[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:07

Haha, midden in het Gooi :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:21

Nou Zeist is niet het gooi hoor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:27

Verrek :Y) Dicht bij 't Gooi dan :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:35

Hahaha ja dat redelijk ja :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:12

Zeist is wel "sjiek" om te wonen, mooie plaats :j

Wat een werk Yv pfff.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:14

Die foto's van het buurtje zien er wel stoer uit.... :j Maar goed, verder moet je me niet vragen om Zeist op de kaart van Ned aan te wijzen, want dat gaat me niet lukken :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:15

Haha, net naast Utrecht (aan de rechterkant) :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:16

Nou dan had ik dus al fout gegokt, want ik dacht dat het juist meer westelijk lag :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:18

Bf baalde echt dat ik niet wilde :=
Vind het echt niks daar :=

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:24

Manzano: Suuuuuuuuuuuuper mooie haard! Maar men wat een geld! Dan koop ik daar wel mijn bed van (daarover gesproken.. wie wilde die foto nou zien???).... Die "discussie" was toch in dit topic???? Als ik ooit eeeen heel groot huis heb waar het mogelijk is wil ik een haard die je van 2 kanten ziet... Ik heb het hier in een nieuwbouw wijk gezien. Super gaaf!

Ben op dit moment bezig foto`s te shoppen en te gaan bestellen op canvas. Heb besloten mijn eigen "werk" op te willen hangen en er niet bakken met geld aan uit te geven, zodat ik ze ook nog eens een seizoen achter het schot kan zetten en wat anders kan ophangen.. (er hangt nu alleen een kapstok in de gang aan de muur en een klok in de kamer... verder nog niets!) Tijd voor een gezellige muur...

Bij ons in de straat is parkeren ook voor sommige mensen een probleem, ze willen perse voor de deur parkeren... Dus ze staan weleens dubbel... of op de vluchtheuvel. Ik heb er geen last van, woon naast een hoekhuis en daarnaast is ook een parkeerhaven.. dus voor ons niet ver lopen. Ook al ben ik gewend geweest bij me ouders op de oprit te kunnen parkeren... maar beetje lopen is goed voor de mens :D Daarnaast gebruik ik de auto veeeeeeel minder, maar fiets zoveel mogelijk.

Zijn hier nog mensen met tuin ideeen en dan vooral schuttingen??? Die van ons waait echt een keer per ongeluk om met de storm... Verschrikkelijke dingen! En we willen de tuin achter ook aanpakken, maar waarschijnlijk volgend jaar, zodat we zelf eerst goed kunnen kijken waar je het liefst zit en hoe je met de zon zit... Wij zitten zuidwest dus dat is heerlijk (huis ook voor uitgezocht)... Voor is de tuin zeer netjes en wel naar smaak, dus dat is ff een beetje de beplanting aanpassen...

Yv: Wat een tegenvallers voor jou!! Hoop dat je rechtsbijstand wat voor je kan doen (ik weet dat dit wel langdurige kwesties zijn..) Ik begrijp dat je je badkamer dus opnieuw moet doen en dit niet kan voordat dit is opgelost? Wel fijn hoor dat je je eigen stekkie heb kunnen kopen in het Westland!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:34

Misschien handig voor anderen....

http://www.clickguard.de/europe/english/index2.php

Is een soort pasta waarmee je de naden van je laminaat waterdicht maakt (maar niet lijmt!!). Ideaal dus voor bijv. keuken. Weet nog niet waar je het kan kopen, maar ik ga er naar op zoek :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:54

ow als je het gevonden hebt hou ik me aanbevolen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:52

Texas1 schreef:
Manzano: Suuuuuuuuuuuuper mooie haard! Maar men wat een geld! Dan koop ik daar wel mijn bed van (daarover gesproken.. wie wilde die foto nou zien???).... Die "discussie" was toch in dit topic???? Als ik ooit eeeen heel groot huis heb waar het mogelijk is wil ik een haard die je van 2 kanten ziet... Ik heb het hier in een nieuwbouw wijk gezien. Super gaaf!

Ben op dit moment bezig foto`s te shoppen en te gaan bestellen op canvas. Heb besloten mijn eigen "werk" op te willen hangen en er niet bakken met geld aan uit te geven, zodat ik ze ook nog eens een seizoen achter het schot kan zetten en wat anders kan ophangen.. (er hangt nu alleen een kapstok in de gang aan de muur en een klok in de kamer... verder nog niets!) Tijd voor een gezellige muur...

Bij ons in de straat is parkeren ook voor sommige mensen een probleem, ze willen perse voor de deur parkeren... Dus ze staan weleens dubbel... of op de vluchtheuvel. Ik heb er geen last van, woon naast een hoekhuis en daarnaast is ook een parkeerhaven.. dus voor ons niet ver lopen. Ook al ben ik gewend geweest bij me ouders op de oprit te kunnen parkeren... maar beetje lopen is goed voor de mens :D Daarnaast gebruik ik de auto veeeeeeel minder, maar fiets zoveel mogelijk.

Zijn hier nog mensen met tuin ideeen en dan vooral schuttingen??? Die van ons waait echt een keer per ongeluk om met de storm... Verschrikkelijke dingen! En we willen de tuin achter ook aanpakken, maar waarschijnlijk volgend jaar, zodat we zelf eerst goed kunnen kijken waar je het liefst zit en hoe je met de zon zit... Wij zitten zuidwest dus dat is heerlijk (huis ook voor uitgezocht)... Voor is de tuin zeer netjes en wel naar smaak, dus dat is ff een beetje de beplanting aanpassen...

Yv: Wat een tegenvallers voor jou!! Hoop dat je rechtsbijstand wat voor je kan doen (ik weet dat dit wel langdurige kwesties zijn..) Ik begrijp dat je je badkamer dus opnieuw moet doen en dit niet kan voordat dit is opgelost? Wel fijn hoor dat je je eigen stekkie heb kunnen kopen in het Westland!

Mijn schoonouders hebben een gashaard die je van 3 kanten kan bekijken <3 .
Ik wil de foto van je bed wel zien hoor, heb er misschien overheen gelezen, maar wat voor bed is het?

Voor schutting... Ik weet niet wat je had, maar iets met stevige tussen palen die goed in de grond zitten (in beton gegoten) moet wel goed blijven staan denk ik? De tussenpalen niet te ver uit elkaar en stevige planken ipv dat dunne hout wat je vaak bij goedkopere schuttingen ziet... Beter een keer inversteren in een goede schutting dan een heleboel slechte schuttingen neerzetten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:33

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:49

Ik zag een mooie haard :j .
Hier een haard die aan drie zijden open is, maar de open haard is voor hout, wij zijn van die landelijke types :') .

@Yv: :(:) , succes!

@Rowo: toch wel even spannend, dus bij jullie.
Wij hadden ook kopers die nog even wilden wachten/pingelen, heb hun een week gegeven en het toen op internet gezet.
Had het na die week nog twee keer kunnen verkopen, maar de eerste geïnteresseerden waren net een paar uur sneller :D.
Ik was er zelf ook echt van overtuigd dat het binnen no-time verkocht zou zijn voor die prijs en dan verklaart men je voor gek, maar was dus idd zo.

Hier, nog steeds :') , flink aan het klussen, idd de open haard, voorbereidingen rijbak en de voorbereidingen voor de poorten op het erf.
Nu dus even wat buitenklussen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:53

Gaaf Avaluna!!! Foto's???

Wij hebben lang getwijfeld over een 3kantige haard. Maar dan moet je toch weer gaan werken met een plateau enzo....... en wil het zo variabel mogelijk houden qua inrichting.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:58

Manzano! Had ik dat eerder geweten!!! Nu ligt het laminaat er al... Maar moet zeggen dat het me nog meevalt hoe nat het wordt in de keuken, eigenlijk niet. We hebben een vaatwasser dus met afwassen wordt t niet nat. Als ik namelijk afwas ben ikzelf ook altijd zeiknat! (lomp aangelegd misschien haha)

Stybba: Het grootste punt is dat de schutting aan beide kanten na 2 meter ongeveer misschien 2,5 dan maar een meter ofzo hoog is... of ook wel.. op je terras zit je achter de schutting, maar loopt de buurvrouw naar de schuur dan is het een kleine moeite de tuin in te kijken :) geen zin in! Maar moet ze beide nog een keer op de koffie vragen (wonen er sinds eind dec), en dan zal ik t eens aankaarten! Mijn vriend is metselaar dus eigenlijk hadden we ook het idee om misschien palen te metselen, maar ik wil het ook weer niet helemaal dicht hebben en zag pas ook leuk stuk betongaas achtig ertussen en dan klimop laten groeien...

Hoe hebben jullie dat gedaan bij nieuwe buren? Heb me wel voorgesteld etc en de ene buurvrouw is al binnen geweest (ken ik van vroeger en is mijn leeftijd)... Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in zo`n bakkie hahaha... maarja je kan ze vast nog wel een keer nodig hebben en beter een goede buur dan een verre vriend...

Edit: Ik heb een bed waar ik best wel wat aan uitgegeven heb... en zal je zeggen zo bijzonder is die niet, maar ligt wel bijzonder lekker! Ik zal eens kijken of ik nog een foto heb...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:02

@Texas: bij het vorige huis, zijn we ons bij de directe buren even gaan voorstellen, ook met het oog op onze nogal grote verbouwing :') . Hier hebben we geen directe buren en dat wilden we dus altijd nog even doen :o , op een dag miste hier een pony (wij woonden hier zelf nog niet) en toen dus bij de buren langs geweest (1 professionele stal en de ander ook paardeneigenaren), pony terug gevonden en het ijs was meteen gebroken :D.

Moet nog even niewe foto's maken van de haard, zie ik, heb alleen nog foto's waar hij nog niet afgewerkt is.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:06

Overigens was de bedden discussie niet hier... haha mijn geheugen laat me af en toe in de steek....

Avaluna: Haha goede actie!

Ik ga weer met mijn neus in de boeken, ik vertoon studie afwijkend gedrag zie ik... Ben niet voor niets de hele week vrij... dus ik ga weer ff aan de slag, pauze is om! haha

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:31

Iv, dat is inderdaad helemaal waar. Zo blij dat ik niet naar DH hoef te verkassen :D. Er moest wel een hele hoop gebeuren, maar in 6 weken zijn we eigenlijk zo goed als klaar. Alleen dat akkefietje met die lekkage loopt dan nog. Als dat gewoon gerepareerd was hoe was afgesproken, had ik er eind maart in kunnen zitten. Nu kunnen we de badkamer niet verder bouwen en kan de slaapkamer nog niet gestuct worden. Wordt nog leuk, de badkamerspullen worden allemaal 16 maart geleverd :').

Ja, ik ben van ook van mening dat een bed niet iets is om op te besparen. Mensen verklaren mij ook voor gek als ze horen wat ik voor die matrassen kwijt was, maar hij ligt echt helemaal super, dus heb er nog geen moment spijt van gehad. Wat voor bed hebben jullie nu? Jij moet ook zeker wel goede ondersteuning hebben voor je rug?

Mijn directe buurman naast me kon ik al, dus dat was meteen dikke pret, maar hij zit met zijn voordeur eigenlijk aan het andere "voordeuren-blok" (4 voordeuren naast elkaar zeg maar). Aan dat blok heb ik me niet persoonlijk voorgesteld, gewoon hoi en hoe issie als je ze in de tuin bezig ziet en een banketstaaf zeg maar. Aan mijn blok heb ik me wel persoonlijk voorgesteld, gewoon even hoe en wat we zijn enzo en gezegd dat het ons alvast speet voor de verbouw-herrie :D. Verder alle mensen ondertussen wel gesproken die op dat stukje wonen, allemaal laten ze wel een keer hun gezicht zien om te kijken hoe ver het staat met de verbouwing. Verder nergens koffie haha, behalve bij de buurman dan van ernaast, maar dat is bier en geen koffie ;).

Gaaf Avaluna! Ik ben ook wel benieuwd naar foto's!

Net een mail gehad van de makelaar, ze blijven erbij dat ze hun werk goed verricht hebben. En dat de stuclaag afbrokkelt omdat deze waarschijnlijk dus nog te nat was toen ze 'm erop deden. Heb een korte mail teruggestuurd dat hij dus in zijn 2 zinnen al aangeeft dat de reparatie niet naar behoren is uitgevoerd en dat ik voor 12.00 uur een antwoord terug wil hebben of dat ik anders andere stappen ga nemen. Ben er echt klaar mee en ondertussen ook witheet. Heb de financieel adviseur alvast gebeld voor info voor het rechtsbijstand en als ik om 12.00 nog geen mail van de makelaar heb, ga ik daar achteraan bellen. Denk dat een dreigementje met "ontbinding" erin ook wel iets zal doen. Gadverdamme.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:49

-O- Wat een kl*tezooi Yv :(:)
Open haarden vind ik geweldig, of zo'n mooie gaskachel! Die kachels die je kunt ronddraaien op het rookkanaal zou ik zelf niet voor kiezen.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:20

Yv, dus je kan zover niet verder met je badkamer totdat er uitsluitsel is.. Wees je ervan bewust dat als het echt tot rbst komt dat het dan heel lang kan duren... dat gaat meestal niet zo vlot! Wat voor badkamer heb je uitgezocht?

Ja de overburen etc heb je ook gewoon hoi en hoe gaat het blablabla.. haha stonden vd week bij de kassa van de supermarkt, stond een vrouw voor ons (en ik kon haar gezicht niet zien... maar zag van achter dat ze bekend was) en zei tegen mijn vriend hoi.. waarop hij twijfelend hoi zei.. hij zo naar mij van... wie is dat?!?!??? Uiteindelijk kwamen we dus tegelijk in de straat aan en het was de overbuurvrouw hahahaha!

Mijn bed was nog duurder dan de openhaard van Manzano... Ook al is die haard wel heel gaaf!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:14

Jup, ik weet het. Vriend van me is al 1,5 jaar bezig voor een olietank onder zijn huis. Is nóg niet opgelost. Nouja, 1 voordeel is gelukkig dat mijn ouders 300 meter verderop wonen en dat ik daar altijd terecht kan om te douchen :). Maarja, handig is het niet.
Rechtsbijstand gesproken, alle contact wat met/via de makelaar is geweest heb ik nu niets aan, ik moet eerst haar aansprakelijk stellen en op antwoord wachten. Na uitkomst van dat kunnen we verder kijken. Net even duidelijke foto's gemaakt, deze gaan erbij.

Badkamer gaat van 1.50x1.50 naar 2.80 x 2.35 :D. Komt een ruime inloopdouche in met een zuil waar van die massagepunten op zitten, bad van 190x90 en een wasbak van 120 met dubbele kraan. Lekker ruim :).

Flink prijsje :oo . Maar ik had het ook eerder aan mn bed uitgegeven dan aan een haard. Maargoed, ik heb nu helaas nog niet de luxe van én én :D.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:22

Ik geef het straks ook aan m'n bed uit......... :+

En dan te bedenken dat we een relatief goedkope haard hebben :)) :') (en dat we een deel zelf doen wat je anders ook nog moet bijrekenen).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:53

Zo, weer wat afspraken gepland. 2 april levering keuken, 3 en 4 april plaatsing.....
En 17 maart komt loonwerker met graafmachine in de tuin spelen :D

Hopelijk horen we midden deze week ook wanneer de haard komt, dan kunnen we de verf-spuiter ook inplannen en schieten we lekker op.