[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:38

Soms is het super irritant omdat je dan snel een foto wilt maken en het dan niet lukt. Het is geen wereld ramp gelukkig.

Misschien gaan ze dit nog oplossen....?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:49

Rienn schreef:
Soms is het super irritant omdat je dan snel een foto wilt maken en het dan niet lukt. Het is geen wereld ramp gelukkig.

Misschien gaan ze dit nog oplossen....?

ik hoop het, maar ik vrees dat het een hardwarefoutje is van een bepaalde range toestellen....

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:51

Hmmm, aangezien ik er ook last van had op mn 10 ben ik benieuwd of dat het hardware is. Lijkt me dan eerder software matig. Maar, misschien dat ze het met een update of straks met ios 12 er uit weten te halen....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:11

Ik heb het met mijn 7 ook.
En ook als ik recht de camera open en dan kantel naar landschap dit niet altijd even goed gaat :)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:27

Ik ga waarschijnlijk de 7 kopen! Is het lastig dat er geen koptelefoon gat in zit? Ik heb al dingen gezien over een verloopstukje en die hebben we ook thuis liggen :)
Ik ben niet van plan om veel muziek te luisteren terwijl hij aan de lader ligt dus het kan vast wel...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:41

Het even wennen, maar je went er snel aan :).

Waarom ga je voor de 7 en niet voor de 8? 8 is wel wat nieuwer en kan langer mee!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:29

Ivm de prijs :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:07

Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen wat betreft waterdichte (en het liefst dan ook gelijk val/stootbestendig) hoesjes voor de iPhone? Ik zoek er eentje voor mijn iPhone 6.
Gaan het festivalseizoen in en ik wil mijn geliefde foon graag heel en droog houden. Hoef geen hoesje waar ik m'n telefoon een lange duik in het zwembad mee kan laten maken, gaat er mij meer om dat ie een stevig buitje of een glas drinken er overheen etc kan houden. Ik zoek wel een functioneel hoesje, dus niet zo'n plastic zak hoes die je om je telefoon heen kan doen om 'm mee te kunnen nemen onder water.
Zit nu naar de hoesjes van het merk LifeProof te kijken maar lees daar ook mindere dingen over wat betreft levensduur en kwaliteit en nu weet ik het niet zo goed meer :\

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:38

Vraagje, ik heb het af en toe dat heel mijn internet niks meer wil laden. Als ik dan mijn wifi uit zet, een paar seconde uit laat, en weer aan zet dan doet alles het weer gewoon en laden de webpagina's weer.

Het is vrij irritant, want het loopt op tot een paar keer per uur. Heeft één van jullie dit weleens gehad en weet iemand hoe dit op te lossen?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:55

Iemand een idee?
Ik heb een wat oudere Ipad2, en daar staat versie9 nogwat op.
Maar eigenlijk heb ik voor een schaakprogramma versie 11 nodig.
Als ik kijk via google moet ik mijn laatse Itunes versie updaten. ( dus gedaan)
en dan zou ik versie 11 kunnen installeren.
Maar ik krijg dus alsnog niet versie 11 erop.
Wie weet of er toch nog een andere mogelijkheid is om deze te updaten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:37

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:37

Heb ik ook met mijn iPad, heb de eerste iPad mini en die kan ik eigenlijk gewoon weggooien. Ik speelde er voornamelijk spelletjes op, maar de meeste spelletjes doen het niet meer.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:09

Niet gek toch dat een apparaat het van meer als 6 jaar oud geen ondersteuning meer krijgt?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:33

Waarom zou zo’n apparaat niet meer meekunnen voor mensen die lagere eisen hebben. Je wordt nu door Apple gedwongen je apparaat te vernieuwen terwijl hij verder nog prima aan je eisen voldoet. Leeftijd zegt wat dat betreft niet veel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:42

Dat ligt eigenlijk niet zo zeer aan de iPad/Apple maar meer aan de makers van de spellen. Het is jammer dat ze hun spellen niet meer compatibel maken met oudere systemen.
Als een spel prima werkt dan zou updaten eigenlijk gewoon niet verplicht moeten zijn.

Apple zorgt nu al voor veel meer updates dan andere merken.. De meeste android apparaten kun je hooguit twee jaar lang updaten.. Veel meer kan Apple niet doen. Uiteindelijk wordt een apparaat gewoon te oud voor de nieuwste versies.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:07

Misschien weten jullie hoe ik dit kan oplossen :D

Mijn touch ID werkt sinds vandaag heel slecht. Het is niet dat hij mijn vingers niet herkent, maar hij ‘scant’ ze helemaal niet, of pas heeeel traag. Weet iemand hoe dat kan? Heb hem natuurlijk al aan en uit gezet :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:45

Je homeknop eens goed schoongemaakt? Toen ik nog TouchID had was het weleens dat mn homebutten te vet en vies was waardoor hij er moeite mee kreeg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:54

Of heb je iets met je handen gedaan waardoor je vingerafdruk minder goed te scannen is? Dat gebeurt bv wel eens na een paar uur schoonmaken/afwassen of na werken met schuurpapier, of na werken met tuingereedschap enzo..

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:59

Je vingerafdruk opnieuw instellen, en homeknop schoonmaken.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:00

Mijn homeknop leek zo schoon, dus ik dacht ‘dat zal het toch niet zijn?’
Toch maar even schoongemaakt en hij doet het weer *\o/* thanks! Zo simpel kan de oplossing dus zijn :+

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:48

Fijn dat het weer werkt! Dat is idd ook mijn ervaring, leek vaak niks vies aan. Maar vaak zijn het toch hele kleine vuiltjes of vettigheid etc.....je ziet het niet maar het is er wel.

Even schoonmaken kan dan inderdaad wonderen doen. Gelukkig heb ik met FaceID nergens last meer van wat ontgrendelen betreft. Bij mijn TouchID had ik het regelmatig haha

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:37

:wave:
Ik heb een vraag. Deze vraag heb ik al eens eerder gesteld, toen wist niemand een antwoord. Misschien inmiddels wel, dus ik probeer het nog eens. O:)

Als ik foto's van mijn iPhone 8 op mijn laptop zet, krijgen deze foto's de meest vreemde bestandsnamen en is er op de computer geen logica / volgorde meer in de foto's te ontdekken. Eerder (bij mijn iPhone SE) waren alle foto's gewoon één bestandsnaam, DSC_0001 en DSC_0002 bijvoorbeeld. Maar nu heet de ene foto DDMR1804 en de volgende weer BAUM3651. Alle foto's staan nu door elkaar, ook als ik sorteer op datum gaat het niet goed.

Iemand enig idee hoe ik zorg dat alle foto's dezelfde bestandsnaam krijgen? Dus wanneer ik ze van mijn telefoon op mijn laptop zet, ik de foto's netjes in volgorde te zien krijg?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:02

Hmm ik zou het niet direct weten. Zit er een verschil in de ios versie? Staat er op je iPhone 8 een nieuwere ios dan op de SE? (ga ik stiekem wel vanuit). Wellicht dat het gewoon bij iedereen is en er een andere structuur in het OS zit van het opslaan van de foto's of iets.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:08

Ik dacht dat de foto’s van de iphone 8 en nieuwer een ander bestandsformaat heeft dan de iphone se. Geen jpeg, maar een andere naam. Misschien dat het probleem daarin zit met overzetten naar je computer.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:13

Zo stom, ik heb een dikke maand geleden water over mijn Apple toetsenbord gemorst. Het was niet veel en hij deed het ook gewoon nog, dus dacht niks aan de hand. De volgende dag deed hij het helaas toch niet meer. Heb hem toen gewoon laten drogen en niet weer gepakt, maar hij doet het nog steeds niet. Het capslock lampje brandt wel, maar ik krijg hem niet uit en geen enkele toets doet het.
Iemand ervaring? :')