[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:08

Fatcat de regio waarin jij zoekt gaat het gewoon hard. Mijn schoonouders en ik hebben de huizen bizar snel boven de vraagprijs gekocht. Ik weet niet waarom. Maar de betuwe waar wij nu gaan wonen gaat weer niet zo hard. Blijft een raar fenomeen de huizenmarkt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:30

Selka schreef:
Fatcat de regio waarin jij zoekt gaat het gewoon hard. Mijn schoonouders en ik hebben de huizen bizar snel boven de vraagprijs gekocht. Ik weet niet waarom. Maar de betuwe waar wij nu gaan wonen gaat weer niet zo hard. Blijft een raar fenomeen de huizenmarkt.

Klopt,het is heel raar. Eerst kon ik mijn huis niet kwijt en toen ineens vochten ze erom.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:44

Hier net zo. Ter plekke de vraagprijs geboden op ons huis en het zo gekregen. Maar dat is eerlijk gezegd ook de enige manier om hier een huis te kopen. Als je je rug omdraait om even na te denken, is het al aan iemand anders verkocht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:57

Wij zijn ons eens gaan oriënteren op andere huizen, hadden een short list van ongeveer 30 stuks. Gisteren onderweg naar mijn ouders zijn we er langs een stuk of 12 gereden die redelijk bij elkaar in de buurt laten.

De lijst is 20 huizen korter geworden omdat we de regio niks vinden :+ Wel weten we nu in ieder geval wat we niet willen en waar we wel op zoek naar willen. Uiteraard is dat de speld in de hooiberg :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:01

Dinsdag krijgen we officieel de sleutel van ons nieuwe huis.
Dit is niet ons eerste koophuis ( nummer 4 ) , maar toch vind ik dit spannender dan de andere keren!
Aan de andere kant van het land gaan wonen heeft toch meer impact.
Voor de paarden is alles al zo goed als klaar. Daar mochten we gelukkig al mee beginnen voordat we er officeel wonen.
Twee binnenboxen voor de paarden en een inloopstal voor de pony’s .
Het land is alleen nog niet afgezet zoals ik het wil en we hebben een nieuw paard erbij. Spannend dus hoe de kennismaking gaat verlopen op een heel nieuwe stek voor de paarden!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:37

Wat leuk Mirim!

Ik hoop dat mijn nummer 4 ook genoeg land heeft voor een paard of 3. Helaas zit ik nog maar aan huis no2 ;)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:50

Even een klaagpost, sorry hoor.
We zijn naar de bank geweest voor onze financiering.

De contactpersoon binnen de bank (die ook verzekeringsmakelaar en beleggingsadviseur is en eigenlijk goeie vriend van de familie) denkt heel goed mee.
Zo kunnen we de schuldsaldoverzekering belastingstechnisch in het pensioensparen verwerken (hoe dat weet ik niet) maar iig door drie jaar niet te pensioensparen en dat bedrag aan de schuldsaldoverzekering te geven is die na 3 jaar afbetaald en dan zijn we voor maar liefst 150% verzekerd.

Maar de instelling zelf, jezus.
Eerst moest bewijs van eigen inbreng er pas zijn als de akte getekend wordt, dan de comprimis, krijg ik deze ochtend mailtje dat dat al moet om het financieringsdossier (dat dan nog goedgekeurd moet worden!) uberhaupt in te dienen.
Ook al is 1 loon voldoende voor de afbetaling (dus 1 loon om te betalen en 1 om van te leven), en was eerst een volmacht van beide personen op de rekening genoeg, nu moeten plots beider lonen gestort worden op de rekening waar de hypotheek op zal lopen.
Etc etc.
Het is telkens eerst a, dan a + b en als puntje bij paaltje komt a + b + c + d + e.

Het is dat hun rente zo laag is ...

We gaan iig vanavond nog eens langs bij de verkopers.
Die gaan naar een appartement en nemen dus niet alle meubels mee.
Ze hebben ook niet de middelen om ze naar tweedehandswinkel te brengen.
Wij hebben aangegeven dat wij eventueel wel wat willen overnemen (ik moet nog mijn zadelkamer indelen! Ö) of willen wegbrengen voor hun, wij hebben nl wel zware/ grote auto's en aanhangwagens.
Wel fijn contact zo :)

Een van jullie gebruikte toch een app om het huis al wat in te richten toch? Ben even kwijt wie dat was/ welke app...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:21

FatCat schreef:
Wat leuk Mirim!

Ik hoop dat mijn nummer 4 ook genoeg land heeft voor een paard of 3. Helaas zit ik nog maar aan huis no2 ;)

Houd moed!
:)
Wij hebben de paarden , behalve bij huis nummer 1 altijd aan huis gehad.
Maar ik kan je wel vertellen : verhuizen zonder paarden, alles in orde maken en dan pas de paarden aan huis geeft veel minder stress.
Het is dat ik ze niet aan wil doen om meer als noodzakelijk te verhuizen, maar anders had ik het wel geweten.
Ik heb meer stress vanwege de verhuizing van paarden en onze poes dan van ons zelf :D
De poes woont hier eigenlijk meer buiten als binnen ( boerderij ) maar hij zal na de verhuizing toch een tijdje binnen moeten blijven.
De honden en de konijnen zijn het makkelijkste mee te nemen.
Ik haal pas weer rustig adem na half januari denk ik :o

Sterkte optiwolk...wat een gedoe altijd om de hypotheek!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:22

Jammer dat ze daar allemaal achteraf mee komen, Optiwolk. Maar lonen op de rekening storten lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal? De bank wil ergens ook garantie dat er geld bij hen terecht komt en dat je niet alleen bij hen zit voor de lening. Er zijn veel mensen die hun geld dan doorstorten naar een andere bank en dan hebben zij er natuurlijk niets aan. Dat was ook het eerste wat onze bank ons vroeg. Maar het is voor ons beiden onze vaste bank bij wie we gaan lenen, dus voor ons geen probleem.

Mijn vriend is deze maand in een nieuwe job begonnen en hij moet ook nog een eerste loonfiche kunnen voorleggen voor we de lening afsluiten, ook al kan ik de mijne al voorleggen. Vind ik op zich niet zo raar, eigenlijk.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:36

mirim schreef:
Ik heb meer stress vanwege de verhuizing van paarden en onze poes dan van ons zelf :D

Ja echt he! Mijn paard zal ook verhuizen van stal, en mijn kat komt natuurlijk mee met mij. Hun verhuis zal ik in de puntjes regelen terwijl ik zelf waarschijnlijk voor de eerste week van mcdonals zal leven en slapen op een luchtmatras :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:41

Balen Optiwolk. Heb ik ook weleens meegemaakt, heel stressvol allemaal.

Ik heb de laatste keer SweetHome 3D gebruikt, maar DM lighting (of zoiets) kun je gebruiken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:59

Optiwolk erg herkenbaar, bij mij was het eerst a en b nodig toen c en aan einde zat ik op z of zo en toen was het nog niet genoeg, steeds weer opnieuw aanleveren en aanleveren.

Mirim leuk.

Ik ga bijna op vakantie, daarna weet ik of beide ex huurhuizen vrij komen voor niet huurders sta voor beide huizen als eerste geinteresseerde en ze weten dat ik vakantie heb, een valt af ivm keuring (houtaantaster door het hele huis in een huis met houten verdiepjngsvloeren ai) maar wil ik wel kijken hoe erg het is.

andere komt er beter af dan ik verwacht had, dat is die met die beroerde vloer). Paar keer wezen neuzen en zou daar wel kunnen wennen. Alleen dat rapport heeft iets vreemds. Oa kozijnen en schilderŵerk worden aangeduid als slecht en aan vervanging toe en kaal. Maar vreemd genoeg huis heeft bijna nieuw schilderwerk en keiharde kozijnen. :o?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:05

Wij hebben het direct goed gedaan, de paarden kunnen aan huis!
Nu wordt het dus nog een kwestie van stal bouwen/ zoeken, kijken welke grondbedekking er gaat komen in de stal, ...
Dat vind ik spannender dan het huis zelf :')

Yasmine: ze gaven eerst aan dat bewijs van inkomen genoeg is.
Wij met loonfiches naar de bank: nou we zien dat dit een fortis rekening is (Daar zit vriendlief, we gaan de lening aan bij crelan, waar ik zit) dus dit kan niet, loon moet hier gestort worden.
En het is niet dat ze niet wisten dat hij geen klant is...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:21

Niet-paardenmensen staan je ook heel stom aan te kijken als ze vragen hoe je huis is en je begint direct over de paardenstallen en het land te praten _O-
“Oh het huis... moet er veel aan gebeuren? Ach dat zien we wel als we er eenmaal zitten !”
:D

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:53

Ik denk dat hier vast iemand raad weet met het volgende:
Sinds twee maanden hebben wij een huis gekocht, wonen er nu ruim een maand, maar...
De badkamer is ten eerste niet oké afgewerkt. Nu hebben we zelf opnieuw alles gekit, maar dit laat allemaal los (stukje begon vorige week te schimmelen, nu los). Heeft iemand van jullie hier verstand van? Weer al het kit eruit? Verder staat de badkamer wel op de lijst van 'binnen 5 jaar eruit en een nieuwe erin', maar dat komt nu niet al te best uit (moet een nieuwe auto komen). Maar als iemand een gouden tip heeft, dan hoor ik het graag!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:46

@Carolien. Koop je wel een goed merk? de goedkope laten vaak en snel los. Je moet het ook genoeg tijd geven om te drogen en het oppervlak goed schoonmaken/alle restanten verwijderen.

Zit de schimmel er op of erachter?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:08

Optiwolk, vervelend! Wij hebben nu ook een hypotheek lopen bij een bank waar onze lonen niet binnen komen maar dat is nooit een probleem geweest. Nieuwe hypotheek loopt wel bij de huisbank. Vervelend als ze op hun afspraken terug komen.

Wij hebben net de offerte gehad voor de vloer op de benedenverdieping.. 3x zo duur als in eerste instantie aangegeven.. niet grappig.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:13

FatCat: Er zat schimmel op (na 4 weken). Ja, duurste merk bij de Gamma. Dus geen action oid. Alle restanten waren netjes weg.. Ik denk dat alles er weer af moet en alles opnieuw moet, maar ben bang dat we dan over 4 weken weer hetzelfde hebben.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:31

Ja snap ik. Heb je Pattex geprobeerd? En de gebruiksaanweiziging gevolgt?

Kitten is best wel een skill hoor. Ik heb ook een aantal keer moeten proberen in mijn eerste huis.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:39

Carolien, als je het opnieuw gaat doen, goed ontvetten (niet met iets van citroen/zuur, dat tast de kit aan!) en dan met afstrijken dus ook niet met een zeepsopje doen, maar gewoon met bijv. spuug/speeksel of met een pvc buisje eraf halen wat overtollig is.

Selka, das wel heel erg veel...

Wij hebben vrijdag een afspraak bij een makelaar voor een ander stuk grond van 4000m2, met mogelijkheid om tot bijna 1,1ha met agrarische grond aan te vullen. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen! Ze zeggen bieden vanaf 300.000, maar ik hoop eigenlijk te kunnen regelen dat we voor die prijs al het land krijgen. Maar dat laat ik mooi mijn baas regelen denk ik, die kent de verkopend makelaar. Hopelijk gaat dat allemaal wat soepeler dan waar we tot nu toe mee bezig geweest zijn...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:54

Carolien: dat hebben wij ook gehad in de badkamer bij ons eerste (huur)huis.
Daar stond uiteindelijk de verwarming steeds vol aan, de velux altijd op een kier en na douchen ging de deur open zodat de vochtigheid weg kan.

Ik heb stukken herkit met Bison voor sanitair.
Qua plekken heb ik schoongemaakt met Hg schimmelvlekkenreiniger. Deze vond ik super.

En toen bleef het weg :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:48

Prairy heb je het andere project helemaal losgelaten? Heb ik daar overheen gelezen?
Succes in ieder geval met de nieuwe plannen !

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:12

Nee, niet helemaal, maar wel echt even op een laag pitje gezet voor onszelf, was het zo beu. En nog eens goed gaan kijken of er toch niet nog iets anders was.

Dit perceel had ik wel al vaker gezien maar het tien eigenlijk toch echt boven budget gevonden. Nu heb ik vorige week met mijn man besproken dat ik bij hem voor een paar dagen per week in de zaak kom werken, waardoor mijn salaris stijgt en we dus als het goed is, ook meer hypotheek zouden moeten kunnen krijgen.

Toen zijn we toch ook nog maar een keer gaan kijken, en het ligt het goed. Staat al wat langer te koop, en er was wellicht geen ruimte in de prijs, maar wel in het aantal m2 wat je voor die prijs zou krijgen. Erg benieuwd naar vrijdag dus...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:38

Spannend zeg Prairy, zou erg tof zijn!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:53

Ik duim voor je Prairy. Zou wel echt fijn zijn na het debacle met het andere huis!!