Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:34

Relaxed schreef:
Sinds wanneer is dit een tuin afzeiktopic geworden? :n

Waarom niet? Huis en tuin zijn samen het onroerend goed dat aangeboden wordt op oa Funda. En aangezien dit topic 'fun' - da heet... Maw, er wordt lol gemaakt over huis/tuin/interieur/makelaarspraatjes etc.

Er wordt ook over mariabeeldjes, paarse WCs, perzische tapijten en regendouches lol gemaakt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:37

Britta31 schreef:
Wat ik mij af vraag .Als je alleen een regendouche heb,hoe spoel je dan je down under af.Je kan dan toch niet goed het sop wegspoelen?

Sowieso niet met sop wassen, en ik maak een cupje met m'n handen waarmee je ook goed kunt plensen en het water wat over je lijf loopt redigeren. Overigens hebben we ook een losse handdouche, maar die gebruik ik eigenlijk nooit :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:43

Britta31 schreef:
Wat ik mij af vraag .Als je alleen een regendouche heb,hoe spoel je dan je down under af.Je kan dan toch niet goed het sop wegspoelen?

Wij hebben een regendouche maar daarnaast hangt een gewone normale douchekop die je eraf kunt halen zodat je ook downunder etc kunt schoonmaken :j
Is ook handig bij het schoonspoelen van de douche enzo.
Bij die op de vorige pagina hangt ook een douchekop.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-08-20 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:45

Relaxed schreef:

Nou omdat een mooie tuin aanleggen bepaald niet goedkoop is, kijken mensen toch wel degelijk hoe de tuin er ook bij ligt. Die complementeert het huis tenslotte....of niet zoals in Deventer en het huis daarvoor :+ al is die in Deventer wel echt heel erg.

Zo'n tuin zou voor mij wel reden zijn om wat van de vp eraf te willen hebben om de tuin weer op orde te laten maken ipv dat gedrocht wat ze nu hebben liggen om hun huis. Of de verkopers zelf de tuin in elk geval dan maar leeg te laten halen zodat je weer een basis hebt om wat op te starten zonder dat je tig kilo's aan nutteloos steen moet zien weg te werken.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 23-08-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:46

Een tuin hoort toch ook gewoon bij het huis?
En idd een tuin opnieuw aanleggen kost gigantisch veel geld.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:50

Veel gemeentes geven op dit moment overigens subsidie om bestrating te verwijderen en er groen voor in de plaats te zetten. Vooral om wateroverlast bij regen te verminderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:55

Als je zo'n tuin leeg trekt is de hele subsidie op _O- Zo'n tuin is voor mij echt een afknapper. Die mogen ze tegelloos opleveren.. anders hoef ik het huis erbij ook niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:05

idinn schreef:
Als je zo'n tuin leeg trekt is de hele subsidie op _O- Zo'n tuin is voor mij echt een afknapper. Die mogen ze tegelloos opleveren.. anders hoef ik het huis erbij ook niet.

Dat hoeft geen rare voorwaarde te zijn.

Blijkbaar willen ze niet bekeken worden in als ze buiten zitten, maar ik zou toch op een of andere manier dat stuk taluut naast die brug "inpikken" zoals de buren ook die plek bij het water gemaakt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:30

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:

Hoort ook bij een huis toch? Nu ben ik sowieso niet van het afzeiken maar als ik een huis die aan de prijs is zie op funda bezichtig ik hem niet ... tuin kost dan teveel om het naar m’n smaak te maken.

Ik bedoel meer het afzeiken van onderhoudsvrije tuinen wat hier nu al een paar pagina's voorbij komt. Nergens voor nodig, ieder zijn ding :n

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:33

Er is imo een groot verschil tussen onderhoudsvrije tuinen en een compleet betegelde achtertuin. En wat is er mis met Mariabeelden? :D (Mijn gevel) Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:36

Najah ik snap al niet wie bedacht heeft dat een tegelparadijs gelijk staat aan onderhoudsvrij :+

En ach, straks komt er weer een paarse badkamer voorbij en gaat het daarover. Of een makelaar in een badkuip..

Ceetje, jou mariabeeld mag er zijn :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:40

Niks mis met Mariabeelden, tenzij het hele huis er vol mee staat inclusief de plee :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:49

Ik heb niets met Mariabeelden, maar eentje zo in de gevel vind ik schattig en zou ik echt niet weghalen :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:04

ik ben ook ben geen tuinvrouw dus dat het zo betelegd is achter zou ik wel fijn vinden :o
voor hou dan wel weer van wat leuks en achter van die bakken met wat plantjes er in :)

dus betegelde tuinen vinden sommige mensen ook fijn :j zou eventueel nog wat tegels er uithalen om kunstgras neer te leggen.

best rare eis dat mensen de tgeels er uit moeten halen voor de verkoop, andersom zou het ook niet gebeuren. ( denk ik)
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 23-08-20 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:05

Cayenne schreef:
Ik heb niets met Mariabeelden, maar eentje zo in de gevel vind ik schattig en zou ik echt niet weghalen :D

Ons huis is uit 1920, maar er was niks origineels meer toen wij het kochten, alleen het lege kapelletje. Wij hebben haar erin gezet. Later bleek onze buurvrouw de Maria te hebben die er ooit in zat, maar de ‘nieuwe’ is mooier en past beter.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:07

Ashleytjuhh schreef:
ik ben ook ben geen tuinvrouw dus dat het zo betelegd is achter zou ik wel fijn vinden :o
voor hou dan wel weer van wat leuks en achter van die bakken met wat plantjes er in :)

dus betegelde tuinen vinden sommige mensen ook fijn :j zou eventueel nog wat tegels er uithalen om kunstgras neer te leggen.

best rare eis dat mensen de tgeels er uit moeten halen voor de verkoop, andersom zou het ook niet gebeuren. ( denk ik)

Je kan het altijd als eis opnemen maar in deze gekke markt (hier tenminste) denk ik niet dat ze je bod dan accepteren.

Maar zo heeft iedereen een andere smaak. Ik vind de grind tuin van m’n schoonouders ook niks. (Zij hebben nog wel een hele grote bak met planten zeker 4 bij 4) maar de rest grind. Zou ik zelf nooit doen!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:13

Maar grind kan het water tenminste nog doorheen.
Zou ik zelf onderhoudsarm willen zou ik denk ik veel kunstgras nemen.
Lijkt me ook minder heet en heeft nog een beetje een natuurlijk idee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:16

_Penotti schreef:
Maar grind kan het water tenminste nog doorheen.
Zou ik zelf onderhoudsarm willen zou ik denk ik veel kunstgras nemen.
Lijkt me ook minder heet en heeft nog een beetje een natuurlijk idee.

Eens hoor maar ik vind het gewoon niet mooi :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:19

Onderhoudsarm kan idd ook anders dan er maar een betonnen vlakte van maken. Er zijn bv ook onderhoudsarme planten te krijgen:

https://planten.sprinklr.co/tuiny-forest/

Als ik deze website moet geloven, is dit een kwestie van aanleggen, beetje water geven in het begin en klaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:23

Ik vind kunstgras en tegels haast nog lelijker dan alleen tegels. Onderhoudsarm kan ook mooi zijn hoor. Hoogteverschil, bakken/vakken met planten waar je weinig werk mee hebt zoals pluimhortensia, lavendel, wat groenblijvers, tegels en grind afwisselen. Een mooie veranda van hout.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:26

En prairieborders zijn ook nog een idee.
Ik zie ook wel wat in een onderhoudsvrije tuin :+. Wat ik me dan weer wel afvraag, is hoe ze het onkruid weg houden in die tuinen. Want mijn ervaring is dat dat altijd wel weer een gat in het worteldoek weet te vinden.

Ik heb dan weer niets met Mariabeelden :o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:28

Kunstgras of dat mooi is ligt erg aan de kwaliteit.Echt goede zie je het amper, van die goedkope van de Gamma of zo is inderdaad niet mooi, voelt ook niet fijn aan.

Mariabeelden heb ik ook niets mee.
Ik denk at ik het er niet uit zou slopen, maar ook niet terug zou zetten als het er al uit was.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:31

Maar wat is er mis met gewoon gras? Als je geen zin hebt om te maaien, zoek je een buurkind dat eens in de paar weken vijf euro wil verdienen en klaar :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:32

Foaly schreef:
Maar wat is er mis met gewoon gras? Als je geen zin hebt om te maaien, zoek je een buurkind dat eens in de paar weken vijf euro wil verdienen en klaar :+

Haha eens. Ik vind grasmaaien ook echt niet veel werk :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:32

Dat moet je nu ook flink sproeien, dan komt er weer een molshoop in of onkruid.
Dat is niet onderhoudsvrij in ieder geval.

Wij hebben ook echt gras hoor, vind dat ook het fijnste, maar wil je onderhoudsvrij is dat niet meteen het handigste.