Mini bos in aanplant.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noviceh schreef:@Electra63: leuk! Klinkt allemaal mediterraan. Tegenwoordig heb je prima palmbomen die geschikt zijn voor ons Nederlandse klimaat. Net zoals de olijf. Volgens mij is de vijg wat lastiger, hoewel onze vrienden die in de volle grond hebben staan en elk jaar weer vol met vijgen zit. Wel een beschutte, zonnige plek opzoeken met goede afwatering. Ik heb bovenstaande allemaal in potten staan, voornamelijk ook om ze met strenge vorst binnen te kunnen zetten. Net zoals de oleander. In dit rijtje passen ook heel mooi de olijfwilg, Portugese laurier en (dak)plataan, die niet zo veeleisend zijn. Overigens zou ik op internet niet meer snel planten bestellen, liever kies ik ze zelf uit. Op foto's op internet worden altijd de mooiste (en duurste!) planten geshowd.
@Schermerdier: zeker mediterrane planten! Die zoek je heel makkelijk op. Bloempotten voor buiten hebben altijd een gat in de onderkant voor de afwatering. Ik denk dat bewatering veel belangrijker is. Bloemzaden/-mengsels is een kwestie van proberen. Lavendel kan prima in een pot/plantenbakje!
Hoort dat kweekhuisje er ook bij Marcella?
noviceh schreef:Wauuuuwwww......
Morganlefay schreef:Die wigwam daar kan je lathyrus tegen zetten en die ruikt ook nog lekker. Je kan er ook voor kiezen er een vaste wintergroene klimmer tegen te zetten. Clematis Armandii of een Jasminium.
Ceetje_bokt schreef:Hoe staat die vijgenboom bij jou Matheno? Ik heb er nog een in een pot van vorig jaar en wil deze graag nog in de volle grond, maar echt een beschutte plek heb ik niet voor m in de aanbieding.