Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:44

Spaansepony schreef:
OneLiner schreef:
Hier de makelaar maar gebeld maar nog steeds geen animo voor ons huis.
Valt me echt tegen.
Sprak toevallig iemand uit de buurt, haar huis staat ook te koop en heeft weinig kijkers dus het viel haar ook enorm tegen.

Ik ben dan wel heel benieuwd waarom, wil je je huis hier delen? Mag ook per PB hoor, Ben benieuwd waarom mensen dan afhaken. -O-

Ik ook maar snap het ook als je niet wil delen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:25

Ik snap het wel, want je huis is echt voor een specifieke doelgroep en die moet nu maar net het geld hebben om een huis te kunnen betalen. En dan moet je echt zorgen dat de advertentie er picobello uitziet, dus geen foto,s die vertekenen. Ik weet de prijs niet, maar niet veel mensen zoeken een huis met 6 slaapkamers tegenover een speeltuin.

Ideaal voor groot gezin, maar dan moeten ze het ook nog kunnen betalen.

Misschien is de prijs wel te hoog of zelfs te laag wat mensen afschrikt.

Maar neemt niet weg dat het gewoon balen is dat er nog niemand wilt komen kijken. Soms moet je geduld hebben en wordt een woning pas interessant als hij wat langer op Funda staat.

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:20

Wat balen, oneliner. Het huis ziet er picobello uit, misschien ligt het aan de tuin? Die vind ik op de foto’s niet echt aantrekkelijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:26

Ik heb je huis opgezocht, Oneliner. Alleen vluchtig bekeken, maar volgens mij is het een keurig huis waar je zo in kan en is de presentatie ook prima. Zie niet wat er verkeerd aan is. Alleen de tuin zou ik persoonlijk wat klein en niet zo aantrekkelijk vinden, maar dat ben ik. Verder heb ik nul kennis van de regio en de prijzen, dus daar kan ik echt niks zinnigs over zeggen.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 17:25

Bedankt dames!

Ik snap wel een beetje wat jullie bedoelen hoor, het oogt in het echt ruimer maar ik hou wel van strak en niet al teveel groen haha en groter kan ik het helaas niet maken.
Wat ons destijds zo aansprak is dat de kinderen direct door de achterpoort in de speeltuin zijn en we er dus weinig 'last' van hebben in de tuin.
Dat speelpleintje is toch een beetje het verlengstuk van de tuin, dus ik hoop dat andere gezinnen met kinderen zoiets zoeken en het hen aanspreekt.
Onze kinderen worden nu ouder en spelen daar minder en hebben meer behoefte om in de tuin te voetballen en daarvoor is het een beetje te klein.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:13

Had je hier een link geplaatst ?

Ik heb via funda ook een keer in mijn ouderlijk huis gekeken. Toch blijft dat raar :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:32

Is de doorgang naar de speeltuin ook "overduidelijk" benadrukt in de advertentie OneLiner? Dan wel met een foto vanuit de tuin met zicht op de speeltuin (als dat mogelijk is), of in het begin van de tekst?
Als het voor jullie hét pluspunt was dan is de kans groot dat dat ook zo is voor de toekomstige kopers en zou ik daar flink de nadruk op leggen.

Is het ook door de makelaar op social media gedeeld?

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 23:54

Bielsje schreef:
Is de doorgang naar de speeltuin ook "overduidelijk" benadrukt in de advertentie OneLiner? Dan wel met een foto vanuit de tuin met zicht op de speeltuin (als dat mogelijk is), of in het begin van de tekst?
Als het voor jullie hét pluspunt was dan is de kans groot dat dat ook zo is voor de toekomstige kopers en zou ik daar flink de nadruk op leggen.

Misschien niet genoeg.
Op de foto's is het niet direct te zien (dus geen foto met de poort open met zicht op de speeltuin) en in de advertentie staat dit:
"En een achterom welke grenst aan een speelveldje."

Maar dit staat wel onderaan de advertentietekst.
Hij is overigens door de makelaar wel op hun Facebook pagina gezet (wel pas toen hij al 2 dagen online stond).

@anca: Nee bij mijn weten heb ik de link niet gedeeld hier :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 08:22

OneLiner schreef:
Bielsje schreef:

Misschien niet genoeg.
Op de foto's is het niet direct te zien (dus geen foto met de poort open met zicht op de speeltuin) en in de advertentie staat dit:
"En een achterom welke grenst aan een speelveldje."

Maar dit staat wel onderaan de advertentietekst.

Hij is overigens door de makelaar wel op hun Facebook pagina gezet (wel pas toen hij al 2 dagen online stond).

@anca: Nee bij mijn weten heb ik de link niet gedeeld hier :')

Persoonlijk had ik dat dan laten aanpassen :j. Een mooie "doorkijk" foto bij de 1ste 3 foto's, of vrijwel bovenaan de tekst dat het een ge-wel-dig huis voor gezinnen is, een buitenkansje dat je nooit weer krijgt, met een speeltuin als verlengde van de tuin.

Het interieur kan helemaal geweldig zijn maar is altijd een smaak dingetje en kun je aanpassen, de ligging niet :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 08:53

Zou ik ook doen. Als dat voor jullie toen een uniek punt was om te kopen dan zou ik dat nu ook benadrukken. Het is een specifieke doelgroep, dat wel. Maar groot gezin met jonge kinderen wordt hier heel blij van.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:05

Maar even een andere vraag waarom deel je zelf ook niet de advertentie.

Zat Facebook vrienden bij mij die het doen met de vraag om verder te delen. Dan krijg je een veel groter bereik.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:26

Marcella schreef:
Maar even een andere vraag waarom deel je zelf ook niet de advertentie.

Zat Facebook vrienden bij mij die het doen met de vraag om verder te delen. Dan krijg je een veel groter bereik.

Ik heb hem ook op mijn eigen Facebook staan en een aantal vrienden hebben de link gedeeld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:27

Okay sorry dat had ik niet begrepen.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 08:55

Mag ik even balen?
2 bezichtigingen ingepland bij ons huis en 2 keer last minute afgezegd.
Baal daar echt van, vooral omdat je er toch tijd in stopt om extra op te ruimen etc.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 08:56

Het zit nog niet mee bij jou OneLiner… balen hoor

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:03

Jammer,krijg je ook te horen waarom het is afgezegd? En is de makelaar wel pro actief genoeg?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:03

Oh, dat is zeker balen, zeg!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 10:44

Daar mag je zeer zeker van balen, ik persoonlijk was woest geweest _-:(

Het begint nu wel een soort van wat te lopen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 10:53

Dat is zeker balen. Je kunt ook nog overwegen om een open huis te doen? Dat is vaak wat laagdrempeliger. Wij hebben ons huis uiteindelijk ook verkocht via deze weg. (Andere tijd, dat wel)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:12

Ik had gisteren een bezichtiging. Mooi huis.
Met een uitbouw en daardoor helaas minder tuin.

Wat me opvalt na een aantal bezichtigingen is het volgende:
Bij een uitbouw zie je toch vaak scheuren in het stucwerk, en makelaars doen net alsof dat normaal is.
Kozijnen die er net niet helemaal lekker bij staan.
Ook zie ik veel verwarmingen met afbladderende verf, daar heeft men dan even een spuitbus van de action overheen gehaald.

Het oogt zo slordig. Is dit normaal tegenwoordig?

Een huis kost veel geld, en ik snap dat in mijn prijsklasse alles zo ongeveer wel verkoopt.
Maar het voelt gewoon raar

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:50

karuna schreef:
Jammer,krijg je ook te horen waarom het is afgezegd? En is de makelaar wel pro actief genoeg?

De reden stond er niet bij.
Ik vraag me af of de makelaar daar nog naar vraagt of het gewoon aanneemt, ik betwijfel ook of de makelaar erg proactief is...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:51

Misschien toch eens een goed gesprek aangaan met de makelaar. Wat hij van plan is verder en ook even verder rondkijken naar een andere.

Hoe zijn jullie bij deze makelaar terecht gekomen?

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:56

karuna schreef:
Misschien toch eens een goed gesprek aangaan met de makelaar. Wat hij van plan is verder en ook even verder rondkijken naar een andere.

Hoe zijn jullie bij deze makelaar terecht gekomen?

Dit is een van de lokale makelaars, en we hadden hier een goed gevoel bij.
Hij kan natuurlijk geen koper toveren, maar misschien wel wat actiever promoten via verschillende kanalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:45

Luxorvalkje schreef:
Ik had gisteren een bezichtiging. Mooi huis.
Met een uitbouw en daardoor helaas minder tuin.

Wat me opvalt na een aantal bezichtigingen is het volgende:
Bij een uitbouw zie je toch vaak scheuren in het stucwerk, en makelaars doen net alsof dat normaal is.
Kozijnen die er net niet helemaal lekker bij staan.
Ook zie ik veel verwarmingen met afbladderende verf, daar heeft men dan even een spuitbus van de action overheen gehaald.

Het oogt zo slordig. Is dit normaal tegenwoordig?

Een huis kost veel geld, en ik snap dat in mijn prijsklasse alles zo ongeveer wel verkoopt.
Maar het voelt gewoon raar

Ik vind het niet normaal maar ik merk wel dat mensen steeds makkelijk worden. Vroeger moest je huis in top staat zijn anders raakte je het aan de straatstenen niet kwijt en stond het jaren te koop. In slechte staat werd gewoon een ton onder de vraagprijs geboden als je al de mazzel had dat je een kijker en een bod kreeg.
Nu is de tijd zo anders dat mensen heel makkelijk zijn. Take it or leave it en voor jou tien anderen als je niet wilt dealen met die scheuren en gebladderde kozijnen.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:52

Hier ook een huis gekocht waarvan de woorden 'afwerking' en 'onderhoud' niet in het woordenboek van de vorige verkopers hebben gestaan. 7 jaar lang.. Met 2 honden en een kleine. :')

We konden daar prima doorheen kijken. We gingen de vloer toch vervangen, dus dat het hele huis geen plinten had interesseerde ons niets. Die radiatoren verven we zelf wel weer, etc.