Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Jammer Shanna, snap het punt van de verkopers wel , maar wie gaat er hoger dan taxatie betalen voor een huis? De meeste mensen gaan echt niet meer voor een huis neer leggen dan dat het waard is vlgns de taxateur
FatCat schreef:Sonja_vR schreef:Jammer Shanna, snap het punt van de verkopers wel , maar wie gaat er hoger dan taxatie betalen voor een huis? De meeste mensen gaan echt niet meer voor een huis neer leggen dan dat het waard is vlgns de taxateur
Hmm dat weet ik toch niet hoor. Kopers zijn best wel wanhopig aan het worden. Stel het huis is 5K minder waard van het taxatie rapport, maar je betaald wel 1000 euro huur per maand. Je heb geen garantie dat en een vergelijkbaar pand op de markt gaat komen in de volgende maanden. Denk je niet dat kopers gewoon doorzetten met de koop?
Ben ik trouwens wel nieuwsgierig naar - hoe vergeleek jullie taxatie rapport met de overeengekomen koopprijs?
Bij mij was dit 180K taxatie - 175750 koopprijs.
djuulsie schreef:annepaardoes schreef:Vraagje: Het is toch gebruikelijk dat de termijn om je financiën te regelen in gaat als het koopcontract is ondertekend en niet vanaf het moment dat het bod is geaccepteerd?
Juist andersom. Termijn van financiering gaat in bij acceptatie van het bod.
FatCat schreef:ik zeg ook niet dat het zo is in alle gebieden. Ik trek gewoon jouw statement dat de meeste mensen niet meer voor een huis neerleggen dat wat het waard is volgens de taxeur in twijfel. Ik denk dat het echt wel gebeurd hoor in de steden waar het nu hard gaat.