Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:32

Ik vind vrije uitloop ook best een wazig terrein. Ik kwam eerst altijd langs twee boerderijen met vrije uitloop kippen. Plek A stonden een paar kippen nog geen halve meter buiten, de rest binnen. Uitloop gras met enkel er rond bomen. Dat durven ze dus niet. Plek B grote uitloop met op meerdere stroken lage struiken. Hier uiteraard veel kippen buiten. Maar ja ik ga niet meer betalen voor eieren van een plek zoals A, waar ze in theorie buiten kunnen, maar niet durven. Weet niet of daar betere regels voor bestaan? Voorlopig hou ik het op scharreleieren (liefst eigen kippen, maar ik moet er eens over hebben met mijn huisbaas :+ ).

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:41

Zo is het ook zo dat vrije uitloop kippen 's winters helemaal niet buiten komen, en aangezien ze niet oud worden er dus hele generaties hun leven lang binnen zitten..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:05

Een kip heeft een productietijd van 60 weken (en een opfok van 20 weken). Ze zijn de kippen voorzichtig aan langer aan het houden, ze willen naar 100 weken toe (zonder geforceerde rui).

Citaat:
Gebruik vrije uitloop
De vrije uitloop moet dagelijks uiterlijk van 10.00 uur tot zonsondergang toegankelijk zijn. Aanbevolen
wordt een vrije uitloopperiode van 8 uur. Om het risico van parasitaire infecties te verminderen, wordt
beurtelings gebruik van de vrije uitloop aangeraden.

http://www.agromix.nl/images/e_NL_Ltf%2 ... 13%204.pdf

Ik lees nergens dat vrije uitloopkippen (stempel 1) alleen in de zomer toegang moeten hebben tot de uitloop.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:05

Ik heb eieren uit eigen gehouden kippen ( kennissen van mij) 10 voor 2 euro.
Die kippen hebben het echt goed dus heb daar geen naar gevoel bij :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:05

Volgende maand huishoudbeurs :D!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:40

Nog nooit geweest, maar dat schijnt leuk te zijn ja!

Ik heb al mijn halve kaart vol van de Emte :o
Vorige week voor 20 euro gekocht.. Vandaag ook weer voor 20 euro, inclusief wat Valess (was in de aanbieding, dat vries ik gewoon in) en de veggie sate waar extra zekels bij zaten.. En de meneer voor me spaarde ze niet, en die had voor 70 euro aan boodschappen, die mocht ik hebben *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:37

Vandaag heeeerlijk wezen Hamsteren! Ik heb boodschappen voor de hele week in huis + nog voorraad en ik was iets van 32 euro kwijt. Ik heb bij de appie o.a. 4 pakken Green Ice Tea, 4 blikken Unox soep, een pak donuts (gewoon omdat het kon :D ), 2 doosjes Lipton? thee, 2 Unox rookworsten, 4 schnitzels (2 verschillende soorten) en 4 kipburgers gehaald. Ben heel benieuwd wat ze volgende week in de aanbieding hebben!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:03

Vriendlief is ook wezen hamsteren, maar liefst € 23,00 bonusvoordeel :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:04

Voor mij stond er weinig bij helaas.. Alleen de soep, maar die maak ik tegenwoordig liever zelf :9
Ik ben benieuwd naar de aanbiedingen voor volgende week!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:08

Deze week voor 37 euro ingeslagen, dit is voor mij veel meer dan mijn normale boodschappen maar echt alles was op uit de koelkast en vriezer. Meer dan 15 euro aan bonusvoordeel gehad! De superfoods zijn ook in de bonus wat er voor zorgde dat 2 grote verpakkingen gojibessen mij nu 5 heeft gekost ipv 10 euro!

Verder heb ik mij over laten halen om 4 kilo perssinaasappels te halen :+ Had sowieso 1 net nodig en ze waren in de bonus dus ik dacht: Ach, voor 60 cent kan er nog wel 2 kilo bij. Dat wordt veel vers sinaasappelsap drinken deze week!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:15

Ik heb ook wel wat aanbiedingen gezien die ik wil halen bij de ah van de week :))
Ik heb voor kerst een grill apparaat gekregen, dus dat is lekker snel vlees klaarmaken voortaan :D Vandaag een kipfilet gegrild, witte bonen in de magnetron, had geen zin in aardappels dus hop in 2 minuten was mn eten klaar, fantastisch

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:17

Wij grillen al ons vlees :) heerlijk en hoeven geen vet oid te gebruiken. Ideaal

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:31

Alles? Kan je er ook schnitzels enzo onder stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:34

Ik heb een tosti / grill eigenlijk nooit bij stil gestaan := , braadzakken doe ik altijd de kippenpoten in

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:30

Ja alles :)
Kip cola maak ik wel in de wokpan. Rest gaan tussen de grill. Schnitzel saucijs kipfilet hamburgers frikandellen :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:19

Ik doe speklapjes en karbonade ook op .. de grillplaat..ik ben nu bezig met een huishoudschema, nooit gedaan maar nu ik 2 dagen gastouder ben, en iedere ochtend en avond stalmedewerker, is plannen toch niet zo gek..iemand tips.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:28

Hoe doen jullie dat met de grill, smeer je die nog in met boter of olie ofzo? Wij hebben sinds kort ook zo'n apparaat, maar tot nu toe steeds voor tosti's en panini's gebruikt. Oh en 1x voor diepvries hamburgers, maar dat werden echt van die slappe frisbee's.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:12

Nee. Komt genoeg vet of vocht uit het vlees. Hebben een contactgrill van Tefal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:14

Die van mij hoef je nergens mee in te smeren. Vlees erop, ding dicht en het is al bijna klaar. Vindt dat ding echt ideaal :j

Oh de huishoudbeurs, nog nooit geweest.. misschien wel keer leuk om te gaan haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:59

Ik eet dan wel geen vlees dus dat weet ik niet, maar broodjes en vega burgers leg ik altijd tussen bakpapier in de grill. Dat scheelt een hoop werk :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:31

Ik ga vanmiddag hamsteren *\o/* hopen dat ze oa nog wasmiddel hebben! Ik ben van plan om voor zo'n 40 euro te kopen en zo'n 20 uit te geven. Hopen dat ik me daaraan kan houden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:39

Hier heb ik ook wat gehamsterd. Uiteindelijk 30,- uitgegeven voor o.a. 4 flessen met wasmiddel. Heb nog biologische shoarma nodig bij de Jumbo en een paar boodschappen bij de Lidl. Denk dat ik nu eindelijk weer aan mijn weekbudget ga komen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:31

8nnemiek schreef:
Ik eet dan wel geen vlees dus dat weet ik niet, maar broodjes en vega burgers leg ik altijd tussen bakpapier in de grill. Dat scheelt een hoop werk :)

Oeh, dat scheelt schoonnmaken! Wordt het net zo snel gaar? :P
Net even bonusaanbiedingen ingeslagen bij de Appie. Unox rookworst nu nog goedkoper per stuk dan de eigen merk, dus dan de unox maar meegenomen, zelfde met de pasta saus. en boerenkool en kaas in de bonus :) Heb nog aardappels en spekjes, dus dat wordt morgen stamppot maken ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 05:54

Met bakpapier wordt het net zo snel gaar ja, en het wordt ook gewoon bruin :) het scheelt een hoop schoonmaakwerk, en bij mijn grill begon de anti-aanbak-laag al heel snel los te laten wat heel ongezond schijnt te zijn, dus daar hoef je je dan ook geen zorgen meer om te maken :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:15

Ik doe er idd ook altijd bakpapier tussen!