Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:39

Bij ons vraagt de cassiere dan gewoon of de volgende in rij ze wil.. en anders vraag ik gewoon beleefd of ik ze mag

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:45

robbie88 schreef:
Elena: dat ervaar ik dus juist helemaal niet bij de emte..nunkoop ik wel veel van hun oke merk. En let ik goed op de aanbiedingen. Vind het fijn dat er gewoon een slager bij zit.. die ook nog een glutenvrij werken ( bij ons i.i g)
ik koop elke week mijn boodschappen daar voor ong 34 euro. Daarnaast haal ik groente,kaas en kip op de markt ( ong 10 euro per week)
Omdat ik dichtbij de dirk woon loop ik daar wel eens heen voor een goede aanbieding, maar vind die verder gemiddeld duurder. Net als lidl en aldi.
bij de ah kom ik af en toe omdat die iers meer glutenvrij hebben maar ook niet top.

als je glutenvrij moet hebben dan ben je bij lidle sowieso zeer beperkt in de keuzes en moet je wel elders aanvullen.

bij lidle, niet glutenvrij, kan ik voor 34 euro ook nog wat extra's in mijn mandje duwen overigens, naast de kale weekboodschappen..

maar ter vergelijk.. de afbakbroodjes per vier stuks bij Emte, zijn duurder dan een zak van (weet het aantal niet maar volgens mij 8-10?) bij de lidl. de kwaliteit is van beiden prima op orde.

Ik gaf ook aan, dat ik de huismerken even buiten beschouwing laat want de basics zijn bij beiden wel redelijk om het even.. maar als je wat extra's daarboven op zoekt, dan is Emte duur (zoals het voorbeeld van de afbakbroodjes).. Daarnaast denk ik dat je ook om een goede reden naar de markt gaat voor de kaas en groenten? Mijne is omdat de groenten bij lidl wel goed en goedkoop zijn, maar de markt heeft net even meer keuze en vooral aan het einde van de dag gooien ze het voor bijna niets in zakken. Ik vul de rest aan bij lidl..

Maar omdat je met glutenvrij zit, denk ik dat de verhouding met boodschappen doen en waar wat goedkoper is, ook mee verandert.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:05

Ik deed eerst altijd boodschappen bij de emte omdat ze tegenover m'n huis zaten, maar ik vind zr echt duurder en slechte kwaliteit groente en fruit vaak...
Nu kom ik overal, pak alle aanbiedingen mee die ik wil hebben, Ah, Lidl, jumbo en emte

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:23

Voor de mensen met een Kruidvat extra voordeelkaart.. Je krijgt vandaag een code voor 25 Euro korting op de Hello Fresh box. Ik denk dat ik misschien de eenmalige, goedkoopste versie ga bestellen. Scheelt een hoop geld :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:33

Zit je njet gelijk aan een abonnement vast dan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:47

Vaak wel. Even goed zoeken naar addertjes dus

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:55

Ik vind het nog steeds niet heel goedkoop.. Voor 10 euro kan ik een hele week avondeten maken :Y)
En op de site staan de boxen voor 24,95, dus die 25 euro korting is ook niet helemaal waar..
Maar ik zou idd de voorwaarden eerst even doorlezen, ik zie nergens staan dat het direct opzegbaar is..

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:05

Er staan ook eenmalige boxen op ;) ik ga het een keertje proberen, ben het toch al een tijdje van plan, maar vond het dus te duur ;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:15

Je bent verplicht 2 boxen te pakken. Daarna kan je het lidmaatschap opzeggen. ;-)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:17

8nnemiek schreef:
Ik vind het nog steeds niet heel goedkoop.. Voor 10 euro kan ik een hele week avondeten maken :Y)
En op de site staan de boxen voor 24,95, dus die 25 euro korting is ook niet helemaal waar..
Maar ik zou idd de voorwaarden eerst even doorlezen, ik zie nergens staan dat het direct opzegbaar is..

weekmenu zien :D..
dat lukt mij nu ook weer niet, althans niet wanneer ik een beetje gevarieerd eet.
Je maakt mij nieuwsgierig, is dat inclusief je drinken van die week ook?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:24

Ik ben ook wel benieuwd naar een weekmenu.

Op www.beautylab.nl staat weer een 3,- meal challenge. Deze keer heeft ze ook andere bloggers uitgedaagd, dus het is zeker leuk om te volgen! In de comments staan ook goede tips!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:26

Ik werk niet echt met een weekmenu, maar heb wel een aantal goedkope recepten op de ipad staan :)
Je kan sowieso al veel besparen door zelf pasta te maken; 2 eieren en 200 gram meel is genoeg voor 4 personen, en het kost je hooguit 30 cent.
Veel seizoensgroenten kopen in de aanbieding.. Dan heb je bv een prei voor 20 cent, die maak je klaar met een beetje kaas.. Genoeg voor 2 personen voor over de pasta.. Kaassoufle erbij voor 20 cent, of een zelfgemaakte champignonburger, ook heel lekker en goedkoop, maar vaak maak ik ook gewoon wat uiensoep of tomatensoep of groentensoep erbij ipv het vlees/vleesvervanger.. Dan blijf je meestal wel onder de euro per maaltijd :)

Gisteren heb ik aardappel-kaas-soufle gemaakt voor 2 personen, dus het soort soufle wat heel hoog wordt en inzakt als je het verkeerd doet :D heel leuk om te maken, super lekker, het vult enorm goed, en het kost maar weinig.
Een halve kilo aardappelen (25 ct), drie eieren (30 ct), beetje kaas, half bakje creme fraiche (25 ct).. Beetje roomboter.. Dan blijf je ook makkelijk onder de euro, en het is echt heerlijk :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:23

Wat is het recept dan om te bereiden? Wil dat wel eens uitproberen :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:22

Sannert schreef:
Je bent verplicht 2 boxen te pakken. Daarna kan je het lidmaatschap opzeggen. ;-)

Dat klopt en ik ga ervanuit dat je voor de 2e box de normale bedrag betaald wat het jammer genoeg erg duur maakt.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:29

Oh, dat valt inderdaad dan wel weer tegen... Jammer :(

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:56

@Annemiek: Waar haal jij eieren voor een duppie? Dat lukt mij echt niet met bio-eieren helaas... Maar die zelfgemaakte pasta ga ik een keer proberen, zal eens googlen hoe dat dan pasta wordt :P.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:11

Ik haal de eieren altijd bij een boer in het dorp. Daar krijg je er 10 voor een euro :) ik heb al lang niet meer naar de prijzen in supermarkten gekeken. Ik weet nog dat ze vroeger ook rond die prijs lagen, de scharreleieren iig, maar kan me voorstellen dat ze intussen wat gestegen zijn.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-01-15 21:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:12

Ah, op die manier! :)
Hier minstens 25 ct per ei. Nou vind ik dat prima hoor, maar voor een duppie krijg je geen ei meer. Tenminste; niet een beetje een dier-vriendelijk-ei, misschien dat de gewone scharreleieren wel op die prijs zitten, dat weet ik ook niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:19

Ik zie dat de vrije uitloop eieren van de AH idd rond de 20 cent zitten, en de goedkope scharreleieren op 12 ct.. Maar idd, ik ga ook liever voor diervriendelijk dan voor goedkoop wat dat betreft.
Met een beetje geluk hebben we komend voorjaar een paar kipjes van red-een-legkip rondlopen, die hier lekker met pensioen mogen :)

Zelfgemaakte pasta is echt leuk om te maken trouwens :) Het deeg moet je vrij lang kneden, totdat het mooi terug veert en niet meer plakt.. En dan uitrollen en in reepjes snijden, of gewoon in z'n geheel tussen de lasagne :9 Ik heb me wel direct na de eerste keer een pastamachine aangeschaft, want het uitrollen is nog best een klus :Y) maar het smaakt echt zo veel lekkerder dan uit een pakje!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:34

Wel een goeie, dat uitrollen; zal de deegroller vast reserveren bij mn ouders :P (heb er zelf geen in mijn huisje ;) ).

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:01

Ik kwam er laatst toen ik pizza ging maken achter dat wij geen deegroller in het huis hadden. Studentenoplossing was een lege fles wijn gebruiken om het pizzadeeg mee uit te rollen :+ :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:20

haha inventief!

Wij hebben altijd de vrije uitloop-eieren van de Lidl, zit volgens mij op zo'n €1,30 per doosje van 6 stuks. Scharreleieren zij goedkoper maar ik meen dat dat een beetje schijn-diervriendelijkheid is als het ware?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:22

Kan het beste zelf kippen houden :P , ik haal de goedkoopste eitjes als ik ze al haal :)

Die pasta wil ik wel proberen :D , pastamachines zijn best duur (eet amper pasta) en ben niet zo geduldig hmm

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:28

Af en toe kom je wel eens van die aanbiedingen tegen met pastamachines van zo'n 20 euro, maar ik heb zelf idd ook een duurdere.. Maar dan kan ik er wel ook tagliatella, spagetti en gevulde ravioli mee maken :9
We eten het vrij vaak eigenlijk, en tegenwoordig ook wel van gezondere meelsoorten van de biologische molen. Die zijn in de winkel niet te koop natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:29

Goedkoop is vaak duurkoop , mijn staafmixer van 10 euro ging na 1 keer kapot heb nu via een spaaractie een duurdere die langer meekan..