[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:54

Mootje schreef:
Ik vind dit huis trouwens helemaal geweldig: http://www.funda.nl/koop/vlaardingen/hu ... -28/fotos/
Maar om nou mijn huidige appartement met rond de 30.000 verlies te verkopen (verkoop is gegarandeerd binnen drie maanden door de koopgarant-regeling), vind ik oninteressant!

Is totaal niet mijn ding :o Ook flink klusobject :=
Maar idd zonde om met verlies te verkopen als het niet nodig is :j :j Wat houdt die regeling precies in??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:56

Ik heb mijn appartement gekocht met 25% van de projectontwikkelaar. De projectontwikkelaar is verplicht om mijn appartement terug te kopen binnen 3 maanden na aangetekende brief van mij. De winst of verlies delen wij 67.5% / 32.5%.
Ik ben nogal verwend en dit was de enige manier om dit soort appartement te kopen met mijn salaris icm een paard :)

Manzano, inderdaad := Gelukkig heb ik zelf geen twee linkerhanden.

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:01

Ah op die manier!!!! Kan me voorstellen dat het in zo'n situatie een prima oplossing is!!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:04

fokfanaat schreef:
is wel heel zonde geld idd als je bv door andere baan, of relatiebreuk toch moet verkopen,

Maar goed, als je het zo bekijkt moet je nergens meer aan beginnen :+

@ Mootje: nice! Ben je nu wel serieus aan het rondkijken? Je hebt toch geld over nu je paard weg is :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:51

*Heeft weer flink bij moeten lezen, wat is het ineens snel gegaan hier*

Dat is inderdaad een behoorlijk bedrag rowo! Hopelijk is er nog minimaal 60.000 vanaf te onderhandelen...

1 van de huisjes die we donderdag gaan bekijken heeft nieuwe ramen nodig (en eventueel kozijnen, is enkel glas). Als we dat huis zouden kopen en als het financieel mogelijk is voor ons willen we op eigen kosten (niet via hypotheek) eventueel de bijkeuken, die er bij het andere huis wel bij zit, aan laten bouwen. Maar dat laatste heeft nog niet veel haast, kan ook over een jaartje of wat. Voordeel van dat huis tegenover dat andere (wat iets groter is, met bijkeuken, volledig dubbelglas en een grotere tuin heeft) is dat de tuin op het zuid/westen ligt ipv noord/westen. En sinds dat je de tuin niet zomaar kan verplaatsen heeft dat huis wel de voorkeur nu, ook al is het kleiner en moet er meer aan gedaan worden.
Ik vind het nog steeds zo vervelend dat vriendlief niet eerder vrij kon krijgen van zijn werk. Heb afgelopen maandag een afspraak gemaakt voor de week erop donderdag. Dat duurt zo lang :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:18

Yes!! We hebben de haard besteld!!!!!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:53

Leuk! Wat voor haard? (foto?)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:37

]Deze. Al is er zo op een plaatje weinig van te zeggen, want die vlammetjes zijn altijd gewoon geshopt :')

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:51

Stoer! Een gashaard of alleen voor de sfeer?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:56

Gesloten gashaard idd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:59

Echt heel mooi! Wat kost nou zoiets?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:06

Wauw gaaf zon haard! Wil ik ook echt graag maarja ons kamertje is beetje te klein ervoor... Maar mooi dus! :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:41

Mooie haard! Wil ik ook wel hebben :D
Ben ook wel benieuwd naar de kosten...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:54

Ongeveer 5 duizend.
(excl aanleggen gasleiding/kraan en stucen)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:33

:$

Wat een geld! :oo

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:05

rowo schreef:
Nou gisteravond ging goed. Aannemer had wat foute aannames gedaan, maar we hebben ook wat 'overbodige' dingen geschrapt. Morgen krijgen we een nieuwe offerte, daarna gaan we onderhandelen. Maar 60.000euro is er nog niet af hoor :+

Voorlopig laten we er nog geen 2e aannemer naar kijken. Tegen alle aanbevelingen van iedereen in :o Ook blijven we voorlopig nog met dit huisje bezig. Van dit soort woningen heb je hier in het dorp er gewoon amper wat. T is een super leuke straat, zeer gewild en dichtbij het centrum.

Dusssss.... voorlopig blijven wij lekker eigenwijs :D En gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

Tuurlijk! Groot gelijk. Jij hebt bij dit huis iets voor ogen en dan moet je gewoon alle opties bekijken bij de mogelijkheden. :j Maar een kritische noot is dan altijd toch wel fijn. Ik waardeer dat zelf altijd wel, omdat het je soms met 2 voeten goed op de grond kan houden. Dan maak je een echt wel overwogen besluit! Ben wel heel benieuwd wat of het gaat worden. Beter eigenwijs, dan die van een ander. ;)

Nicolletje: Maten zeggen weinig. Iets kan heel praktisch zijn ingedeeld, ook al is het klein en andersom. Momenteel zijn de afmetingen van ons huis groter dan bij jou, maar bij een gezin met 3 kleine kids en een heel onpraktische indeling, woont het ongelooflijk klein! Daar komt bij, dat we maar één woonlaag hebben. Dus alles moet in die 6 x 11,5 m. Badkamer is hier 3 m2 bijvoorbeeld. Er is alleen een douche en in de keuken kan je je kont niet keren! En qua afmeting is het groter. Woonkamer is krap 3,5x4... 8-)

Mandy: Jouw vader zal ook wel kennis hebben of je niet bestolen wordt door een aannemer. Ik denk dat dat ook wel scheelt. Bij ons hebben we van meet af aan aan 2 aannemers verteld, dat ze offerte mogen maken. Dat weten ze van elkaar. Dus ze kunnen voor ze offerte maken, al laten weten of ze mee willen doen of niet. Dat scheelt natuurlijk wel. Bij ons zal een architect zowiezo de voorbereidingen doen verwacht ik. Eens zien wanneer we toe zijn aan dat traject. :D
(Zo iets dus, zoals Nicolletje omschrijft. :+ ) Maar ja, bij het bouwen van een huis komen zoveel kosten kijken, dat ik meerdere offertes naast elkaar wil leggen idd. Ook om eventuele onvoorziene posten zo veel mogelijk te ondervangen. Dat kan ontzettend schelen in de kosten.
Ik ga echt niet over een duizend euro liggen vallen, maar wat ik uitspaar aan de aannemer, bespaar ik aan hypotheek en kan er net voor zorgen dat we geen droog brood hoeven te eten en dat we toch net wel dat éne extra detail wel uit kunnen voeren. Dus ja, ik speel ze wel tegen elkaar uit. Ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Zo zie ik het ook! Sponsoren kan bij heel veel andere dingen ook nog. De aannemers die offerte mogen maken, zijn ook bekenden van ons. Dus we gunnen ze een kans en ze snappen zelf ook wel, dat we gewoon alle opties willen bekijken. Daar is niks onbeschofts aan.

Manzano: Je voorbeeld onderstreept idd hoe wij er ook over denken.:j
Haha, bij ons is een dilemma. De buum is aannemer en wil het héél graag bouwen. En de gunfactor is natuurlijk ook groot bij ons. Beter een goede buur dan een verre vriend hè? Maar hij vond het prima, dat we vergelijken. Verstandig zelfs. ;) Bij de ander is de gun factor ook groot. Da's ook een goede kennis van ons. De buren zijn geen buren waar we de deur bij platlopen, maar zij zijn wel altijd heel behulpzaam en vriendelijk. Daar loop ik natuurlijk ook niet aan voorbij.

Fokfanaat: Haha, jij schrijft wat ik denk! voor 160.000 heb je idd een huis een heel eind staan, mits je de grond al hebt natuurlijk.

Manzano: Ik vind gewoon, dat je voor je investeert, je je zelf moet afvragen hoe lang je er denkt te gaan wonen. Momenteel geloof ik dat ik hier niet weg wil, maar we hebben ook een 2-onder-1 kap gehad en toen wisten we al dat het voor maximaal 5 jaar zou zijn. Dan richt je een huis heel anders in. (Althans) ik wel...

Je hebt smaak! Dat geef ik je na! Wat een mooie gashaard! En wat een geld idd, wij willen in ons huis wel een aansluiting maken voor een gashaard. We hebben er één in de opslag staan uit ons oude huis. Die was heel sfeervol. Kindjes moesten hier ook echt zoeken waar ze hun schoen nou moesten zetten voor de sint. hihi. <3

Nou hier nog niks van de gemeente, maar het droogt lekker, dus hopelijk binnen een maandje in elk geval vooruitgang in de wei... Ik wil een bak! Helemaal nu er een vervoers'verbod' dreigt te worden ingesteld...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:24

manzano schreef:
]Deze. Al is er zo op een plaatje weinig van te zeggen, want die vlammetjes zijn altijd gewoon geshopt :')

Afbeelding

Mooi!
Is dit er eentje waar je geen schoorsteen voor nodig hebt ofzo?

Idefix, de aannemers die ik omschreef wisten niet dat ze tegen elkaar uitgespeeld zouden worden toen ze kwamen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:27

Gesloten gashaarden hoeven niet boven het hoogste punt van je huis uit te komen nee. Dus deze krijgt een buis eerst 1,5m omhoog.... dan gaat ie door de muur naar buiten.
In ons geval zit daar nog een garage waar hij dan daar door het garagedak gaat.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:20

Jeetje, wat een bedragen Rowo! Wel spannend hoor. Maar waarom de keus om niet een tweede aannemer te laten kijken?

Inderdaad een handige situatie Mootje :j. Hier in de regio doen ze daar niet aan, maar hier hebben ze de zgn. starterslening. Heeft mij ook goed geholpen. Een via-collega is bezig met een huis in Delft en die kan dat inderdaad doen met koopgarant. Wel super dat er in deze tijd toch wel mogelijkheden zijn!

Spannend Stybba! Je kan zeker niet wachten!

Oh, mooi zeg zo'n haard! Als ik ooit een strakke woning koop, zou ik dat er ook in willen. Nu komt er gewoon lekker een schouwtje met gelhaard erin <3. Wel flink wat geld ervoor trouwens, schrik er een beetje van. Maargoed, dan heb je uiteindelijk ook wel wat!

Hier zijn we met de lekkage helaas nog geen stap verder. Makelaar heeft met de vorige eigenaren aan tafel gezeten en deze zeggen dat ze de reparatie gedaan hebben en grofweg dat ik dus niet moet zeiken. Wij blijven erbij dat ze het verkeerde hebben gerepareerd. Nieuwe stuclaag in de slaapkamer vertoont nu een breuk en er zit zelfs alweer lichte schimmelvorming op. Dat mag niet na 6 weken! Heb de notaris gebeld voor hulp, maar die vreest voor een ja/nee kwestie, dus raadt me aan om de rechtsbijstand erop te zetten. Ik heb daar toch totaal geen zin in?! Al dat gedoe, al dat heen- en weer gebel.. Ben er zo klaar mee. Wil het gerepareerd hebben en mijn badkamer verder gaan afbouwen! Nouja, maandag een belletje plegen en even zien waar het schip zal stranden.
Verder gaat de voorkant gelukkig wel de goede kant op. Resultaat na een stuclaag <3, het begint er nu gelukkig weer een beetje woonbaar uit te zien. Voorkant is eind volgende week klaar. En dan zal het nog spannend worden hoe het met die lekkage gaat lopen, want nu kunnen we aan de achterkant nog niet verder.
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:27

@ Idefix: je rijdt dus nu gewoon in de wei? Hoe lang moet je nog wachten op een reactie van de gemeente dan?

@ Manzano: vind die haard wel echt super mooi. Modern, maar toch erg sfeervol.

@ Yv_: ziet er stoer uit. Heb je al meer foto's? Ben wel benieuwd.

Nou de 1e aangepaste versie van de aannemer terug gekregen en zonder de opslag te verlagen en de algemene kosten (die mijn pa voor zijn rekening gaat nemen met zijn eigen bedrijf) zitten we onverwacht al 30.000euro lager. Daarnaast kunnen we waarsch materialen veel scherper inkopen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:33

Ah vandaar! Heb ik waarschijnlijk overheen gelezen, sorry. Maar het was ook erg veel bijleeswerk he :P.

Ik ben een album aan het maken, zal een paar printscreens maken en ze even uploaden. Wel leuk om te zien hoe het was, hoe verrotte slecht het werd ( :') ) en hoe het nu aan het worden is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:34

Yv, Wat een gedoe zeg :(:) Als het goed is neemt je rechtsbijstand de hele zaak over, zodat jij er niet continue op hoeft te zitten!
Rowo, Dat scheelt al een hoop!

Gisteren het buurtje van het huis verkend dat ik gepost had... Die kant van het buurtje kende ik nog niet, maar het viel me tegen := Een paar straten verderop is veel meer sfeer en er is sowieso een parkeerprobleem.... Zou daar denk ik nooit mijn auto kwijt kunnen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:35

Ik zou me dood ergeren als ik slecht mijn auto kwijt zou kunnen.... Dat doe ik hier soms al.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:38

Het is echt een jaren '30 buurt, met ik geloof 0.9 parkeerplaats per woning :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:41

Oh lekker. En vooral omdat tegenwoordig zowat ieder huishouden 2 auto's heeft :+