Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:00

Nou he! Helemaal Zwedengevoel erbij <3 hij lijkt erg op een kast die in het huisje stond waar we op vakantie waren vorig jaar.

Kijk ze hadden deze lamp. Zo mooi vond ik maar veel te klein voor in het trapgat. Moet echt groter. Iemand enig idee hoe zo'n type lamp heet? Nu wil ik dus die. Maar dan groot. :D

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:02

Die witte buffetkast heb ik ook bij staan kijken.vind m erg mooi.
Die heet iets met Lars want dat heb ik onthouden omdat mijn man zo heet hahahha

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:08

Die stoel is heeeel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:11

ClaudiaHS schreef:
Die witte buffetkast heb ik ook bij staan kijken.vind m erg mooi.
Die heet iets met Lars want dat heb ik onthouden omdat mijn man zo heet hahahha

:') ja larsfrid haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:18

suze_ schreef:
Nou he! Helemaal Zwedengevoel erbij <3 hij lijkt erg op een kast die in het huisje stond waar we op vakantie waren vorig jaar.

Kijk ze hadden deze lamp. Zo mooi vond ik maar veel te klein voor in het trapgat. Moet echt groter. Iemand enig idee hoe zo'n type lamp heet? Nu wil ik dus die. Maar dan groot. :D

[ [url=m/6TjhOo.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zo eentje in de hal (zie een vorige berichten), maar dan in het zwart...
Kwantum en Leenbakker hebben ze in een wat groter formaat. Volgens mij hebben die ook wel koperkleur... :j (en erg prijsvriendelijk!! :D )

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:44

Je hebt ze ook als cluster van 5 ofzo..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:54

suze_ schreef:
Monique dat zijn mooie stoelen allemaal zeg!

Wij gaan ze bij goesten & goesten waarschijnlijk vandaan halen. Moeten eerst nog even langs.

Wij wachten op onze nieuwe keuken, gaan volgende week beginnen en over twee weken komt onze nieuwe eettafel met stoelen van Chairs at Home. Foto´s volgen!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:01

Zo'n lamp als hierboven zag ik laatst ook in het groot bij de Tuinland.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:20

Die draadlampen vind ik ook erg leuk, alleen lijkt mij dat de bol zo nadrukkelijk aanwezig is, dus dat je echt een lichtbol/punt hebt waar je tegenaankijkt. Omdat er geen kap op zit?

Of misschien is het een kwestie van wennen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:24

Cer schreef:
Die draadlampen vind ik ook erg leuk, alleen lijkt mij dat de bol zo nadrukkelijk aanwezig is, dus dat je echt een lichtbol/punt hebt waar je tegenaankijkt. Omdat er geen kap op zit?

Ik zou 'm persoonlijk ook niet boven de tafel willen hangen om die reden.
Maar in een half of trapgat kijk je er niet echt tegenaan.

Aan de andere kant heb ik ook een touw in mijn slaapkamer waar een bol aan hangt en daar heb ik ook geen last van eigenlijk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:29

Het is weer modern he, van die lampen waar je tegenaan kijkt en ze hebben er nu ook wel hele mooie lampen voor. Maar wij hebben hier in de woonkamer van die Philips Hue-lampen, met dimbaar licht in allerlei kleuren en dan werkt zo´n open lamp niet echt, helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:01

Cer schreef:

Niert zozeer een kwestie van wennen als wel van de juiste sterkte nemen.
Bij LED is 4W vaak al te fel om zo tegen aan te kijken.
Persoonlijk vind ik voor deze 'blote' bollen 2,5W meer dan voldoende.
De Nittio van Ikea schijnt een heel fijn zacht licht te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:04

Bedankt voor het meedenken!
Ml twijfelt nog of hij ze mooi vindt. Maar hij vindt alle lampen zowat lelijk :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:06

@suze: die draadlampen worden nu heel veel aangeboden... of is het je echt om die kleur/vorm te doen ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:09

suze_ schreef:
Bedankt voor het meedenken!
Ml twijfelt nog of hij ze mooi vindt. Maar hij vindt alle lampen zowat lelijk :+

Wat vindt hij er lelijk aan? Ik kan vanmiddag wel even een foto maken van de lamp zelf.
Met die filamentlampen lijkt het vaak best heel erg chique.

Lastig zo'n man die alle lampen lelijk vindt :') Maar soms heeft het ook tijd nodig om te bedenken wat je mooi vindt. Ik woonde er al anderhalve maandag voordat ik een paar lampen had. Er hingen alleen maar pitjes uit het plafond. Al snel kwamen daar stolp lampen van de Action bij, daar heb ik er nu nog maar één van in gebruik. Nu moet ik alleen nog een lamp voor het toilet, de kledingkamer en voor mijn hobby/paardenspullen kamer. Maar daar kom ik vanzelf bij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:11

Ja ik heb er idd best wat gevonden. Maar ik ben ook wel een zeursnor met lampen op een of andere manier en vind er veel 'net niet'.
Koper vind ik het mooiste. Vorm diamant denk ik. Ben veel op google en pinterest aan het bekijken nu.
Wil ook geen lamp kopen omdat hij nodig is maar echt omdat we hen mooi vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:17

suze_ schreef:
Ja ik heb er idd best wat gevonden. Maar ik ben ook wel een zeursnor met lampen op een of andere manier en vind er veel 'net niet'.
Koper vind ik het mooiste. Vorm diamant denk ik. Ben veel op google en pinterest aan het bekijken nu.
Wil ook geen lamp kopen omdat hij nodig is maar echt omdat we hen mooi vinden.

Ik begrijp het zeursnorren helemaal hoor _/-\o_
Ik heb toen een vriendin meegenomen die wel knopen kon doorhakken. Heb nog geen dag spijt gehad van de keuzes!

Dus als het het net niet is, gewoon niet meteen kopen... :n pitje aan een touwtje werkt ook prima!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:46

Lampen zijn lastig! Hier was het óf mooi, óf het gaf genoeg licht :') Maar vind die hierboven wel gaaf hoor!

Even benieuwd naar jullie mening. Ik moet aan een nieuw bed, heb momenteel 160 breed, ik ben alleen dus red me er prima mee. Nu kan ik voor de nieuwe uit 160 en 180 kiezen, ik kan beide kwijt, en er zit maar weinig verschil in de kosten. Ik twijfel erg wat ik nu zal doen, want zo alleen vind ik die 160 best groot, maar stel er zou wel iemand bij komen, dan ben ik best gesteld op mijn eigen ruimte en is die 180 fijn. Ik ben niet van plan dan weer een nieuw bed te kopen, maar ga je daar rekening mee houden of went alles uiteindelijk wel? Wat zouden jullie doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:51

knabbelgirl schreef:
Lampen zijn lastig! Hier was het óf mooi, óf het gaf genoeg licht :') Maar vind die hierboven wel gaaf hoor!

Even benieuwd naar jullie mening. Ik moet aan een nieuw bed, heb momenteel 160 breed, ik ben alleen dus red me er prima mee. Nu kan ik voor de nieuwe uit 160 en 180 kiezen, ik kan beide kwijt, en er zit maar weinig verschil in de kosten. Ik twijfel erg wat ik nu zal doen, want zo alleen vind ik die 160 best groot, maar stel er zou wel iemand bij komen, dan ben ik best gesteld op mijn eigen ruimte en is die 180 fijn. Ik ben niet van plan dan weer een nieuw bed te kopen, maar ga je daar rekening mee houden of went alles uiteindelijk wel? Wat zouden jullie doen?

Ik heb nu nog 1.40m... een volgende wordt een lits jumeaux extra breed (2m dus, en dan moet hij ook nog extra lang). Maar dat zal pas zijn als er nog iemand bij komt waarmee ik serieus verder wil. Kunnen we samen investeren :$

Dus in jouw geval zou ik echt voor 1.80m gaan hoor... Hoewel, als er iemand bij komt... dan ben je ook alweer gesteld op je ruimte en is die 1.80m ook gewoon van jou ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:02

LinsxDot schreef:
suze_ schreef:
Ow das wel balen zeg!

Heb je goed verduisterende vd babykamer? Dat kan vooral als ze ouder worden helpen zomers met slapen gaan :D

Ja daar heb ik naar gekeken ook ivm middag slaapjes enz! Dat het wel goed donker is. Het is nog niet zo ver hoor :') maar wel de bedoeling dat dat een babykamer word. Maar wanneer dat is aan moeder natuur :') aangezien er wat nieuws moest dacht ik meteen dan maar goed aangezien niet om euro gaat.

Nou het s een witte uh was een wit rolgordijn en is helemaal geel geworden van de zon enz. In donker lijkt die nu weer zo mooi wit en dan staat de zon erop en denk je oops omggg :')

Ik durf mijn rolgordijn niet meer schoon te maken nu :')

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:06

DubbelDun schreef:
Cer schreef:

Niert zozeer een kwestie van wennen als wel van de juiste sterkte nemen.
Bij LED is 4W vaak al te fel om zo tegen aan te kijken.
Persoonlijk vind ik voor deze 'blote' bollen 2,5W meer dan voldoende.
De Nittio van Ikea schijnt een heel fijn zacht licht te geven.

Die heb ik nu boven de tafel , heel fijn licht :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:14

Ik zou altijd voor een 1.80m breed bed gaan als je de ruimte hebt. Toekomstgericht denken :-) Zelfs onze logeerbedden zijn zo breed en onze gasten (wij wonen in Spanje, regelmatig visite uit Nederland) zijn er allemaal heel erg blij mee. We hebben trouwens overal twee eenpersoons tegen elkaar en gekoppeld, zodat ik altijd nog een bed uit elkaar kan halen als we een niet-setje op visite krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:20

Als je de keuze hebt en er hangen geen nadelen aan zou ik ook zeker voor 180 cm gaan. De extra ruimte is echt heerlijk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:33

Janine1990 schreef:
Dus als het het net niet is, gewoon niet meteen kopen... :n pitje aan een touwtje werkt ook prima!
Precies, een lamp moet je net tegenaan lopen :P :D Hier ook lang getwijfeld over een lamp, was niet heel goedkoop. Uiteindelijk de knoop doorgehakt, even aan moeten wennen maar ben er nu superblij mee!

Lampen waarbij je tegen het peertje aankijkt vind ik helemaal niets. Maar zo heeft iedereen gelukkig zn eigen smaak!

Knabbelgirl, 180 zeker doen! Dat is echt iets waar je achteraf spijt van kan krijgen. Zeker als je toch de ruimte hebt, doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:20

Een bed kan nooit te groot zijn :D