Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:52

Erg balen inderdaad. Het huis is prachtig en heeft zoveel potentie, maar van binnen en van buiten moet zo ongeveer alles gedaan worden. We hebben wel wat budget door onze situatie, maar een ton aan verbouwing voor een twee onder 1 kap vind m’n vriend vooral wel echt te gek. Voor wat we dan zouden betalen kunnen we ook vrijstaand wonen. Helaas.
Staat ook een ander lief huisje vrijstaand te koop, maar daar is boven geen gelegenheid voor een badkamer/wc en een wc boven (als we boven slapen tenminste) is wel een harde eis voor mij.

Moon_light94

Berichten: 3429
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:54

Oh das wel veel ja idd! Jammer hoor! En rare gang van zaken ook.

Pff, wij zijn hier van alles aan t regelen voor de verhuizing enzo, maar het geld vliegt er wel uit hoor :') Man man man, wat kost het toch eigenlijk een hoop. Hadden we ons helemaal op voorbereid hoor, maar toch altijd jammer :+

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:00

Yvankaxx schreef:
Ik ben zo pissig! Huis wat we viavia hadden gehoord zou via de makelaar, ze zouden contact met ons opnemen voor het op funda zou komen. Nu staat hij dus op funda, en wij hebben niks gehoord -:(-
Nu valt de staat ook wel echt tegen helaas. Moet echt álles aan gebeuren en helaas gaat ons budget daar niet toereikend voor zijn waarschijnlijk. Even zien of we wel gaan kijken.

Niet netjes. Wel een geluk dat het dan tegen lijkt te vallen.

_Elaine_
Berichten: 2165
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:08

Nou we hebben alvast een aantal tijdslotten gereserveerd bij de bouwmarkt.
Gezien we echt samen moeten overleggen en het moeten zien.
Wat een gedoe is dit zo met Corona zeg }:0

Moon_light94

Berichten: 3429
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:17

Erg he. Vind ik ook vet irritant... Vloer uitkiezen was wel grappig, heb allerlei staaltjes laten komen via de post :')

_Elaine_
Berichten: 2165
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:31

Heb voor ons beide heel aso het zelfde tijdslot gereserveerd en dat x2 zodat we een uur hebben
Gezien we vloer, verf, behang moeten uitzoeken

dat is echt niet in 30 min gedaan :+

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:35

_Elaine_ schreef:
Heb voor ons beide heel aso het zelfde tijdslot gereserveerd en dat x2 zodat we een uur hebben
Gezien we vloer, verf, behang moeten uitzoeken

dat is echt niet in 30 min gedaan :+


Tja even ruk voor een ander maar het is niet anders toch. Zo ben je er wel in een keer vanaf als het goed is!

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:40

Yvankaxx schreef:
Erg balen inderdaad. Het huis is prachtig en heeft zoveel potentie, maar van binnen en van buiten moet zo ongeveer alles gedaan worden. We hebben wel wat budget door onze situatie, maar een ton aan verbouwing voor een twee onder 1 kap vind m’n vriend vooral wel echt te gek. Voor wat we dan zouden betalen kunnen we ook vrijstaand wonen. Helaas.
Staat ook een ander lief huisje vrijstaand te koop, maar daar is boven geen gelegenheid voor een badkamer/wc en een wc boven (als we boven slapen tenminste) is wel een harde eis voor mij.


Zo ik heb het betreffende huis gezien denk ik op funda. Mijn hemel wat een bouwput voor dat geld. Vraag me echt af of iemand dat ervoor gaat geven.

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:41

Groot gelijk.


Nou vriend wilt echt geen bod doen op het huis van vandaag.
Lig ik net in bad zie ik op Facebook bij een makelaar het huis waar we verliefd op waren voorbij komen met video. Vandaag geplaatst.
Daar waren we overboden. Was op inschrijving.(23 maart gekeken)
Heb direct een berichtje gestuurd..
Laatst bijgewerkt door horsii op 08-04-21 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:42

_Elaine_ schreef:
Heb voor ons beide heel aso het zelfde tijdslot gereserveerd en dat x2 zodat we een uur hebben
Gezien we vloer, verf, behang moeten uitzoeken

dat is echt niet in 30 min gedaan :+

Dat doen veel mensen (hebben wij ook gedaan). Er mogen ook nog best wel wat mensen naar binnen. :j Bij de Gamma hier heb ik ook nooit gezien dat een tijdslot volgeboekt was. Zeker aangezien je vier uur van tevoren moet reserveren.

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:47

horsii schreef:
Groot gelijk.


Nou vriend wilt echt geen bod doen op het huis van vandaag.
Lig ik net in bad zie ik op Facebook bij een makelaar het huis waar we verliefd op waren voorbij komen met video. Vandaag geplaatst.
Daar waren we overboden. Was op inschrijving.(23 maart gekeken)
Heb direct een berichtje gestuurd..


Ohhh jeetje wat bijzonder! En gek dat ze dan niet de vorige gegadigden even bellen. Weet je of jullie er ver onder zaten?

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:49

ingedebruijn schreef:
horsii schreef:
Groot gelijk.


Nou vriend wilt echt geen bod doen op het huis van vandaag.
Lig ik net in bad zie ik op Facebook bij een makelaar het huis waar we verliefd op waren voorbij komen met video. Vandaag geplaatst.
Daar waren we overboden. Was op inschrijving.(23 maart gekeken)
Heb direct een berichtje gestuurd..


Ohhh jeetje wat bijzonder! En gek dat ze dan niet de vorige gegadigden even bellen. Weet je of jullie er ver onder zaten?


Kregen van onze aankoopmakelaar terug dat er een bod ver boven de andere uitstak maar de eigenaar onze voorwaarden en brief erg kon waarderen.
Geen exacte bedragen gekregen.
Vind het heel vaag dus ..

Esplendido
Berichten: 3144
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:17

ingedebruijn schreef:
horsii schreef:
Groot gelijk.


Nou vriend wilt echt geen bod doen op het huis van vandaag.
Lig ik net in bad zie ik op Facebook bij een makelaar het huis waar we verliefd op waren voorbij komen met video. Vandaag geplaatst.
Daar waren we overboden. Was op inschrijving.(23 maart gekeken)
Heb direct een berichtje gestuurd..


Ohhh jeetje wat bijzonder! En gek dat ze dan niet de vorige gegadigden even bellen. Weet je of jullie er ver onder zaten?



Misschien kregen ze de financiering niet rond en komt het om die reden weer te koop? Wellicht hopen ze dat er nu weer mensen zijn die een even hoog bod doen en de financiering wel rond kunnen krijgen.

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:18

Ja verwacht dat ze inderdaad nu hopen op hetzelfde bod anders hadden ze de tweede in de rij wel gebeld.

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:22

Dacht ik ook maar toch een dubbel gevoel erbij omdat hij volgens de makelaar snel wou verkopen. Had al een nieuwe woning.
Ach heb een berichtje gestuurd, gaan het zien.

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:23

horsii schreef:
Dacht ik ook maar toch een dubbel gevoel erbij omdat hij volgens de makelaar snel wou verkopen. Had al een nieuwe woning.
Ach heb een berichtje gestuurd, gaan het zien.


Zeker altijd proberen! Anders houd je altijd een.. Wat nou als...

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 05:59

ingedebruijn schreef:
Yvankaxx schreef:
Erg balen inderdaad. Het huis is prachtig en heeft zoveel potentie, maar van binnen en van buiten moet zo ongeveer alles gedaan worden. We hebben wel wat budget door onze situatie, maar een ton aan verbouwing voor een twee onder 1 kap vind m’n vriend vooral wel echt te gek. Voor wat we dan zouden betalen kunnen we ook vrijstaand wonen. Helaas.
Staat ook een ander lief huisje vrijstaand te koop, maar daar is boven geen gelegenheid voor een badkamer/wc en een wc boven (als we boven slapen tenminste) is wel een harde eis voor mij.


Zo ik heb het betreffende huis gezien denk ik op funda. Mijn hemel wat een bouwput voor dat geld. Vraag me echt af of iemand dat ervoor gaat geven.


Nummer 66?
Er zit cv in... daar is het ook wel mee gezegd :+ Eigenlijk kunnen alleen de muren blijven staan. Prima als het voor een 50k minder erop zou staan, maar hier moet voor een dermate groot bedrag aan geklust worden en wij zijn geen klussers :Y) Vind het huis wel echt geweldig, zie helemaal wat het kan worden.

Horsii inderdaad zeker nogmaals proberen! Dan weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan.

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:05

Nu ben ik ook wel benieuwd naar het huis haha. Maar volg funda niet meer.

Horsii wat stom zeg... wat ik me afvraag jullie zaten boven de vraagprijs. Vind het eerlijk gezegd bijzonder dat ze jullie bod dan negeren. Of mogen ze gegevens niet zo lang bewaren? Waar is dan een vraagprijs voor als je sowieso meer wilt. Dan heb je gewoon geld geroken?

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:14

Tegenwoordig is een vraagprijs in veel gevallen volgens mij allang geen vraagprijs meer. Ik geloof dat veel huizen ook vaak expres 'laag' in de markt worden gezet om veel mensen aan te trekken.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:16

Sem_ schreef:
Tegenwoordig is een vraagprijs in veel gevallen volgens mij allang geen vraagprijs meer. Ik geloof dat veel huizen ook vaak expres 'laag' in de markt worden gezet om veel mensen aan te trekken.

Dit denk ik jdd ook.

Alleen alles wat niet getaxeerd wordt moet je uit eigen zak behalen dus tegenwoordig niet te doen ook al heb je flink spaargeld

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:48

Wij hebben eergisteren een huis bezichtigd, een bos gedaan en ons bod is geaccepteerd! *\o/* Nu hopen dat we de financiering rond krijgen :D Zijn er hier ervaringen met vereniging eigen huis?

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:56

Flicka12 schreef:
Wij hebben eergisteren een huis bezichtigd, een bos gedaan en ons bod is geaccepteerd! *\o/* Nu hopen dat we de financiering rond krijgen :D Zijn er hier ervaringen met vereniging eigen huis?

Gefeliciteerd

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:56

Sem_ schreef:
Tegenwoordig is een vraagprijs in veel gevallen volgens mij allang geen vraagprijs meer. Ik geloof dat veel huizen ook vaak expres 'laag' in de markt worden gezet om veel mensen aan te trekken.

Zeker waar. Alleen stond dit huis niet laag in de markt.

Moon_light94

Berichten: 3429
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:12

Flicka12 schreef:
Wij hebben eergisteren een huis bezichtigd, een bos gedaan en ons bod is geaccepteerd! *\o/* Nu hopen dat we de financiering rond krijgen :D Zijn er hier ervaringen met vereniging eigen huis?


Gefeliciteerd!!
Mijn schoonouders zweren echt bij vereniging eigen huis haha. Hoor ze er elke keer weer over. Ikzelf ben geen lid en heb er dus nog niks mee gedaan.

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:18

Ik heb er ook geen ervaring mee.