Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:55

Even een blije update, al mijn stekjes in mijn kweekterra (stuk 10) zijn aan het aanslaan!!

Misschien degenen erbuiten er ook maar inzetten, die gaan een stuk trager

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:56

troi schreef:
Even een blije update, al mijn stekjes in mijn kweekterra (stuk 10) zijn aan het aanslaan!!

Misschien degenen erbuiten er ook maar inzetten, die gaan een stuk trager

Oh wat fijn ! *\o/*

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:23

Bij mij is 1 eco pot gesneuveld :(

Vriendin durfde t niet eens te zeggen haha!

Deed het super goed, hele jungle was het erin. Maar helaas.. als we weer iets mogen ga ik weer een nieuwe erbij halen.. vind 2 naast elkaar toch leuker dan nu zielig 1 haha!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:02

Leuk topic! Ik lees al een tijdje mee, maar kom me nu ook maar eens melden. Door corona ben ik ook begonnen met plantjes verzamelen, ik heb nog weinig speciale soorten, maar wel een leuke wishlist voor als ik straks mn eigen huisje heb. Tot die tijd mag ik geen planten meer kopen :D

Hier een kleine greep uit mijn plantjes
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook een instagramaccount aangemaakt @plantmomhipske

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:12

Wauw jou Tradescantia <3

Mijn mini is ondertussen out of control..
Afbeelding

De meeste doen het nog goed deze winter, ondanks de tochtigheid en verwarming.
Afbeelding

Die mojito is gaaf! Welke standplaats houdt die van?

En herkenbaar, mijn ma is ook goed in plant verwaarlozing. En dan groeit alles als een gek. Wel als voordeel dat ze dan planten aan mij geeft: "deze is te groot voor op de tafel geworden". Uiteraard heb ik geholpen met wat nieuws uitzoeken. Iets wat hopelijk weer lekker snel te groot groeit :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:03

Idinn, dankjewel. Veel indirect licht en verder een gemiddelde woonkamer klimaat. Ikzelf houd de luchtvochtigheid wel wat hoger dat vinden de andere plantjes net even fijner.

Dat herken ik haha hier heb ik moeders en schoonmoeders ook vaak blij gemaakt. :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:09

Allemaal mooie plantjes! :):)

Ik had twee ZZ Raven-stengels gestekt. Die blijken dus onderop helemaal breeduit te lopen als ze gaan wortelen. Dat wist ik dus niet toen ik ze in een flesje water zette. :=
Heb ze nu in aarde staan, vergeten een foto te maken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:41

Mooie planten hierboven!!

Hebben mensen ervaring met hoya’s? Ik overweeg wat gewortelde stekken te bestellen maar kan wat moeilijk kiezen. Ik wil een stuk of 4. Sowieso een kerri, een met rood op het blad (en dat zijn al 4 opties ), een die kan bloeien en dan nog 1 met apart blad ofzo. Zo veel soorten!

En dan liefst niet de lastigste. Zo begreep ik dat de australis lisa knap zinnig is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:47

Ik heb er diverse van staan. Alle Hoya bloeien bij de juiste verzorging en standplaats. De ene Hoya wil heet en droog staan en de ander juist koud en nat en alle variaties daar tussen in.

Kerrii kun je beschouwen als een succulent. Nu in de winter minimaal water, liefst in terracotta zodat hij goed op kan drogen tussendoor. Is het alleen een blad of een stam erbij?

Lisa is een bitch. :+ Die van mij besloot deze winter dood te gaan. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan maar binnen drie dagen was ze verrot. Terwijl de Australish wel super gaat.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:49

Hoya’s zijn geweldig! <3 Ik heb inmiddels 8 verschillende soorten en daar hoop ik binnenkort nog een aantal aan toe te voegen.

Volgens mij zijn de meeste soorten die je op bv MP kun krijgen, niet zo heel lastig. Qua bloeien ook niet.

Waar wil je ze bestellen, als ik vragen mag? Er wil nog wel eens verschil zitten in prijzen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:53

Welke heb je? Wellicht is ruilen ook een optie? :+:
Ik kan een hele goede Belgische kweker aanraden al heeft ze nu wel een winterstop. In Leeuwarden heb je plant&interieur van Roy, super goede kweker en kwaliteit. Dan heb je Paul Shirley, denk nooit dat je daar met 10 minuten weer buiten staat. _O-
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 03-01-21 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:55

troi schreef:

Hebben mensen ervaring met hoya’s? Ik overweeg wat gewortelde stekken te bestellen maar kan wat moeilijk kiezen. Ik wil een stuk of 4. Sowieso een kerri, een met rood op het blad (en dat zijn al 4 opties ), een die kan bloeien en dan nog 1 met apart blad ofzo. Zo veel soorten!

En dan liefst niet de lastigste. Zo begreep ik dat de australis lisa knap zinnig is.

Kwam jij nu met voorbij in de Hoya groep?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:02

magda_90 schreef:
troi schreef:

Kwam jij nu met voorbij in de Hoya groep?

Yep! Dacht daar maar ook even vragen :D

Wow magda wat een lijst!!

Welke zou je me aanraden?

Qua winkel, bij pipaplantje vragen ze 3 euro voor een gewortelde stek. Daar wilde ik maar mee beginnen. Als ik het verpest ben ik weinig geld kwijt
Laatst bijgewerkt door troi op 03-01-21 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:04

Leuk!

Ik zat even te kijken ik kan wel stekjes maken van de Linearis, Bella, Chouke en Krinkle 8 als je die leuk vindt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:08

magda_90 schreef:
Leuk!

Ik zat even te kijken ik kan wel stekjes maken van de Linearis, Bella, Chouke en Krinkle 8 als je die leuk vindt?

Zeker leuk!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:18

Je hebt een pb.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:22

Afbeelding

Iemand een idee welke plant de 2e van links is?

Onze geldboom hebben we terug gesnoeid omdat die lange kale takken had van het groeien, maar nu is zijn plekje wel heel kaal. Willen wat betaalbaars terug zetten.

Als iemand een goede webshop weet is dat ook welkom.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:25

Bij Pipaplantje zitten ze bij de grote planten wel eens naast de soort, las ik onlangs ergens op de site van een Hoyaliefhebber die zich daar mateloos aan ergerde. :=

Mijn verlanglijstje is inderdaad van Plant & Interieur.

Ik heb ook nog een ongewortelde stek staan van een Hoya Calicyna maar ik vrees dat die niet aan wil slaan. :=
De rest van mijn Hoya’s zijn allemaal volle planten.

Is dat geen Yucca, Blueflower?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:31

De Yucca is de 3e van links of 2e van rechts. Dat kreng hebben wij al :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:35

Goeiemorgen! :+ Sorry.
De tweede van links is een tabaksplant, volgens mij. Ficus Lyrata.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:42

Puera schreef:
Goeiemorgen! :+ Sorry.
De tweede van links is een tabaksplant, volgens mij. Ficus Lyrata.

Dank je, dan denk ik dat ik die ga proberen te scoren. :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:57

Hoya kerrii <3 heb er alleen de geschikte plek niet voor dus ik koop hem maar niet denk ik.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:13

Lekker de directe zon in en van de zomer mee naar buiten. Vinden ze heerlijk. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:15

Ik heb twee hoya pubicalyx splash, die niet heel gelukkig zijn en continu blad laten vallen. Staan in mn vorige post op de foto, naast de tv. Maar ik kan geen grotere bak vinden die past op het tv meubel. En qua standplaats moeten ze het ook hiermee doen, want de klimdraden hangen nu eenmaal daar aan het plafond.

Maar als het zo doorgaat dan komende lente maar beide een grotere pot, ipv over in 1 grote bak. Dan zijn ze hopelijk weer wat tevreden. Ik check elke week panisch op beestjes, niks te zien.

En nog een hoya carnosa stek in de vensterbank, die wel blij is :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:39

Afbeelding
Familie Kerrii in de winterrust. Ze gaan van de zomer weer allemaal naar buiten toe.