[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:44

Spannend dan weer prairy
Succes vrijdag !

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:54

Spannend Prairy, ik snap helemaal dat jullie toch verder kijken!

Mirim, dat verhuizen met paarden lijkt me ook spannend. Wij gaan straks 1 maand alles verhuizen en dan komen de paarden die kant op.
En inderdaad, niet-paardenmensen snappen er soms niets van dat we zoveel land en bijgebouwen hebben gekocht. Voor de opstalverzekering extra nagevraagd of alle bijgebouwen ook meeverzekerd worden, dat was ook niet echt een standaard vraag geloof ik. Ze moest het eerst uitzoeken, maar nu is alles wel goed geregeld :)

Optiwolk, wat lastig dat er nu allemaal extra dingen geregeld moeten worden voor jullie hypotheek.

Carolien, balen zeg dat er zo snel problemen zijn met de badkamer, hopelijk is er een simpele oplossing voor.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:22

Na een telefoontje naar de bank is er een en ander uitgeklaard.. al heb ik ook gewoon aangegeven dat we bepaalde dingen niet op 24u rond krijgen dus t dossier dan maar zo ingediend moet worden.
En ... dat ging dus gewoon. Dan ligt de rente vast.

Echt, mijn ogen rolden bijna uit hun oogkassen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:26

Oh man.... daar krijg je toch het heen en weer van!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:11

Hoi Allemaal,

Ik heb jullie een beetje verwaarloost :o . Maar even een update:
Inmiddels voorlopig koopcontract ondertekend. Overdracht staat gepland voor 1 mei, maar als het lukt wordt het ergens halverwege april. Gisteren de bouwkundige keuring laten doen en daarmee is de eerste voorwaarde nu niet meer ontbindend. Financiering is nog niet rond, dus daar heb ik nog behoorlijk wat zenuwen van, het zal wel loslopen, maar goed ik ben pas rustig als ik de sleutel in handen heb :+ .

Ik heb inmiddels de staleigenaren waar mijn pony's gestald staan op de hoogte gebracht dat de pony's t.z.t. gaan verhuizen. Dat wordt toch wel de grootste verandering. Eindelijk de paardjes aan huis :+: .

Trouwens, wanneer posten jullie iets over een woning kopen op Facebook? Gewoon even nieuwsgierig :+ ... ik heb het zelf eigenlijk alleen nog maar aan directe familie en collega's verteld.

Vraagje: tijdens de bouwkundige keuring is vastgesteld dat er houtworm in een gedeelte van het huis zit. Ik begreep dat de huidige eigenaar het al eens heeft laten behandelen, maar dat is dan blijkbaar niet goed gegaan... Hebben jullie hier ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan met houtworm?

Alja schreef:
Gaaf dat witte huis in welke provincie staat die?

Sorry, ik had nog niet gereageerd, maar het huis staat in Groningen :D .

*gaat bijlezen*

update;
MizzMontana schreef:
Het is officieel en de handtekeningen zijn gezet!! Wij hebben een huis gekocht en de paarden komen aan huis te staan :D

Wauw geweldig! Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* !

Shanna schreef:
Ons bod is afgewezen. Ze hebben het huis zelf duur aangekocht dus staan onder water. Ze willen er meer dan de taxatiewaarde voor, dat gaan wij niet doen natuurlijk.

Wel balen, want dit was het laatste huis wat aan onze wensen voldoet. Nu moeten we dus wachten op wat er nieuw op de markt gaat komen en daar is een stuk minder onderhandelingsruimte bij..

Volgens mij gaat de termijn om het te regelen in vanaf het moment dat je bod geaccepteerd is en dus het voorlopig koopcontract opgemaakt wordt. Niet vanaf het moment van overdracht dus. Wel gaan de financiën pas lopen vanaf het moment van overdracht.

Ah wat jammer zeg, maar wie weet komt er straks iets dat nog leuker is ;) ...
Zo is dat bij mij ook gegaan.

Berdien schreef:
Overspannen woningmarkt is niet alleen in de randstad. Hier in Groningen is het op het moment ook bizar. Geloof dat 60-70% van de woningen boven de vraagprijs wordt verkocht.

Nou zeker, huis van mijn ouders buren (stad Groningen) stond te koop voor 290.000 en is voor 325.000 zonder voorbehoud op financiering weg gegaan :') :+ . Het huis heeft nog geen week te koop gestaan. Het bordje 'te koop' stond pas in de tuin toen het huis al verkocht was :)) .
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 28-12-17 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:18

Ik heb niks op facebook gezet maar ik zet er heel weinig op. Tegen familie en vrienden hebben wij het persoonlijk of via de app verteld.

Wij hebben ook houtworm erin zitten en laten een bedrijf komen dat 10 jaar garantie geeft, dat moet wel goed komen dus. Voel mijn gevoel hebben we ook pas het huis als ik bij de notaris zit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:28

Wij hebben het op facebook gezet toen we er in gingen en omdat het bij ons iets anders liep dan normaal: uiteindelijk pas echt nadat het rond was bij de notaris :j

Gefeliciteerd Stephanie!
@optiwolk: maar het is nu wel rond, goedzo!
@prairy: groot gelijk dat je verder kijkt nu :j
@mirim: Spannende tijden :j Hier was het destijds best grappig, beide paarden waren meteen na de verhuizing gewoon helemaal op hun gemak. Van mijn ruin weet ik dat hij hier relaxter is dan ooit, maar voor de merrie zou dat volgens haar vorige baasje ook gelden :j Dan weet je meteen dat het goed is!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:39

Waar ik wel benieuwd naar ben, want daar ben ik zelf echt enorm over aan het twijfelen, is wat de reden is dat jullie ervoor kiezen om de paarden aan huis te zetten, en daar ook een huis bij te kopen/zoeken?

Ik heb dat bij een vriendin gezien die er 4 aan huis heeft staan, dat ze er echt ontzettend veel werk (en tijd) aan heeft om ze zelf te doen, en ook met vakanties is het nogal eens lastig om oppas te vinden, plus dat je volgens mij ontzettend aan huis gebonden bent. En zij werkt dan niet eens meer (is alleenstaand dus moet ook alles zelf doen, respect daarvoor...).

Wij zijn nu dus aan het kijken naar grond / huizen met minimaal 5000m grond, maar ik weet eigenlijk niet of ik zelfs bij ruim een ha wel de paarden aan huis wil hebben staan, vooral om de hoeveelheid tijd en werk dat erin gaat zitten (denk dat het qua kosten zelfs ook niet zoveel uit zal maken of je ze op stal zet of op je eigen erf?) We hebben nu nog geen eigen paarden. Ik wil in ieder geval een grote tuin en veel ruimte om mijn huis heen (ik had een paar jaar geleden een stelling bedacht van 100m rondom geen buren, die bevalt me nog steeds wel eigenlijk merk ik nu met de zoektocht)

De grond waar we nu gekeken hebben, ligt aan 1 kant wel tegen de buitenbak van de buurman aan, dus misschien dat we daar wel een deal mee zouden kunnen maken qua oppas/gebruik bak etc, maar dan nog...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:06

Ik wil de paarden pas aan huis als ik parttime of minder dan dat werk :D Tot die tijd staan ze meer dan prima in pension. Paarden zijn een hobby, niet mijn leven. Nu kan ik nog rustig een dagje, weekendje of langer dan dat weg. Paarden krijgen hun natje en droogje wel. Heb eens een week opgepast op stal, man man man. Toen wist ik het helemaal zeker :') Ik werk nu 40-60 uur per week, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om dan ook nog de paarden aan huis te willen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:27

Prairy schreef:
Waar ik wel benieuwd naar ben, want daar ben ik zelf echt enorm over aan het twijfelen, is wat de reden is dat jullie ervoor kiezen om de paarden aan huis te zetten, en daar ook een huis bij te kopen/zoeken?

Ik vind het enorm gezellig. Bovendien wil ik er wat bij (heb er nu 2), maar dan is particulier stallen niet echt een optie. Dan wordt het een hele dure hobby.

Prairy schreef:
Ik heb dat bij een vriendin gezien die er 4 aan huis heeft staan, dat ze er echt ontzettend veel werk (en tijd) aan heeft om ze zelf te doen, en ook met vakanties is het nogal eens lastig om oppas te vinden, plus dat je volgens mij ontzettend aan huis gebonden bent. En zij werkt dan niet eens meer (is alleenstaand dus moet ook alles zelf doen, respect daarvoor...).

Het is natuurlijk maar hoe je in het leven staat. Als je veel van huis weg bent is het misschien geen ideale oplossing. Vakanties is inderdaad een ding, maar dat is het sowieso met dieren vind ik.

Prairy schreef:
Wij zijn nu dus aan het kijken naar grond / huizen met minimaal 5000m grond, maar ik weet eigenlijk niet of ik zelfs bij ruim een ha wel de paarden aan huis wil hebben staan, vooral om de hoeveelheid tijd en werk dat erin gaat zitten (denk dat het qua kosten zelfs ook niet zoveel uit zal maken of je ze op stal zet of op je eigen erf?) We hebben nu nog geen eigen paarden. Ik wil in ieder geval een grote tuin en veel ruimte om mijn huis heen (ik had een paar jaar geleden een stelling bedacht van 100m rondom geen buren, die bevalt me nog steeds wel eigenlijk merk ik nu met de zoektocht)

Als je, je paard ergens anders stalt ben je natuurlijk sowieso duurder uit. Je betaalt niet alleen voor voer en water, maar natuurlijk ook gewoon huur.

Zelf moet ik nu ook alles doen. Uitmesten, water geven, hooi geven. Ja ik deel de last wel met anderen, dus straks moet ik meer doen. Aan de andere kant doe ik nu ook meer paarden tegelijk. Dit is denk ik een afweging die je voor jezelf moet maken. Als je het fijn vindt dat een ander het doet moet je ze inderdaad niet bij huis zetten en in een volpension.

Bij mijn huidige stal zijn er wel dingen die ik liever anders zou willen. Maar als je bij een ander bent heb je je aan de regels van een ander te houden. En dat is prima, maar als je de paarden aan huis hebt bepaal je zelf hoe het er aan toe gaat. Dat is een vrijheid waar ik wel enorm naar uit kijk.

Prairy schreef:
De grond waar we nu gekeken hebben, ligt aan 1 kant wel tegen de buitenbak van de buurman aan, dus misschien dat we daar wel een deal mee zouden kunnen maken qua oppas/gebruik bak etc, maar dan nog...

Oh dat klinkt goed ;) .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:29

Ik werk 36 uur per week, ga naar 32 uur per week en heb sinds een jaar of 3 de paarden aan huis. Ruim een hectare grond, twee paarden en ik vind het heerlijk.
Op mijn werk zit ik hele dagen tussen de mensen, thuis maak ik lekker mijn hoofd leeg. En daar hoort het werk met de paarden ook echt bij.
Een nachtje weg kan sowieso gewoon, ik zorg dat de paarden voldoende hooi hebben in de winter, in de zomer staan ze 24/7 op het gras. En gaan met die banaan.
In de vakanties past mijn moeder graag op, maar vrienden van ons hebben het ook al eens gedaan. En een keer zelfs een wildvreemde, dat beviel ook prima. We zitten hier ook in een mooie omgeving, dat helpt :j
Nu ik het allemaal praktisch ingedeeld heb, is het ook niet veel werk. 2 keer per dag een kwartiertje werk ofzo.
Qua kosten: ongeveer 80-100 euro in de maand voor hooi (alleen in de winter) 20-30 euro voor brok en strooisel.
Daar kan ik er nog niet eens 1 van op pension houden.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:38

Ik heb de paarden aan huis omdat het mijn dieren zijn. En mijn dieren wil ik zelf verzorgen , op mijn manier.
Natuurlijk is het veel werk, kost het veel tijd en geld maar dat valt in het niet bij de stress die ik zou hebben als mijn paarden in pension zouden staan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:36

Dat je sowieso duurder uit bent in pension is niet waar. Vrienden van mij hebben het een aantal jaar bij gehouden en het was duurder om de paarden bij huis te houden dan in pension.

Vroeger was het echt een droom om de paarden bij huis te hebben maar nu ik van dichtbij heb gezien hoe erg het je vrijheid kan beperken vind ik het wel prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:46

Ik heb er ook wel eens aan gedacht een zoekertje op facebook te zetten maar durf het niet zo goed :o
Wat betreft onze huizenjacht staat er dus ook niks op facebook. Ik denk dat op het moment dat we echt iets gekocht hebben wel, al zal er dan toch ook een kaartje volgen naar iedereen met het nieuwe adres.

Waar doen jullie consessies op als er niks aan je wensen voldoet op funda?
Wij zijn momenteel in tweestrijd, want op dit moment is het wachten op wat er nieuw online gaat komen en hopen dat dat aan onze wensen zal voldoen.
Eigenlijk willen we nergens op inleveren maar dat lijkt onmogelijk.. :=

Andere woonplaats durfen we niet aan, dit dorp bevalt ons goed, het vorige werden we zielsongelukkig dus dat willen we niet meer, en de andere dorpen kennen we eigenlijk niet dus dat risico willen we niet lopen.
Ruimte van de woonkamer willen we ook niet op inleveren.
Aantal bruikbare kamers ook niet.
We willen eigenlijk ook niet in een groot klusproject belanden, cosmetisch klussen is prima maar de isolatie ed moet goed zijn.
Voorkeur heeft een hoekwoning maar daar willen we wel op inleveren. En dan ook nog binnen onze prijsklasse.

Ik denk dat we wel jaren kunnen wachten misschien.. -O-

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:05

Prairy schreef:

Voor mij is het ook altijd een droom geweest - maar 1tje waar ik me enkel zal aan wagen indien:

-Ruimte genoeg voor min 4 paarden, dus toch 1.5/2 hectare. (zodat ik eventueel 2-3 stallen te huur kan aanbieden en zo het werk verdelen OF zelf een eigen verzameling kan beginnen :D )
-Mogelijkheid om legaal een bak te bouwen
-Voldoende binnegebouwen zodat ik stro/hooi/voer in grote hoeveelheden kan kopen en opslaan.
-Handige opzet zodat het dag dagelijkse werk efficient kan verlopen.
-Rustige omgeving waar ik ook kan buiten, al dan niet met 10min op de trailer.
-Financieel mogelijk. Op dit moment kan het net wel/niet en dat vind ik een enge gedachte.
- Werksituatie dit toe laat. Nu werk ik 32uur en mag ik beginnen tussen 7 en 9.30. Ook heb ik veel flexibility kwa uren en moet ik niet reizen. Maar met mijn vorige baan had het helemaal niet gekunt.

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of het ooit zal gebeuren. Tenzij dat het onmogelijk wordt om stalling te vinden waarbij de paarden winter en zomer minstens 8 uur naar buiten gaan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:09

Wachten is uiteraard altijd een optie Shanna. Wat je ook zou kunnen doen, als jullie persé in dat dorp willen blijven, is een flyer maken met je nummer en een klein verhaaltje erop wat jullie zoeken (zonder prijs uiteraard) en dat bij huizen in de brievenbus doen die jullie leuk lijken. Ben je iets actiever bezig en het scheelt de makelaar kosten misschien.

Wij zijn net bij de makelaar van het andere stuk grond geweest, wat een verademing haha. Mijn baas had natuurlijk al gebeld maar dan nog een fijn gesprek gehad.

We hebben gelijk een bod gedaan, en ook aangegeven dat er niet veel meer ruimte in zit voor ons, voor het hele perceel, dus niet voor een deel. Denk dat het een long shot is en kan heel erg goed zijn dat het uiteindelijk niks wordt, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd... Nu afwachten dus maar weer.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:22

Shanna schreef:
Waar doen jullie consessies op als er niks aan je wensen voldoet op funda?
Wij zijn momenteel in tweestrijd, want op dit moment is het wachten op wat er nieuw online gaat komen en hopen dat dat aan onze wensen zal voldoen.
Eigenlijk willen we nergens op inleveren maar dat lijkt onmogelijk.. :=

Wat is je wensen lijstje/budget/locatie? Mag ook via PB :) Ik denk graag mee.

Je kan het ook zo bekijken: Koop gewoon iets tijdelijk en iets dat je gemakkelijk kan verkopen. Aankoop kosten zijn deels aftrekbaar dus in principe zou je de kosten van de koop al moet terug verdien in een paar maanden.

Rekenvoorbeeld mijn persoonlijk situatie:
Huidige huur 1000eu per maand
Aankoop kosten 7000eu . Hievan zijn een aantal dingen aftrekbaar - maar weet ik niet zo uit mij hoofd dus laat ik het maar even zo. Werkelijk kosten zullen dus iets lager zijn)

Rente hypotheek + eigenwoning forfaitaire per maand 300euro.

1000 - 300 = 700 minder maandelijkse kosten kopen vs huren

7000 / 700 = 10 maanden. Ik heb dus de aankoop kosten terug verdiend in 10 maanden. Dat betekend dat vanaf the 11de maand ik beter af ben met kopen, 700 euro per maand om precies te zijn.

Mocht ik verkopen dan zijn er daar ook nog kosten aan verbonden natuurlijk. Maar ik denk dat zolang ik 1.5jaar in dit huis blijf, ik zeker geen verlies zal maken. En als ik de modernisering slim aanpak, maak ik waarschijnlijk wat winst ook. En als ik hier langer blijf wonen is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Dus je zou iets kunnen kopen voor 2-3 jaar en rustig sparen/rondkijken tot je je doomhuis kan betalen. Zorg er dan wel voor dat je gunstige hypotheekvoorwaarden hebt voor het verhuizen. Betaal je iets meer rente voor, maar kan het wel waard zijn als de rente stijgt. Of je zet de rente vast voor 2jaar. Boetevij aflossen kan meestal ook bij verkoop/maar moet je wel op letten bij de voorwaarden. Als je niet zo thuis bent in hele financiele stuk gewoon laten adviseren.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:20

Prairy schreef:

Wij willen de paarden om verschillende redenen aan huis. Het lijkt me vooral fijn om alles in eigen beheer te hebben en op tijdstippen dat het mij uitkomt iets te doen met de paarden. Op een pensionstal moet je toch altijd rekening houden met anderen. Hoe laat wordt er gevoerd, wanneer is het druk in de bak, etc. Thuis kun je zomers een buitenrit maken voor dag en dauw en in de winter een zweetdeken op doen en een uur later weer wisselen zonder dat je heen en weer hoeft te rijden of in een kantine zit te niksen.

Wat hoeveelheid werk betreft heb ik 12 jaar lang fulltime op grote paardenstallen gewerkt, dus ik weet hoeveel tijd en energie er in steekt en dat het ook in de weekenden en met de feestdagen even veel werk is. Maar goed, misschien komen we er na een tijdje wel op terug en vinden we het vreselijk dat we zo aan huis gebonden zijn! Wat ik me niet kan voorstellen, maar dan hebben we het wel geprobeerd. Zouden we het nooit proberen dan blijft het de rest van ons leven knagen hoe het zou zijn om de paarden aan huis te hebben.

Vakantie is voor mij geen must, ben best wel een huismus tegenwoordig en heb vroeger al veel gereisd.

Kosten zijn niet goedkoper als je de aanschaf en onderhoud van stal en land meerekent, maar ik hoef ook niet meer mee te betalen voor onderhoud en afschrijving van het spul van iemand anders als ze straks aan huis staan.

Nog drie maandjes en dan is het zo ver! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:35

MIjn overwegingen zouden ook zijn om zelf bodembeheer in de hand te hebben
Voeding echt op orde ipv afhankelijk van de inkoop van de pensionhouder (voornamelijk wat betreft ruwvoer )
Gewoon lekker mijn eigen naad naaien zeg maar

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:53

Hier gaan we het moeten afwachten hoe het loopt.
Er is dus wat grond bij en de buur kan ook een stukje missen, maar er is geen rijbak.
Kan wel te voet naar een.
Kans zit er dus in dat ze in de winter alsnog op pension staan haha.
Hier is het ook meer dat er eentje 17 is intussen en, als hij wat minder werkt, ik niet wil dat hij hele dagen op stal hoeft. En geef toe, veulen op de wei terwijl je zelf een baby hebt, romantisch idee toch?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:45

FatCat schreef:
1000 - 300 = 700 minder maandelijkse kosten kopen vs huren.
7000 / 700 = 10 maanden. Ik heb dus de aankoop kosten terug verdiend in 10 maanden. Dat betekend dat vanaf the 11de maand ik beter af ben met kopen, 700 euro per maand om precies te zijn.

Je rekensom is wel heel simplistisch. Ik mis o.a. de onderhoudskosten, extra ozb en opstalverzekeringspremie van een koophuis. In een huurhuis is het grotendeels de verantwoordelijkheid van de verhuurder, in een koophuis draai je zelf voor alle kosten op. Als je een relatief nieuw huis koopt, en vlot weer verkoopt, zal het wel loslopen. Maar als je een wat ouder huis koopt, moet je echt wel rekening houden met die kosten en valt de rekensom minder gunstig uit. Tenzij je lang blijft wonen e/o met veel winst kunt verkopen. Maar dat is tegenwoordig niet zo zeker meer, hooguit op een paar plekken in Nederland.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:52

Ik ben eventjes uit dit topic weg geweest... Was heel de huizenmarkt kotsbeu :+

Voor iedereen die heeft gekocht en verkocht, gefeliciteerd!
Wens jullie ook allemaal een goed 2018 :D

Hier wordt iedere ochtend Funda gecheckt, maar helaas niks bijzonders...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:27

Dorien66 schreef:
FatCat schreef:
1000 - 300 = 700 minder maandelijkse kosten kopen vs huren.

Je rekensom is wel heel simplistisch. Ik mis o.a. de onderhoudskosten, extra ozb en opstalverzekeringspremie van een koophuis. In een huurhuis is het grotendeels de verantwoordelijkheid van de verhuurder, in een koophuis draai je zelf voor alle kosten op. Als je een relatief nieuw huis koopt, en vlot weer verkoopt, zal het wel loslopen. Maar als je een wat ouder huis koopt, moet je echt wel rekening houden met die kosten en valt de rekensom minder gunstig uit. Tenzij je lang blijft wonen e/o met veel winst kunt verkopen. Maar dat is tegenwoordig niet zo zeker meer, hooguit op een paar plekken in Nederland.

Uiteraard is dat heel simplistisch! Iedereen moet voor zich zelf deze rekensom maken. Het was maar om aan te tonen dat iets tijdelijk kopen ook een optie is als je merkt dat je je droomhuis nog niet kan betalen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:16

Vandaag hebben we de overdracht van ons nieuwe huis gehad.
We hebben de paardenboxen in orde gemaakt en morgen verhuizen we de paarden.
Spannend!
Het is even afwachten hoe ze zich gedragen ( we hebben er ook direct een nieuw paard bij ) en of er dan nog tijd overblijft om wat in ons nieuwe huis te gaan doen.
We rijden de aankomende week nog een aantal keren heen en weer tussen ons oude en ons nieuwe huis.
Iedere keer een rit van ruim twee uur...
Ik zal blij zijn als alles achter de rug is en we ons echt kunnen gaan settelen op onze nieuwe stek!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:44

Gefeliciteerd! Wel snel de paarden verhuizen, voordat je zelf gesetteld bent. Waarom die keuze, en niet eerst jullie zelf en als alles klaar is pas de paarden?