moment ook bizar. Geloof dat 60-70% van de woningen boven de vraagprijs wordt verkocht.
Prairy schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, want daar ben ik zelf echt enorm over aan het twijfelen, is wat de reden is dat jullie ervoor kiezen om de paarden aan huis te zetten, en daar ook een huis bij te kopen/zoeken?
Prairy schreef:Ik heb dat bij een vriendin gezien die er 4 aan huis heeft staan, dat ze er echt ontzettend veel werk (en tijd) aan heeft om ze zelf te doen, en ook met vakanties is het nogal eens lastig om oppas te vinden, plus dat je volgens mij ontzettend aan huis gebonden bent. En zij werkt dan niet eens meer (is alleenstaand dus moet ook alles zelf doen, respect daarvoor...).
Prairy schreef:Wij zijn nu dus aan het kijken naar grond / huizen met minimaal 5000m grond, maar ik weet eigenlijk niet of ik zelfs bij ruim een ha wel de paarden aan huis wil hebben staan, vooral om de hoeveelheid tijd en werk dat erin gaat zitten (denk dat het qua kosten zelfs ook niet zoveel uit zal maken of je ze op stal zet of op je eigen erf?) We hebben nu nog geen eigen paarden. Ik wil in ieder geval een grote tuin en veel ruimte om mijn huis heen (ik had een paar jaar geleden een stelling bedacht van 100m rondom geen buren, die bevalt me nog steeds wel eigenlijk merk ik nu met de zoektocht)
Prairy schreef:De grond waar we nu gekeken hebben, ligt aan 1 kant wel tegen de buitenbak van de buurman aan, dus misschien dat we daar wel een deal mee zouden kunnen maken qua oppas/gebruik bak etc, maar dan nog...
Prairy schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, want daar ben ik zelf echt enorm over aan het twijfelen, is wat de reden is dat jullie ervoor kiezen om de paarden aan huis te zetten, en daar ook een huis bij te kopen/zoeken?
Shanna schreef:Waar doen jullie consessies op als er niks aan je wensen voldoet op funda?
Wij zijn momenteel in tweestrijd, want op dit moment is het wachten op wat er nieuw online gaat komen en hopen dat dat aan onze wensen zal voldoen.
Eigenlijk willen we nergens op inleveren maar dat lijkt onmogelijk..
Ik heb dat bij een vriendin gezien die er 4 aan huis heeft staan, dat ze er echt ontzettend veel werk (en tijd) aan heeft om ze zelf te doen, en ook met vakanties is het nogal eens lastig om oppas te vinden, plus dat je volgens mij ontzettend aan huis gebonden bent. En zij werkt dan niet eens meer (is alleenstaand dus moet ook alles zelf doen, respect daarvoor...).
Wij zijn nu dus aan het kijken naar grond / huizen met minimaal 5000m grond, maar ik weet eigenlijk niet of ik zelfs bij ruim een ha wel de paarden aan huis wil hebben staan, vooral om de hoeveelheid tijd en werk dat erin gaat zitten (denk dat het qua kosten zelfs ook niet zoveel uit zal maken of je ze op stal zet of op je eigen erf?) We hebben nu nog geen eigen paarden. Ik wil in ieder geval een grote tuin en veel ruimte om mijn huis heen (ik had een paar jaar geleden een stelling bedacht van 100m rondom geen buren, die bevalt me nog steeds wel eigenlijk merk ik nu met de zoektocht)
De grond waar we nu gekeken hebben, ligt aan 1 kant wel tegen de buitenbak van de buurman aan, dus misschien dat we daar wel een deal mee zouden kunnen maken qua oppas/gebruik bak etc, maar dan nog...
FatCat schreef:1000 - 300 = 700 minder maandelijkse kosten kopen vs huren.
7000 / 700 = 10 maanden. Ik heb dus de aankoop kosten terug verdiend in 10 maanden. Dat betekend dat vanaf the 11de maand ik beter af ben met kopen, 700 euro per maand om precies te zijn.
Dorien66 schreef:FatCat schreef:1000 - 300 = 700 minder maandelijkse kosten kopen vs huren.
7000 / 700 = 10 maanden. Ik heb dus de aankoop kosten terug verdiend in 10 maanden. Dat betekend dat vanaf the 11de maand ik beter af ben met kopen, 700 euro per maand om precies te zijn.
Je rekensom is wel heel simplistisch. Ik mis o.a. de onderhoudskosten, extra ozb en opstalverzekeringspremie van een koophuis. In een huurhuis is het grotendeels de verantwoordelijkheid van de verhuurder, in een koophuis draai je zelf voor alle kosten op. Als je een relatief nieuw huis koopt, en vlot weer verkoopt, zal het wel loslopen. Maar als je een wat ouder huis koopt, moet je echt wel rekening houden met die kosten en valt de rekensom minder gunstig uit. Tenzij je lang blijft wonen e/o met veel winst kunt verkopen. Maar dat is tegenwoordig niet zo zeker meer, hooguit op een paar plekken in Nederland.