Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:35

De offerte zou al op €10.000 komen zonder tegels! We willen dan graag tegels die op laminaat lijken en dan tel je er nog maar eens een €3500 bij op.

We hebben echt een fijn huis en ik woon er graag. Maar het is zo moeilijk gezellig te krijgen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:38

Jij was het toch met die retro badkamer ? :)

Wij komen straks redelijk in de buurt te wonen in ieder geval in dezelfde gemeente, we verhuizen vrijdag van Eindhoven naar De Beerze :j

Dat was bij ons ook het prijskaartje, wel een stukje goedkoper omdat mijn vader het in principe kan leggen maar het is echt duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:40

Dat was is ons vorige huis. Die mooie jaren 50 badkamer haha.

Als je me terugzoekt in dit topic zie je wat foto's. Maar zo staat het inmiddels al niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:40

Waar ga je wonen in beers?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:41

We hebben in de kaarsenmaker een huis gekocht :)

Oke alweer een ander huis, dat het ik gemist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:45

Wat leuk! En jullie zijn verder ook bekend in Beers?

In dit huis wonen we nu 4 jaar. Prima hoor maar een grote vierkante woonkamer met een uitbouw is moeilijk in te richten...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:48

Mijn man is een Beerse, zijn vader woont dadelijk bij ons om de hoek. Ik kom oorspronkelijk uit Best :)

Ons appartement had ook een vierkante woonkamer inderdaad erg vervelend met inrichten je hebt weinig keus omdat je eigenlijk maar weinig plek hebt op de muur. Je kunt niet een hele kant vol zetten met een katst en een tafel want dan lijkt het al snel heel vol.

Las dat je al wel een kleurtje op de muur had gedaan. Is het geen optie om te behangen met een reliëf erin. Dan krijgt je huis al een hele andere uitstraling. Als je verder wel tevreden bent met de indeling?

Paar typ foutjes.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 20-02-15 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:58

Woon je straks lekker dicht bij mij hihi.

De kleuren in huis zijn idd mooi. Zal als ik thuis kom weer eens fotos maken. Hebben wel wat ideeën maar moeilijkmoeilijk

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:09

Wij gaan onze hele woonkamer op de schip doen. Zijn uit over de meubels en kleuren, maarwillen graag een laag betonnen meubel langs 1 wand. Daar de tv op, apparatuur onder, manden onder en kussens op.
Iemand enig idee waar we dit betaalbaar kunnenlaten maken?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:10

Yvon, wij hebben overal hout. Ook in de keuken. Ik zou er graag een strook tegels neerleggen, het hout is te kwetsbaar waardoor we er nu vlekken in hebben

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:10

Ik had ook zitten kijken naar het alsnog in laten frezen van de tegelvloer of platen erop plaatsen ivm vloerverwarming, maar is dat echt zo duur joh :o De vloer er helemaal uit halen schijnt hier vrij onmogelijk te zijn met tegels met staaldraad die er nu liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:13

Klinkt ook mooi Liek wat je wilt doen!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:15

Een betonnen muur of meubel kun je vrij makkelijk zelf maken. Je maakt een mal en stort daar beton in.
Onze zoon heeft het anders opgelost. Hij heeft wanden bestreken met een soort specie wat echt op beton lijkt. Dit is dus veel minder zwaar als beton. Het is ook zo droog.
Iedereen die in zijn kamer komt denkt echt dat de wanden van echt beton zijn.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:23

A_nouk schreef:
eleionomea die kast hebben wij ook gekocht ! :)

Leuk! Waar hebben jullie m weg?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:29

Praxis :))

Vonneke, Orregat toch ? :P In dat dorp werkt mijn man als kok bij de Italiaan :)

Inderdaad betonnen meubelen zijn gemakkelijk zelf te maken, wij hebben in de woonkamer een muur met grijze muurverf. Nu de keuken helemaal wit wordt willen we eigenlijk ook een beton look aan de achterkant van de keuken dus wij zijn ook eventjes op zoek naar een goede oplossing daarvoor.
Mirim, weet je de naam van dat spul?

Wij hebben in de woonkamer straks nog de vloer van de vorige bewoner, ziet er eigenlijk nog heel netjes uit maar ik vind hem lelijk :') maar krijg de strijd niet gewonnen van manlief om er een nieuwe vloer in te leggen :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:35

Dan is t denk Ik niet de zelfde haha, mijne komt bij een meubelmaker weg :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:31

Verbouwen kost duur hè, die prijs in euro's :7. Als ik zie wat wij al hebben uitgegeven, terwijl we alles zelf doen.. Schrik me elke keer weer rot als ik de bonnen doorneem :=

@benangelique, heb je niet een handige kennis in je omgeving die zoiets zou kunnen maken?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:33

Oh en als iemand nog een adresje in het Noorden heeft waar je mooie houten banken (liefst een beetje stoer) kan kopen of laten maken, hou ik me warm aanbevolen. Kan niks vinden wat naar mijn smaak is. Misschien toch maar een meubelmaker opzoeken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:35

Voor vloerverwarming kan je ook gewoon de vloer 5 cm verhogen ;)
Uiteraard zullen er in een bestaand huis dan hier en daar wat aanpassingen gedaan moeten worden zoals deuren inkorten, maar dit is lang niet zo duur als alles infresen.
Maar ook hier moet je maar zin in hebben en de mogelijkheid hebben.
Het systeem aanleggen is niet zo ingewikkeld, gewoon buizen leggen in grote slakvormige cirkels :D

De verdelers met pomp voor het warme water zijn ook vrij duur. Wij waren voor 1 groep met 5 aansluitingen al iets van €500 kwijt ofzo, dus dat is ook niet echt kinderachtig. Maar ook hier zul je prijs en kwaliteitsverschillen in hebben. Wij hebben een vrij compact model omdat hij in de meterkast moet passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:37

Ik durf het niet zelf te leggen. Het risico op lekkage oid is mij te groot.
Wanneer ik het laat doen heb ik garantie.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:41

Tja, je kan ook controleren op lekkage :) gewoon de tuinslang er op zetten en een paar uur druk op de slang zetten, dan zie je het snel genoeg.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:48

Plien91 schreef:
Oh en als iemand nog een adresje in het Noorden heeft waar je mooie houten banken (liefst een beetje stoer) kan kopen of laten maken, hou ik me warm aanbevolen. Kan niks vinden wat naar mijn smaak is. Misschien toch maar een meubelmaker opzoeken.

Mijn ouders hebben in de badkamer een steigerhouten kastje voor onder de wastafel. Ik vind 'm zelf erg mooi, ze hebben de wastafel bij Ikea gekocht en het kastje op maat laten maken. Als zoiets je wat lijkt kan ik wel even vragen waar die weg komt?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:00

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:59

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:24

Betonnen meubel kun je indd volgens mij het beste zelf doen.
Of de optie die mirim noemt, meubel bestrijken met specie.
Tjah Vonneke, verbouwen is duur :P Vloerverwarming zelf aanleggen zou ik ook niet zo snel doen.
Btw, heb je een plattegrond van jouw vierkante woonkamer? Misschien kunnen wij helpen wb inrichting?
En wat betreft verschillende vloeren, wij hebben beneden 6 verschillende vloeren liggen :o Alles met een drempel ertussen, staat prima hoor! Maar zitten wel deuren tussen elke ruimtes, dus dat maakt wel verschil.