[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:16

Ik denk dat het nu al veel te laat is om er zelf wat aan te doen :o Bij vochtschade moet je eigenlijk al gelijk ingrijpen, goed laten drogen ook al doet ie het in eerste instantie nog. Ik zou er lekker mee naar een reparatietoko gaan. :j

Cer

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:42

Oh waterschade is echt naar :n

Ik word sinds een week echt schijt chagrijnig van de batterij van Mn 7.. dikke maand geleden ge-update, niks aan de hand, tot een dag of vijf geleden. De batterij stroomt gewoon leeg :(

De meeste tips (achtergrond activiteit, WiFi netwerk, energiespaarstand) heb ik al toegepast maar t blijft een drama.. voorheen kon ie makkelijk 24 uur en intensief mee maar nu is t na Kort gebruik en verder stand-by al klaar. Zeker 3x per dag aan de lader

Iemand nog een geniale tip? -O-

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:51

Cer ik vermoed de buiten temp die meespeelt daar kunnen batterijen slecht tegen :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:15

Wordt t dan beter in de winter?
Nou dan laadt ik gewoon wel 3x per dag op, de zomer bevalt me best :j :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:53

Ik lees het op meer plekken dus ik hoop stiekem van wel.
Las ook een aantal met de 8 en het draadloos laden dat dat niet goed gaat nu en dat het al stop voordat hij op 100% staat
Vandaar dat ik eigenlijk denk dat dat toch met die warmte te maken heeft of in ieder geval een mede veroorzaker is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:47

Cer installeer de app Battery Life eens... dan kun je het slijtage niveau zien.

Batterijen kunnen tot eind dit jaar voor 29 euro ipv 89 euro vervangen worden. Kan wellicht de moeite waard zijn. Batterij van mijn iphone was écht helemaal op. Nu die vervangen is, is er niks aan de hand. Helaas begint nu mijn wifi/gps en bluetooth signaal af te takelen :( ...

kom op iphonetje! Ik wil graag die budget variant die straks uit komt! Je moet het nog ff een maand of 3 volhouden!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:56

Je kan bij instellingen en dan batterij zelf zien hoe je batterij er aan toe is.
Verder kan dat batterij vervangen voor dat bedrag tot het einde van heg jaar idd.
Al doen ze dat pas als je batterij onder een bepaald nivo is of tenzij je echt erom vraagt.
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-ac ... vervangen/

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:57

Kido schreef:
Je kan bij instellingen enndan batterij zelf zien hoe je batterij er aan toe is.
Verder kan dat batterij vervangen voor dat bedrag tot het einde van heg jaar idd.
Al doen ze dat pas als je batterij onder een bepaald nivo is of tenzij je echt erom vraagt.
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-ac ... vervangen/

Nee hoor, status van de batterij doet er niet toe. Iedereen mag 1 malig vervangen met een iphone 6 of hoger.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:59

Als je het wilt doen, zou ik het trouwens als het ff kan niet bij Amac doen. Die gooien er nog even 10 euro bij op en beweren dood leuk dat als je het ergens anders laat doen, dat het dan geen apple batterij is... uuh.. dudes... jullie zijn niet het enige bedrijf die officiele apple reparaties doet!

Ik heb het uiteindelijk bij CARD services in Utrecht laten doen. Die doen het waar je bij staat, en gewoon voor die 29 euro.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 06:19

Ik kan bij instellingen ook zien wat Mn batterij status is? Daar staat 92% max capaciteit.. of bedoelen jullie iets anders?

Deze is net een jaar oud, ik ben van Mn appletjes niet gewend dat ze problemen geven eigenlijk .. Mn moeder loopt nog steeds vrolijk met mijn 4 in t rondt :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:59

92% kan!
Mijne is 1,5 jaar oud (ook 7) en heeft 89% capaciteit.

Mijne lijkt de zomer juist wel leuker te vinden, dan gaat mn accu mee.
Bij zowel mn 6S als de 7 waren de winters dramatisch...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 10:12

Geen idee eigenlijk of die batterij status hetzelfde is als het slijtage niveau in de Battery Life app.

Als dat wel zo is, dan zou er dus 8% slijtage zijn. Lijkt me normaal en niet iets waardoor je 3 keer per dag moet opladen. Mijn slijtage was vlak voor het vervangen echt 50-60% of zo. Ging nergens meer over. Telefoon is alweer bijna 4 jaar oud en wordt zeer intensief gebruikt.

Maar houd het in je achterhoofd. Misschien toch interessant om tegen het einde van het jaar alsnog te vervangen. Ik had het sowieso gedaan. 29 euro is niet veel en kin je toch weer kwa batterij als nieuw vooruit.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:27

Mijne heeft een max capaciteit van 84%. Gaat om een iPhone SE die ik nu precies 2 jaar heb, vind ik best wel netjes :)
Ik hoop dat de SE2 er echt nog gaat komen, anders zit ik nog wel even met dit toestel vast haha

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:36

Oh ik wist helemaal niet dat je dat kon die zien capaciteit. Eventjes gekeken, mijn iPhone SE van 2 jaar oud heeft nog maarliefst 93%!
Bijna zonde dat ik over 2 weken een nieuwe 8 krijg/koop haha :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:07

Battery app zegt idd ook 8%.. en dat ie nog uuuuren dingen kan doen.. :\
Nou dan hou ik t maar even op t warme zomerweer
Thanks!!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:44

Heb je al een harde reset geprobeerd?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:45

En gebruik je de originele lader en kabel om op te laden?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:08

O Thanks voor de tip! Ik wist ook niet dat je dat kon zien hoeveel capaciteit je batterij nog heeft. Mijne is in januari 2 jaar;m, en 87%..
Na mijn idee is mijn batterij van deze iPhone nooit op en top geweest.. ging altijd snel leeg en nog.. maar het valt te doen nog, over een poosje verlengen :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:29

Ik heb een vraagje :)
Ik krijg binnenkort een nieuwe iPhone dus dan ga ik al mijn apps en dergelijke overzetten middels een reservekopie via mijn Mac. Ik wilde daarom vast mijn oude iPhone opschonen door alle foto's eraf te gooien (bijna 9.000, oeps :') ) maar er zijn enkele foto's die ik wel wil bewaren en die zitten allemaal in Favorieten. Ik kan alleen nergens vinden of ik dan alle foto's kan verwijderen behalve die in Favorieten staan... Iemand enig idee?
Met de hand uit selecteren zie ik namelijk niet zo zitten... :P

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:50

Nee, ik ben bang dat je je favorieten dan ook verwijderd. Ik zou ze even naar een dropbox account of iets exporteren zodat je zeker weet dat je ze behoud. Dan kan je alles verwijderen en die gewoon weer terug downloaden vanuit dropbox.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:33

google foto's is daar wel erg handig voor, foto's staan digitaal en gaan gewoon meteen van gsm daarheen, dan kun je die lokaal op je gsm staan verwijderen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:40

Ah bedankt voor de tips!
Uiteindelijk heb ik gewoon alle foto's van 2016 en 2017 verwijderd. Dat scheelt me al 5000 foto's :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:11

Ik heb inderdaad apple draadjes en stekkers om op te laten.. sowieso lukt er niks met een ander merk :') dat heeft ie gelijk in de gaten... -O-

De harde reset lijkt een beetje gewerkt te hebben, hij stroomt iets minder snel leeg.. +:)+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:34

:wave:

Graag zou ik jullie mening weten over mijn dilemma.
Ik heb momenteel een iPad air (eerste variant) maar afgelopen schooljaar heb ik gemerkt dat hij toch echt ouder wordt. De batterij wordt minder, hij loopt sneller vast en ik merk dat ik er niet echt veel meer kan vragen.
Ik zou nu graag de iPad pro 10.5 inch kopen. Kies dan heel bewust voor de pro variant omdat je er een vast toetsenbord aan kan doen. En hij zo dus meer een vervanging wordt voor m’n laptop.
Ik heb nu wel een Bluetooth toetsenbord maar dit vind ik minder prettig.
Verder kies ik voor een iPad omdat ik dit heel prettig in gebruik vind op m’n werk. Heel handzaam en makkelijk in gebruik op welke plek waar ik ook sta in m’n klas.

Nu het dilemma er zijn natuurlijke geruchten voor een nieuwe iPad pro. Zal ik wachten tot deze uit is en schaf ik dan deze aan of zal ik hem nu al aanschaffen. Het zal zo een vooruitgang zijn dat ik het in snelheid niet echt zal merken maar zou de ondersteuning ook minder worden? Dus zou een nieuwere gewoon langer mee gaan?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:33

Persoonlijk denk ik wel op aardig wat verbeteringen en zou ik wachten op de nieuwe.