Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Gamova schreef:Hier in het voortgezet onderwijs maar op mijn school is er geen ruimte om vrij te krijgen buiten de verplichte CAO redenen (begrafenis, trouwen etc.)
Nu met mijn kleine kinderen die nog niet naar de basisschool zijn vind ik dat jammer want mijn vakantie is dus altijd heel duur in het hoogseizoen en als ik een vrije dag tussendoor zou willen krijg ik bij voorbaat nee...
Neonlight schreef:Binck8 schreef:Zal ASML wel zijn...
Jij gaat door naar de volgende ronde.
VanHuisUit schreef:Citaat:Als je €100/dag verdient, dan hou je daar op het einde met wat geluk €20 van over voor jezelf.
Da's wel heel weinig zeg verhoudingsgewijs.
Ik val ook onder de kleine ondernemersregeling en werk grotendeels onderwijs- en zorggericht, dan hoef je ook geen BTW af te dragen. M'n pensioen heb ik al bij elkaar en mocht ik arbeidsongeschikt worden red ik het met mijn spaarrekening tot mijn pensioen dus ik vind dat allemaal we geschoten. Met zo'n 1500 a 2000 Euro netto per maand red ik alles prima. En daar werk ik dan de uren naar. Dat zijn er niet zoveel, bewuste keus. Voor mij hoeft niet alles to the max. Werkt voor mij het beste. Anders krijg ik alleen maar stress![]()
![]()
![]()
Ik vond in het reguliere onderwijs werken helemaal niet zo flexibel. Zat altijd behoorlijk strak in de roosters qua lesuren en vergaderingen. Die vakanties moest ik toch vaak nog dingen doen. Ben wel 'blij' dat ik toen zoonlief klein was nauwelijks extra opvang hoefde te regelen omdat ik veel vanuit huis kon doen of dus vrij was maar voor de rest vond ik het een stressbaan eigenlijk eerlijk gezegd. Niet om de leerlingen of studenten maar vooral door de vaak bagger organisatiesik was ook geen ster in 'nee' zeggen, dat is ook niet handig
Varekaj schreef:Ik zit in de zorg en helaas pindakaas zitten wij met vooraf bepaalde loonschalen. Nu gaan ze bij ons echter overstappen en ik ga toch wel proberen om daar een voordeeltje uit te behalen als het echt concreet gaat worden.
JudithO schreef:Economie was inderdaad meer the big picture. Zelfs niet eens op bedrijfsniveau maar daar weer boven. Kansloos vak, had ik destijds echt wel meer van verwacht.
Er zijn inderdaad echt veel nuttige zaken die ze zouden moeten verplichten op school. Maar goed.
In Nederland hechten ze ook aan diploma's, dat werkt zelfs twee kanten op. Mbo functies werd ik het nooit omdat ik te hoog geschoold was. Zelfs met hbo functies die feedback gehad. Hallo, mag ik dat even voor mezelf bepalen?
Bij de zoveelste afwijzing heb ik opgebeld voor feedback en kreeg ik dat riedeltje weer te horen. Toen ben ik van frustratie gaan spuien hoe ik dan in de vrede aan een baan moest komen als ik om zo'n reden al afgewezen wordt. De volgende dag werd ik gebeld of ik alsnog de functie wilde. De persoon die het eigenlijk was geworden was na dag 1 al gillend weggerend
Varekaj schreef:In het eerste en tweede jaar hadden wij een overkoepeld van "wetenschappelijk werk". Daarin leerden we onder andere wanneer water kookt, maar ook hoe electriciteit werkt en de And/Or/Not circuits, en we hebben we van een sinaasappel een batterij gemaakt. Dat werd op een toffe, speelse manier gebracht door een jonge juf die er echt een hele fijne ontdekkingstocht van maakte telkens. Ze gaf in de latere jaren ook wiskunde, fysica en chemie maar door wissel van studierichting heb ik haar niet meer gehad.
Ik vind het zo zonde dat bepaalde vakken ten onder gaan door de leerkrachten die het geven. Geschiedenis, aardrijkskunde, chemie, die vakken werden magisch als je een leraar had die er echt met passie over kon vertellen. Zelfs wiskunde, mijn absolute buisvak, werd ineens een topvak toen ik een docent kreeg die er iets boeiends van wist te maken en goed kon uitleggen hoe het allemaal in elkaar zat. Zo eentje die het lampje kan doen branden zeg maar.