[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:57

ik zou er zaterdag niet over beginnen , ze zijn dan al gauw geneigd om niet met je in zee te gaan, want een ander betaald het wel zonder morren en dat levert dus meer op.
beste optie is, wel betalen en later terugvorderen .

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:49

Ik zou het niet betalen, als ze daar moeilijk over gaan doen betwijfel ik of het wel zo'n fijne huisbaas is. Persoonlijk zou ik verder zoeken als hij er moeilijk over gaat doen. Terugvorderen istoch lastig, als hij nee zegt kun je weinig maken, betaald heb je dan al.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:58

sja, het simpele feit is gewoon dat het bij veelal de meeste verhuurbemiddelaars gebruikelijk is om de toekomstige huurder een x bedrag aan bemiddelingskosten in de maag te splitsen.
als je principieel gaat weigeren, zul je het een stuk lastiger hebben met woonruimte vinden via de particuliere weg .
dan ben je vrijwel helemaal afhankelijk van huiseigenaren die direct verhuren zonder tussenkomst van een makelaar of een toko als direct wonen etc ., dat maakt het in veel regio's lastig tot onmogelijk om een beetje tijdig woonruimte te vinden
het grootste deel van het geld terug krijgen is niet zo ene issue als je maar goed bluft in de brieven die je stuurt (info ook in dat topic wat ik eerder gaf te vinden , of mensen die weten wat te schrijven)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:25

A_nouk schreef:
Deze week hebben we wel de 'eerste' foto van de Funda advertentie aangepast aangezien we uit de omgeving redelijk veel vragen kregen of het een Bungalow was :+ Nu staat de foto met uitzicht vanuit de woonkamer als eerste...

:D :D

Ik quote zomaar even mijn eigen post van 28 augustus O:) :D

x_spekkie_x schreef:
A_nouk schreef:
Vind het wel grappig om te zien dat ons dakterras bij jou niet meteen is opgevallen, dat is namelijk wel de bedoeling van de advertentie op Funda daarom staat de foto van buiten ook als eerste := :')

Ja, die viel ontzettend op! Bij die eerste foto had ik het gevoel dat het een bungalow was :D met veel open ruimte. En toen dacht ik, huh? is dat een appartement. En later zag ik dat het een kleinschalig complex was met de bovenste verdieping. Allemaal pluspunten. Alleen toen zag ik de foto van de bank en daarna de keuken en diezelfde bank en toen dacht ik: huh? en zag ik dat je keuken in je woonkamer zit en best klein is van oppervlakte (voor een standaard appartement, in ieder geval in mijn hoofd). Ha, bij deze mijn gedachtegang bij jouw foto's :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:29

Dat ja inderdaad, je was niet de enige haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:18

Ja ik zoek iets met redelijke haast.. Toch wel oktober /november. Samen met mijn vriend.. Maar alles is te duur lijkt het wel. Google alles af. Om nou weer 50eu in adv sites te steken..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:21

Welke regio?

Argh ik wil nu echt duidelijkheid van de verkoper of hij het nou wel of niet wil verkopen. Ben er onderhand spuugzat van. Het is dat we het appartement heel mooi vinden, anders stopte hij de hele bende maar in een plek waar de zon niet schijnt.

Schiet me ineens te binnen: wil een bank nog wel akkoord gaan met verhuur via de leegstandswet terwijl er al onderhandelingen lopen over de woning en de beide partijen er al bijna uit zijn? Weet iemand dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:24

Regio Noord holland, liefst zaanstreek, maar anders in een hoek van Haarlem, Zaandam, maarssen.

Ik zoek me echt suf, maar niks lijkt betaalbaar of van die sites voor 20 euro per maand ofzo. Ja dan kom je ook overal weer wat anders tegen op een site betaal je de ene site vind je uiteindelijk iets op de andere ofzo :l

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:55

Pline wat vervelende zo'n verkoper die geen uitsluitsel geeft... Zowiezo raar om een object terug uit de markt te halen als je serieuse mensen op met intresse....

Beloven ik heb helaas echt geen ervaring met particulieren huur...

Wij hebben vandaag een facebookpagina voor onze woning gemaakt :) een kijken of we er wat bekijks mee trekken...
https://www.facebook.com/Pieterzeemanst ... en?fref=ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:56

Ik wil ook best van een makelaar huren maar die zijn vaak veel te duur.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:09

Super frustrerend zeg Plien!

Hier gaat het ook allemaal super langzaam, ik heb van mijn werkgever inmiddels te horen gekregen dat ze geen intentieverklaring gaan geven (gewoon omdat ze dat niet doen) maar dat ze wel een werkgeversverklaring willen geven, wat nu precies het verschil is is me niet duidelijk maar ik krijg hem ook pas over een week dus dan kunnen we er pas mee naar de bank om te kijken of t goed is. Iemand hier enig idee over het verschil?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:45

Werkgeversverklaring is altijd nodig, dat is een verklaring van je werkgever dat je daar werkt, er geen loonbeslag ligt en er geen leningen bij je werkgever zijn. Ook staat daar de aard van je dienstverband op. Een intentieverklaring geeft de intentie aan om, bij gelijkblijvend functioneren, het tijdelijke contract om te zetten in een vast contract. Deze intentie staat op de werkgeversverklaring als daar sprake van is.

Mensen met een vast contract dienen ook een werkgeversverklaring af te geven voor de acceptatie van een hypotheek.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:48

Wat houd dan precies een dienstverleningscontract in? Daar had iemand het over laatst, of ik deze al had gekregen?
Ben er wel inmiddels achter welke documenten ik nog moet toevoegen aan mijn online hypotheek dossier. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:01

Dienstverleningsdocument. Dat is een verplicht document wat elke adviseur en elke bank moeten verstrekken tijdens/voor het eerste gesprek. Daarin staat de werkwijze, kosten etc beschreven. Sommigen laten het ook ondertekenen zodat ze aan kunnen tonen dat ze het verstrekt hebben aan hun klant. Het is namelijk een keiharde verplichting van de AFM dat dit verstrekt wordt.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:05

Berdien schreef:
Dienstverleningsdocument. Dat is een verplicht document wat elke adviseur en elke bank moeten verstrekken tijdens/voor het eerste gesprek. Daarin staat de werkwijze, kosten etc beschreven. Sommigen laten het ook ondertekenen zodat ze aan kunnen tonen dat ze het verstrekt hebben aan hun klant. Het is namelijk een keiharde verplichting van de AFM dat dit verstrekt wordt.

Ik heb wel samen met de bank toen een document aangemaakt waarin we precies konden uitrekenen hoe veel onze maandelijkse lasten qua hypotheek hadden, hoe veel we konden lenen, of we schulden hadden etc.
In dit document moet ik ook weer nieuwe documenten invoegen zoals mijn kopie van ID, werkgeversverklaring, taxatierapport, koopcontract etc.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:30

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:43

Mij werd verteld dat een intentieverklaring op het werkgeversverklaring staat.. Die heb ik nu op zak en nu kan mijn salaris meegerekend worden bij de informatie over de lening :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:57

Een intentieverklaring staat ook op de werkgeversverklaring. Maar een intentieverklaring is niet gelijk aan een werkgeversverklaring :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:07

Bedankt voor de informatie, ze gaven aan dat ze op de werkgeversverklaring wel vermelden dat ze de intentie hebben mijn contract te verlengen als ik zo blijf presteren maar of dat ook gezien wordt als intentie verklaring? Nouja we zien t wel.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:36

Dan moeten ze extra tekenen dat ze ook de intentieverklaring geven zeker?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:00

Jup :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:52

Wij hebben ook geen dienstverleningsdocument gezien of getekend :') Lopen al jaren bij die adviseur dus zijn er al een aantal keer tussendoor geweest, niet perse voor hét adviesgesprek, maar had vast gemoeten als ik dat zo lees. Hij loopt sowieso beetje achter met sommige dingen, vrienden van ons die inmiddels al een maand of 4 de sleutel hebben, hebben onlangs het adviesrapport gehad met welke hypotheek ze het beste konden afsluiten :') Kan me er niet heel druk om maken, weet dat hij superdruk is en achter de belangrijke dingen op de juiste momenten druk zet en dat vind ik het belangrijkste. Dat adviesrapport geloof ik wel en de kosten e.d. zijn ook al ter sprake geweest dus ook daar geen verrassingen.

Beloven, wat is jullie maximum qua huurprijs? Ik heb een vriendinnetje die eind oktober uit haar appartement in Zaandam gaat, maar vermoed dat dat aan de hoge kant zal zijn. Is een 4-kamerappartement, pas een paar jaar oud, volgens mij ook via een makelaar verhuurd. Maar kan het altijd navragen als je interesse hebt, geloof dat er nog geen nieuwe huurders zijn.

Plien, geen flauw idee wat daar de regels/richtlijnen van zijn, maar wellicht biedt een belletje naar de bank uitkomst?

Hier is inmiddels de bankgarantie afgegeven en de acceptatie van de overlijdensrisicoverzekering binnen. Nou het finaal akkoord van de bank nog. Omgekeerde volgorde volgens mij, meestal hoort een bankgarantie te volgen op een finaal akkoord i.p.v. andersom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:01

Hoi,

ik heb nog eens overlegd, en toch wel 700 incl is de max.. Zal denk ik ook wel te duur zijn merendeels ligt daar rond de 900/1000 kaal.. :(

Groetjes.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:54

Vermoed dat dat niet gaat lukken dan nee :n Volgens mij betalen zij eerder €800 excl. maar dat weet ik niet zeker. Maar dan hoef ik het dus ook niet voor je na te vragen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:01

Zaanstreek is nu eenmaal duur, helaas.. :(

Nee klopt.