Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:22

Ik heb zelf leidingen ingefreesd in de muur. Als er voor vloerverwarming andere opties zijn zou ik daar vooral voor gaan. Wát een vies werk dat frezen. Ik was naderhand zelf lichtgrijs van top tot teen tot trommelvlies en het hele huis was bedekt met een laag stof, ondanks de bouwstofzuiger en goede ventilatie. Nou ja eigenlijk met alles waarbij je iets verwijdert komt een hoop stof vrij, maar het frezen was een absoluut hoogtepunt wat dat betreft :').

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:58

In plaats van vloerverwarming kun je natuurlijk ook gewoon een kleedje op de vloer leggen of pantoffels aandoen :D
Wij zijn gisteren ook weer lekker aan de klus geweest.
Tijdje geleden vroeg ik hier tips voor de ultieme loungebank, die heb ik gevonden via marktplaats!
Mijn man heeft dit jaar dus een "bioscoop" voor zn verjaardag gekregen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-88OZNAPN.jpg

Gisteren plankje opgehangen voor de beamer en een plank op maat gezaagd voor achter de bank (bank is halfrond, dus was niet echt makkelijk met alleen een decoupeerzaag :P )
Maar het resultaat mag er wezen :)
Nu verder met het volgende project: de kapel, idee is om hier op de wand een soort 'wall of fame' te maken van de boerderij, deze heeft namelijk een flinke geschiedenis (bekend sinds 1350!) en dat wil ik graag laten zien op de muur (in een tijdlijn, met alle info/foto's/kaarten wat ik kan vinden)
Maar toen we de kasten van de muren weghaalden, kwam er een hoop schimmel tevoorschijn... -O-
Muren zullen eerst opnieuw gestucd moeten worden *zucht*

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:48

meikemarieke schreef:
In plaats van vloerverwarming kun je natuurlijk ook gewoon een kleedje op de vloer leggen of pantoffels aandoen :D
Wij zijn gisteren ook weer lekker aan de klus geweest.
Tijdje geleden vroeg ik hier tips voor de ultieme loungebank, die heb ik gevonden via marktplaats!
Mijn man heeft dit jaar dus een "bioscoop" voor zn verjaardag gekregen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-88OZNAPN.jpg

Gisteren plankje opgehangen voor de beamer en een plank op maat gezaagd voor achter de bank (bank is halfrond, dus was niet echt makkelijk met alleen een decoupeerzaag :P )
Maar het resultaat mag er wezen :)
Nu verder met het volgende project: de kapel, idee is om hier op de wand een soort 'wall of fame' te maken van de boerderij, deze heeft namelijk een flinke geschiedenis (bekend sinds 1350!) en dat wil ik graag laten zien op de muur (in een tijdlijn, met alle info/foto's/kaarten wat ik kan vinden)
Maar toen we de kasten van de muren weghaalden, kwam er een hoop schimmel tevoorschijn... -O-
Muren zullen eerst opnieuw gestucd moeten worden *zucht*

Zuur van de schimmel...

Maar om nog even op de vloerverwarming terug te komen, ik heb hem wel zelf aangelegd tijdens mijn verbouwing. Ik heb muren weg gebroken en kon niet alle radiatoren terug hangen (of ik zou geen vrije muur meer over houden).

In de keuken en bijkeuken is uiteindelijk de volledige vloer eruit gegaan tot op het zand en daarna heb ik die opnieuw volgestort. In de gang en het toilet heb ik hem ingefreesd. Het blok heb ik door iemand met verstand van zaken op laten hangen, maar het overige werk kan een beetje een klusser prima zelf. Na het leggen wacht je even met het afwerken van de vloer en zorg je wel dat het systeem vol met water staat.

Ik heb absoluut geeb spijt van het aanleggen van de vloerverwarming. In de woonkamer kon ik het niet leggen en dat vind ik nog steeds jammer. Gelukkig heb ik daar een heerlijke houtkachel en 1 grote radiator, maar het is zo ontzettend behaaglijk.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:53

We hebben een groot kleed liggen en lopen inderdaad chronisch op pantoffels, maar met en voor de kinderen is vloerverwarming wel erg fijn, dan zit/lig je toch regelmatig op de grond en de kids dweilen er heel de dag overheen. Dan is zo'n ijskoude tegelvloer als we nu hebben echt niet ideaal en vloerverwarming de investering misschien wel waard.

Zelf leggen gaan we dus echt niet aan beginnen, ik zorg eerder dat ik ver uit de buurt ben met de kids, ga wel ergens op een camping/bungalowpark zitten :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:06

jammer van de schimmel, maar wat een leuk idee om een Wall of fame te maken van de boerderij.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:25

Wij willen een "hall of fame" maken, uiteraard in de hal :D
Dit is een vrij smalle lange gang (1,5x9 meter) dus dat gaat best lastig worden om daar wat neer te zetten zonder dat je er elke dag overheen struikelt.
Aan de kopse kanten zijn de deuren naar buiten en in de muren zit op de helft een dubbele deur naar of de keuken aan de ene kant, of de woonkamer aan de andere kant.
De muren stucen we sowieso maar verder zijn we er nog niet helemaal uit wat we er mee willen.
Het zal wel een fotocollectie van onze beesten worden die we in de jaren verzamelen.

Heb ook nog zitten denken om op 1 stuk een mooie muurschildering te maken van het huis of van een van de paarden ofzo.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:35

Nog even een foto voor het idee.
Afbeelding

Als iemand nog leuke ideeën heeft :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:16

Gave hal, daar kan je echt wel wat moois van maken! Ik zag laatst op pinterest een hal met een hele grote, robuuste spiegel met een houten bankje ervoor. Leek heel leuk. Zal eens kijken of ik de foto nog kan vinden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:18

Afbeelding
Helaas in onze eigen hal geen plek voor, bwuh!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:27

Ik vind het in die lange gangen altijd heel mooi om met rustige kleuren op de muren te werken, lambrisering als het past bij het huis en dan de buitenste rand van de vloer donker en binnen in licht. Wat je volgens mij heel mooi kunt doen is bijv. Zwart wit foto's van je dieren of potloodtekeningen o.i.d ophangen en dan spotjes vanaf het plafond erop.

Ik zou wel proberen om een bepaalde eenheid in de foto's/platen/schilderingen te krijgen. Ik zou anders bang zijn dat de gang nog smaller oogt.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:34

Wie van de handige personen heeft hier n tip voor mij?

Ik wil op het toilet (van mijn huurwoning) wat dingetjes ophangen. Maar niet schroeven want ik wil de tegels niet beschadigen.

Kan ik in de voegen wel veilig een spijkertje slaan, of kan dat ook mis gaan?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:47

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:01

Die tesa strips werken hier ook heel goed!
Wij hebben er ook het toiletgarnituur mee opgehangen.
Spijker in de voeg kan inderdaad wel 'uitscheuren' :P
Of een schilderij rails en daaraan wat lijstjes?!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:18

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:35

die powerstrips werken heel goed, ik heb daar door de jaren heen aardig wat zaken mee aan muren etc geplakt. even goed de ondergrond ontvetten en schoonmaken waar je iets op wilt hangen en gaan met die strips , handdoek en theedoekhaakjes in de keuken ook , en ik kan best wel niet zo subtiel de theedoek er van af plukken , maar het blijft prima hangen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:05

Ik had bij mijn (woningbouw)huurhuis gewoon in de voegen geboord, plug erin en schroef erin. Woningbouw had daar geen problemen mee en het is lang zo lelijk niet als boren in de tegels inderdaad..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:35

Woningbouw heeft meestal in de regeltjes staan dat je idd in de voegen mag/moet boren als je iets op wil hangen in badkamer/keuken/toiletruimte.
Onze oude woningbouw had al die info ook online staan trouwens.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:09

Nu even een concreet vraagje voor interieurtips van mijn kant. ik ben niet zo'n held met dit soort dingen, maar m'n "raamdecoratie" is binnen! Gister meteen even opgehangen:

Afbeelding

(let niet op de troep := ) Is n top down bottom up systeem. Ik vind 'm alleen wat "massaal" ofzo lijken, raam is 2,5 meter breed dus heb eigenlijk iets nodig om de breedte te breken. Zat zelf al te denken aan twee grote vazen met iets erin (maar wat? geen zin/geld om telkens verse bloemen te kopen..), of een of twee mooie planten ofzo. Zie net op pinterest een brede bak met lavendel, da's misschien ook wel wat. Iemand nog goede ideeën?

Zit net op pinterest te kijken, misschien is een trommel of kistje wel leuk, bijv. zo'n emaille ding. Daar kun je natuurlijk prima leuke plantjes in zetten. Offf een gegalvaniseerd kistje. Maar dat is misschien beide te laag om het breek-effect te hebben?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:51

Ik heb ook een groot raam en heb twee orchideeën staan. En een ikea paard haha :D
Denk dat het bij jou ook mooi zal staan. Ze hebben niet heel veel verzorging nodig en gaan bij mij lang mee.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:32

Plien, wat een gave hal! Wat heb je tegen de muren zitten?

Iemand hier ervaring met een draagmuur verwijderen en vervangen door een draagbalk?
Ben benieuwd naar de kosten daarvan.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:07

Ik,ik zal je even pben over de prijs.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 07:57

Yvonne, moet je even een advertentie aanmaken op werkspot!

Heb je binnen een dag een stuk of 5 prijsopgaven :)

Hier zijn we druk aan de klus, vrijdag de sleutel gekregen en vandaag wordt de keuken geleverd. Badkamer is helemaal leeg gesloopt, keuken is eruit. Alle sleuven zijn eruit en in de badkamer is het muurtje al bijna opgemetseld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:53

Anouk dus ook lekker aan de klus, wij zijn ook druk bezig! Hebben donderdag de sleutel gekregen en we willen do/vr over :)

Sfeerfoto woonkamer:
Afbeelding

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:34

Zo, ik zal mijn kotje ens showen hier. Wij hebben dit huis in juni 2014 gekocht en zijn hier helemaal happy. Van het voorjaar badkamer opknappen en openslaande achterdeuren plaatsen.

Afbeelding
woonkamer

Afbeelding
Met kachel

Afbeelding
super blij met onze oude balken eettafel

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:35

Sfeervol Blinni!
En Anouk jullie zijn ook al lekker op weg, gaat vlot!

Wij hopen met een week of twee fase leefbaar te bereiken, dan kunnen we iig over!

Vorige week:
Afbeelding

Zaterdag:
Afbeelding
Gisteren nog een deel van de vloer in toilet en douche gelegd en de nieuwe groepenkast geplaatst.