Varekaj schreef:Ik heb al geïnformeerd voor verzekeringen en ze baseren zich allemaal op het aankoopbedrag. Best lastig als je rekening houdt dat ik ze allemaal quasi van veulen of jong (twenter of net 3 jaar) heb. Die prijzen liggen een heus stuk lager dan als ik ze nu zou verkopen. En anders kijken ze naar sportprestaties, wat ook niet zo denderend is. Alleen zijn de mijne wel geld waard omdat je er alles mee kan ivm topkarakter...
En de maandelijkse aflossing kan ik heus ook wel missen, maar tot nu toe zou ik al immens veel meer ingelegd hebben dan ik zou kunnen laten uitkeren of claimen.
Dan vind ik dat best wel zuur geld en zet ik het liever iedere maand gewoon opzij.
Ik was in mijn post even uitgegaan van kleinhuisdieren, maar inderdaad, een paard kun je natuurlijk ook verzekeren.
Er zijn ook maar echt heel weinig mensen die hun huisdier verzekerd hebben overigens hoor. Paarden weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik heb mijn eigen dieren ook niet verzekerd, geen van alle, maar ik heb heel bewust een aparte flinke spaarpot, als mijn paard nu een koliek operatie zou moeten krijgen is dat geen probleem zegmaar. En dat ondanks dat ik echt een heel laag inkomen heb en op maandbasis amper rond kom. Dit soort dingen moet je gewoon achter de hand hebben, en anders niet aan dieren beginnen vind ik, of dus een verzekering afsluiten. (uitzonderingen in situaties daargelaten natuurlijk)
Ik heb mits verantwoord (dus alleen als er na een eventuele ingreep ook vooruitzicht is op een goed leven daarna) ook alles over voor mijn dieren, en daar ligt voor de meeste mensen het euvel, soms hebben ze al niet veel te besteden, en wat ze hebben willen ze niet uitgeven aan dierenartskosten. Alleen het dier is daar de dupe van.
Het was ook bizar hoeveel klanten wij hadden in de bijstand, en toch wisten ze elke keer weer met een nieuw dier aan te komen. Ja maar hij stond op marktplaats.. 
Over dierenartskosten gesproken. Enkele weken terug waren we natuurlijk al ruim €600 kwijt voor de sterilisatie en het gebit van onze katten. Heeft er nu eentje een ontstoken oog
het is gelukkig nog niet zo heel erg, alleen een beetje groene snotjes, dus we kijken het een paar dagen aan met vitamine A zalf, maar anders word het weer een ritje dierenarts