Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:35

Wow Maria wat gaaf!! En die deuren, verliefd <3

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:37

Ik kan alleen de laatste foto niet zien Maria :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:40

Wauw komen gave kamers voorbij! , vooral met een schuifdeur bij je woonkamer vind ik gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:59

Een schuifdeur in de woonkamer is echt heel gaaf!

Wij gaan na deze week aan de gang met regelen en kijken. Als het goed is gaan de volgende dingen gebeuren.

* Nieuwe keuken
* Draagmuur uitbreken/draagbalk plaatsen
* Stopcontacten omlaag
* Muren stuccen
* Nieuwe vloer
* 2 nieuwe radiatoren

We dachten dat radiatoren enorm duur waren (1000,- ps...) maar dat valt erg mee!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:01

Wat een ontzettend leuke (progressie) foto's komen er weer voorbij! Ik vind vooral jouw eettafel heeeeel gaaf maria1991!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:18

hihi dank jullie wel, wij zijn ook erg trots op ons eerste koophuisje. Klein maar fijn! Ook verliefd mede dankzij de mooie plafondbalken en originele schuifdeur <3 Geeft de woning echt zo n nostalgisch sfeertje ofzo.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:19

Heeft iemand tips voor een leuk maar niet al te duur badkamermeubel? We zoeken nogal een lastig iets want hij moet aan de rechterkant max. 35 cm zijn en aan de linkerkant mag hij dan wel uitlopen tot zo'n 50/60 cm. Het kastje wat er nu nog in staat van de vorige bewoners is onderaan echt kapot en allemaal water ingekomen waardoor die verroest is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:24

Over 2 weken krijgen wij de sleutels dus ik zal dan s posten Hoe het er nu uitziet en daarna. Dat huis op de vorige pagina ziet r heel sfeervol uit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:26

Vonneke, ik zie stopcontacten omlaag. Hebben jullie nu dan van die mooie vierkante doosjes midden in de muur zitten? Enig idee wat het gaat kosten om die dingen omlaag te laten zetten? Moet je hele muur ook opnieuw gestuct worden zeker..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:41

Imre, ik denk dat dat nog wel meevalt.. Heb je een handige vader oid? Zelf sleuven frezen is niet moeilijk (ik heb het ook zelf gedaan) en als je het naderhand dichtsmeert met wat goudband/roodband en er overheen behangt dan hoef je niet de hele muur opnieuw te stuccen. Alleen voor het doortrekken van de draden moet je wel een handig / ervaren iemand vragen :))

Edit: bij bo-rent huur je voor 100€ een diamantfrees. Zak goudband is een tientje, nog wat draadjes en behang... Denk dat je voor 200-300€ klaar bent.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:48

Vader is heel handig ja :) Maar ik heb geen behang, gewoon geverfde muren. Dan gaat dat grapje niet op denk ik? Want voor 200-300 euro ishet nog wel een idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:53

imd schreef:
[naam], ik zie stopcontacten omlaag. Hebben jullie nu dan van die mooie vierkante doosjes midden in de muur zitten? Enig idee wat het gaat kosten om die dingen omlaag te laten zetten? Moet je hele muur ook opnieuw gestuct worden zeker..

Klopt. maar dat gaan we toch laten doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:55

Hm dan moet er wel iets overheen om het weer mooi te krijgen, stucwerk of behang. Wij hebben alles gestuct maar bij ons was net infrezen onderdeel van de renovatie. Misschien is er wel nog een optie hoor, ik ben verder geen ervaren klusjesman :))

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:02

Als je je opbouw wilt laten vervangen door inbouw ben je al snel duurder uit alleen al aan materiaal. Je hebt dan ook nieuwe dozen en afdekplaatjes enzo nodig.

Dan komt daar het afwerken nog overheen, als er toch gestucd moet worden zeg ik doen, anders zou ik het eerst echt even goed uitzoeken. Als ik zie wat alle electra mij gekost heeft tijdens de verbouwing.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:05

Mag ik mij hier ook aansluiten.
Ik hoop straks een anders huis te kopen. Maar hoe begin je met inrichten enz?
Kijk je bv heel veel op site's met interieur ideeën ?
Het wordt ieder geval een oud huis en wil dan ook originelen dingen zoals balken wel zien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:08

Leuk, een nieuw huis! Ik kijk graag op welke.nl, pinterest is ook populair bij veel mensen. Op funda heb ik overigens ook best veel interieurideeen opgedaan!
Moodboards willen ook wel eens helpen om een stijl te ontwikkelen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:35

I looooove PINTEREST !

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:17

Welke.nl kijk ook veel op. Pinterest ken ik nog niet.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:20

Welkom Kohtje!
Ik woon ook in een oud huis (sinds bijna 1 jaar) en wij zijn er eerst gewoon gaan wonen en hebben ingericht naar behoefte, dus eerst een bankstel gekocht, eettafel met stoelen en zo langzaamaan uitgebreid. Qua inrichting is het handig om een plattegrond te maken van het huis, zodat je verschillende inrichtingen kan proberen op papier.
Ik vind het bij een oud huis mooi als je het inricht met "oude" meubels, dus ik zoek vooral meubels met een verhaal (oud kastje van oma e.d.)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:54

kohtje, succes met de aankoop van je nieuwe woning!
Zelf vind ik het ook altijd erg leuk om via google allerlei plaatjes van inrichtingen te bekijken :D (typ bijvoorbeeld in landelijke inrichting, landelijke styl enz. en kijk dan op afbeeldingen)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:30

Zo langzamerhand mag ik me hier ook weer melden. Vorige jaar meegepraat omdat ik met m'n vriend ging samenwonen in een huurwoning. Inmiddels zijn we bezig met een koopwoning waar we 1 juli de overdracht voor hebben :De

Het is een jaren 30 tussenwoning met nog alle originele vloeren <3 ze hebben 10 jaar geleden de woning helemaal opgeknapt dus daar hoeven we gelukkig niets aan te doen, we hoeven het alleen naar onze smaak te maken.

Alleen.. Dat is nog best een klus zeg! Ik ben al flink aan 't rondkijken voor ideeën, maar waar ik vorige jaar het hele plaatje meteen voor me zag zie ik nu nog niets :')

Misschien hebben jullie ideeën. Onze woonkamer is rechthoekig, ongeveer 3,5 bij 8,5. De originele houten vloer ligt er dus nog in, die is nu donkerbruin geverfd. We willen die heel graag gebruiken, dus die moeten we opnieuw verven. Maar wat voor kleur? Belangrijk is dat onze huidige bank (taupe kleur achtig) er op kan en onze houten meubels. Hebben jullie ideeën? :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:25

Gefeliciteerd met jullie koopwoning! Klinkt gaaf zeg! Wat voor 'n kleur houten meubels heb je? Zelf denk ik eerste instantie de vloer kaal schuren en dan een iets lichtere houtkleur geven?!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:34

Onze eettafel is eiken (naturel geolied) en het tvmeubel is eiken met een lichte greywash. Tvmeubel wordt wel vervangen trouwens, maar die wordt dus waarschijnlijk ook eiken.

Ik vind zelf hout op hout niet echt mooi... Of de vloer moet licht zijn, maar dat gaan we denk ik niet voor elkaar krijgen. Hij is nu geverfd dus om dat er helemaal af te krijgen zouden we flink moeten schuren en dan nog de vraag hoe het eronder uit gaat komen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:42

Daar kun je nog van staan te kijken hoe die vloer er onder uit komt.
Als het massief hout is zou ik eerst schuren en dan pas kijken of en welke kleur je hem zou willen berven/beitsen/oliën .
Wij hebben hier een massief houten vloer geschuurd die was echt boven verwachting mooi in originele staat.
Zwager en schoonzus hebben een jaren 30 tussenwoning waar ze de vloer ook hebben kaalgeschuurd en ook die is echt mooi
Mocht je hem dan alsnog willen afwerken met een kleur dan geeft de kale basis vaak ook het mooisye resultaat

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:45