Beloven schreef:Regio Noord holland, liefst zaanstreek, maar anders in een hoek van Haarlem, Zaandam, maarssen.
Ik zoek me echt suf, maar niks lijkt betaalbaar of van die sites voor 20 euro per maand ofzo. Ja dan kom je ook overal weer wat anders tegen op een site betaal je de ene site vind je uiteindelijk iets op de andere ofzo :l
Let op, veel van die sites zijn scams! Zo had ik op een van die sites een huis gevonden. Je kon gratis kijken en een deel van de info zien. Voor contact opnemen en meer info moest je inderdaad geld betalen.
Dat huis leek me interessant en was ook voordelig geprijsd, te mooi om waar te zijn zeg maar. Met googelen had ik het oorspronkelijke huis gevonden bij een makelaar, het stond te koop. Gemaild naar de makelaar of het ook verhuurd werd. In principe niet, maar laten kwam ze toch met een mogelijkheid met een prijs die 2x zo hoog lag als op die huizensite. Toen wist ik dat die site een scam was, en zo vele huizensites.
Site om huizen te bekijken: www.pararius.nl maar die wist je vast al.
Makelaars zoals 123Wonen en Nederwoon moet je ook een bedrag per jaar voor betalen, maar dit zijn wel 'betrouwbare' verhuurders. Wel vragen ze zoals eerder in dit topic genoemd een maand huur als borg, een maand huur als bemiddelingskosten (mag dus niet altijd, maar doen ze toch) en een maand huur.
Ik heb zelf mijn huurhuisje gevonden via Marktplaats door zelf een (betaalde) advertentie te plaatsen. Daarnaast staan er veel woningen op, maar moet je echt meerdere keren per dag kijken en meteen bellen als er iets nieuws op staat. Het gaat namelijk echt belachelijk snel weg via Marktplaats.